سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چگونه یک توزیع کننده برای محصولمان بیابیم؟ مديريت

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - یک توزیع کننده خوب می‌تواند باعث افزایش چشمگیر حجم فروش شود به شرط آنکه شما نحوه انتخاب یک توزیع کننده مناسب را بدانید. در زیر به نامه‌ای از یک تولیدکننده توجه کنید:
جناب آقای...
من اخیرا محصولی را طراحی کرده‌ام و اولین مجموعه آن به زودی تولید خواهد شد. این محصول فوق‌العاده است، اما من برای رساندن آن به فروشندگان مشکل دارم. آیا بهتر نیست براین امر تمرکز کنم که فروش محصول را به یک توزیع‌کننده واگذار نمایم؟ توجه داشته باشید که یک محصول، تا زمانی که فروش نرود محصول نیست.
کانال‌های فروش
سه روش اصلی برای فروش محصول شما وجود دارد:
• فروش مستقیم به مشتری از طریق وب سایت.
• فروش کالا به فروشگاه‌های خرده فروشی که آن‌ها به مشتری نهایی عرضه می‌کنند.
• فروش به یک توزیع کننده که کالا را در خرده فروشی‌ها توزیع کرده و آن‌ها را به مشتری نهایی عرضه می‌کنند.
حدس من این است که شما هر سه روش را به کار می‌گیرید. مسلما برای فروش یک محصول ایجاد سایت اینترنتی ضروری است- و لو اینکه فقط برای بازاریابی باشد- اما در عین حال باید تلاش کنید تا فروش نیز محقق شود. (مگر آنکه قرارداد شما با خرده فروشان یا توزیع کننده‌ها مانع این کار شود).
فروش مستقیم به فروشگاه‌ها نیز ضروری است. حتی اگر هدف نهایی شما کار کردن با یک توزیع‌کننده باشد، باز هم باید پیش زمینه مناسبی در فروش داشته باشید که به توزیع‌کننده نشان دهید و به او ثابت کنید که محصول شما ارزش فعالیت برای فروش را دارد مگر آنکه یک محصول بی‌نظیر و بی‌رقیب در دست داشته باشید. هزاران فروشگاه وجود دارد که توسط صاحبان آن اداره می‌شود پس اگر برخی از آن‌ها به شما جواب منفی دادند، پاسخ برخی نیز مثبت است.
اما درباره فروش مستقیم به فروشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد. اول اینکه این کار به شدت زمانبر است. دوم اینکه یک فروشگاه در سطح متوسط (به خصوص فروشگاهایی که توسط صاحبان آن اداره می‌شوند و بخشی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیستند) چندان علاقه‌ای به این امر ندارند که با شمار زیادی از تولیدکنندگان تجارت داشته باشند. آن‌ها ترجیح می‌دهند با توزیع‌کنندگان در ارتباط باشند؛ چرا که در این گونه تجارت همه کار‌ها یک بار انجام می‌شود: یک کاتالوگ، یک فاکتور فروش، و یک چک پرداخت. آن‌ها مایل نیستند با افراد زیادی در تماس باشند و با تعداد زیادی از فروشندگان تجارت کنند.
آنچه یک توزیع کننده باید بداند
بنابراین، انتخاب یک توزیع‌کننده احتمالا امری اجتناب ناپذیر است. فقط به یاد داشته باشید که تمایلات توزیع‌کننده‌ها با خواسته‌های فروشندگان خرد متفاوت است. نگرانی‌های یک توزیع کننده عبارتند از:
1- میزان سودی که می‌توانند از محصول شما به دست آورند.
2- هزینه انبارش و نگهداری محصول شما.
3- پتانسیل رشد محصول شما چقدر است؟
4- آیا کالاهای مختلفی عرضه می‌کنید یا خیر؟
منطقی که در پس دو مورد اول وجود دارد واضح است. برای هر دو دسته فروشندگان و توزیع‌کنندگان، سود و هزینه در اولویت قرار دارند. قابلیت رشد نیز در صورتی بسیار مهم است که محصول شما نسبتا گران قیمت باشد. به‌عنوان مثال فرض کنید قیمت مصرف کننده محصول شما 25 دلار باشد و شما آن را به قیمت 15 دلار در اختیار فروشندگان قرار می‌دهید. در این‌صورت لازم است شما هزینه کمتری از این میزان برای توزیع کننده در نظر بگیرید تا او بتواند سود ببرد (مثلا 12 دلار یا 10 دلار یا حتی کمتر). توزیع‌کننده‌ای که فقط 3 تا 5 دلار در هر فروش سود می‌برد باید مقدار زیادی از محصول شما را بفروشد تا فعالیتش سود معناداری را عاید او نماید.
قابلیت شما برای تولید محصولات مختلف نیز مهم است، چرا که هزینه‌های اداری برای توزیع کنندگان مهم هستند. به‌‌ همان دلیل که خرده فروشان ترجیح می‌دهند به جای خرید از چند منبع، تنها از یک توزیع کننده خرید کنند، توزیع کنندگان نیز ترجیح می‌دهند چندین محصول را از یک تولیدکننده بخرند.
بنابراین قبل از تعیین یک توزیع کننده برای محصول خود، خودتان را به جای او بگذارید: یک توزیع کننده احتمالا سوالات زیر را از خود خواهد پرسید:
• از این محصول چقدر سود عاید خواهد شد- هم در واحد و هم در مجموع؟
• آیا ما از این محصول در مقایسه با محصول مشابه سود بیشتری بدست خواهیم آورد؟
• آیا فعالیت بازاریابی تولیدکننده به فروش محصول کمک خواهد کرد؟
• سطح انبارش محصول تا چه میزان باید باشد؟
• انبارش و نگهداری این محصول تا چه میزان بر هزینه توزیع اثر خواهد گذاشت؟
• آیا مشتریان خواستار چنین محصولی هستند؟ آیا این محصول نیاز فروشندگان خرد را برآورده می‌کند؟
• آیا این تولیدکننده محصولات دیگری برای فروش نیز دارد؟ یا احتمالا محصولات دیگری که ما توان فروش آن را داشته باشیم؟
مهم این است که به این موضوع توجه کنید که توزیع‌کننده‌ها محصول شما را با معیارهایی کاملا متفاوت از مشتری نهایی ارزیابی می‌کنند. هیچ تفاوتی ندارد که محصول شما تا چه حد جذاب یا نوآورانه باشد، در هر صورت اگر کار کردن با شرکت شما سخت باشد و از آن مهم‌تر توزیع کننده نتواند سود ببرد، از شما خرید نخواهد کرد. آخرین نکته اینکه در این باره خوب فکر کنید که چرا تمام سعی خود را می‌کنید که محصول خود را به فروشندگان خرد بفروشید. بیشتر محصولاتی که برای توزیع‌کننده‌ها جذاب هستند، فروششان به فروشندگان خرد بسیار آسان است؛ دلیل اینکه شما به سراغ توزیع کننده‌ها می‌روید این است که حجم فروش خود را گسترش دهید.
بنابراین اگر نمی‌توانید تعداد زیادی از فروشندگان خرد را به خرید محصول خود ترغیب نمایید، در اینصورت احتمال دارد که هنوز آماده عرضه محصول خود از طریق توزیع کننده نباشید. قبل از هر کار، این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.
دانلود این مطلب از پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - ترجمه رویا مرسلی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/103746/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مک استودیو و مک پرو جدید احتمالاً تا اواسط 2025 معرفی نمی‌شوند

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی احتمالاً گران‌تر می‌شوند

این جراح کوچک به ایستگاه فضایی بین المللی میرود

چهره جدید سحابی شکارچی در عکس‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب

دعای مردم جزیره کیش برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه

میان‌رده قدرتمند جدید ریلمی نمایشگر 120 هرتز LTPO دارد

گلکسی S21 FE بی‌سروصدا یک اپلیکیشن مهم را دریافت کرد

چطور ممکن است  که در سرعت نور زمان صفر ثانیه سپرى شود؟

شرایط آب و هوایی به سلامت مغز آسیب می‌زند

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «پرورش»

ایکس‌باکس بعدی احتمالاً اواخر سال 2026 عرضه می‌شود

گلکسی Z Fold 6 سامسونگ با اسنپدراگون 8 نسل 3 در Geekbench ظاهر شد

ربات‌های هوشمند در خدمت پست

مدیرکل دفتر مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران از روابط عمومی بنیاد تجلیل کرد

این کامپیوتر ویندوزی خوش‌قیمت شبیه مک استودیو است و 32 گیگابایت رم دارد

دستگاه هوشمند "هشدار پیش از تصادف" ساخته شد

کاهش استهلاک تایر خودروهای برقی با تایرنانویی

برگزاری مراسم جشن روز دختر به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از دختران شهدا

همزمان با روز دختر تجلیل از دختران شهدا در سراسر کشور صورت گرفت

خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر موجب وحدت در جامعه هستند

اینترنت کوانتومی در راه است

رجیستری موبایل فردا در کمیسیون اصل 90 بررسی می‌شود

اوپو حالت عکاسی 25 مگاپیکسلی را وارد فایند X7 اولترا کرد

با گسترش هوش مصنوعی، انتشار آلودگی‌های مایکروسافت 30 درصد افزایش یافته است

دستگاه نوار قلب خانگی تولید شد

تصویری زیبا از کهکشان LEDA 42160 توسط تلسکوپ فضایی هابل

گوگل رنگ‌بندی پیکسل 7 را در گوشی پرچمدار 2024 خود احیا می‌کند

گزارش دیتاک از رفتار ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی در سال 1402

یک سیاره فراخورشیدی به اندازه زمین کشف شد

جدال میان دو پیامرسان محبوب

تولید هزار نانوحسگر روی یک دانه ماسه

خورشیدگرفتگی 8 آپریل بر فراز رصدخانه ی La Silla واقع در شیلی

رزین قابل بازیافت، صنعت چاپ 3 ‌بعدی را متحول می‌کند

با کریمان کارها دشوار نیست

طعنه به پیش‌نیاز سخت‌گیرانه ویندوز 11؛ ویندوز XP روی پردازنده‌ قدیمی‌تر از خودش اجرا شد

کارمندان OpenAI ظاهراً مجبور به امضای توافق‌نامه عدم انتقاد از شرکت بوده‌اند

بازی/ Hoosegow: Prison Survival؛ ماجراجویی در زندان

اینشتین در مورد منطقه عجیب اطراف سیاهچاله‌ها درست می‌گفت

جزئیات تعرفه خدمات وای‌فای برون‌ساختمانی

سرعت شارژ؛ وقتی پوکو X6 پرو، پیکسل 8a را با اختلاف چشمگیر شکست می‌دهد

تصویر روز ناسا؛ شفق شمالی آسمان

طرح جدید ناسا برای ساخت اولین موتور هیبریدی-الکتریکی موشک

گوشی میان‌رده جدید سامسونگ تأخیر خورد

بنیان‌گذاران OpenAI به ابهامات درباره ایمنی مدل‌های هوش مصنوعی خود پاسخ دادند

کالبدشکافی iFixit از آیپد پرو جدید منتشر شد؛ تغییر بزرگ اپل برای تعمیر آسان‌تر

دهکده 8000 ساله راز بقا پس از بلایای طبیعی را فاش می‌کند

تصویری از طراحی احتمالی آیفون 16 با ماژول دوربین جدید افشا شد

شیائومی مانیتور ارزان 180 هرتز با پنل 24 اینچ رونمایی کرد

تاثیر عجیب اندروید 15 بر شارژدهی موبایل شما

شمارش معکوس برای پرتاب ماموریت کشف اسرار قطب‌های زمین