سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بررسی وب کم لاجیتک C920 پرو اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -

وب‌کم‌های به‌کاررفته در لپ‌تاپ‌ها عموما کیفیت مناسبی به‌خصوص در محیط‌های کم‌نور به‌همراه ندارند. همچنین برخی نکات ضعف مانند رزولوشن کم، فوکوس خودکار ناکارآمد، زاویه‌ی تصویر کمتر و عملکرد ضعیف‌تر در شرایط نوری اندک می‌تواند ضربه‌ی بزرگی به تجربه‌ی کاربری آن دسته از کاربرانی بزند که به‌دنبال برقراری مکالمه‌ی ویدیویی باکیفیت یا استریم هستند. لاجیتک از مطرح‌ترین تولیدکنندگان وب‌کم‌ و تجهیزات ویدیوکنفرانس در جهان است که طیف گسترده‌ای از محصولات را برای کاربری‌های عادی، حرفه‌ای، اداری و تجاری تولید و به بازار عرضه می‌کند. محصولات این شرکت را می‌توان در کنار برندهایی مانند مایکروسافت، ریزر و اچ‌پی جزو بهترین وب‌کم‌های حال حاضر بازار دانست. لاجیتک محصولات مختلفی برای کاربری‌های خانگی به بازار عرضه کرده است که در این بین مدل C920 پرو را می‌توان یکی از وب‌کم‌های رده‌بالای این شرکت دانست. این شرکت همچنین تجهیزات ویدیوکنفرانس مخصوص ادارات کوچک و سازمان‌های بزرگ در سبد محصولات خود دارد که پیش‌تر در زومیت به بررسی عملکرد آن‌ها پرداخته بودیم. لاجیتک کانکت ، میت‌آپ و گروپ برخی از تجهیزات حرفه‌ای و رده‌بالای این شرکت برای گفت‌و‌گو‌های ویدیویی هستند.
C920 پرو به قابلیت‌های متعددی مجهز شده است تا خود را به‌عنوان یکی از بهترین وب‌کم‌های بازار معرفی کند. به‌گفته‌ی لاجیتک این محصول برای ارسال ویدیوی باکیفیت طراحی شده است تا کاربران حرفه‌ای، سازمان‌های کوچک و استریمرها قادر به رفع نیاز‌های خود با آن باشند. اما آیا C920 پرو به‌راستی توانمند‌ترین وب‌کم موجود در بازار است؟ با بررسی زومیت همراه باشید.

مشخصات فنیلاجیتک C920 پرو
ابعاد (ارتفاع، عرض و عمق) 29 در 94 در 24 میلی‌متر
طول کابل 1.5 متر
حداکثر رزولوشن 1080p با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه
720P با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه
نوع فوکوس خودکار
نوع میکروفن داخلی استریو
زاویه‌ی دید دوربین 78 درجه
سیستم‌عامل سازگار ویندوز 7، 8 و 10
مک‌او‌اس 10.10 یا جدیدتر
کروم او‌اس
اندروید 5 یا جدیدتر
سایر قابلیت‌ها تنظیم خودکار روشنایی محیط
پایه‌ی مخصوص با قابلیت اتصال به لپ‌تاپ، مانیتور یا تلویزیون
قیمت 1٬500٬000 تومان

طراحی
از همان لحظه‌ی ابتدایی مواجهه با C920 پرو، آن را محصولی باکیفیت خواهید یافت. لاجیتک در ساخت این وب‌کم از ترکیب پلاستیک و شیشه بهره برده است. استفاده از پلاستیک را به‌هیچ وجه نمی‌توان به منزله‌ی کیفیت پایین دستگاه تلقی کرد؛ کیفیت مواد به‌کاررفته در سطح بسیار خوبی قرار دارد که این موضوع منجر به افزایش وزن دستگاه نسبت به رقبای ارزان‌قیمت خود شده است.
در بخش جلوی دستگاه، لنز دوربین در پس محافظ شیشه‌ای و در میان LED اطلاع‌رسانی شرایط دستگاه و میکروفن‌های استریوی آن قرار گرفته است. اما نکته‌ی جذاب C920 پرو نحوه‌ی طراحی پایه یا بازوی آن است. لاجیتک تلاش زیادی برای توسعه‌ی بازویی همه‌کاره کرده که البته در این راه نیز بسیار موفق بوده است. این بازو از دو بخش اصلی تشکیل شده است که هر یک در انتهای خود به زبانه‌ای کوچک متصل شده‌اند تا عملکردی مشابه با قلاب را ایفا کنند. لاجیتک همچنین با تعبیه‌ی لایه‌ای لاستیکی روی بخش‌هایی از پایه‌ که در تماس با سطح میز یا مانیتور خواهند بود، کمک بسیار زیادی به پایداری وب‌کم در شرایط کاربری مختلف کرده است. پایه‌ی C920 پرو به‌واسطه‌ی طراحی خود عملکرد بسیار خوبی در اتصال وب‌کم به دستگاه‌های مختلف دارد؛ شما به‌راحتی قادر به اتصال آن به مانیتور، لپ‌تاپ و تلویزیون یا قرارگیری روی میز خواهید بود. به‌لطف امکان تغییر زاویه‌ی بدنه‌ی وب‌کم نسبت به بازو نیز تنظیم آن مطابق با محل قرارگیری کاربر در برابر کامپیوتر به‌راحتی به‌ارمغان می‌آید. همچنین در صورتی که قصد قرار دادن وب‌کم در کنج میز کار خود را دارید، زیر پایه‌ی C920 پرو محل پیچ شدن آن به سه‌پایه‌ها نیز وجود دارد تا با استفاده از نمونه‌های متداول موجود در بازار، وب‌کم را در هر بخشی از میز کار قرار دهید.


کابل C920 پرو به بدنه‌ی وب‌کم متصل است و به‌همین دلیل لاجیتک طول 1.5 متری را برای آن در نظر گرفته است. البته بسته به میز کاری و شرایط استفاده شاید نیاز به ابزار‌های جانبی افزایش‌دهنده‌ی طول کابل داشته باشید؛ اما برای عموم کاربری‌ها کابل 1.5 متری C920 پرو کافی است. همان‌گونه که از لاجیتک انتظار می‌رفت، C920 پرو از کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برد و دراین‌زمینه یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. نرم‌افزار
C920 پرو مانند سایر محصولات لاجیتک به‌راحتی و پس از اتصال به کامپیوتر قابل استفاده خواهد بود. عموم نرم‌افزار‌های مخصوص مکالمات ویدیویی مانند اسکایپ، زوم، فیس‌تایم و هنگ‌اوتز بلافاصله با شناخت وب‌کم آماده‌ی استفاده از آن خواهند بود.
اما لاجیتک با نرم‌افزار اختصاصی Logitech Capture قابلیت‌های بسیار بیشتری را در اختیار کاربران وب‌کم‌ها خود قرار می‌دهد. برای استفاده از این نرم‌افزار باید به صفحه‌ی آن در وب‌سایت لاجیتک مراجعه کنید. پس از نصب و اتصال وب‌کم به کامپیوتر، با شناسایی دستگاه امکان استفاده از آن در دسترس خواهد بود. لاجیتک کپچر امکانات در وهله‌ی اول امکان ضبط ویدئو یا ثبت تصاویر و ذخیره در حافظه‌ی داخلی کامپیوتر را ممکن می‌کند. اما قابلیت اصلی این نرم‌افزار تنظیمات کنترلی گسترده‌ی آن و امکان استریم مستقیم به پلتفرم‌های مختلف است. به‌لطف نرم‌افزار اختصاصی لاجیتک گزینه‌های کنترلی زیادی برای شخصی‌سازی تصویر در حال ضبط در دسترس است. در کنار امکان تغییر رزولوشن و نرخ فریم فیلم‌برداری، قابلیت‌های غیرفعال‌سازی فوکوس خودکار و تنظیم دستی آن، تنظیم دستی تراز سفیدی، قرینه کردن تصویر به‌صورت افقی و عمودی در دسترس است. کاربران همچنین بسته به سلیقه‌ی خود قادر به اعمال تنظیمات بهینه‌سازی تصویر شامل روشنایی، کنتراست، شفاف‌سازی و غلظت رنگ برای رسیدن به تصویری جذاب‌تر خواهند بود. البته لاجیتک چندین فیلتر تصویر از پیش طراحی شده را نیز در این نرم‌افزار تعبیه کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوه‌ی تصویر را تغییر داد.
وب‌کم‌ها در محیط‌های داخلی به‌کار می‌روند؛ فرکانس نور مصنوعی محیط عموما باعث بروز پدیده‌ی فلیکر یا پرش تصویر می‌شود که بسیار ناخوشایند است. لاجیتک برای حل این موضوع، قابلیت ضدفلیکر را در این نرم‌افزار تعبیه کرده است که با فعال‌سازی آن و استفاده از یکی از فرکانس‌های 50 یا 60 هرتز، مشکل موجود حل خواهد شد. تولید ویدئو با نسبت 9:16 برای دستگاه‌های موبایلی نیز دیگر قابلیت جذاب این نرم‌افزار است. امکان ذخیره‌سازی تنظیمات نیز در دسترس است تا بسته به‌ محیط کاری یا نوع کاربری وب‌کم، کاربران قادر به تغییر سریع به نمونه‌ی مورد نظر خود باشند. اما در کنار قابلیت‌های گسترده‌ی سفارشی‌سازی‌ تصویر، لاجیتک کپچر امکان نمایش محتوا از دو منبع را نیز ممکن می‌کند. منابع می‌توانند علاوه بر وب‌کم، محیط ویندوز یا هر یک از نرم‌افزار‌های در حال اجرا باشد. دو ورودی نیز به‌صورت کنار هم یا تصویر در تصویر، بسته به تصمیم کاربر نمایش داده خواهد شد. بدین ترتیب کاربران نه‌تنها می‌توانند از دو وب‌کم مختلف تصویر مورد نظر خود را پخش کنند، بلکه به‌عنوان مثال هنگام استریم بازی یا آموزش یک نرم‌افزار، تصویر خود یا محیط دیگری را در کنار آن پخش کنند.
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، لاجیتک کپچر به‌عنوان دوربینی مجازی عمل خواهد کرد و در پلتفرم یا نرم‌افزار‌های مختلف استریم محتوا می‌توان از آن به‌عنوان ورودی تصویر بهره برد. بدین ترتیب پیش از استریم نه‌تنها قادر به اعمال و بهینه‌سازی کیفیت ویدئو خواهید بود، بلکه قابلیت نمایش دو محتوا کنار هم نیز در دسترس است. البته امکان نمایش دو منبع یا تغییر بین آن‌ها در تمامی نرم‌افزار‌های استریم مانند OBS یا Wirecast وجود دارد. اما در نظر داشته باشید که می‌‌توان لاجیتک کپچر را به‌عنوان وب‌کم و ورودی در نرم‌افزارهای برقرار مکالمات ویدیویی نیز استفاده کرد. بدین ترتیب بدون نیاز به قابلیتی خاص در نرم‌افزار مکالمه‌ی ویدیویی خود، به‌لطف لاجیتک کپچر قادر به نمایش هر پنجره یا محتوایی خواهید بود. عملکرد
وب‌کم‌ها برای آن دسته از کاربرانی که گفت‌و‌گو‌های ویدیویی یا استریم بخش زیادی از کاربری آن‌ها را تشکیل می‌دهد، محصولاتی بسیار کاربردی به‌شمار می‌روند. لاجیتک نیز با درک کافی از این موضوع، C920 پرو را روانه‌ی بازار کرده است. این دستگاه با وعده‌ی برقراری برقراری مکالمات ویدیویی بسیار باکیفیت‌تر نسبت به وب‌کم‌های پیش‌فرض موجود در لپ‌تاپ‌ها به بازار عرضه شده که البته دراین‌زمینه نیز بسیار موفق است. در همان لحظه‌ی ابتدایی استفاده از C920 پرو کیفیت بسیار بالاتر دوربین آن در مقایسه با نمونه‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها کاملا مشهود است. در محیط‌های پرنور تصاویر با جزئیات و کنترل نویز مناسب ثبت می‌شود. البته در نظر داشته باشید، در محیط‌های کم‌نور نویز به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد که این موضوع به‌خصوص برای استریمر‌ها شاید خوشایند نباشد. در این شرایط پیشنهاد می‌شود تا با تنظیم دستی پارامترهای روشنایی و کنتراست تصویر اقدام به بهبود آن کنید. در نظر داشته باشید که عملکرد C920 پرو در میان رقبای خود خوب است و نباید آن را با وب‌کم‌های مخصوص سازمان‌ها یا دوربین‌های عکاسی مقایسه کرد.
عملکرد سیستم فوکوس خودکار موجود در C920 پرو در سطح مطلوبی قرار دارد و به‌خوبی با درک صورت کاربر، اقدام به تنظیم فوکوس می‌کند. البته این روند در مقایسه با محصولات پیشرفته‌تری مانند کانکت، کمی با تأخیر صورت می‌پذیرد؛ اما پس از انجام روند فوکوس، وب‌کم به‌خوبی سوژه را در فوکوس خود قرار می‌دهد و در استفاده‌های ما هیچ‌گاه مشکلی دراین‌زمینه مشاهده نشد. لاجیتک C920 پرو با زاویه‌ی دید 78 درجه‌ای خود بیشتر برای استفاده‌های انفرادی کاربرد دارد و اگر قصد استفاده از آن برای کنفرانس‌های ویدیویی گروهی را دارید، محصولات دیگری مانند C930e با زاویه‌ی دید 90 درجه‌ای خود گزینه‌ی بهتری به‌شمار می‌روند. سیستم فوکوس خودکار وب‌کم نیز عموما فوکوس را روی سوژه‌ی اصلی (نمونه‌ای که به دستگاه نزدیک‌تر است و بخش بیشتری از قاب را اشغال کرده) تنظیم می‌کند و به‌همین دلیل اگر در حال برقراری مکالمه‌ی ویدیویی گروهی باشید، احتمالا برخی افراد حاضر در برابر دوربین خارج از فوکوس قرار بگیرند.
کیفیت تصویر در شرایط نوری مناسب
کیفیت تصویر در شرایط نوری تاریک
میکروفن‌های به‌کاررفته در C920 پرو از بهترین نمونه‌های موجود در بین وب‌کم‌های مخصوص کاربری‌های شخصی به‌شمار می‌روند. بلندی صدا در حد بسیار خوبی قرار دارد و کیفیت آن نیز راضی‌کننده است. اگر از این وب‌کم در محیطی به‌نسبت آرام بهره بگیرید، کیفیت صدای نهایی در حد مطلوبی قرار خواهد داشت و نیازی به تهیه‌ی میکروفن جداگانه نیست. اما در نظر داشته باشید که در برخی محیط‌های شلوغ اداری C920 پرو به‌خوبی قادر به تفکیک صدای کاربر و نویز‌های محیطی نخواهد بود. اگر کیفیت صدا اصلی‌ترین اولویت خرید شما به‌شمار می‌رود، لاجیتک C930 با فناوری حذف نویز محیطی، کیفیت صدای نهایی بهتری را به‌ارمغان می‌آورد. جمع‌بندی
لاجیتک به تولید محصولاتی باکیفیت و کاربردی شهرت دارد. C920 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این وب‌کم با قابلیت‌های متنوع و کیفیت بسیار خوب خود، گزینه‌ی ایده‌آلی برای کاربری‌های شخصی به‌شمار می‌رود. اگر مکالمات ویدیویی آنلاین بخش زیادی از کاربری شما را تشکیل می‌دهد و به‌‌دنبال گزینه‌ای باکیفیت هستید، C920 پرو پاسخی مناسب به نیاز‌هایتان خواهد بود.
استریمر‌ها دیگر کاربرانی هستند که انتخاب وب‌کمی توانمند و خوش‌قیمت، بخشی از دغدغه‌ی آن‌ها به شمار می‌رود. C920 پرو برای این دسته از کاربران نیز گزینه‌ی بسیار خوبی به‌شمار می‌رود. کیفیت بالای دوربین، عملکرد خوب آن در محیط کم‌نور، میکروفن‌های استریو و امکان اتصال و قرارگیری آن در بخش‌های مختلف میزکار، تنها بخشی از توانایی‌های این وب‌کم برای استریمرها به شمار می‌روند. البته نباید فراموش کرد که لاجیتک C922 پرو با قابلیت‌های بیشتر، LED مخصوص و حذف‌ نرم‌افزاری پس‌زمینه برای صرف کاربری استریم گزینه‌ی مناسب‌تری است. با این حال C920 پرو تا حد زیادی عملکرد مشابهی با برادر خود دراین‌زمینه دارد و می‌تواند وظایف آن را نیز به‌خوبی انجام دهد. اگر به‌دنبال وب‌کمی توانمند برای کاربری خود هستید، لاجیتک C920 پرو یکی از بهترین گزینه‌‌های موجود است. به‌لطف این محصول تجربه‌ی بسیار باکیفیت‌تری در مکالمات ویدیویی خود خواهید داشت. نکات مثبت بدنه‌ای باکیفیت پایه‌ی بسیار کاربردی کیفیت خوب ویدئو فوکوس خودکار کارآمد نرم‌افزار کاربردی لاجیتک کپچر
نکات منفی نویز قابل‌توجه در محیط‌های کم‌نور نبود فناوری حذف نویز محیط در میکروفن

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/100149/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد