نگاهی به پدر سبک شوتر اول شخص
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی -
گیم فا / Wolfenstein 3D را باید به نوعی پدر سبک شوتر اول شخص دانست. این بازی اولین بازی بود که به نوعی گرافیک سه بعدی را پیاده سازی کرده بود. در اصل بازی شامل یک سری تصاویر دو بعدی بود که در محیطی سه بعدی قرار گرفتهاند؛ تکنیکی که امروزه به عنوان گرافیک 2٫5 بعدی شناخته میشود (البته به یکسری از تکنیکهای گرافیکی دیگر هم 2٫5 بعدی گفته میشود).
این بازی پایه گذار مکانیزمهای سبک شوتر اول شخص محسوب میشود و شاید اگر این بازی نبود، ژانر شوتر اول شخص امروزه وجود نداشت و یا اگر هم وجود داشت، دیرتر به شکل امروزی خود درآمده بود و بسیاری از پیشرفتهایی که الآن شاهد آن هستیم، هنوز به وقوع نپیوسته بود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/106055/