سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

فرصت مناسب برای اپل با پایان پشتیبانی از ویندوز 7 نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / پشتیبانی از ویندوز 7 چند روز پیش به پایان رسید و اپل اکنون می‌تواند کاربران آن نسخه از ویندوز را به‌سمت اکوسیستم خود جذب کند.
اپل امسال این شانس را دارد تا کاربران قدیمی ویندوز 7 را به‌سمت اکوسیستم خود جذب کند. مایکروسافت پشتیبانی رسمی از نسخه‌ی قدیمی ویندوز را متوقف کرد و اکنون کاربران و مدیران IT با انتخاب استفاده از ویندوز 10 یا سیستم‌های عامل‌ جایگزین مانند مک روبه‌رو هستند.
راهکارهای اپل در حوزه‌ی خدمات IT اکنون در بسیاری از شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 پیاده‌سازی می‌شوند. خدمات و مشتریان کوپرتینویی‌ها در دسته‌ی تجاری روز‌به‌روز افزایش می‌یابند و رخدادهای اخیر حوزه‌ی پردازش تجاری نیز نشان از افزایش محبوبیت سیستم‌های مبتنی بر مک دارد. در بسیاری از نقاط جهان، پشتیبانی از فناوری‌های اپل یک چالش نیروی انسانی محسوب می‌شود؛ چراکه بسیاری از کارمندان جدید، سیستم‌های آن شرکت را درصورت امکان ازسوی کارفرما به سیستم‌های دیگر ترجیح می‌دهند. همین جریان باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان، بیش‌ازپیش سیستم‌های اپل را به کارمندان خود پیشنهاد دهند.
مدیر اطلاعات شرکت IBM، فلچر پروین علاوه بر ملاحظات نیروی انسانی، مزیت‌های متعدد دیگری را برای سیستم‌‌های اپل برمی‌شمرد. به‌عنوان مثال می‌توان به مزیت افزایش شاخص خالص مروجان در شرکت اشاره کرد. به‌علاوه مواردی همچون تجربه‌ی کاربری و هزینه‌ی تمام‌شده‌ی مدیریت و ارتقاء سیستم‌ها نیز درصورت پیاده‌سازی سیستم‌‌های اپل بهبود پیدا می‌کند:
من ادعا نمی‌کنم که کارمندان بهتر، سیستم‌‌های اپل را ترجیح می‌دهند؛ یا استفاده از سیستم‌‌های اپل موجب پیشرفت کارمندان می‌شود. به‌هرحال برای شناسایی علت و معلول باید با دقت بالایی عمل کنیم. درنهایت شواهد تأییدکننده‌ی متعددی وجود دارند که لزوم ایجاد برنامه‌ی انتخاب سیستم کامپیوتری توسط کارمندان را نشان می‌دهند.
حوزه‌ تجاری IT
اپل با پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 و به‌نوعی منقضی شدن 417 میلیون سیستم کامپیوتری مبتنی بر آن، شانس زیادی برای پیشرفت در بازار خواهد داشت. به‌هرحال بررسی‌ها و حدس‌وگمان‌های متعدد تأیید می‌کنند که حداقل ده‌ها هزار نفر از کاربران مذکور، سیستم‌های خود را با آیپد یا حتی مک جایگزین خواهند کرد. وقتی پشتیبانی بیشتر مایکروسافت از سیستم‌های قدیمی هزینه‌ی 200 دلار برای هر دستگاه دارد، چرا کاربران ویندوز 7 نباید به سیستم‌‌های مک مهاجرت کنند؟
اتمام پشتیبانی از ویندوز 7، فرصتی عالی برای اپل محسوب می‌شود. کوپرتینویی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از محبوبیت آیفون در میان کاربران تجاری، مک را به‌عنوان جایگزینی برای سیستم‌‌‌های کنونی تبلیغ کنند. درواقع آن‌ها نیاز به تلاش زیادی هم دراین‌زمینه ندارند. به‌عنوان مثال IBM قبلا گفته بود که خرید و مدیریت سیستم‌‌های مک، کاهش هزینه‌ای 543 دلاری را برای هر سیستم برای شرکت به‌همراه دارد. همین اظهارنظر، بهترین تبلیغ برای سیستم‌‌‌های مبتنی بر مک محسوب می‌شود.
اگر هزینه‌ی پشتیبانی بیشتر مایکروسافت از ویندوز 7 را به هزینه‌های نگه‌داری سیستم‌ها اضافه کنیم، صرفه‌جویی در خرید و مدیریت کامپیوترهای مک برای شرکت‌ها کاملا به چشم می‌آید. به‌علاوه هزینه‌های جذب و نگه‌داری نیروی انسانی و افزایش رضایت آن‌ها به‌خاطر استفاده از کامپیوترهای مک، باز هم استفاده از سیستم کوپرتینویی‌ها را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. مزایایی که مک در حوزه‌ی تحول دیجیتال و افزایش بهره‌وری ارائه می‌کند، باز هم شرکت‌ها را به استفاده از سیستم‌‌های مذکور علاقه‌‌مندتر خواهد کرد. حدود یک میلیارد کاربر آیفون، بهترین گواه برای این ادعا محسوب می‌شود.
آمار رسمی صنعت
تحلیل‌گران IDC هیچ‌گاه به طرفداری از اپل مشهور نبوده‌اند. ازطرفی حتی آن‌ها نیز در بررسی‌های جدید تأیید می‌کنند که 13 درصد از تصمیم‌گیرنده‌های حوزه‌ی IT، تصمیم به جایگزینی سیستم‌های ویندوز 7 با مک دارند. جایگزینی 13 درصد از سیستم‌‌های کنونی ویندوز 7 به‌معنای ده‌ها میلیون فروش مک جدید در 12 تا 24 ماه پیش‌رو خواهد بود. اگرچه تعداد سیستم‌هایی که در دسته‌ی تجاری جایگزین خواهند شد، کمتر از پیش‌بینی‌ها است.
بررسی‌های متعدد نشان می‌دهند که فروش احتمالی میلیون‌ها دستگاه مک دور از انتظار نخواهد بود. خصوصا اکنون که اپل مشکلاتی همچون کیبوردهای پروانه‌ای را در دستگاه‌های مک‌بوک پرو حل کرده است و با سرعت به‌سمت افزایش حداکثری رضایت کاربران حرکت می‌کند. داده‌های مالی اخیر هم نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها در وضعیتی شبیه به رنسانس در دنیای مک قرار دارند. تیم کوک سال 2019 را با بالاترین آمار درآمد از کسب‌وکار مک تعریف کرد.
باوجود رکود نسبی که در بازار کامپیوترهای شخصی دیده می‌شود، درآمد اپل از مک در سال 2019 رشد دو درصدی را تجربه کرد. باتوجه به رشد اخیر، پیش‌بینی مهاجرت بیشتر کاربران و مدیران IT به سیستم‌های مک و جایگزین کردن سیستم‌‌های مبتنی بر ویندوز 7 با گزینه‌های جدید، آن‌چنان دور از واقعیت نخواهد بود. اولین بررسی و آزمایش پیش‌بینی مذکور را می‌توان در جلسه‌ی 28 ژانویه‌ی اپل پیرامون گزارش‌های مالی جست‌وجو کرد که آمار فروش مک در آن، وضعیت کلی کوپرتینویی‌ها را در منحنی جایگزینی سیستم‌های ویندوزی نشان می‌دهد.
درنهایت پیش‌بینی جایگزینی سیستم‌‌های کنونی ویندوز 7 با کامپیوترهای مک دورازانتظار نخواهد بود. به‌علاوه چنین جایگزینی می‌تواند نتیجه‌ای بسیار سودمندتر برای کوپرتینویی‌ها به‌همراه داشته باشد. اگر به سال 2003 و اعلام پشتیبانی ویندوز از آیپاد توسط استیو جابز نگاه کنیم، آمار جالبی را مشاهده خواهیم کرد. پس از اعلام مذکور ازسوی اسطوره‌ی اپل،‌ فروش آیپاد که ماهانه صدها هزار دستگاه بود، به میلیون‌ها دستگاه افزایش یافت. کاربران خوشحال آیپاد موجب افزایش فروش مک هم شدند و به‌نوعی زمینه را برای عرضه‌ی آیفون هم فراهم کردند. فراموش نکنید که آمارهای متعدد جهانی،‌ آیفون را سردمدار کاربری‌های تجاری از گوشی هوشمند عنوان می‌کنند.
باتوجه به اینکه حدود نیم میلیارد کامپیوتر مبتنی بر ویندوز 7 پشتیبانی رسمی ردموندی‌ها را از دست دادند، به‌نظر شما اپل باید چه تعداد از آن کاربران را جذب کند تا به موفقیت درخور توجه برسد؟ به‌هرحال وقتی کاربران جدید به اکوسیستم مک افزوده شوند و مزایای سیستم خود را برای دیگران شرح دهند، می‌توان رشد هرچه بیشتر پایگاه کاربران را برای اپل پیش‌بینی کرد. شاید همین روند، زمینه را برای عرضه‌ی یک کامپیوتر مک حرفه‌ای گیمینگ فراهم کند. فراموش نکنید که اکنون یک‌سوم از کامپیوترهای ویندوزی در دسته‌ی گیمینگ فعال هستند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/106068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟