سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

G-Sync چیست و چه کاربردی دارد؟ نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ویجیاتو / اگر به دنبال خرید یک سیستم گیمینگ هستید یا به طور کلی بازار سخت افزار را دنبال ‌می‌کنید، قطعا با G-Sync آشنایی دارید. شاید بدانید که G-Sync قابلیتی است که برای گیمرهای حرفه‌ای شدیدا توصیه می‌شود اما واقعا G-Sync چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر بخواهیم خیلی کوتاه به این سوال پاسخ دهیم، G-Sync قابلیتی است که کمپانی انویدیا ابداع کرده تا به وسیله آن مشکلات مربوط به پردازش تصاویر را کاهش دهد.
منظور از مشکلات پردازشی درواقع شاداب نبودن تصاویر خروجی است. ممکن است برخی مواقع متوجه شوید که تصاویر پیش رویتان شاداب نیستند و قسمتی از ‌آن‌ها دچار مشکلات ریز پردازشی است. وقتی سیستمی قدرتمند در اختیار داشته باشید و باز هم متوجه وجود چنین مشکلاتی شوید، باید دست به دامن G-Sync شوید تا این مشکل را برایتان رفع کند.
پاسخی منطقی برای یک ایراد فنی
برخی از محاسبات یا پردازش‌های مربوط به برنامه‌های کامپیوتری منابع بیشتری نسبت به بازی‌های ویدیویی نیاز دارند. از طرفی، بازی‌سازان نیز به واسطه وارد کردن بیشترین فشار ممکن و استفاده از حداکثر پتانسیل سخت افزاری سیستم شناخته می‌شوند. به همین خاطر، برخی مواقع ممکن است کارت گرافیک و مانیتور شما از سینک یا همگام بودن خارج شوند. مسئله مطرح شده بدین معنیست که کارت گرافیکتان دقیقا بین نرخ به روز رسانی تصویر (رفرش ریت) یک فریم را برای نمایش ارسال می‌کند.
مانیتور در چنین شرایطی مجبور می‌شود قسمتی از چند فریم را به طور همزمان نمایش دهد. در این حالت ما با مشکلی دیگر مواجه می‌شویم که تحت عنوان پارگی تصویر یا Tearing شناخته می‌شود. پارگی تصویر موجب می‌شود تا خطوط صاف اجسام روی تصویر با کمی انحراف نمایش داده شوند. برای پیشگیری از رخ دادن چنین مشکلی می‌توانید از قابلیت V-Sync استفاده کنید تا همواره مانیتور و کارت گرافیکتان به وسیله فرستادن تصاویر با زمان‌بندی مشخص با یکدیگر همگام باقی بمانند.
شاید خیال کنید که با فعال‌سازی V-Sync مشکلات به اتمام می‌رسند و خلاص می‌شوید اما ممکن است در چنین شرایطی ایرادات دیگری رخ دهد، مانند INPUT Lag (تاخیر داخلی) یا Stuttering (فاصله افتادن بین رندر شدن تصاویر توسط کارت گرافیک).
G-Sync یک تکنولوژی سخت افزاری است که VBI یا Vertical Blanking Interval را کنترل می‌کند. VBI معرف مقدار زمانی است که طول می‌کشد نمایش یک فریم به اتمام برسد و نمایش فریم بعدی آغاز شود. در این مدت زمان، هیچ داده تصویری‌ای به مانیتور داده نمی‌شود. وقتی G-Sync فعال باشد، کارت گرافیک سیستمتان صبر می‌کند تا مانیتور آماده نمایش دادن فریمی دیگر شود. این مسئله موجب می‌شود مشکلات مربوط به پردازش تصویر کاهش پیدا کند و همه اجزاء با یکدیگر همگام بمانند.
بورد G-Sync شامل 768 مگابایت از یک مموری DDR3 می‌شود تا بتواند فریم نمایش داده شده قبلی را ذخیره کرده و آن را با فریم بعدی مقایسه کند. در واقع این پروسه انجام می‌شود تا مقدار Input Lag کاهش پیدا کند. G-Sync اجازه می‌دهد مانیتور نرخ به روزرسانی‌های متنوعی را پشتیبانی کند. همگام‌سازی کارت گرافیک و نرخ به روزرسانی مانیتورتان موجب می‌شود انیمیشن‌های داخل بازی شاداب و روان‌تر نمایش داده شوند.
کمپانی‌های بزرگ درحال استفاده از این تکنولوژی هستند
چون G-Sync یک راهکار سخت‌افزاری است، تمام مانیتورها نیاز دارند تا از آن پشتیبانی کنند. خوشبختانه بیشتر کمپانی‌های شناخته شده مانند ایسوس، فیلیپس، BenQ، سامسونگ، AOC و LG از تکنولوژی G-Sync روی برخی از محصولاتشان استفاده کرده‌اند. ابعاد مانیتورها اغلب بین 20 تا 30 اینچ متغیر است و معمولا از نرخ تازه‌سازی 120 یا 144 هرتز پشتیبانی می‌کنند. همچنین رزولوشن این مانیتورها بازه 1920 در 1080 تا 3840 در 2160 را شامل می‌شود. قیمت چنین محصولاتی از 100 دلار آغاز شده و ممکن است به 1000 دلار نیز برسد.
اما لازم است به این نکته توجه کنید که شما در کنار یک مانیتور مناسب، نیازمند مجهز بودن به یک کارت گرافیک انویدیا هستید که از قابلیت G-Sync پشتیبانی کند. بیشتر کارت گرافیک‌های جدید انویدیا مانند سری GTX 10 یا کارت گرافیک GTX Titan Black همه به تکنولوژی G-Sync مجهز هستند.
برخی ایرادات همچنان وجود دارد
ناگفته نماند که هرچند پیشرفت تکنولوژی جذاب و دوست‌داشتنی است اما ایردات خاص خود را نیز دارد. ایراد بزرگ تکنولوژی‌های جدیدی مثل G-Sync قیمت بالای آن‌هاست. وقتی به یک لپ‌تاپ یا پی‌سی مجهز به G-Sync نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که دو جزء اصلی آن یعنی مانیتور و کارت گرافیک باید از این تکنولوژی پشتیبانی کنند. خرید هرکدام از این اجزاء برای یک پی‌سی تقریبا 500 دلار هزینه دارد و لپ‌تاپی که دارای این تکنولوژی باشد نیز بالای 1000 دلار قیمت دارد.
از طرفی کاربران متوجه برخی ناسازگاری‌های G-Sync با تکنولوژی اوپتیموس انویدیا شده‌اند. اوپتیموس که در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها قرار داده شده، وقتی به شارژ متصل نباشید عملکرد گرافیکیتان را بهبود می‌بخشد تا از این طریق عمر باطری افزایش پیدا کند. چون این تکنولوژی به یک سیستم گرافیکی یک‌پارچه متکی است، فریم‌های مربوط به تصویر براساس یک زمان‌بندی متفاوت ارسال می‌شوند، نه طبق زمان‌بندی G-Sync.
به همین خاطر شما می‌بایست لپ‌تاپی خریداری کنید که یا از تکنولوژی اوپتیموس برخوردار باشد یا G-Sync. استفاده همزمان از هر دو قابلیت غیرممکن است.
جایگزین‌ G-Sync را بشناسید
بهتر است بدانید کمپانی AMD که به عنوان بزرگ‌ترین رقیب انویدیا شناخته می‌شود درحال توسعه تکنولوژی مشابهی تحت عنوان FreeSync است.
یکی از مزایای FreeSync این است که شما برای دستیابی به آن نیازمند برخورداری از سخت‌ افزارهای دیگری جز کارت گرافیک AMD نیستید. به همین خاطر امروزه مانیتورهای بیشتری از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کنند تا G-Sync. چرا که کمپانی‌های بزرگ نیازی به استفاده از سخت افزاری خاص در مانیتورهایشان نیستند و به همین خاطر می‌توانند محصولاتشان را با هزینه کمتری به فروش برسانند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/106310/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی