بازار حسگرهای تصویر در قبضه سونی
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / با افزایش تقاضای حسگرهای تصویر، سونی در سال 2019 با سهم 49٫1 درصدی رتبهی اول فروش این قطعات را در اختیار داشته است.
براساس گزارشی از مؤسسهی تحقیقاتی TSR (مخففشدهی Techno Systems Research)، مستقر در ژاپن، گروه محصولات نیمههادی سونی در سال 2019 میلادی، نیمی از سهم بازار حسگرهای تصویر را در اختیار داشته است. این اطلاعات که وبسایت PulseNews آنها را منتشر کرده است، اشاره دارد که سهم 49٫1 درصدی سونی از بازار این حسگرها، رتبهی دوم سامسونگ با سهم 17٫9 درصدی را زیر سایهی خود قرار داده است. کرهایها اخیرا حسگر تصویر 108 مگاپیکسلی نوناسل (Nonacell) را همراهبا گوشی هوشمند جدید گلکسی اس 20 اولترا معرفی کردند.
سونی در ماه دسامبر فاش کرده بود بخش کسبوکار تراشههای نیمههادی این شرکت، در ایام تعطیلات بهصورت 24 ساعته در طول هفت روز هفته در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای بالای حسگرهای تصویر است؛ ازاینرو، گزارش TSR چندان هم غافلگیرکننده نیست. ژاپنیها برای افزایش ظرفیت تولید جهت پاسخگویی به حجم بالای تقاضا، درحال ساخت کارخانهای جدید در ناگاساکی هستند؛ این تأسیسات تا ماه آوریل سال 2021 میلادی وارد چرخهی اقتصادی شرکت خواهد شد.
سامسونگ همچنان بزرگترین رقیب برای حسگرهای تصویر سونی است. غول فناوری کره در سال 2018 میلادی اعلام کرد که با هدف پیشیگرفتن از سونی، ظرفیت تولید حسگرهای تصویرش را گسترش خواهد داد. براساس اطلاعاتی که TSR جمعآوری کرده است، سامسونگ برای دستیابی به چنین نقطهی عطفی هنوز راهی طولانی در پیش دارد.
باتمامی موارد ذکرشده، آیندهی تجارت حسگرهای تصویر سونی، هنوز هم در مسیری پرپیچوخم قرار دارد. شرکت مذکور که چهار کارخانهی بزرگ در چین دارد، اوایل این ماه از شیوع مداوم ویروس کرونا در چین ابراز نگرانی کرد. مدیر ارشد مالی سونی، هیروکو توتوکی، در مصاحبهای با وبسایت Nikkei Asian Review اظهار داشت، تأثیر ویروس کرونا روی زنجیرهی تأمین این شرکت، بهصورت بالقوه میتواند منجربه اخلال عظیمی در تجارت حسگرهای تصویر سونی شود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/112362/