سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چرا شراکت ایکس باکس مایکروسافت و سامسونگ می‌تواند معامله‌ای بزرگ باشد؟ اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / سامسونگ، غول فناوری کره‌ای، در رویداد 2020 Unpacked، از شراکت با ایکس‌باکس خبر داد. جزئیات کمی از این معامله اعلام شده است؛ اما چنین شراکتی چه معنایی برای آینده‌ی پلتفرم بازی‌سازی مایکروسافت خواهد داشت؟
هفته‌ی گذشته، سامسونگ از شراکت با ایکس‌باکس خبر داد تا دوستی این غول فناوری کره‌ای با مایکروسافت محکم‌تر شود. در رویداد Unpacked 2020، سامسونگ جزئیاتی از تلفن‌های هوشمند خود ازجمله‌ تلفن تاشو عمودی Z فلیپ ارائه داد و مشخصات گلکسی S20 اولترا را فاش کرد. درادامه نیز، از شراکت با ایکس‌باکس خبر داد و گفت: «این تازه شروع کار است». مایکروسافت هم پرداختن به جزئیات را به آینده موکول کرد.
با‌توجه‌به اشتیاق مایکروسافت به ایکس‌باکس و شراکت با سامسونگ در زمینه‌هایی مثل اپلیکیشن Your Phone، ترسیم چشم‌انداز آینده‌ی این شراکت کار دشواری نیست.
شراکتی عمیق
در گذشته نیز، مایکروسافت به همکاری با ایکس‌باکس کرده است. این همکاری با نصب اپلیکیشن‌هایی مثل Office و OneDrive آغاز شد و سپس، به اپلیکیشن‌های سطح سیستمی توسعه یافت که امکان هماهنگی کامپیوترهای ویندوز و تلفن‌های گلکسی را فراهم می‌کند. با اپلیکیشن Your Phone برای ویندوز 10 و اندروید می‌توانید پیام‌های متنی را در کامپیوتر خود دریافت کنید و تصاویر خود را از کامپیوتر به تلفن اندروید منتقل کنید؛ اما قابلیت اتصال در تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ عمیق‌تر شده است. با تعبیه‌ی مستقیم در سیستم‌عامل، نه‌تنها می‌توانید پیام‌های متنی و اعلان‌ها را در کامپیوتر دریافت کنید؛ بلکه می‌توانید ازطریق شبکه‌ای خانگی و با ماوس و صفحه‌کلید کامپیوتر به‌صورت مستقیم با تلفن هوشمند خود ارتباط برقرار کنید.
امکانات اتصال و هماهنگی ویندوز و تلفن‌همراه حاصل شراکت نزدیک مایکروسافت با سامسونگ است. شاید به‌دلیل اکوسیستم بسته‌ی اپل چنین امکاناتی هرگز دراختیار کاربران آیفون قرار نگیرند؛ اما برای گیمینگ چه انتظاراتی وجود دارد؟ سامسونگ و مایکروسافت قبلا ازطریق نمونه‌هایی مثل استیکرهای انحصاری نسخه‌ی گلکسی استور Mixer (پلتفرم پخش زنده‌ی بازی)، به همکاری نزدیک‌تر مایکروسافت و سامسونگ درزمینه‌ی گیم اشاره‌ی کوچکی کرده‌ بودند؛ اما خبر این همکاری فقط روی بنر بزرگ XCloud در رویداد Unpacked 2020 علنی شد.
Xcloud برای تمام نمایشگرهای سامسونگ
در این شکی نیست که سامسونگ یکی از غول‌های بی‌چون‌و‌چرای فناوری و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برتر بازار تلفن هوشمند است و یکی از بازارهای بزرگ تلویزیون‌های هوشمند را نیز ازآنِ خود کرده است. درمقابل، مایکروسافت با Xbox رکورد جذب میلیاردها گیمر را دارد و به‌گفته‌ی فیل اسپنسر، مدیر این شرکت، آمازون و گوگل از رقبای اصلی ایکس‌باکس هستند که هدفشان فرارفتن از کنسول‌های بازی کوچک است. گیمینگ موبایل به‌‌دلیل سهولت دسترسی به یکی از جریان‌های غالب بازار تبدیل شده است. XCloud می‌تواند تمام موانع اقتصادی و روان‌شناختی برای تصمیم‌گیری میان انتخاب موبایل و کنسول‌ها و پی‌سی‌های گیمینگ را از میان بردارد.
اگر سامسونگ و مایکروسافت بتوانند XCloud را نه‌تنها روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی، بلکه روی تلویزیون‌های هوشمند QLED هم نصب کنند، میلیاردها کاربر با سرعتی بسیار زیاد جذب پلتفرم Xbox خواهند شد. واگذاری دسترسی سیستمی سامسونگ به مایکروسافت ازطریق اپلیکیشن Your Phone می‌تواند به کنترل‌کننده‌های ایکس‌باکس تلویزیون‌ها و دیگر تجهیزات فناوری، اپلیکیشن‌های ایکس‌باکس، Mixer و حتی ضبط صفحه‌‌نمایش توسعه پیدا کند و هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.
چشم‌اندازهای جذاب Xbox و سامسونگ
مایکروسافت قبلا از دوبرابرشدن استفاده از XCloud در کره‌‌جنوبی خبر داده بود. این موضوع نشان می‌دهد XCloud می‌تواند به پلتفرم توسعه‌ی ایکس‌باکس در برداشتن گام‌های جدی کمک کند. سامسونگ درزمینه‌ی تلفن هوشمند با رقابت شدید رقبای چینی روبه‌رو است و شراکت با مایکروسافت تلفن‌های هوشمند سامسونگ را به گوشی‌های منطبق با کامپیوترهای شخصی تبدیل می‌کند. سامسونگ درزمینه‌ی تلویزیون‌های هوشمند، به‌ویژه از نظر تطبیق با ایکس‌باکس، روند رشد سریعی در کشورهای آسیایی در پیش گرفته است.
این همکاری چگونه می‌تواند به ایکس‌باکس به‌عنوان کنسول و پلتفرم کمک کند؟ هر بازی‌ای که برای XCloud تولید می‌شود، باید برای کنسول‌های خانگی Xbox هم تولید شود؛ زیرا محیط توسعه‌دهنده‌ی آن‌ها یکسان است. با افزایش محبوبیت XCloud در دستگاه‌های جدید مثل کامپیوترهای کم‌مصرف و تلویزیون‌های هوشمند و تلفن‌های همراه، بازدید محتوای کنسول‌های محلی هم افزایش خواهد یافت. همچنین، مایکروسافت می‌تواند پایگاه مشتری اکوسیستم ایکس‌باکس را توسعه دهد؛ اکوسیستمی که در گذشته صرفا به کنسول و تا اندازه‌ای بازی‌های کامپیوتر دسکتاپ منحصر بود.
دیگر برنده‌ی معامله‌ی سامسونگ و ایکس‌باکس توسعه‌دهندگان بازی هستند که می‌خواهند محصولات خود را به جامعه‌ی بزرگ‌تری ارائه کنند؛ درنتیجه، سامسونگ می‌تواند امکانات اتصال سطح سیستمی ایکس‌باکس ویندوز را برای دستگاه‌هایش ارتقا دهد و مایکروسافت هم می‌تواند پلتفرمی ابری با مقیاسی سریع‌تر از گوگل و آمازون بسازد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/112497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!