سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

LG و گوگل تمایلی به استفاده از تراشه گران‌قیمت اسنپدراگون 865 ندارند اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / ال‌جی و گوگل، دو غول سازنده گوشی‌های هوشمند از تراشه‌های ارزان‌تر مانند اسنپدراگون 765G برای محصولات جدیدشان استفاده خواهند کرد.
تراشه اسنپدراگون 865 را شاید بتوان بزرگ‌ترین دستاورد شرکت کوالکام در سال 2020 دانست؛ تراشه‌ای که فناوری 5G را به‌همراه توان محاسباتی بیشتر نسبت به مدل‌های نسل گذشته به کاربران ارائه می‌دهد. با این حال، توان بیشتر و امکانات جدید باعث شده است که قیمت گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 نسبت به مدل‌های فاقد فناوری 5G افزایشی چشم‌گیر داشته باشد.
در حال حاضر شاهد محصولات مختلفی در بازار گوشی‌های هوشمند هستیم که مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 شده‌اند؛ برای مثال می‌توان به جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ، سری گلکسی اس 20 اشاره کرد. با این حال، شرکت‌هایی نیز هستند که هنوز محصولی مجهز به تراشه جدید کوالکام را معرفی نکرده‌اند.
در گزارشی به این موضوع اشاره شده است که هردو شرکت ال‌جی و گوگل در سال 2020 گوشی هوشمندی با تراشه اسنپدراگون 865 معرفی نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی چنین اقدامی، افزایش قیمت نهایی محصول باشد. در حال حاضر گران‌ترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید را مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 تشکیل می‌دهند که در برخی شاهد شروع قیمت مدل پایه از 1،000 دلار هستیم.
محصول آینده گوگل، گوشی پیکسل 5 نام دارد که مشخص شده است فاقد تراشه اسنپدراگون 865 خواهد بود. چندی پیش برنامه‌نویسان XDA Developers با کاوش در کدهای اندروید به محصولاتی معرفی‌نشده برخورد کردند که نام‌های مستعار ردفاین، سان‌فیش و برامبل را یدک می‌کشیدند.
حدس زده می‌شد این محصولات درواقع مدل‌های مختلف سری پیکسل 5 باشند. کدهای یافته شده در اپلیکیشن گوگل کمرا نیز این موضوع را نه‌تنها تأیید می‌کند؛ بلکه مشخصات جالبی از محصولات معرفی‌نشده گوگل را در اختیارمان قرار می‌دهد. سان‌فیش نام مستعار مدل میان‌رده پیکسل 4a است و برامبل و ردفاین نیز به ترتیب به پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس ال تعلق دارند.
انتظار می‌رود دو مدل پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس ال همراه‌با تراشه اسنپدراگون 765G کوالکام عرضه شوند. اسنپدراگون 765G نسبت به اسنپدراگون 865 توان محاسباتی کمتری دارد؛ اما از بیشتر امکانات آن برخوردار است. چنین اقدامی باعث می‌شود که گوگل بتواند در صف پرچم‌داران شرکت‌های مختلف، محصولی با توان محاسباتی نسبتا قابل قبول و مقرون‌به‌صرفه‌تر معرفی کند.
سایت خبری ناور کره‌ای نیز گزارشی منتشر شده است که طبق آن، شرکت ال‌جی اقدامی مشابه با گوگل انجام می‌دهد. در حال حاضر غول کره‌ای در حال کار روی پرچم‌دار جدید خود به‌نام ال‌جی جی 9 ThinQ است که گفته می‌شود به‌جای تراشه اسنپدراگون 865 در آن از تراشه اسنپدراگون 765G استفاده شده است. چنین اتفاقی در نوکیا 8.3 نیز رخ داد و شاهد عرضه آن با تراشه اسنپدراگون 765G بودیم.
کاهش هزینه‌ها، دلیل اصلی انتخاب اسنپدراگون 765G است!
با نگاهی به قیمت محصولات موجود در بازار می‌توان دلیل شرکت‌های گوگل و ال‌جی برای جایگزینی تراشه اسنپدراگون 765G با اسنپدراگون 865 را منطقی دانست. در حال حاضر ارزان‌ترین مدل از خانواده گلکسی اس 20 گوشی‌های سامسونگ قیمتی فراتر از 1،000 دلار دارد و برای گلکسی اس 20 اولترا نیز 1،400 دلار ناقابل باید پرداخت کرد.
سال گذشته، گلکسی اس 10 با قیمت 900 دلار عرضه شد؛ اما امکان خرید مدل ارزان‌تر آن، گلکسی S10e به قیمت 750 دلار وجود دارد. با این حال، قیمت گوشی گلکسی اس 10 پلاس 1،000 دلار بود. در حال حاضر اکسپریا وان مارک II سونی نیز به قیمت 1،287 دلار (1،199 یورو) فروخته می‌شود؛ درحالی‌که گوشی سونی اکسپریا وان مدل 2019 تنها 857 دلار (799 یورو) قیمت داشت.
دلیل گران‌تر تمام شدن هزینه ساخت تراشه اسنپدراگون 865 نسبت به مدل‌های پیشین را شاید بتوان استفاده از تراشه جداگانه مودم دانست. در مدل‌های پیشین تراشه‌های اسنپدراگون، مودم روی تراشه اصلی کارگذاشته می‌شد؛ اما مودم ایکس 55 از بدنه تراشه اسنپدراگون 865 جدا است و به‌صورت جداگانه به برد گوشی هوشمند متصل می‌شود.
کوالکام در توضیحات تراشه اسنپدراگون 865 به شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند گفته است که این تراشه نیازمند به مودم ایکس 55 است و برخلاف مدل‌های پیشین، خبری از مودم آن‌برد نخواهد بود. اسنپدراگون 865 به فضای بیشتری نیز احتیاج دارد و درنتیجه علاوه بر افزایش هزینه‌ها، طراحی مادربرد گوشی هوشمند را پیچیده‌تر می‌کند.
اگر سازندگان گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون 865 در محصولاتشان استفاده کنند، برای استفاده از فناوری 5G به آنتن‌های mmWave نیز احتیاج خواهند داشت. همچنین از چند ماژول RF باید استفاده شود؛ البته برخی از محصولات مانند گلکسی اس 20 برای کاهش هزینه‌ها از ترکیب دیگری استفاده می‌کنند و فاقد آنتن‌های mmWave هستند.
مشکل تنها در استفاده از ماژول‌های RF یا آنتن mmWave نیست و مادربرد بزرگ‌تر به‌معنی محصولی در ابعاد بزرگ‌تر خواهد بود. به همین دلیل در پرچم‌داران جدید شاهد استفاده از نمایشگرهایی با ابعاد بیشتر نسبت به مدل‌های پیشین هستیم. شاید این امر پاسخی به پرسش کاربران بدهد که چرا محصولات جدید با نمایشگرهای 4 یا 5 اینچی عرضه نمی‌شوند.
استفاده از نمایشگری بزرگ‌تر به باتری با ظرفیت بیشتر نیز نیاز خواهد داشت. درنتیجه، عوامل مختلف به گران‌تر شدن قیمت محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون 865 کمک می‌کنند.
باید گفت که استفاده گوگل و ال‌جی از تراشه اسنپدراگون 765G انتخابی اشتباه نیست. اسنپدراگون 765G نیز دارای فناوری 5G است؛ البته با این تفاوت که مودم به‌صورت آن‌برد روی تراشه اصلی کار گذاشته شده است. شاید تراشه اسنپدراگون 865 از نظر توان محاسباتی از اسنپدراگون 765G توانمندتر باشد؛ اما اسنپدراگون 765G به کاربران اجازه می‌دهد با صرف هزینه کمتری از فناوری 5G بهره ببرند.
در اسنپدراگون 865 شاهد استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای هستیم که از 4 هسته A77 و 4 هسته A55 استفاده می‌کند؛ اما پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 765G از 2 هسته A76 و 6 هسته A55 تشکیل یافته است. اگر در سال 2020 به‌دنبال پرچم‌داری توانمند، اما مقرون‌به‌صرفه می‌گردید، گوگل و ال‌جی محصولاتی مناسب با نیازتان ارائه خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/116123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

اپل ویژن پرو در برزیل برای جراحی شانه به‌کار گرفته شد

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با 6000 ماهواره در مدار می‌گوید

راز افزایش طول عمر باتری‌ها تا دوبرابر کشف شد!

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور،‌ گل‌ به‌خودی زد

آیفون 16 ویژگی منحصربه‌فرد و غیرمنتظره‌ای خواهد داشت

چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟

شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری

لزوم آشنایی نسل جدید با آرمان های ملت فلسطین

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

پایان رکود بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول 2024 ثبت شد

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

نسخه موبایل هوش مصنوعی جمنای سریع‌تر از همیشه می‌شود

بازی/ Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایل

سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی S25 مرزهای هوش مصنوعی را جابجا می‌کند

نسخه اندرویدی گوگل درایو با قابلیتی کاربردی آپدیت شد

آیا ناسا برای بازگشت از مریخ، دست به دامن ایلان ماسک می‌شود؟

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

جهان چقدر بزرگ است؟

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: اسرائیل به دنبال «نابودی حیات» در غزه است

افشای اولین اطلاعات از گوشی ارزان‌قیمت ردمی 13 شیائومی

عملکرد ناامیدکننده گوشی Pura 70 Ultra هواوی در بنچمارک‌ها

آیا یوفوها واقعی هستند؟

عملکرد فوق‌العاده این ربات را ببینید

گوشی گلکسی C55 رونمایی شد؛ مدل چرمی M55

وان پلاس پد 2 به قدرتمندترین تبلت دنیا تبدیل خواهد شد

تلگرام دسترسی ایرانیان به کیف پول ارز دیجیتال خود را محدود کرد

نقشه‌ای که راز یک انفجار کهکشانی بزرگ را برملا کرد!

مغز پولدارها دیرتر پیر می‌شود!

فرهنگ کیشوندی در خدمت محیط زیست/ پاکسازی سواحل کیش به مناسبت روز جهانی زمین پاک

این دنباله دار را تا 71 سال دیگر نمی‌بینید

کاهش ریسک و درد ناشی از آندوسکوپی با دستگاه دمنده گاز CO2