سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

طرح فاصله گذاری اجتماعی در ایران تصویب شد اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - با تصویب ستاد مقابله با کرونا، طرح پیشنهادی وزارت بهداشت با عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی از فردا اجرا می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور، اعلام کرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که وزارت بهداشت به ستاد مقابله با کرونا ارائه کرده بود، با حضور تمام 25 دستگاه‌ اجرایی مرتبط تصویب شد. وی تصریح کرد: اساس این طرح مبتنی‌بر مشارکت و همکاری مردم است و طبق آن، مراکز پرتجمع و متراکم در شهرها ازجمله بوستان‌ها و پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در کل کشور تعطیل خواهند بود. همچنین همه‌ی فروشگاه‌های تأمین‌کننده‌ی کالاها و مایحتاج عمومی مردم شبانه‌روز فعال خواهند بو د. مقاله‌های مرتبط:
ویروس کرونا و دوری‌‌گزینی اجتماعی؛ چگونه به زندگی عادی خود در جامعه ادامه دهیم؟ ناقلان پنهان؛ عامل انتشار وسیع ویروس کرونا در سطح جهان
گفتنی است جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌زودی ابلاغ می‌شود. علی ربیعی، سخن‌گوی دولت، درباره‌ی این طرح می‌گوید: امروز با دستور رئیس‌جمهوری، دولت و اداره‌ها و فعالیت‌های اقتصادی مگر در موارد خاص و حساس تا 15 فروردین تعطیل اعلام می‌شود که فهرست آن را وزارت بهداشت ارائه کرده است و با همکاری وزیر صمت اعلام خواهد شد. ربیعی یادآور شد با تصمیمات گرفته‌شده در ستاد، کمترین میزان کارکنان در اداره‌ها حضور خواهند داشت و برخی از آن‌ها نیز به‌شکل دورکاری است و بدین‌ترتیب، اقتصاد کشور به‌هیچ‌وجه آسیب نخواهد دید. به‌گفته‌ی وزیر بهداشت، ایران توانسته موج اول بیماری را کنترل کند و بر آن مسلط شود و در برخی از شهرها، ورودی و خروجی بیماران به تعادل رسیده است. وی می‌گوید تخت‌های خالی هم داریم و این نشان می‌دهد موج اول این بیماری را کنترل کرده‌ایم. بااین‌حال، ممکن است با بازگشت مسافران نوروزی، موج دوم بیماری کووید 19 را در کشور شاهد باشیم. طبق اعلام علی حیدری‌نجات ، سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، از ابتدای اجرای طرح غربالگری از میان حدودا 11 میلیون نفر تاکنون 8 هزار نفر مشکوک به کرونا در ورودی‌های شهری 13 استان شناسایی شده‌اند. دکتر زالی ، فرمانده‌ی عملیات مدیریت کرونا در تهران، نیز می‌گوید بیشترین مسافرانی که در این ایام در کشور جابه‌جا شدند، از استان تهران بودند و مقاصد سفر آن‌ها به همه‌ی استان‌ها اعم از آلوده یا غیرآلوده بوده است. درحالی‌که قرار بود این سخت‌گیری از 24 اسفند برای ترددها اجرا شود، درنهایت با ابلاغ رئیس‌جمهور، از فردا سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع خواهد بود. سخن‌گوی دولت می‌گوید آیین‌نامه‌ی اینکه چه کسانی برای چه کارهایی می‌توانند از شهرهایشان خارج شوند، در وزارت کشور تصویب و ابلاغ خواهد شد. به‌گفته‌ی وی، آمار نشان می‌دهد در جایی که سفر انجام شده، موج جدیدی از بیماری اتفاق افتاده است. مقاله‌های مرتبط:
کاهش بی‌سابقه‌ی بهای بلیت قطار و هواپیما در ایام شیوع کرونا رئیس‌جمهور: غربالگری مسافران نوروزی ازطریق تماس تلفنی انجام می‌شود
ربیعی می‌گوید توصیه می‌کنیم مسافران بازگشت خود را طوری تنظیم کنند که به روزهای آخر نرسد و این موضوع موجب تجمع نشود. او اعتقاد دارد این تصمیم سخت‌گیرانه و ممکن است تعدادی از مردم را ناراضی کند؛ اما دولت ناچار است برای سلامت مردم و حفظ جان آن‌ها تصمیمات سخت‌گیرانه بگیرد و قوه‌ی قضاییه تخلف از این دستور را بررسی می‌کند و جرایم خاص تخلف را مدنظر قرار می‌دهد و نیروی انتظامی هم دراین‌زمینه پیشگیری و اقدام خواهد کرد. در‌عین‌حال، ربیعی تأکید می‌کند: مسافران خروجی به‌سمت تهران دیگر نباید شهر‌به‌شهر مسیرها را طی کنند. این تصمیمی است که قطعا باید اجرا شود و باید از بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها عبور کنند. د ر خروجی شهرها، مسافران کنترل می‌شوند و با ایجاد آمادگی وزارت بهداشت و هلال‌احمر، به مسافران باید برگه‌های سلامت داده شود تا در مسیر بازگشت بتوانند حرکت کنند. از دیگر تصمیمات دولت، تعطیلی مراکز تفریحی بود. ربیعی گفت: در جلسه‌ی امروز ستاد گزارش شد تجمع‌ها و حضورها در پارک‌ها وجود دارد و عده‌ای روال عادی دوردور خود را می‌کنند که حتما تصمیمات سخت‌گیرانه دراین‌زمینه اتخاذ خواهد شد و امسال به‌طورقطع 13 بدر سال‌ قبل را نخواهیم داشت و تجمع در تمام مراکز ممنوع است و از آن جلوگیری خواهد شد. اگر به همین شکل ترددهای غیرضروری در سطح شهر انجام شود، حتما تصمیمات سختگیرانه و جدی‌تری اتخاذ خواهیم کرد. سخن‌گوی دولت درباره‌ی غربالگری مسافران گفت با تمهیدات وزارت ارتباطات، حرکت این افراد شناسایی می‌شود که به کجاها می‌روند. همچنین، امروز ابلاغ شد افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا اعمال قانون و قرنطینه خواهند شد. درصورت شدیدنبودن بیماری آن‌ها این قرنطینه در منزل یا نقاهتگاه‌های وزارت بهداشت و درمان خواهد بود که باید 15 روز خود را به‌صورت قرنطینه سپری کنند. غلام‌حسین محمدی ، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، هم در حساب توییتری خود از تعطیلی تمام بوستان‌های شهر تهران خبر داد. وی نوشت: در‌های ورود و پارکینگ کلیه بوستان‌های محصور بسته خواهد شد و در مابقی، نگهبانان و یگان حفاظت ⁧‫شهرداری‬⁩ با همکاری شهروندان تاحدممکن از ورود ممانعت می‌کنند. بنا به آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در ایران، از ظهر دیروز تا امروز، تعداد 2 هزار و 206 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به 27 هزار و 17 نفر رسید. همچنین با جان‌باختن 143 بیمار مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان تا 6 فروردین به 2 هزار و 77 نفر رسید. سخن‌گوی وزارت بهداشت بیان کرد تاکنون، بیش از 47 میلیون و 500 هزار از نظر ابتلا به کووید 19 در کشور غربالگری شده‌اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشور‌ها به‌حساب می‌آید. وی تأکید کرد مردم حتما برای حفظ سلامتی خود و خانواده و اطرافیانشان به سامانه‌ی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/116160/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»