سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آزمایش تشخیص آنتی‌بادی ویروس کرونا در خون؛ عامل مبارزه با همه‌گیری جهانی اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - آزمایش‌ آنتی‌بادی خون برای شناسایی مبتلایان پیشین به کووید 19 این امکان را می‌دهد تا سطح ایمنی در جامعه را اندازه‌گیری کنیم و در زمان مناسب مقررات رعایت فاصله‌ی اجتماعی را برداریم.

تعداد واقعی افراد مبتلا به کووید 19 چقدر است؟ چقدر طول می‌کشد تا بتوانیم با خیال راحت و بدون خطر فاصله‌ی اجتماعی را کاهش دهیم؟ این بحرانی بی‌تکرار است یا با تهدید مکرر و سالانه‌ی همه‌گیری‌های جهانی ویروس کرونا رو‌به‌رو هستیم؟ این‌‌ها سؤالاتی است که دانشمندان سرتاسر جهان با انجام آزمایش‌های سرولوژیک (آزمایش‌های سرمی) سعی می‌کنند پاسخ آن‌ها را پیدا کنند. درواقع با انجام آزمایش‌های سرولوژیک و تشخیص آنتی‌بادی‌های خاص ویروس کرونا در خون افراد جامعه، می‌توان تعداد واقعی افراد دچار این ویروس را مشخص کرد. در ماه‌های آینده، نتایج بررسی پژوهشگران موضوعات زیادی را مشخص خواهد کرد؛ از اینکه جامعه تا کِی باید در حالت تعطیلی باشد تا ارزیابی کارایی واکسن‌های جدیدی که علیه ویروس کرونا طراحی شده‌اند. درحال‌حاضر، Sars-CoV-2، آزمایش سرویس سلامت همگانی (NHS) برای تشخیص ویروس عامل کووید 19، مبتنی‌بر تکنیکی است که واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) خوانده می‌شود. این تکنیک می‌تواند مواد ژنتیکی ویروس را در نمونه‌های گرفته‌شده از بینی یا دهان فرد تشخیص دهد. این روش کارایی بسیار زیادی دارد؛ اما نتیجه‌ی آزمایش فقط زمانی مثبت می‌شود که ویروس هنوز در بدن فرد موجود باشد.

سیاست و بازاریابی

درحال‌حاضر، در کشورهایی نظیر سنگاپور چنین آزمایش‌های سرولوژیکی در مقیاس وسیعی در حال انجام است. در این کشور، انجام این آزمایش‌ها بخشی از برنامه‌ی نظارت ملی است که احتمالا اولین داده‌های جمعیتی را درباره‌ی وسعت شیوع کووید 19 در منطقه‌ای خاص ارائه خواهد داد. مساله‌ی مهمی اکنون پیش روی دولت‌ها و مقام‌های بهداشتی است که به‌دنبال اجرای چنین برنامه‌های نظارتی هستند. در‌حالی‌که آزمایش‌های سرولوژیک بالقوه‌ی فراوانی وجود دارد، سرعت توسعه و عرضه‌ی آن‌ها چنان زیاد است که کسی این فرصت را پیدا نمی‌کند تا این موضوع را بررسی کند که واقعا مقام‌ها آنچه می‌گویند، انجام می‌دهند. اگر آزمایش خاصی معیوب باشد؛ مثلا نتیجه‌ی آن برای بیمارانی نیز مثبت شود که به یکی از شش سویه‌ی دیگر ویروس کرونا دچار شده‌اند، در بهترین وضعیت نتایج حاصل از این آزمایش‌ها بی‌ثمر خواهد بود و در بدترین حالت می‌تواند موجب شود دولت با فرض اینکه مثلا در جامعه ایمنی جمعی وجود دارد، تصمیمات نادرست و مرگ‌باری گیرد. این در حالی‌ است که درواقع ایمنی جمعی وجود ندارد و نتایج آزمایش‌ها به‌‌علت آنتی‌باد‌های ویروس‌های کرونای دیگر مثبت شده است. مراکز متعددی مشغول بررسی این موضوع هستند که کدام‌یک از این آزمایش‌ها کارایی دارد. الیتزا تیل ، مدیر بخش میکروب‌شناسی بالینی کلینیک مایو در روچستر، نیز با همکاری گروهش مشغول همین کار است. او می‌گوید: مقاله‌های مرتبط:
ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و روند شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام کیت تست ویروس کرونا چگونه کار می‌کند؟
این موضوع شگفت‌آور است که می‌بینیم تعداد زیادی آزمایش سرولوژیک از هر جایی پیدا می‌شوند. علاوه‌بر اطمینان از این امر که نتیجه‌ی این آزمایش‌ها به‌اشتباه به‌‌علت بیماری‌های دیگر مثبت نمی‌شود، از این مسئله نیز مطمئن می‌شویم که آن‌ها واقعا می‌توانند کووید 19 را تشخیص دهند. در این زمینه، یکی از مشکلات دسترسی به کیت‌ها است که به‌‌دلیل ممنوعیت حمل‌و‌نقل رخ داده است. پروازهای زیادی انجام نمی‌شود. در‌ حال‌ ارزیابی یک روش از آمریکا و دو روش از اروپا و دو روش از چین هستیم. چنین آزمایشی لازم است؛ بنابراین، وقتی موردی را شناسایی کنیم که مفید باشد، آن را پیشنهاد می‌کنیم. تیل به‌ویژه نگران ظهور آزمایش‌های سرولوژیکی است که این کارایی را ندارند و برخی شرکت‌ها آن‌ها را عرضه می‌کنند. ماه گذشته، ویروس‌شناسان در ووهان مدعی شدند آزمایش سرولوژیکی‌ای توسعه داده‌اند که می‌تواند در 15 دقیقه، کووید 19 را تشخیص دهد. تیل می‌گوید چنین ادعاهایی گمراه‌کننده است؛ زیرا از زمان آغاز عفونت، 8 تا 11 روز طول می‌کشد تا در بدن فرد آنتی‌بادی‌هایی علیه ویروس ساخته شود. او می‌گوید: آزمایش‌های سرولوژیک بسیاری عرضه می‌شود که تولیدکنندگان آن می‌گویند می‌تواند در محل مراقبت از بیمار استفاده شود. بااین‌حال شاید با چنین تأخیر زمانی، دیگر نخواهید از این آزمایش‌ها در بیماران مبتلا به وضعیت حاد استفاده کنید که علائم بیماری آن‌ها آغاز شده است. این روش بیشتر روشی گذشته‌نگر است و باید مطمئن شویم کاربرد درنظر‌گرفته‌شده برای آزمایش به‌روشنی برای پزشکان بیان شده است. دانشمندان معتقدند وقتی آزمایش‌های سرولوژیک دقیق شناسایی شود، یکی از اقدامات اولیه باید استفاده از آن‌ها برای غربالگری افرادی باشد که نقش‌های حیاتی در جامعه دارند و باید سطح ایمنی آن‌ها اندازه‌گیری شود؛ مانند کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی. مارک لیپسچ ، استاد اپیدمیولوژی دانشکده‌ی بهداشت عمومی هاروارد می‌گوید: آن افراد سپس می‌توانند به‌طورایمن و بدون ترس از عفونت مجدد، وظایف ضروری خود را در جامعه انجام دهند. اولین و شاید مهم‌ترین مسئله همین است.

سیاست و بازاریابی

از دست دادن حس بویایی؛ علامت احتمالی ابتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا چگونه موجب مرگ می‌شود؟ ویروس کرونا چینی می‌تواند پیش از ظهور علائم در فرد آلوده منتقل شود
سال آینده، ده‌ها هزار نفر در سرتاسر بریتانیا و کشورهای دیگر احتمالا در دوره‌ای چندماهه باید به‌طورمکرر آزمایش سرولوژیکی دهند تا مشخص شود در آینده با شیوع‌های دیگری از کووید 19 رو‌به‌رو خواهیم شد یا تهدید فروکش کرده و ویروس برای چنددهه خفته باقی خواهد ماند. این امر به‌نوبه‌ی خود روی زمان توقف جداسازی و بازگشت مردم به روال عادی زندگی تأثیر می‌گذارد. لیپسچ بر این باور است که برای ارزیابی دقیق به حدود هزار آزمایش در هفته نیاز است که در بخش‌های مختلف کشور انجام شود. او می‌گوید: این تعداد آزمایش تصویری کلی دراختیارتان قرار می‌دهد؛ اما برای درک کامل تجمع ایمنی، ممکن است نیاز باشد میلیون‌ها نفر آزمایش شوند. این کار زحمت زیادی می‌طلبد؛ ولی ازآنجاکه برای حفظ عملکرد جامعه موردنیاز است، بسیار ارزشمند است. در‌این‌میان، همان‌طورکه انتظار برای داروهای جدید کووید 19 ادامه دارد، آزمایش سرولوژیک می‌تواند برای شناسایی افرادی استفاده شود که از ویروس بهبودی حاصل کرده‌اند. ممکن است از این افراد خواسته شود خون خود را به‌عنوان درمانی اضطراری برای افراد سال‌خورده و آسیب‌پذیر به‌شدت بیمار اهدا کنند. این ایده‌ی درمانی برای درمان عفونت‌های شدید به زمان شیوع آنفلوانزای اسپانیایی، یعنی بیش از یک قرن پیش بازمی‌گردد. تیل می‌گوید: سرولوژی می‌تواند برای شناسایی افراد دارای سطوح بالای آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده استفاده شود که می‌توانند ویروس را از بین ببرند. پلاسمای آن‌ها آزمایش و جمع‌آوری و برای بیماری‌هایی مانند HIV و هپاتیت غربالگری می‌شود و سپس برای بیماران به‌کار برده خواهد شد. ایده این است که آنتی‌بادی‌های یادشده می‌توانند به‌سرعت وارد عمل شوند و ویروس را در افراد بیمار از بین ببرند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/116197/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند