سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پیش نمایش و اطلاعات داستانی لازم Resident Evil 3 Remake نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / در فاصله چند روز مانده به انتشار Resident Evil 3 Remake، مروری بر اطلاعاتی خواهیم داشت که بهتر است پیش از تجربه بازی آن‌ها را بدانید.
همه‌چیز از یک روز عادی در سپتامبر آغاز شد؛ یک روز عادی در راکون سیتی، شهری که توسط آمبرلا کنترل می‌شود....
رزیدنت ایول، مجموعه‌ای خاص و متفاوت در دنیای بازی‌های ویدیویی است. میراث عظیم کپکام با این مجموعه، سال‌های سال مشغول سرگرم کردن و ترساندن طرفداران بوده و حال چند روز دیگر، بازسازی یکی از نسخه‌های شدیدا محبوب آن یعنی Resident Evil 3 منتشر خواهد شد؛ نسخه‌ای که به‌نوعی آن را آخرین قسمت اصلی منتشر‌شده از رزیدنت ایول‌های کلاسیک می‌دانیم و بازی اصلی بعدی یعنی رزیدنت ایول 4، تغییراتی اساسی و مهم را در مجموعه پدید آورد. طبیعتا هرکدام از ما که شانس بازی کردن نسخه‌های کلاسیک رزیدنت ایول را در زمان خودشان یا نهایتا با یکی دو سال تأخیر داشتیم، با نسخه‌ای خاص در بین آن‌ها بیش از همه خاطره داریم و خب به‌شخصه، رزیدنت ایول 3 برایم اثری به مراتب محبوب‌تر از تمام نسخه‌های مجموعه بود؛ چون همان‌طور که به‌گفته جیل وقایع این بازی از یک روز عادی در سپتامبر آغاز می‌شوند، برای من هم علاقه به رزیدنت ایول از یک روز تابستانی که اولین‌بار این نسخه را روی پلی‌استیشن تجربه کردم، شروع شد و این، سرآغازی بود بر کابوس‌های شبانه با محوریت نمسیس و زامبی و راکون سیتی! از این حرف‌ها که بگذریم، به هر حال پس از موفقیتی که کپکام با بازسازی رزیدنت ایول 2 در سال گذشته کسب کرد، کاملا مشخص بود که این رویه ادامه خواهد یافت و محتمل‌ترین گزینه برای این کار هم رزیدنت ایول 3 بود.
حال در فاصله چند روز مانده به انتشار این بازسازی، فرصت را غنیمت شمردیم تا نگاهی به اطلاعات مختلف آن و جزییات داستانی داشته باشیم که بهتر است پیش از تجربه بازی بدانید. در نظر داشته باشید که در این مقاله هیچ قصدی برای لو دادن داستان خود رزیدنت ایول 3 نداریم و صرفا، هر اطلاعاتی که داده می‌شود مربوط‌به وقایع قبل از این بازی است و ممکن است اطلاعاتی از آن‌ها فاش شود.
در مورد داستان مجموعه پیش از رزیدنت ایول 3، یک خوشبختی بزرگ داریم! چرا که وقایع این بازی، در اصل با فاصله یک روز قبل از اتفاقات نسخه دوم رخ می‌دهند و در نتیجه اگر قبلا مقاله «اطلاعات داستانی که بهتر است پیش از تجربه Resident Evil 2 Remake بدانیم» را در زومجی خوانده باشید، هر آنچه که را لازم است در مورد وقایع پیش از این بازی بدانید متوجه شده‌اید. بااین‌حال بد نیست یک خلاصه کلی را هم دوباره مرور کنیم و مخصوصا آن قسمتی را اتفاقات بازی از نسخه دوم جدا می‌شوند بهتر بدانیم. خب در رزیدنت ایول 1، دیدیم که وسکر یک تایرنت را آزاد کرد تا اعضای گروه استارز را از بین ببرد؛ تایرنتی که حتی به خود وسکر هم رحم نکرد و اولین نفر، وی را کشت. پس از مبارزه‌ای که بین تایرنت با نیرو‌هایی چون جیل ولنتاین و چمبرز رخ داد، درنهایت به‌لطف رسیدن به موقغ ویکرز و همینطور برتون، اعضای گروه استارز موفق شدند از عمارت اسپنسر فرار کنند و البته آلبرت وسکر هم که کشته شدنش به دست تایرنت را یک احتمال در نظر گرفته بود، به‌لطف تزریق تی ویروس به خودش پیش از وقوع این اتفاق جان سالم به در بُرد.
پس از بازگشت اعضای استارز به راکون سیتی، این گروه درواقع منحل شد و هریک از اعضای آن سراغ مسیر شخصی خودشان رفتند و اطلاعات ارزشمندی که آن‌ها به دست آورده بودند، هرگز عمومی نشد. یکی از اعضای این گروه که در نسخه اول هم حضور داشت، جیل ولنتاین است؛ شخصیت اصلی نسخه سوم که ما، اتفاقاتی را که برای او رخ می‌دهند در این نسخه دنبال می‌کنیم. بازی، از تاریخ 28 سپتامبر یعنی یک روز پیش از اتفاقات نسخه دوم آغاز می‌شود؛ بسیاری از مردم راکون سیتی تبدیل به زامبی شده‌اند و میان پرده سینمایی اول بازی (منظور نسخه اصلی) هم ماموران پلیسی را نشان می‌دهد که یک به یک در نبرد با این موجودات از گور برخاسته کشته می‌شوند. حال جیل، در تلاش است تا به قول خودش آخرین فرار زندگی‌اش را تجربه و راهی برای خارج شدن از راکون سیتی پیدا کند؛ اتفاقی که البته به این سادگی هم نیست و درکنار تمام مشکلات موجود که برای فاش نشدن داستان بازی اشاره‌ای به آن‌ها نمی‌کنیم، یک مانع و تهدید همیشگی هم به نام نمسیس سر راه وی قرار دارد؛ یک موجود وحشتناک که اگر نسخه اصلی بازی را تجربه کرده باشید، هنوز هم ترس شنیدن صدای وی در حال گفتن کلمه استارز از خاطرتان پاک نشده است.
رزیدنت ایول 3 نمسیس، به تهیه‌کنندگی شینجی میکامی مشهور و کارگردانی کازوهیرو آئویاما، همان‌طور که قبلا هم گفتیم برگ درخشانی در بین نسخه‌های این مجموعه است. بازی در آن زمان میانگین امتیازات 88٪ را ثبت کرد و طراحی ترسناک شهر راکون سیتی، حضور نمسیس به‌عنوان یک تهدید دائمی و گیم‌پلی چالش‌برانگیز و در عین حال جذاب بازی، مواردی بودند که تحسین منتقدین را در پی داشتند؛ به طوریکه منتقد گیم‌اسپات آن را بهترین نسخه از رزیدنت ایول تا آن زمان خطاب کرد. خب حال سؤال اصلی که برای‌مان پیش می‌آید، این است که کپکام در مواجهه با چنین اثری چه تغییراتی برای نسخه بازسازی در نظر گرفته است؟ واضح‌ترین مورد، بدون شک تغییر زاویه دوربین بازی از دوربین ثابت نسخه اصلی به دوربین روی شانه است که در بازسازی رزیدنت ایول 2 هم شاهد آن بودیم؛ اتفاقی که برخی طرفداران از آن رضایت داشتند و برخی هم خیر. بااین‌حال باید قبول کنیم که این تغییر زاویه دوربین یکی از موارد ضروری از دید کپکام برای مدرن‌سازی این بازی‌ها است و از حق نگذریم پیاده‌سازی آن هم در ریمیک رزیدنت ایول 2 خوب صورت گرفته بود.
میزان تغییرات بازسازی رزیدنت ایول 3 در مقایسه با نسخه اصلی، حتی از ریمیک رزیدنت ایول 2 هم بیش‌تر است
وقتی که بازسازی نسخه دوم رزیدنت ایول منتشر شد، از یک طرف با نمره‌های عالی بازی و تحسین منتقدین روبه‌رو بودیم و از طرفی دیگر، مخصوصا طرفداران قدیمی مجموعه و آن‌هایی که چندین و چند بار نسخه اصلی را بازی کرده بودند، از تفاوت‌های بازی با نسخه اصلی کمی دلخور بودند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، خب بد نیست بدانید که به‌گفته سازندگان بازی، تغییرات این چنینی در نسخه سوم حتی بیشتر هم شده‌اند. پیتر فابیانو، تهیه‌کننده ریمیک رزیدنت ایول 3، در مصاحبه با سایت گیمینگ بولت رسما اعلام کرد که دیدِ تیم سازنده در ریمیک نسخه دوم، ایجاد یک تعادل بین وفاداری به بازی اصلی و در عین حال معرفی ویژگی‌های جدید برای آن بوده است و خب این دید، کم و بیش در مورد بازسازی نسخه سوم هم لحاظ شده و این بار، حتی سازندگان موارد جدید بیش‌تری را هم در نظر گرفته‌اند تا از این طریق، بازی حتی برای افرادی که نسخه اصلی را تجربه کرده‌اند هم موارد جدیدی برای عرضه داشته باشد. در مورد این مسئله، بیشتر صحبت خواهیم کرد اما قبل از آن، بد نیست بدانیم که ساخت ریمیک رزیدنت ایول 3، پس از بازسازی نسخه دوم شروع نشده است و درواقع از سه سال پیش، توسعه آن آغاز شده بود. این نسخه هم با همان موتور RE Engine ساخته می‌شود که قبلا جوابش را در آثاری مثل دویل می کرای 5 یا بازسازی رزیدنت ایول 2 پس داده و به‌لطف آن می‌توان از کیفیت گرافیکی بازی مطمئن بود.
خب برگردیم سر بحث تغییرات بازی در مقایسه با نسخه اصلی. بدون اینکه از الان قضاوتی در مورد کیفیت بازی داشته باشیم و حتی بدون در نظر گرفتن نمره‌های آن، بهتر است قبل از تجربه بازی تکلیف‌مان را با این مشخص کنیم که انتظار ما از یک بازسازی چیست؟ راستش را بخواهید وقتی در مورد اثری مثل رزیدنت ایول 3 صحبت می‌کنیم، قشر بزرگی از افرادی را داریم که در گذشته این بازی را تجربه کرده‌اند و بدون اغراق، با دقیقه به دقیقه آن خاطره دارند. در نتیجه وقتی به سراغ نسخه بازسازی‌شده آن بروند، انتظار دارند تا تمام آن خاطرات و دقایق فراموش‌نشدنی، در قالب اثری با گرافیک امروزی بازسازی شوند. اتفاقی که مثلا نینتندو در مورد بازی The Legend of Zelda: Link"s Awakening انجام داد و نتیجه مثبتش را هم گرفت. حال اینکه کپکام این موضوع را تا چه حد در نظر گرفته و اجرا کرده، موردی است که فقط پس از تجربه بازی باید در موردش نظر بدهیم؛ ولی خب با توجه به صحبت‌های تهیه‌کننده بازی، اگر تغییرات ریمیک رزیدنت ایول 2 باعث آزار شما شده بود، در جریان باشید که این بار این تغییرات به مراتب بیش‌تر هم شده‌اند.
از جمله تغییراتی که سازندگان تایید کرده‌اند، می‌توان به ظاهر نسبتا متفاوت کاراکتر‌های بازی در مقایسه با نسخه اصلی اشاره کرد. از تغییرات چهره کارلوس گرفته حتی طراحی نسبتا متفاوت نمسیس که از قضا واکنش‌های ضد و نقیضی را هم در پی داشته است؛ چرا که به هر حال نمسیس نماد رزیدنت ایول 3 به‌حساب می‌آید و عوض شدن قیافه‌اش حتی به شکل جزئی هم به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده است. اما جدا از بحث ظاهری شخصیت‌ها، شاهد تغییراتی در ساختار بازی هم خواهیم بود؛ مثلا کاراکتر کارلوس، قرار است در نسخه ریمیک نقش پررنگ‌تری در مقایسه با نسخه اصلی داشته باشد و برای دقایق بیش‌تری قادر خواهیم بود کنترل وی را برعهده بگیریم. همچنین در حالی که در نسخه اصلی شاهد بخش Mercenaries بودیم، این بار خبری از این بخش در نسخه ریمیک نیست و به‌نوعی کپکام آن را با بخش چندنفره Resident Evil: Resistance جایگزین کرده است؛ بخشی که ابتدا در قالب یک بازی مجزا معرفی شده بود ولی در نهایت به‌عنوان بخش چندنفره در کنار ریمیک رزیدنت ایول 3 قرار گرفت. Resident Evil: Resistance بخشی است که در آن چهار بازیکن، باید در مقابل شخصی که کنترل محیط را برعهده دارد قرار بگیرند و با تله‌های وی یا دشمنانی که روانه‌شان می‌کند مقابله کنند.
نمسیس در اکثر دقایق بازی در تعقیب شما خواهد بود تا کابوسی همیشگی و ترسناک باشد
البته چندی پیش، اطلاعات عجیبی هم در مورد بازی منتشر شد که خب خوشبختانه تکذیب شدند. بر اساس این اطلاعات، گفته می‌شد که شخصیت نمسیس، قادر خواهد بود حتی در اتاق‌های امن هم به سراغ بازیکن بیاید! اتفاقی که رخ دادنش به معنی نقض کامل ماهیت اتاق‌های امن بازی بود و همانطور که گفتیم خوشبختانه توسط سازندگان رد شد. با این حال حتی همین امتیاز هم چیزی از ترسناک و خطرناک بودن نمسیس کم نخواهد کرد. برای مثال، برخلاف مستر ایکس که در ریمیک رزیدنت ایول 2 تقریبا همیشه با سرعت ثابتی شما را دنبال می‌کرد، نمسیس قادر است برای رسیدن به شما حتی از پرش هم استفاده کند و بدین ترتیب خیلی ناگهانی سر راه شما سبز شود. مورد دیگر، سلاح‌هایی است که این هیولای وحشتناک به آن‌ها مجهز است و راکت لانچر معروف وی هم در این نسخه برگشته تا نمسیس، بتواند حتی بی‌نیاز از ضربه‌های فیزیکی هم وسیله‌ای برای آسیب رساندن به شما داشته باشد. البته که بازیکن هم در مواجهه با نمسیس یا حتی سایر دشمنان بازی، دست خالی نخواهد بود. از انواع و اقسام سلاح‌ها شامل کلت، مسلسل، شات‌گان، نارنجک‌انداز و موارد دیگر گرفته تا مکانیک‌های کلاسیکی مثل امکان ترکیب باروت‌ها برای ساخت مهمات یا حتی آنطور که سازندگان گفته‌اند، استفاده از یک صرفا چاقو برای تمام کردن بازی! همچنین در گوشه گوشه راکون سیتی، یک سری آیتم‌ها قرار گرفته‌اند که شامل مواردی مثل بشکه‌های انفجاری می‌شوند و می‌توانید با شلیک به آن‌ها، زامبی‌های بخت‌برگشته یا حتی دشمنان خطرناک‌تر را به آتش بکشید و باعث مرگ یا توقف موقت آن‌ها شوید. جیل همچنین قابلیت جاخالی دادن را دارد و با کلیدی که برای این منظور طراحی شده، می‌توانید با زمان‌بندی درست و دقیقا قبل از رسیدن دشمن به شما، با حرکتی خاص از زیرِ دستان آن‌ها فرار کنید و جان‌تان را نجات دهید. البته که اگر به هر دلیلی آسیب ببینید، آیتم‌های احیای سلامتی محبوب نسخه اصلی در این ریمیک هم حضور دارند و می‌توانید از ترکیب گیاه‌ها یا اسپری احیای سلامتی استفاده کنید.
رزیدنت ایول 3 ریمیک، اثری است که کپکام آن را هم برای طرفداران قدیمی و هم برای بازیکنان تازه‌وارد مناسب می‌داند. برای این منظور حتی یک حالت با درجه سختی پایین هم در دسترس قرار دارد تا از طریق آن، با دسترسی داشتن به یک مسلسل از ابتدا و همینطور احیای خودکار بخشی از سلامتی شخصیت تحت کنترل یا ضعیف‌تر بودن دشمنان، بازیکنانی که درجه سختی نرمال بازی را مشکل می‌دانند، بتوانند از بازی کردن این اثر لذت لازم را ببرند؛ هرچند که کماکان به‌عنوان یک رزیدنت ایول و مخصوصا بازسازی نسخه کلاسیکی از آن، شاید پس از تمام کردن بازی برای تجربه مجددش روی بالاترین درجه سختی هم تشویق شویم و حسابی خودمان را به چالش بکشیم.
به هر حال پس از انتشار ریمیک رزیدنت ایول 2، خیلی‌هایمان دوست داشتیم تا این اتفاق برای نسخه سوم هم رخ بدهد و حال، چند روز دیگر قادر خواهیم بود این ریمیک را هم تجربه کنیم. نمره‌های منتشر‌شده از بازی، کمی ضد و نقیض هستند و از یک طرف شاهد نمره‌های خیلی بالا و از طرفی هم شاهد نمره‌های نه‌چندان خوب هستیم؛ اتفاقی که شاید بیش از پیش باعث شود تا خود ما بازیکنان بهترین قاضی برای سنجش کیفیت این اثر باشیم و نظر نهایی را در مورد آن، پس از تجربه شخصی از بازی ارائه کنیم. زومجی هم سعی خواهد کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نقد بازی را منتشر کند.
نظرات خود را در مورد بازی و مطلبی که خواندید با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/116780/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود