سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

NLP چیست و چرا باید آن را یاد بگیرید؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - NLP یا برنامه نویسی زبان عصب‌شناسی مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که نمایش‌دهنده نوع ارتباط بین اجزا است که بیش‌ترین اهمیت را در داخل و خارج از آن نشان می‌دهند. برای بسیاری، روشن است که تعریفی از NLP را با نشان دادن آنچه دربرگیرنده کلمات عصب، زبان و برنامه‌نویسی است ارائه می‌کند.
تعریف NLP

سیاست و بازاریابی


عصب
بر پایه حوزه ذهنی یا مغز می‌باشد، به‌ویژه در مورد این‌که چگونه وضعیت‌های ذهنی (و بدنی) بر ارتباط و رفتار تأثیر می‌گذارند. حوزه NLP روشی دارای ساختار برای مشاهده حالات ذهنی و بدنی را آموزش داده و نقشه‌های ذهنی را که نشان‌دهنده چگونگی تمامی اتفاقات و تغییرات است توسعه می‌دهد.
زبان شناسی
به معنای آن است که فرآیندهای ذهنی و حالات بدنی ما در ارتباط کلامی و غیرکلامی آشکار می‌شوند. به‌طورکلی زبان ابزاری است که ما برای به دست آوردن دسترسی به فعالیت‌های درونی ذهن استفاده می‌کنیم. الگوهای زبان برنامه‌نویسی به ما یاد می‌دهند چگونه به اطلاعات ناخودآگاهی که مبهم و غیرقابل شناخت باقی می‌مانند، دسترسی پیدا کنیم.
برنامه نویسی
این واژه به ظرفیت‌های تغییر ذهن و حالات بدنی ما اشاره می‌کند. شما از اصطلاحی که در autopilot استفاده می‌شود خبر دارید، آیا درست است؟ برای کسی که آموزش NLP ‌دیده باشد، این کلام به این معنی است که شما با توجه به برنامه‌ریزی خود که شامل افکار، احساسات، واکنش‌ها، عقاید و سنت‌ها است زندگی می‌کنید. فردی که آموزش NLP ‌دیده است، می‌داند که چگونه این برنامه‌ها در ذهن سازمان‌دهی شده و چگونه از طریق مکالمه (زبان) به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، به‌طوری‌که برنامه‌های قدیمی و رفتارهای بر پایه autopilot را می‌توان تغییر داد.
NLP در زندگی واقعی چگونه کار می‌کند؟

سیاست و بازاریابی


در طول هر گفتمانی، اکثر ما بر روی کلمات متمرکز هستیم. این شخص چه منظوری دارد و من در عوض به او چه پاسخی خواهم داد؟ برای مدت طولانی ثابت‌شده ‌است که کلمات حداقل جنبه معنی‌دار ارتباط هستند و تنها 7% معنا را منتقل می‌کنند (محرابیان، 1972).
برای مثال، وقتی کسی به شما می‌گوید تمایل دارند به شما برای سازمان‌دهی یک اجماع سراسری کمک کنند، اما لحن آن‌ها صریح بوده و حالت چهره آن‌ها طوری به نظر می‌رسد که انگار آن‌ها را به محفل شبانه‌ای توأم با شوک الکتریکی دعوت کرده‌اید. آشکار است که جریان چیز دیگری است. آن‌ها گفتند بله اما ارتباط غیرکلامی 93% گفتند گاهی اوقات در غیر این صورت.
برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی چیست؟ 93% دیگر ارتباطات NLP سیستمی برای درک و استفاده از ارتباطاتی است که واقعاً اهمیت دارد. ارتباط غیرکلامی اصلی و شما به یک ارتباط اصلی کلامی تبدیل می‌شود.
اما در اینجا چیزی جالب‌تر از این وجود دارد
بسیاری از مردم نمی‌دانند که ارتباطات خیلی بیشتر از تعاملات بین مردم صورت می‌پذیرد. تمام دنیای ارتباطات در ذهن و بدن شما وجود دارد. زندگی درونی – طرز فکر، نگرش و احساسات- شکل فعالی از ارتباط است.
“مهم‌ترین ارتباط بین مردم جز در میان مردم نیست.”
ارتباط درونی روشی قدرتمند برای برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی است که در اصل به‌عنوان حوزه‌ای برای مطالعه ساختمان تجربه ذهنی شناخته می‌شود. این‌یک روش فانتزی برای بیان این مفهوم است که NLP آن چیزی را که بین گوش‌هایش شروع می‌شود را شکسته تا شما بتوانید کاری شایسته با آن انجام دهید. این‌یک تست از نحوه کارکرد NLP است.
بیایید بگوییم که دوستان شما برای صرف شام می‌آیند و احساس عصبی بیشتری نسبت به قبل دارید. مطمئن نیستید که چرا. همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد، اما احساس روی لبه پرتگاه را دارید. یک متخصص NLP توانایی درک این را دارد که شما چطور این وضعیت را در چند لحظه ایجاد می‌کنید. همه‌چیز به این‌که چطور با خودتان در داخل ارتباط برقرار می‌کنید وابسته است.
شکست ارتباط درونی NLP
ارتباط درونی از تصاویر، صداها و احساسات ایجاد می‌شود (مدل NLP VAK ). پیدا کردن چیزی که احساسات عصبی شما را تحریک می‌کند، مساله کشف این است که کدام تصاویر و صداها با احساس استرس همراه می‌شوند. وقتی توجه شما به سمت درون جلب می‌شود و چیزی که در درون می‌بینید را بررسی می‌نمایید، این امکان وجود دارد تا متوجه شوید که چیزهای زیادی را در مورد واژه شام در تصور بیاورید:
* وقتی میهمانان می‌رسند، خانه مرتب شما شلوغ است.
* صدای درونی که می‌گوید: ” آن‌ها از شام شما متنفر خواهند شد.
* به هنگام غذا خوردن، در چهره آن‌ها انزجار از چیزی به نظر می‌رسد.
. * شما تنها در خانه خود نشسته‌اید، زیرا هیچ‌کس نیامده است
و غیره. نکته این است: شما احتمالاً آگاهانه از تمامی کانال‌های ارتباطی درونی آگاه نیستید. اگر در مورد شام هنوز احساس اضطراب دارید، احتمالاً متصور می شویدکه چقدر بد می‌تواند رفته و به این تصویر ناخودآگاه و صدا پاسخ دهد. احساسات عصبی آینه‌ای از کانال‌های دیگر هستند.
به همین دلیل است که برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی ادعا می‌کند که مردم شکسته نمی‌شوند. ما بدون این‌که از آن اطلاع داریم یا خیر به‌سادگی به ارتباطات درونی پاسخ می‌دهیم؛ بنابراین، اگر اتفاقات بدی را که در مهمانی شام خود اتفاق می‌افتد تصور می‌کنید، قطعاً احساس اضطراب خواهید داشت. کار خود را کاملاً انجام داده‌اید.
وقتی متوجه شدید چگونه می‌توان طرحی را کاملاً ایجاد کرد ولی آن را نمی‌خواهید، می‌توانید اقدام به تغییر آن کنید. برنامه‌نویسی عصبی-زبانی یک کتابخانه مملو از روش‌هایی است که برای تغییر ذهنیت ما پس از شناسایی آن در دسترس است. تبدیل ارتباطات داخلی به‌گونه‌ای که احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشید از جنبه های برنامه‌نویسی NLP است.
پروژه تحقیقاتی و شناسایی NLP
پروژه تحقیقاتی و شناسایی NLP که توسط روانشناس بالینی دکتر فرانک بروکه ایجاد شد، یک سازمان غیرانتفاعی برای توسعه تحقیقات بالینی در برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی است.
بروکه دکترای خود را در رشته روانشناسی بالینی در موسسه درمانی لندن دریافت کرد و از اوایل دهه 1970 از NLP بالینی بهره گرفت.
پس از حملات 11 سپتامبر در سال 2001، دکتر بروکه برنامه احیا را برای تعداد 800 از بازماندگان حادثه انفجار ساختمان مرکز تجارت جهانی طراحی و اجرا کرد. وی پی برد که قادر است مجموعه سیگنال‌های اختلال استرس پس از حادثه را با استفاده از پروتکلی برگرفته از NLP تغییر داده و از سایر پروتکل‌ها به‌طور مؤثرتری استفاده کند. در نتیجه این تحقیق و تجربه، بروکه پروژه تحقیقاتی و شناسایی NLP را “تأسیس کرد تا بتواند دانش برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی را ارتقا داده و نتیجه تحقیقات را به‌سوی تشکیل استانداردهای علمی لازم برای اجرای گسترده پروژه بکشاند.”
یک ازسوالات رایج در بین افرادی که به دنبال آموزش برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی هستند، چنین است که آیا پژوهشی برای پشتیبانی از NLP وجود دارد؟ پاسخ این سؤال “بله” است. نتایج حاصل از تلاش و تجربه ده‌ها ساله افراد حرفه‌ای هم‌اکنون در تحقیقات بالینی تدوین و استفاده‌شده‌اند.
تاریخچه و منشأ زبان عصب‌شناسی

سیاست و بازاریابی


اگرچه بیش‌ترین اعتبار مربوط به برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی به جان گریندر و ریچارد باندلر تعلق دارد، اما در واقع توسط مجموعه‌ای از افرادی که سهم ثابتی در NLP داشتند شکل گرفت. این گروه شامل جان گریندر و ریچارد باندلر و همچنین فرانک پوسلیک، رابرت دیلتز، جودیت دلوزیر، لسلی کامرون، دیوید گوردون و دیگران است.
در اوایل دهه 1970 و در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، این گروه از روشنفکران شروع به کشف الگوهای ارتباطی ویژه‌ای کردند که روان‌درمانگرهای برجسته‌ای شامل میلتون اریکسون (روان‌پزشک و هیپنوتیزمر مشهور)، ویرجینیا استایر (مؤسس سیستم‌های درمانی خانواده) وفریتز پرل بنیان‌گذار مرکز درمانی گشتالت برای دستیابی به نتایج غیرمعمولی با مخاطبان خود همراه شدند. با مشاهده مستقیم و تجزیه‌وتحلیل نوار ویدیویی، آن‌ها توانستند این الگوهای مؤثر ارتباطی را تجزیه‌وتحلیل نموده و به دیگران آموزش دهند.
مجموعه فرایندی که برای کشف سحر موجود در ارتباطات با قابلیت ‌تغییر استفاده می‌شود، مدل‌سازی نامیده می‌شود. بسیاری افراد فرایند مدل‌سازی را قلب و روح برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی می‌دانند. هر گاه قابلیت دانستن چگونگی ایجاد مدل‌ها براساس تخصص دیگران را به دست آوردید، می‌توانید هرگونه مهارت جدیدی را به‌طور اساسی آموزش دهید.
تکنیک‌های محبوب پیش‌بینی NLP
اولین کشف آن‌ها این بود که استایر بدون اینکه از انجام این کار آگاهی داشته باشد، پیش‌بینی‌هایش را با افعال، قیدها و صفات مربوط به مخاطبین خود تطبیق داد. برخی از مشتریان به‌طور عمده از پیش‌بینی‌های بصری استفاده می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر پیش‌بینی‌های شنیداری یا حساس را به کار می‌گیرند. این فرآیند منجر به این موضوع شد که برای هر شخص، یکی از حواس (دیدن، شنیدن یا احساس) ارزش بسیاری داشته و در کلماتی که انتخاب می‌کند انعکاس می یابد. هنگامی‌که پیش‌بینی‌های استایر با پیش‌بینی‌های مورد استفاده مخاطبینش تطبیق داده شد، آن‌ها از اینکه استایر درکشان کرده قدردان وی بودند. این روی داد باعث ایجاد رابطه‌ای دوستانه شد تا مداخلات او قابل‌قبول‌تر شود.
نشانه‌های دسترسی چشم
بعد، گریندر و باندلر به نشانه‌های دسترسی چشم دسترسی پیدا کردند که همان حرکات چشم‌ها هستند، ممکن است دلالت بر به‌کارگیری تصاویر، کلمات و صداها و یا احساسات به هنگام تفکر، به یادآوردن و یا یادگیری باشد.
برای مثال، وقتی فرد راست‌دست به سمت چپ نگاه می‌کند، احتمالاً تصاویر دیداری را به خاطر می‌آورد.
متعاقباً، گریندر و باندلر پس از مطالعه میلتون اریکسون، الگوهای زبانی مورد استفاده برای تأثیر بر رفتارهای افراد را اصلاح کردند.
این چهار ستون پایه های NLP هستند:

سیاست و بازاریابی


آرامش
فرآیند NLP هدیه‌ای مهم برای ایجاد ارتباط با دیگران فراهم می‌کند. آرامش را می‌توان به‌عنوان ارتباط با سرعت با دیگران توصیف کرد. برقراری ارتباط موجب ایجاد اعتماد به دیگران می‌شود. آرامش را می‌توان به‌سرعت از طریق درک ترجیحات درروش ها، دستیابی به نشانه‌های چشمی و پیش‌بینی‌ها ساخت.
آگاهی حسی
گاهی هنگامی‌که وارد خانه کسی می‌شوید، متوجه می‌شوید که رنگ‌ها، بوها و صداها کاملاً با شما در تضاد هستند. برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی این امکان را می‌دهد که متوجه این نکته باشید، زمانی که به‌طور کامل به حواس خود توجه دارید، دنیای شما غنی‌تر می‌شود.
تفکر پیامد
دستیابی به یک نتیجه، هدف شما برای انجام هر کاری است. پیامد، به تفکر در مورد آنچه می‌خواهید عمل کنید مرتبط است و در تقابل محبوس شدن درون حالت منفی تفکر است. اصول رویکرد پیامد ممکن است به ایجاد بهترین تصمیمات و انتخاب‌ها به شما کمک کند.
انعطاف‌پذیری رفتاری
انعطاف‌پذیری رفتاری به دین معنی است که چنانچه به شیوه‌ای که در حال حاضر مشغول به انجامش می‌باشید، کار متفاوتی انجام دهید. انعطاف‌پذیری فاکتوری کلیدی در ممارست با NLP است. یادگیری این فرآیندها به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز جدیدی یافته و این مجموعه عادت‌ها را در لیست در دسترس خود ایجاد نمایید.
آموزش برنامه‌نویسی زبان عصب‌شناسی
دلایل اصلی که شخصی که می‌تواند یک دوره آموزشی رایگان را بگذراند عبارت‌اند از:
یک رابط قوی و الهام‌بخش باشید در خواندن زبان بدن و حرکات غیرکلامی ماهر باشید ضمیر ناخودآگاه و حسی خود را افزایش دهید کاپیتان و کنترل‌کننده احساسات و تفکرات خود باشید ترس‌ها و هراس‌ها انگیزه بخشی و قدرت بخشیدن توسعه عمیق در روابط شخصی و تجاری موفقیت و پیروزی را به دست آورید رفتارهای ناخواسته را در خود و دیگران اصلاح کنید به‌طور مؤثر ارتباط برقرار کرده و از دیگران اطلاعات کسب کنید

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید