سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

استلار (Stellar) چیست و چه آینده ای دارد؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - استلار (Stellar) یک شبکه متن‌باز برای ارزها و پرداخت‌ها است. استلار ساخت، ارسال و معامله دیجیتالی تمامی ‌اشکال پول (دلار، یورو، بیت کوین یا هر چیز دیگری) را امکان پذیر می‌کند. با استلار امکان گنجایش تمامی‌سیستم‌های مالی جهان در یک شبکه فراهم می‌شود.
استلار مالک ندارد و نوعی متعلق به عموم مردم است. نرم افزار آن بر روی یک شبکه آزاد و نامتمرکز ساخته شده و توانایی پردازش میلیون‌ها تراکنش در روز را دارد. درست مثل بیت کوین و اتریوم، استلار نیز برای همگام سازی شبکه‌اش از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کند؛ اما سرعت بلاک چین آن بسیار بیشتر است و به هزینه و انرژی کمتری نیز نیاز دارد. به طور کلی استلار کارایی بیشتری نسبت به یک سیستم بلاک چین معمولی دارد.
از استلار چه استفاده‌ای می‌شود؟

سیاست و بازاریابی


شبکه استلار از سال 2015 در دسترس است. از آن زمان تاکنون بیش از 450 میلیون عملیات مختلف توسط بیش از 4 میلیون حساب جداگانه در این شبکه ثبت شده‌اند. از شرکت‌های بزرگی مثل آی بی ام (IBM) و فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) گرفته تا توسعه دهندگان مستقل، همه از استلار برای انتقال پول و در نتیجه دسترسی به بازارهای جدید استفاده کرده‌اند.
استلار از همان ابتدا با رمزارزها همخوانی داشت، اما این نرم افزار به منظور بهبود سیستم مالی حاکم ساخته شده است و نه جایگزینی آن. برای درک بهتر به شبکه بیت کوین دقت کنید که تنها برای معامله BTC ساخته شده است، ولی استلار یک سیستم نامتمرکز است که انتخابی ایده آل برای انتقال شفاف هر نوع پول محسوب می‌شود.
شبکه استلار یک رمزارز بومی ‌به نام لومن (lumen) دارد که بیشتر به عنوان XLM شناخته می‌شود. مقادیر اندک XLM برای ایجاد حساب و انجام تراکنش نیاز است و استلار جز این رمزارز امتیاز خاصی برای ارز دیگری فراهم نمی‌کند. استلار به منظور افزایش سطح دسترسی مردم به ارزهای رایج ایجاد شده است.
بگذارید یکی از کاربردهای استلار را با مثال توضیح دهیم: شما در پلتفرم استلار یک شکل دیجیتالی از دلار آمریکا ایجاد کرده و آن را «توکن دلار» نام گذاری کرده‌اید. اکنون می‌توانید به جهان اعلام کنید که هر کس برایتان یک دلار ارسال کند، یکی از توکن‌هایتان را به وی خواهید داد و زمانی که شخصی یکی توکن‌هایتان را به شما بازگرداند، طبق قرارداد باید یک دلار از حساب ذخیره به او پرداخت کنید. بدین ترتیب شما به آسانی یک رابطه برابر بین دلار و یک توکن دیجیتالی برقرار کرده‌اید. به ازای هر توکنی به گردش بازار اضافه می‌شود یک دلار در حساب ذخیره وجود دارد. بنابراین افرادی که توکن در دست دارند می‌توانند از آن‌ها مثل دلارهای واقعی استفاده کنند؛ زیرا از ارزش آن اطمینان حاصل شده است و امکان تبدیل آنی آن‌ها به دلار واقعی وجود دارد.
در نگاه اول فراهم کردن چنین امکانی ممکن است خیلی خاص به نظر نرسد؛ چون هر کدام از بانک‌های آمریکایی در واقع با سیستم‌های الکترونیکی خود همین کار را انجام می‌دهند. اما اقدامات این بانک‌ها تنها به کشور آمریکا محدود می‌شود. برقرار کردن رابطه برابر بین دلار و یک توکن دیجیتالی در سطح جهانی پیامدهای مهمی ‌را به دنبال دارد. برای مثال هر کدام از این توکن‌ها به هر نحوی در سیستم اقتصادی جهان حرکت کنند، دلارهای پشتیبان آن‌ها هرگز جا به جا نخواهد شد و در آمریکا باقی می‌ماند. حالا فرض کنید یک نفر توکن‌هایش به شخص دیگری وام می‌دهد و آن شخص با توکن‌ها یک ماشین خریداری می‌کند. برای چنین خریدی به هیچ بانکی نیاز نیست تا خرید یا حتی خود وام را تایید کند. درضمن فروشنده ماشین نیز می‌تواند هر جای دنیا باشد و از توکن‌ها به آسانی استفاده کند. بنابراین فروشنده با این توکن‌ها می‌تواند با محدودیت کمتر معاملات بیشتری را انجام دهد. این همان چیزی است که شبکه استلار را بدون مرز می‌کند.
توکن‌های دیجیتالی دلار یعنی مردم در سرتاسر جهان می‌توانند بدون داشتن یک حساب بانک آمریکایی، با ارزش اصلی دلار خرید و فروش انجام دهند. با این روش یک فرد ونزوئلایی می‌تواند مقداری از دارایی‌هایش را به صورت دلار نگهداری کند. یک فرد فیلیپنی می‌تواند مقداری دلار برای خانواده‌اش ارسال کند و فرد دریافت کننده می‌تواند آن توکن‌ها را تا زمان نیاز به صورت دیجیتالی و امن نگهداری کند. یک شرکت آمریکایی می‌تواند به یک فروشنده مکزیکی دلار پرداخت کند و آن فروشنده مکزیکی نیز می‌تواند به همین نحوه پول عمده فروشان را پرداخت کند. در ضمن این تراکنش‌ها که معمولا طی 5 روز پردازش می‌شدند با استلار طی 5 ثانیه انجام می‌شوند؛ چون دلارهای اصلی هرگز جا به جا نشده و تنها ارزش آن‌ها به صورت دیجیتالی انتقال داده می‌شود. علاوه بر این، در بانک‌ها کارمزد این نوع از تراکنش‌ها بی دلیل زیاد است و استلار آن‌ها را سرعت بیشتر و دریافت هزینه اندک انجام می‌دهد.
این مثالی که برایتان توضیح دادیم هم اکنون در پلتفرم استلار توسط شرکتی به نام AnchorUSD اجرا شده است. این شرکت تا مارچ 2020 ذخیره‌ای بیش از 1 میلیون 500 هزار دلار در شبکه استلار دارد و روزانه ارزش هزاران دلار از طریق توکن دیجیتالی آن انتقال داده می‌شود. لازم به ذکر است که در استلار امکان انجام اقدامی ‌مشابه با هر ارز دیگری وجود دارد و تنها به دلار محدود نمی‌شود. بنابراین شما می‌توانید توکن‌های بیت کوین، توکن‌های یورو، توکن‌های یوآن و توکن‌های هر چیز دیگری را به نحوی مشابه از طریق استلار وارد بازار کنید. با استلار یک سیستم پولی کاملا هماهنگ و متحد به وجود می‌آید که بهترین ویژگی‌های نظام مالی حاکم را هم حفظ خواهد کرد.
چه کسانی از استلار استفاده می‌کنند؟
برای کاربران عادی استلار یک شبکه کارآمد برای معامله، نگهداری و خرج کردن پول دیجیتالی است. برای کسانی که قصد ساختن توکن دیجیتالی دارند، استلار یک زیرساخت مالی آزاد است. همه می‌توانند به استلار دسترسی داشته باشند؛ بدون نیاز به مجوز یا یک نرم افزار خاص. نمونه توکن‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم به صورت آنی از طریق این شبکه قابل استفاده هستند. یورو، بیت کوین، دلار، پسوس مکزیکی، پسوس آرژانتینی، نایرای نیجریه‌ای و رئال برزیلی همگی در استلار توکن‌های قابل استفاده دارند. کسانی که این توکن‌ها را از طریق استلار صادر کرده‌اند خودشان وظیفه مدیریت ذخایر، تسویه و پردازش درخواست‌ها را بر عهده خواهند داشت. آزادی عمل در این پلتفرم به گونه‌ای است که برای مثال اگر یک شرکت مالی بخواهد توکن‌هایی برای فرانک سوئیس ایجاد کند، با استلار بدون نیاز به امضای قراردادهای مختلف به سرعت امکان تولید آن را خواهد داشت و در نتیجه می‌تواند از تقاضای بازار نهایت استفاده را ببرد.
توسعه مداوم تکنولوژی استلار توسط یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی به نام Stellar Development Foundation هدایت و حمایت می‌شود. این سازمان به نگهداری و بهبود کدهای اصلی استلار کمک می‌کند، از جوامعی که حول این پلتفرم شکل گرفته‌اند حمایت کرده و با شرکت‌های ارائه دهنده توکن‌ها و هم چنین قانون گذاران نیز صحبت خواهد کرد. این سازمان هیچ سهام‌داری ندارد، بنابراین می‌تواند بی‌طرفانه در جهت موفقیت استلار تلاش کند.
شفافیت یکی از ویژگی‌های اصلی این شبکه است. کدهای سازنده استلار در دسترس عموم قرار دارند و هر فرد می‌تواند برای بهبود آنان پیشنهادی ارائه کند. در واقع اکثر افرادی که اکنون در سازمان Stellar Development Foundation فعالیت می‌کنند ابتدا از همین روش با تکنولوژی استلار آشنا شده‌اند.
استلار چگونه کار می‌کند؟

سیاست و بازاریابی


در ساده‌ترین حالت می‌توانیم استلار را به چشم یک سیستم مخصوص ردیابی مالکیت ببینیم. شبکه‌ای از رایانه‌های مستقل به صورت مداوم عملیات‌های انجام شده در شبکه را چندین بار بررسی می‌کنند. استلار سیستمی ‌بدون مالک اصلی است؛ این یعنی هیچ کس نمی‌تواند شبکه را متوقف کند یا مخفیانه تغییراتی در آمار آن ایجاد کند. طبق پروتکل، آمار ثبت شده در بلاک چین استلار هر 5 ثانیه یک بار تایید و بروزرسانی خواهند شد. استلار از الگوریتم خاصی به نام SCP برای همگام سازی شبکه‌اش استفاده می‌کند. این الگوریتم مزیت‌های فراوانی مثل نیاز به انرژی کمتر، پر سرعت و هم چنین قابل تنظیم بودن را دارد که آن را به جایگزینی مناسب برای الگوریتم‌های اثبات کار تبدیل می‌کند.
به ازای هر حساب ایجاد شده در آن دو چیز مهم در بلاک چین ذخیره می‌شوند: دارایی‌های حساب (موجودی کلی حساب مثل 100 توکن یورو و 5000 توکن لومن یا همان XLM) و عملیات‌های انجام شده با آن حساب (اقداماتی ‌مثل «فروش 10 دلار در ازای دریافت 50 لومن» یا «ارسال 100 توکن یورو به یک حساب دیگر»). هر 5 ثانیه یک بار موجودی تمام حساب‌ها و عملیات‌های انجام شده توسط آنان به تمام شبکه ارسال شده تا پس از تایید جمعی در بلاک چین ثبت شوند.
رایانه‌هایی که نرم افزار اصلی استلار روی آن‌ها اجرا شده و در نتیجه اطلاعات بلاک چین را بررسی می‌کنند «گره» نام دارند. بنابراین اگر فردی برای مثال یک توکن یورو از طریق پلتفرم استلار ارسال کند تمامی‌گره‌ها بررسی می‌کنند که آن توکن از حساب مبدا کم و به حساب مقصد اضافه شده باشد. هر گره تایید می‌کند سایر گره‌ها این تراکنش را دیده و در نتیجه همگی از صحت آن مطمئن هستند. شبکه فعلی استلار از طریق صدها گره در سرتاسر جهان تایید می‌شود. نحوه ارتباط گره‌ها و پیام‌هایی که به یک دیگر ارسال می‌کنند نیز در دسترس عموم مردم است. در ضمن هر فردی که دوست داشته باشد می‌تواند رایانه‌اش را به یک گره تبدیل کرده و در فرآیند بررسی و تایید تراکنش‌ها شرکت کند.
در ضمن پلتفرم استلار به گونه‌ای ساخته شده است که افراد بتوانند با کمترین دانش از سیستم نامتمرکز این پلتفرم، توکن‌های مورد نیازشان را با استفاده از مدل‌های پیش فرض تولید و عرضه کنند. معامله و انتقال توکن‌ بین حساب‌ها، ایجاد بازارهای جدید و صدور توکن‌ها همگی به آسانی از طریق پلتفرم استلار امکان پذیر هستند.
لازم به ذکر است که برای استفاده از استلار به لومن یا XLM نیاز دارید تا کارمزد تراکنش‌هایتان را پرداخت کنید. XLM توکن بومی ‌استلار است و از طریق استخراج به ذخیره آن اضافه نمی‌شود؛ پروتکل استلار نیز به گره‌ها XLM جایزه نمی‌دهد. تنها 50 بیلیون XLM وجود دارند و تعداد آن‌ها برای همیشه ثابت خواهد ماند. تا اوایل سال 2020 بیش از 20 میلیون توکن XLM در گردش هستند و 30 میلیون باقی مانده نیز در اختیار سازمان Stellar Development Foundation قرار دارند. این سازمان از این تعداد توکن برای بهبود پروتکل استلار استفاده خواهد کرد و قرار است همه آن‌ها را طی چند سال آینده وارد بازار کند.
آینده استلار
استلار به دنبال تحقق آینده‌ای است که در آن مردم هر روز به سرعت و با هزینه کم قادر به ارسال پول به هر کجای دنیای باشند. توسعه دهندگان استلار بر این باورند قدرت اقتصاد دیجیتالی مدرن زمانی آشکار می‌شود که امکان انتقال بی چون و چرای پول در سرتاسر جهان فراهم شود. بنابراین توصیه می‌شود اخبار مربوط به این پلتفرم را به دقت دنبال کنید تا از یکی از هیجان انگیزترین پلتفرم‌های دنیای بلاک چین بی‌خبر نمانید.
معرفی بهترین کیف پول های استلار

سیاست و بازاریابی


وبسایت رسمی ‌استلار چندین کیف پول رمزارز را معرفی کرده است که پیشنهاد می‌شود تنها از آن‌ها استفاده کنید. کیف پول‌های سخت افزاری پیشنهادی این سایت شامل مدل‌های Ledger Nano S و Trezor می‌شوند که هر دو از سطح امینتی بالایی برخوردار هستند.
کیف پول Keybase
کیف پول Keybase نیز توسط این وبسایت پیشنهاد شده است. لطفا توجه داشته باشید که Keybase در اصل یک نرم افزار ارتباطی رمزنگاری شده است که از یک کیف پول مخصوص استلار نیز بهره می‌برد. Keybase برای سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و آی او اس عرضه شده است.
کیف پول بعدی Solarwallet
کیف پول بعدی Solarwallet نام دارد و علاوه بر یک رابط کاربری ساده، از امکانات امنتی زیادی هم بهره می‌برد. Solarwallet با شفافیت کامل و به صورت متن‌باز برای برای سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و آی او اس ارائه شده و به صورت انحصاری از توکن‌های استلار پشتیبانی می‌کند.
کیف پول Lobstr
پیشنهاد آخر وبسایت رسمی ‌استلار برای نگهداری توکن XLM نیز Lobstr نام دارد. این کیف پول در اصل مخصوص موبایل است، اما امکان هماهنگ سازی اپلیکشن‌های اندروید و آی او اس آن با نرم افزارهای دستکاپ نیز فراهم شده است. Lobstr به صورت ویژه از پلتفرم استلار پشتیبانی می‌کند، اما خدمات آن رمزارزهای مختلف دیگری مثل بیت کوین و اتریوم را هم شامل می‌شود.
کیف پول Coinbase
کیف پول اینترنتی مورد تایید استلار نیز صرافی «کوین بیس» (Coinbase) است که متاسفانه به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120436/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»