سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محتوا چیست و چه تفاوتی با تبلیغات دارد؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بازاریابی محتوا یکی از انواع روش هایی است که برای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال معرفی شده است. به منظور توضیح بهتر مفهوم بازاریابی محتوا تعاریف بسیاری ارائه شده است که بهترین آنها متعلق به موسسه بازاریابی محتوا است. به اعتقاد این موسسه بازاریابی محتوا در واقع یک رویکرد استراتژیک در زمینه بازاریابی است که با هدف ایجاد و توزیع محتوای غنی و ارزشمند انجام می شود. در کنار آن محتوای ایجاد شده باید مرتبط، واضح و مشخص باشد و توانایی جذب مخاطب به منظور سودآوری برای مشتری خود را داشته باشد. اگر بخواهیم تعریف جامع تری برای بازاریابی محتوا داشته باشیم باید در ابتدا بدانیم که به انتشار هر چیزی از طریق رسانه ها می توان بازاریابی محتوا گفت. اما باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا با تبلیغات در رسانه ها تفاوت دارد.
تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات

سیاست و بازاریابی


بازاریابان اعتقاد دارند که آن چیزی که ما نیاز به بیان آن داریم در حقیقت اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات ما است. رسانه هایی که ما به همین منظور از آنها استفاده می کنیم مقالات نوشتاری، ویدیوها، اینفوگرافیک ها، تصاویر، پست های اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر را شامل می شود. نکته ای که باید بدانید این است که این تصور که محتوایی که به کمک این رسانه ها تولید می کنید باید محصول یا شما را تبلیغ کنند کاملا تصور اشتباهی است. تبلیغات با بازاریابی محتوا کاملا تفاوت دارد و شما به عنوان فردی که می خواهید در این زمینه عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشید، باید این نکته را بدانید.
نکته اصلی در تعریف بازاریابی محتوا این است که فرد باید اطلاعاتی را ارائه دهد که برای مخاطبین ارزشمند باشد و کسانی که به آن نیاز دارند را جذب کند. اما در سوی دیگر محتوای تبلیغاتی فقط به این معنا است که محصولی تبلیغ شود و تنها مزایا، کاربردها و جذابیت های آن گفته شود تا مخاطب به خرید آن ترغیب شود.
تولید محتوای مرتبط و ارزشمند برای بازاریابی محتوا

سیاست و بازاریابی


زمانی که قصد تولید یک محتوای جذاب و مرتبط برای مخاطبین خود را دارید، نیاز است که یکسری سوالات مهم و کاربردی را از خودتان بپرسید. آیا بخشی از محتوا به مخاطبین شما در زمینه حل مشکلاتی که گرینانش را گرفته است، کمک می کند؟ آیا بخشی از محتوا به مشتریان شما کمک می کند تا بتوانند بهترین تصمیم ممکن را برای داشتن یک خرید آگاهانه اتخاذ نمایند؟ آیا محتوای شما آنقدر مناسب است که حتی شاید ممکن شود که برخی از مشتریانتان به سمت فروشنده دیگری بروند که خدمات کامل تری را نسبت به شما ارائه می دهد؟
اگر در هنگام بازاریابی محتوا تمامی موارد موارد گفته شده را در نظر گرفته اید، پس مطمئن باشید که مخاطبتان در نهایت خرید خود را از شما انجام می دهد. این دقیقا همان اصلی است که باید در بازاریابی محتوا رعایت شود و به خوبی می توان تفاوت آن با تبلیغات را احساس کرد.
تولید محتوا برای مخاطب و فروش
مطمئنا هدف نهایی از بازاریابی محتوا داشتن فروش و رسیدن به سود بیشتر است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در تولید محتوا باید بیش از آنکه به دنبال فروش محصول یا خدمت خود باشید، باید به دنبال بالا بردن اعتماد باشید. زمانی که شما به طور منظم محتوای مناسب و غنی تولید می کنید، به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد شناخته می شوید. شما به منبعی مبدل می شوید که افراد در زمینه موضوعات مربوط به حوزه کاریتان، تنها به شما مراجعه می کنند. در واقع تا زمانی که شما روی تولید محتوا ارزشمند تمرکز می کنید، فروش بیشتری را نیز خواهید داشت.
مشتریان همواره به دنبال پیدا کردن برندهایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. پس کاری که شما باید انجام دهید این است که به ویکیپدیا صنعت کاری خود تبدیل شوید. در نتیجه این کار شما می توانید تعداد مشتریان خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید و این همان هدفی است که بازاریابی محتوا به دنبال آن است.
استفاده از قانون 80/20 یا پارتو در تولید محتوا

سیاست و بازاریابی


مطابق این قانون 80 درصد از محتوا باید بتوانند آموزش مناسبی را برای مخاطبین خود به همراه داشته باشد و 20 درصد آن نیز در راستای داشتن فروش باشد. اینکه به آنها نشان دهید که شما محصول یا خدمتی که درباره آن صحبت می کنید را ارائه می دهید به هیچ عنوان مشکلی ندارد. تنها یچیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که نباید در این مورد زیاده روی کنید. اگر شما در حال نوشتن یک پست وبلاگ آموزشی می توانید در مقدمه به این موضوع اشاره کنید که خدمت یا محصول مورد نظر را به فروش می رسانید اما هدفتان تنها نوشتن یک مقاله آموزشی است. همچنین شما می توانید در انتهای مقاله به این موضوع اشاره کنید که خودتان نیز چنین خدمت یا محصولی را ارائه می دهید و در صورت تمایل می توانند خرید خود را از شما داشته باشند.
بدنه کلی متن باید عمدتا محتوایی را در بقر بگیرد که قرار است در خصوص آن موضوع خاص در اختیار مخاطبین خود قرار بدهید. در نتیجه باید کمترین میزان اشاره را به خودتان و محصولات یا خدماتتان داشته باشید. پس به خاطر داشته باشید که تنها ابتدا یا انتهای مقاله جایی است که شما می توانید به خودتان اشاره ای داشته باشید. البته توصیه می شود که این توضیح را در انتهای مقاله ارائه دهید. در چنین حالتی آنها اطلاعاتی که می خواستند به آن دست پیدا کنند را به شکلی مناسب یاد گرفته اند و اکنون طبیعی ترین حالت ممکن برای معرفی خودتان است.
کسب موفقیت با بازاریابی محتوا

سیاست و بازاریابی


برای رسیدن به نتیجه صبور باشید
مسئله بسیار مهمی که در ذهن داشته باشید این است که باید برای به ثمر رسیدن میوه بازاریابی محتوا خود صبور باشید. گاهی ممکن است هفته ها طول بکشد و گاهی نیز ماه ها زمان می برد تا به موفقتی که به دنبال آن بوده اید دست پیدا کنید. در نتیجه فراموش نکنید که باید صبور باشید. بازاریابی محتوا یک استراتژی طولانی مدت است اما منجر به نتیجه ای ماندگار و ارزشمند خواهد شد.
مثالی که برای بازاریابی محتوا می توان زد گلوله برفی است. یک گلوله برفی در ابتدای کار و در قله کوه گلوله ای بسیار کوچکی در دست شما است. اما به محض اینکه آن را رها می کنید برف های موجود در مسیر را نیز به خود می گیرد و لحظه به لحظه بزرگ تر می شود. این اتفاق در تمام طول مسیر می افتد و سپس در دامنه که نقطه پایانی است متوقف می شود. در این نقطه گلوله برفی شما بزرگ ترین حالت ممکن را خواهد داشت. بازاریابی محتوا نیز دقیقا به همین شکل است.
نهایت تلاش خود را به کار گیرید
نکته ای که واضح است این است که تا زمانی که محتوایی وجود نداشته باشد، بازاریابی محتوایی نیز نخواهد بود. در نتیجه اگر می خواهید در این زمینه فعالیت خود را آغاز نمایید باید شروع کرده و محتواهایی با کیفیت و غنی تولید نمایید. تولید محتوای مناسب و نتیجه بخش نیز نیازمند وقت و تلاش کافی است. بنابراین باید از همان ابتدا تمام تلاش خود را به کار گیرید و بهترین محتوایی که می توانید را در حوزه کاری خودتان تولید نمایید. در نتیجه چنین تلاشی، مطمئن باشید که می توانید در بحث بازاریابی محتوا عملکرد بسیار موفقیت آمیزی را داشته باشید.
تکنیک های مناسب برای بازاریابی محتوا

سیاست و بازاریابی


در ابتدا باید به این نکته اشاره شود که تا کنون هیچ روش مشخصی برای توسعه و ارائه یک محتوا مناسب معرفی نشده است. اما با توجه به بررسی محتواهای تولید شده و نتیجه ای که به دست آورده اند می تواند یکسری تکنیک که می تواند به موفقیت در بازاریابی محتوا منجر شود را معرفی نمود. این تکنیک ها عبارتند از:
1. هدف گذاری
شما باید در ابتدای کار مسیری که می خواهید در آن پیش بروید را مشخص نمایید. باید بدانید که هدفتان از تولید محتوا چیست و می خواهید در نهایت به چه نتیجه ای دست پیدا کنید. از خودتان بپرسید که هدفتان از شروع فرآیند بازاریابی محتوا چیست و این کار چه ارزشی را برای کسب و کار شما به همراه دارد.
2. مخاطبین
در مرحله بعد باید مخاطبین خود را تعیین نمایید. داشتن درک مناسب از اینکه چه کسانی قرار است محتوا شما را بخوانند و در واقع قرار است به چه کسانی کمک شود می تواند مسیر شما را مشخص نماید.
3. ایده های ناب و منحصر به فرد
از خودتان بپرسید که چه ایده هایی قرار است در محتواهایی که تولید می کنید خود را نشان دهند؟ چگونه این محتواها می توانند منعکس کننده اهداف و باورهای درون سازمان شما باشد؟ هر چقدر که ایده هایی که ارائه می شوند خاص تر باشند، نتیجه ای که دریافت می کنید بهتر خواهد بود.
4. فرآیندها و تیم ها
شما باید مشخص نمایید که چگونه می خواهید در مسیری که تعیین کرده اید پیش بروید و چه کسانی قرار است در این مسیر شما را یاری کنند. جزئیات ساختارها، برنامه ها و کارهایی که باید در راستای بازاریابی محتوا دنبال شوند را تعیین نمایید.
5. برنامه های ارزیابی
هیچ کاری بدون داشتن ارزیابی مناسب و دقیق به نتیجه نخواهد رسید. شما باید در دوره های کوتاه مدت تمامی فعالیت های خود را ارزیابی نمایید. در نتیجه آن مشخص می شود که عملکردتان تا چه اندازه موفقیت آمیز بوده است و چه میزان تاثیر مثبتی را به همراه داشته است. سپس با توجه به نتایجی که به دست می آورید نیز می توانید عملکرد خود را بهبود بخشیده و ضعف های کار خود را مشخص و رفع نمایید.
همواره به یاد داشته باشید که بازاریابی دیجیتال و به طور خاص بازاریابی محتوا یکی از تاثیرگذارترین راه های ممکن برای جذب مشتری و داشتن فروش بیشتر است. اگر بتوانید در این راه عملکرد مناسبی را داشته باشید و اعتماد مخاطبین خود را به خوبی جلب نمایید، می توانید موفقیت خوبی را در راستای رسیدن به اهداف خود کسب نمایید. به مخاطبین خود احترام بگذارید و تمام تلاش خود را کنید تا به آنها نشان دهید که هدفتان پیش از آنکه کسب درآمد و سود باشد، رضایت و خشنودی آنهاست.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120505/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!