سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

همه چیز درباره جک دورسی ، مؤسس شبکه‌ی اجتماعی توییتر مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - جک دورسی در 19 نوامبر سال 1976 در سنت لوییز از ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. دورسی در دوران دانشجویی خود بر روی توسعه‌ی وب کارکرده است و در سال 2006 میلادی سایت توییتر را ساخت. از آن زمان تا به امروز، وی به‌عنوان مدیرعامل، رئیس هیئت‌مدیره و رئیس بخش اجرایی توییتر فعالیت کرده است. او همچنین یک درگاه پرداخت آنلاین به نام Sqaure را در سال 2010 میلادی تأسیس کرد.
زندگینامه جک دورسی

سیاست و بازاریابی


جک دورسی در شهر سنت لوییس از ایالت میزوری آمریکا در تاریخ 19 نوامبر سال 1976 به دنیا آمد. در دوران کودکی او به کامپیوترها و ارتباطات بسیار علاقه‌مند شد و زمانی که تنها یک دانش‌آموز دبیرستانی در بیشاپ دوبوگ بود، برنامه‌نویسی را آغاز کرد. او مجذوب چالش‌های موجود در دنیای تکنولوژی شد و بر روی فن آوری لازم برای هماهنگی رانندگان تاکسی، وانت‌های تحویل بار و سایر بخش‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی مطالعاتی انجام داد. او درزمینهٔ ی فن‌آوری‌های لازم برای برقراری ارتباط ثابت و پایدار درزمانی مشخص میان بخش‌های مختلف این ناوگان تحقیقاتی انجام داد. در این رابطه و زمانی که تنها 15 سال داشت، دورسی توانست نرم‌افزاری را طراحی و ارائه کند که هنوز در بسیاری از شرکت‌های تاکسیرانی در آمریکا مورداستفاده قرار می‌گیرد.
پس از مدت کوتاهی در دانشگاه علوم و تکنولوژی میسوری، جک دورسی به دانشگاه نیویورک منتقل شد. درست مانند بسیاری از کارآفرینان علوم رایانه‌ای، مانند بیل گیتس، استیو جابز و مارک زاکربرگ، وی پیش از دریافت مدرک دانشگاه را ترک کرد. دورسی در این زمان به اوکلند در ایالت کالیفرنیا نقل‌مکان کرد و در سال 2000 کمپانی خود را تأسیس کرد. این کمپانی درزمینهٔ ی توزیع نرم‌افزار برقراری ارتباط شبکه تاکسی‌رانی به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کرد. اندکی پس از شروع کمپانی خود، دورسی ایده‌ی جدیدی را در سر پروراند. این ایده‌ی جدید شامل وب سایتی بود که با استفاده از نرم‌افزار برقراری ارتباطات وی، به کاربر اجازه می‌داد تا پیام‌هایی را به‌صورت سریع و به‌سادگی به اشتراک بگذارد.
جک دورسی این طرح را به یک شرکت تازه‌کار در سیلیکون ولی به نام Odeo ارائه داد. مدیران این شرکت در این زمینه می‌گویند: ” دورسی با این ایده پیش ما آمد: شما می‌توانید موقعیت خود را به‌راحتی با دوستانتان به اشتراک بگذارید. بدین‌وسیله آن‌ها می‌دانند که شما دارید چه می‌کنید!”. دورسی، استون و بنیان‌گذار سابق Odeo، ایوان ویلیامز، شرکت جدیدی را تحت عنوان Obviouse تأسیس کردند که بعدها به نام توییتر شناخته می‌شود.
در دو هفته، جک دورسی توانست یک وب‌سایت ساده و کوچک را بسازد، جایی که کاربران می‌توانستند پیام‌های با ماکزیمم 14 حرف الفبا را در کمترین زمان در اختیار دوستان خود قرار دهند. این نوع از پیام‌ها بعداً در توییتر تحت عنوان “توییت” شناخته می‌شوند.در 21 ماه مارس سال 2006، جک دورسی اولین توییت جهان را ارسال کرد:” همین‌الان توییتر خود را نصب کردم”. دورسی به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت معرفی شد. او حلقه‌ی تزیینی بینی خود را کنار گذاشت و تلاش کرد تا مانند یک مدیر اجرایی بالغ و حرفه‌ای در سیلیکون ولی به نظر برسد. بااین‌حال مدل موهای او، رفتار کودکانه و خالکوبی های او در سیلیکون ولی بسیار معروف بود و از او شخصیتی جذاب می‌ساخت. شاید به همین دلیل است که ایوان ویلیامز، صاحب شرکت، در اکتبر سال 2008 جک دورسی را به‌عنوان مدیر شرکت معرفی کرد. دورسی در هیئت‌مدیره‌ی شرکت نیز حضور داشت.
جک دورسی و موفقیت توییتر
در ابتدا کاربران توییتر کارهای شخصی خود در زندگی روزمره و اخبار سطحی را منتشر می‌کردند. حتی کانن اوبرین، مجری برنامه‌ی طنز محبوب “برنامه شبانگاهی” کاربران توییتر در آن زمان را به باد تمسخر گرفته و آن‌ها را “ردیاب توییتر” می‌نامید. در روزهای اولیه‌ی خود، سایت توییتر همچنین دچار قطع مکرر خدمات می‌شد. این روند از زمانی که ستاره‌های دنیای هالیوود و مدیران مطرح به توییتر پیوستند، دستخوش تغییراتی شد. ناگهان رئیس جنبش “میکروبلاگینگ” توییتر را به یک بستر قدرتمند برای باراک اوباما و جان مک‌کین، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 تبدیل کرد. توییتر در آن زمان ابزاری برای حمایت طرفداران دو حزب از نامزدهای انتخابی خود بود.
توییتر پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 در ایران، زمانی که هزاران نفر از هوادارن مخالف پیروزی محمود احمدی‌نژاد دست به اعتراض زدند، به شهرت جهانی رسید. هنگامی‌که دولت پیام‌های متنی و اخبار ماهواره‌ی سرویس‌های خارجی را مسدود کرد، کاربران ایرانی توییتر با به‌روزرسانی‌های زنده‌ی خود از طریق این اپلیکیشن، دنیا را از سیل اخبار آگاه کردند. یک مقام وزارت امور خارجه ایالت متحده آمریکا در طی ایمیلی به دورسی، از او خواست تا برنامه‌ی تعمیرات از پیش تعیین‌شده‌ی وب‌سایت راکمی به تأخیر بی اندازد تا معترضان بتوانند از این سرویس برای اطلاع‌رسانی استفاده کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آن زمان به جک دورسی گفت:” به نظر می‌رسد که توییتر نقش مهمی را در این زمان بحرانی در ایران بازی می‌کند”. توییتر این درخواست را پذیرفت.

سیاست و بازاریابی


فراتر از توییتر
در سال 2010 میلادی، توییتر بیش از 105 میلیون کاربر داشت که در طول روز 55 میلیون بار توییت می‌کنند. بااین‌حال دورسی شروع به بررسی و کاربر روی پروژه‌های دیگر کرد. او در یک شبکه‌ی اجتماعی جدید تحت عنوان Square سرمایه‌گذاری کرد. این بستر به کاربران اجازه می‌داد تا از طریق تلفن همراه و یا کامپیوتر خود بتوانند عملیات بانکی را با کمک کارت‌های اعتباری انجام دهند. اگرچه توییتر توانسته است انقلابی در نحوه‌ی ارتباط مردم با یکدیگر ایجاد کند، اما جک دورسی ایده‌های بیشتری در سر می‌پروراند. او در این زمینه می‌گوید:” در تکنولوژی، ما قرار است شاهد سرعت و کیفیت بالای اتفاقات مختلف باشیم. قرار است زندگی ما در جنبه‌های مختلف و در بخش‌های مختلف دستخوش تغییرات مثبت شود”.
جک دورسی یک تاجر میلیاردر
در نوامبر سال 2013 میلادی، جک دورسی به‌واسطه‌ی اولین عرضه‌ی عمومی سهام توییتر توانست ثروت شخصی خود را به طرز شگفت‌آوری افزایش دهد. ارزش اولیه‌ی سهام شرکت، به ازای هر سهم معادل 26 دلار آمریکا بود اما این قیمت پس از اولین روز خرید فروش به ارزشی معادل 45 دلار رسید. در یک ساعت، سهام دورسی که چیزی بالغ‌بر 23.4 میلیون سهم بود، رشد صعودی را طی کرد و از او یک میلیاردر موفق ساخت. جک دورسی در خصوص احتمال IPO برای شرکت دیگر خود، یعنی Square در سال 2014 میلادی نیز وارد مذاکرات شد.
در سال 2015 میلادی، جک دورسی به توییتر بازگشت. او در ابتدا به‌عنوان مدیرعامل موقت در شرکت خدمت کرد و سپس جایگزین مدیرعامل دائمی آن شد. چندی نگذشت که او به‌طور رسمی مقام برتر این شرکت را به دست گرفت. پس‌ازآن و به گفته‌ی لس‌آنجلس تایمز، توییتر 8 درصد از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد. این اقدام بخشی از یک برنامه‌ی کلی برای سازماندهی اولویت‌های برتر محصولات و کارای بالاتر کل شرکت خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120510/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

حالت گرافیکی عجیبی به بازی Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شد

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

سفر به دنیای ارباب حلقه ها با تریلر جدید Tales of the Shire: A Lord of the Rings

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است