سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مایکروسافت چه محصولاتی را تحت برند سرفیس در بهار 2020 عرضه می‌کند؟ اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مایکروسافت احتمالا قصد دارد در بهار سال جاری میلادی محصولات متنوعی را تحت برند سرفیس عرضه کند؛ از سرفیس بوک 3 و سرفیس گو 2 گرفته تا سرفیس ایربادز و سرفیس دوئو.

اگر مایکروسافت بخواهد به‌سنت‌های چند سال اخیر پای‌بند بماند، احتمالا در بهار امسال محصولات متنوعی را با برند سرفیس (Microsoft Surface) روانه‌ی بازار خواهد کرد. گرچه درحال حاضر مشخص نیست که ردموندی‌ها قصد دارند در چه تاریخی و به چه‌صورتی از سرفیس‌های جدید پرده‌برداری کنند، اما به‌لطف افشای اطلاعات از سوی رسانه‌های مختلف، می‌دانیم که محصولات موردبحث قرار است طی یک یا دو ماه آتی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرند. برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابعی آگاه گفته‌اند که مایکروسافت قصد دارد از ماه مه 2020 (اردیبهشت - خرداد 1399) به‌صورت رسمی روند برگزاری مراسم‌ها را آغاز کند. حدودا یک یا دو هفته پس از برگزاری هر مراسم، محصولاتی که در آن معرفی شده‌اند روانه‌ی بازار خواهند شد. انتظار معرفی چه سرفیس‌هایی را از سوی مایکروسافت در بهار سال 2020 داشته باشیم؟

سیاست و بازاریابی

مقاله‌های مرتبط:
سرفیس بوک 3 مایکروسافت احتمالا به 32 گیگابایت رم مجهز می‌شود پتنت جدید مایکروسافت، انتقال گرمای سرفیس بوک را متحول می‌کند
تمامی سرنخ‌‌ها نشان می‌دهند که مایکروسافت کم‌کم خودش را برای معرفی نسخه‌ی بهبودیافته‌ی لپ‌تاپ‌های سری سرفیس بوک آماده می‌کند؛ نسخه‌ای که ظاهرا به‌طور ویژه از لحاظ سخت‌افزاری قرار است تغییراتی به‌خود ببیند. انتظار نداریم که مایکروسافت زبان طراحی سرفیس بوک 3 را به‌شکلی درخورتوجه متحول کند، بلکه این شرکت بیشتر روی ارتقاء سخت‌افزاری نظیر پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) متمرکز خواهد بود. احتمالا مایکروسافت در لپ‌تاپ جدیدش به استفاده از پردازنده‌های نسل دهمی جدید سری Core i5 و Core i7 اینتل روی خواهد آورد. همچنین این شرکت در سرفیس بوک 3 همچون سرفیس بوک 2 از 8 یا 16 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد گرفت و برخی منابع از تولید مدلی با 32 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز سخن به میان آورده‌اند. سرفیس بوک 3 مایکروسافت افزون بر این موارد دارای 256، 512 یا 1٬000 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود. پردازنده‌ی مرکزی نسل دهمی اینتل نسبت‌به نسل قبل قدرت پردازشی بیشتری را برای لپ‌تاپ مایکروسافت به‌ارمغان خواهند آورد. در کنار این موارد گفته می‌شود سرفیس بوک 3 دارای استاندارد وای‌فای 6 نیز خواهد بود. در رابطه با پردازنده‌ی گرافیکی، شایعه‌ها از احتمال بهره‌مندی سرفیس بوک 3 از NVIDIA GeForce GTX 1650 Max-Q در مدل 13 اینچ و 1660 Max-Q در مدل 15 اینچ سخن به میان آورده‌اند. برخی از شایعه‌ها نیز گفته‌اند که مدل بالارده‌ی سرفیس بوک 3 به یکی از پردازنده‌های گرافیکی سری Nvidia Quadro مجهز می‌شود. اطلاعات یادشده تنها چیزهایی هستند که تاکنون درمورد کارت گرافیک سرفیس بوک 3 می‌دانیم. تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که سرفیس بوک 3 از لحاظ گرافیکی قدرت پردازشی بسیار بیشتری نسبت به مدل پیشین خواهد داشت؛ سرفیس بوک 2 از کارت‌های گرافیک GTX 1060 و GTX 1070 استفاده می‌کند. احتمالا مایکروسافت، سرفیس بوک 3 را با همان قیمت پایه‌ی سرفیس بوک 2 در دسترس قرار دهد. با این‌حال گفته می‌شود ردموندی‌ها قصد دارند نسخه‌ای با رنگ مشکی از سرفیس بوک 3 نیز تولید کنند (همچون کاری که در سرفیس پرو 7 انجام دادند). مایکروسافت به‌طور معمول هنگامی از رنگ جدید برای محصولاتش پرده‌برداری می‌کند که آن‌ محصولات از لحاظ ظاهری و به‌طور کلی فرم فاکتور تغییر بسیار زیادی به‌خود ندیده باشند. با گذر زمان خواهیم فهمید که مایکروسافت چه ایده‌هایی برای سرفیس بوک 3 در سر می‌پروراند.

سیاست و بازاریابی

مقاله‌های مرتبط:
مایکروسافت سرفیس گو 2 احتمالا به‌زودی رونمایی می‌شود سرفیس گو 2 در بنچمارک گیک‌بنچ دیده شد؛ نسل بعدی چقدر توانمند است؟
نسل دوم سرفیس گو یکی دیگر از محصولاتی است که احتمالا مایکروسافت در بهار سال جاری آن را عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود این محصول برای پردازش کارهای مختلف به تراشه‌ی جدید Intel Pentium GOLD 4425Y متکی باشد؛ بدین ترتیب سرفیس گو 2 نسبت‌به سرفیس گو نسل اول تغییراتی به‌نسبت جزئی از لحاظ قدرت پردازشی به‌خود خواهد دید. برخی شایعه‌ها می‌گویند مایکروسافت قصد دارد مدلی بالارده‌تر از سرفیس گو 2 را با پردازنده‌ی Intel Core m3-8100Y ارائه دهد که قدرت پردازشی بالاتری دارد. احتمالا سرفیس گو 2 همچون نسل اول در مدل‌هایی با 4 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و همچنین 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در دسترس قرار خواهد گرفت. در کنار این‌ها احتمالا مدلی دیگر از دستگاه با پشتیبانی از شبکه‌ی LTE نیز روانه‌ی بازار خواهد شد. در حال حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم که مدل LTE سرفیس گو 2 قرار است به کدام پردازنده‌ی مرکزی مجهز باشد. همچنین از لحاظ طراحی ظاهری انتظار نداریم سرفیس گو 2 تغییرات زیادی به‌خود ببیند. در ابتدا گفته می‌شد که امکان دارد سرفیس گو 2 به صفحه‌نمایش 11 اینچ با حاشیه‌های کمتر (شبیه‌به سرفیس پرو ایکس ) مجهز شود. با این‌حال مدتی بعد برخی رسانه‌ها اعلام کردند که صفحه‌نمایش دستگاه اندازه‌ای 10/5 اینچ خواهد داشت، این منابع همچنین گفته‌اند که حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمتر شده است. در هر صورت انتظار می‌رود مایکروسافت بخواهد سرفیس گو 2 را با قیمت پایه‌ی سرفیس گو 1 روانه‌ی بازار کند.

سیاست و بازاریابی

مقاله‌ی مرتبط:
سرفیس ایربادز مایکروسافت با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی معرفی شد
مایکروسافت در سال 2019 از هدفون جالبی با نام سرفیس ایربادز پرده‌برداری کرد، اما بنابه دلایلی نامشخص مجبور شد عرضه‌ی آن را به‌تأخیر بیندازد؛ تا جایی که فعلا شاهد عرضه‌ی سرفیس ایربادز به بازار نبوده‌ایم. مدیران مایکروسافت در جدیدترین اظهارات خود گفته‌اند که سرفیس ایربادز در بهار امسال در دسترس قرار می‌گیرد. این یعنی اگر برنامه‌های پیشین بر هم نخورند، این محصول جزو محصولاتی است که ردموندی‌ها برای عرضه در فصل جاری تدارک دیده‌اند. مایکروسافت سرفیس ایربادز را با قیمت 249 دلار معرفی کرد که به‌عقیده‌ی برخی کارشناسان، در ازای قابلیت‌هایی که این هدفون ارائه می‌دهد، کمی گران است. سرفیس ایربادز دارای کیس اختصاصی است که از طریق آن شارژ می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که کیس سرفیس ایربادز از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند یا خیر. ناگفته نماند که مایکروسافت به‌هنگام معرفی سرفیس ایربادز اعلام کرد که این هدفون از فناوری لغو نویز پشتیبانی نمی‌کند. ایرپادز پرو اپل به‌عنوان یکی از رقبای اصلی سرفیس ایربادز در همین بازه‌ی قیمتی، پشتیبانی کاملی از فناوری لغو نویز ارائه می‌دهد. نمی‌دانیم که سرفیس ایربادز با همان مشخصاتِ اولیه عرضه خواهد شد یا مایکروسافت بهبودهایی را نیز در آن اعمال خواهد کرد تا ارزش خرید را بالا ببرد.

سیاست و بازاریابی

برخی منابع همچنین از احتمال عرضه‌ی مدل جدید سرفیس هدفونز در بهار 2020 گفته‌اند. در حال حاضر تغییرات اعمال‌شده در سرفیس هدفونز 2 نسبت‌به مدل اولیه مشخص نیست و نمی‌دانیم که مایکروسافت قصد دارد آن را با چه قیمتی در بازار عرضه کند. با این‌حال گفته می‌شود این هدفون قرار است افزون بر رنگ پلاتینیومی در رنگ مشکی نیز در دسترس قرار گیرد. در نظر داشته باشید که مایکروسافت مدل اولیه را با قیمت 349 دلار روانه‌ی بازار کرده بود. همچنین مدتی پیش در ویدئویی فاش‌شده شاهد مدل مشکی سرفیس هدفونز نسل اول بودیم . فکر نمی‌کنیم که مایکروسافت محصول جدیدش را با نام سرفیس هدفونز 2 معرفی کند. احتمالا می‌دهیم این شرکت به استفاده از عبارتی نظیر «نسل جدید سرفیس هدفونز» روی بیاورد.

سیاست و بازاریابی

مدتی پیش شاهد فهرست شدن سرفیس داک (Surface Dock) در وب‌سایت برخی فروشگاه‌های متفرقه بودیم. موضوعی که نشان می‌دهد مایکروسافت احتمالا در حال آماده شدن برای عرضه‌ی مدل جدید سرفیس داک به بازار است. در حال حاضر مشخص نیست که مایکروسافت می‌خواهد چه تغییراتی را در سرفیس داک جدید اعمال کند. با این‌حال احتمال می‌دهیم این محصول دارای چند درگاه USB-C به‌جای برخی از درگاه‌های USB-A باشد. ناگفته نماند که سرفیس داک آخرین بار در سال 2015 به‌روزرسانی شد.

سیاست و بازاریابی

مقاله‌های مرتبط:
مایکروسافت دوئو با نمایشگر دوگانه و سیستم‌عامل اندروید رونمایی شد سرفیس دوئو با دوربین پنل پشتی در کلاس جهانی به بازار عرضه می‌شود
به محصول آخر سری سرفیس برای بهار امسال می‌رسیم. مایکروسافت چند ماه پیش، در رویدادی به‌صورت رسمی از سرفیس دوئو پرده‌برداری کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد تاریخ عرضه‌ی سرفیس دوئو برای تعطیلات 2020 تعیین شده است؛ اما از مدت‌ها پیش شاهد انتشار برخی شایعه‌های بوده‌ایم که بر اساس آ‌ن‌ها ردموندی‌ها قصد دارند سرفیس دوئو را زودتر از انتظارات در بازار عرضه کنند. تا حدی که برخی از منابع مدعی شده‌اند تاریخ عرضه‌ی سرفیس دوئو مایکروسافت برای تابستان امسال تعیین شده است. در حال حاضر نمی‌دانیم که مایکروسافت قصد دارد در چه زمانی، تاریخ عرضه‌ی جدید سرفیس دوئو را اعلام کند؛ اما بر اساس گفته‌‌های منابع، این محصول در سریع‌ترین حالت ممکن تا ماه‌های ژوئن (خرداد - تیر 1399) یا جولای (تیر - مرداد 1399) در دسترس قرار نخواهد گرفت. به‌عبارتی دیگر، تاریخ عرضه‌ی دوئو برای بعد از عرضه‌ی سرفیس بوک 3 و سرفیس گو 2 تعیین شده است. احتمال می‌دهیم مایکروسافت به‌هنگام برگزاری مراسم مربوط به معرفی سرفیس گو 2 و سرفیس بوک 3، برنامه‌های جدید خود را نیز برای عرضه‌ی سرفیس دوئو اعلام کند. اما همانطور که اشاره کردیم، نباید انتظار داشته باشید دوئو به‌‌همراه دو محصول دیگر در بازار عرضه شود. گفته می‌شود که سرفیس دوئو مایکروسافت قرار است دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون 855 کوالکام باشد؛ درضمن این محصول احتمالا از شبکه‌ی 5G پشتیبانی نخواهد کرد. همچنین برخی منابع از عدم پشتیبانی NFC و فناوری شارژ بی‌سیم توسط سرفیس دوئو سخن به میان آورده‌اند. موارد بالا تمامی مواردی هستند که تاکنون از برنامه‌های آینده‌ی مایکروسافت برای برند سرفیس می‌دانیم. در حال حاضر مشخص نیست که ردموندی‌ها با برگزاری چه نوع مراسمی از این محصولات پرده‌برداری خواهند کرد. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که مایکروسافت به دنبال برگزاری مراسمی آنلاین است؛ با این‌حال برخی دیگر گفته‌اند امکان دارد این شرکت بخواهد رویکردی مشابه اپل برای آیفون SE 2020 در پیش گیرد و محصولاتش را از طریق انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی معرفی کند. با در نظر گرفتن شرایط فعلی دنیا به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ، نمی‌توانیم به‌طور قطعی اعلام کنیم که محصولات جدید سرفیس در بازه‌ی زمانی موردبحث روانه‌ی بازار خواهند شد. گفته می‌شود محصولات جدید مایکروسافت در ماه مه (اردیبهشت - خرداد 1399) معرفی می‌شوند؛ حتی این تاریخ نیز ظاهرا دیرتر از برنامه‌های پیشین این شرکت است. بنابراین احتمال دارد مایکروسافت محصولاتش را با تأخیر بیشتری معرفی و عرضه کند. دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد محصولات جدید برند سرفیس چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/120939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه