سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سونی سیستم خنک کننده ای خاص برای پلی استیشن 5 معرفی می‌ کند استارت آپ

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومجی / سند ثبت اختراع ایجادشده توسط سونی و برند پلی‌استیشن که به‌تازگی فاش شد، به خوبی نشان می‌دهد که احتمالا کنسول پلی‌استیشن 5 سیستم خنک‌کننده‌ی جدید و منحصر به فردی دارد.
مطابق گفته‌های چند فرد مطلع از پشت پرده‌های دنیای بازی‌های ویدیویی، سونی از مدت‌ها قبل می‌خواست از ظاهر و اطلاعات نهایی پلی‌ استیشن 5 در ماه ژوئن/جون رونمایی کند؛ دقیقا همان ماه سال که چند سال قبل در آن از اطلاعات نهایی و ظاهر کنسول پلی‌ استیشن 4 رونمایی کرد. اما اکنون ممکن است برنامه‌ها تغییر کرده باشند و شرکت ژاپنی در ماه مه/مِی سال جاری میلادی و به بیان بهتر کمتر از 36 روز دیگر این اطلاعات و رونمایی از بازی‌های PS5 را تحویل طرفدارها دهد. در هر حالت دیگر اکثر افراد شکی ندارند که زمان زیادی تا آشنایی کامل با اکثر برنامه‌های سونی برای نسل نُهُم کنسول‌های بازی‌های ویدیویی باقی نمانده است.
به‌تازگی اما داده‌های مهمی رسانه‌ای شده‌اند که توانایی جلب توجه برخی افراد را دارند. اگر به یاد داشته باشید، مدتی قبل شایعه‌ای بی‌اساس در اینترنت مطرح شد که خبر از مشکل PS5 برای خنک‌کنندگی فضای داخلی خود می‌داد؛ شایعه‌ای مورد حمایت قرارگرفته توسط ویندوز سنترال که می‌گفت توان بالای سخت‌افزاری کنسول سونی باعث می‌شود که با طرح تولیدی آن نتوان به میزان لازم دستگاه را خنک کرد و به همین خاطر برند پلی‌استیشن به‌شدت در خطر قرار گفته است. البته که این شایعه‌ها به سرعت توسط جیسون شرایر، ژورنالیست معروف دنیای ویدیوگیم رد شدند و پس از مدتی شخص مارک سرنی، معمار ارشد پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 هم آن‌ها را بی‌اساس دانست و از این گفت که سیستم خنک‌کننده‌ی PS5 طرفدارها را بسیار راضی می‌کند.
ساعاتی قبل سندی متعلق به دفتر رسمی ثبت اختراعات به دست عموم رسید و نشان داد که احتمالا سونی برای پلی‌استیشن 5 از چه سیستم خنک‌کننده‌ای بهره می‌برد. این سند شامل تصویری برای شرح قابلیت‌های سیستم مورد بحث بود که نه‌تنها سخت‌افزارشناس‌ها با دیدنش کارآمدی آن را تایید می‌کنند، بلکه با توصیف‌های افراد شناخته‌شده و خود سونی از آن هم جور درمی‌آیند: یک سیستم طراحی‌شده توسط گروهی به رهبری مارک سرنی که نه‌تنها به شکل خلاقانه‌ای از گرم شدن دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورد بلکه همان‌گونه که اینسایدرها ادعا می‌کردند، جدید و به‌خصوص به‌نظر می‌رسد. طوری که هم‌اکنون نمی‌شود روی هیچ دستگاهی دست گذاشت و گفت دقیقا از همین سیستم برای خنک نگه داشتن سخت‌افزارش بهره برده است.
ماجرا از جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید این سند رسمی در شش‌ماهه‌ی آغازین سال 2018 میلادی (تقریبا دو سال قبل) توسط سونی و برند پلی‌استیشن ثبت شد. همین هم نشان می‌دهد که تصمیم‌گیری برای ساخت آن ناگهانی نبود و احتمالا حتی شایعه‌هایی که می‌گفتند سونی در سال 2020 با سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزار خود به مشکل خورد و سپس از پس حل آن برآمد، سرتاسر بی‌اساس بوده‌اند. چرا که ظاهرا شرکت ژاپنی از مدت‌ها قبل برای پیاده‌سازی چنین سیستمی برنامه‌ریزی داشته است.
سند ثبت‌شده می‌گوید سیستم خنک‌کننده‌ی پی‌اس‌فایو در سطوح پایینی بورد دستگاه نصب می‌شود که از قضا دقیقا سوراخ‌هایی مخصوص هدایت درست جریان گرما دارند. طوری که پیکربندیِ توصیف‌شده کاری کرد مهندس‌ها آزادی عمل به مراتب بیشتری در چینش جز به‌ جز سخت‌افزارهای قرارگرفته درون PS5 داشته باشند.
خنک‌کننده به این شکل که کار می‌کند که در آن یک سینک حرارتی (21/به عدد 21 در طرح رسم‌شده نگاه کنید) زیر یک بورد دوارِ (10) دارای چند سوراخ (h1) سوار می‌شود. بورد درون محلی (A) قرار می‌گیرد که در آن یک دستگاه یک‌پارچه‌ی دوار (5) نصب شده است. مسیرهای هدایت گرما (11) با سوراخ‌ها (h1) ایجاد می‌شوند. این مسیرها (11) دستگاه یک‌پارچه‌ی دوار (5) را به سینک حرارتی (21) وصل می‌کنند.
این سیستم یگانه (از نظر دیده نشدن در هیچ سخت‌افزار دیگری تا به امروز) و احتمالا پرخرج نه‌تنها دستگاه را همیشه خنک نگه می‌دارد و از هر دو طرف به اندازه‌گیری و کاهش دمای آن می‌پردازد، بلکه سبب می‌شود سازندگانِ بخش‌های دیگر کنسول هم آن‌چنان نگران تناسب زاویه‌ی قرارگیری و مدل نصب سخت‌افزارهای گوناگون آن نسبت به سیستم خنک‌کننده نباشند. همچنین این گزارش می‌گوید علاوه‌بر سیستم خنک‌کننده‌ی مورد بحث، پی‌اس‌فایو با مدیریت دقیق‌تر برق دریافتی نسبت به کنسول‌های نسل قبل، اصلا تا جای ممکن از ایجاد گرمای اضافه هم پیش‌گیری می‌کند و تنها به طراحی خنک‌کننده‌ی خاص خود بسنده نکرده است. مطابق اخبار رسمی سونی همچنان می‌خواهد کنسول PS5 را در تعطیلات سال 2020 میلادی به بازار بفرستد و مطابق اخبار غیررسمی سونی طی هفته‌های آتی از ظاهر، تمام جزئیات باقی‌مانده‌ی سخت‌افزار، چند بازی غیرانحصاری و چند بازی انحصاری آن نیز رونمایی خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/122394/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند