سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

یک درصد از بودجه شهری به امنیت اختصاص یابد

درخواست اعتبار مالی پلیس از شهرداری شهرداری تهران

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - رییس پلیس تهران گفت: اگر چه امنیت در حوزه فعالیت شورای شهر تهران نیست ولی درخواست داریم برای ارائه خدمات و افزایش آن توجه ویژه‌ای به این موضوع و مساعدت به پلیس شود و با توجه به بسته شدن بودجه سال 99 انتظار داریم در متمم بودجه به این مساله توجه شود. .

به گزارش شهرنوشت سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران رییس پلیس پایتخت درباره وضعیت کلانتری های شهر تهران گفت: مصوبه ای در این زمینه وجود دارد که یازده سال بر زمین مانده است، شورای عالی امنیت ملی مصوب کرده است که باید تعداد کلانتری ها به 200 عدد برسد و در گام اول 40 کلانتری احداث شود که پلیس این مصوبه را بر اساس نیاز برای شورای شهر و شهردار ارسال کرده است. از شورای شهر درخواست کردیم از 33 هزار میلیارد بودجه شهر تهران یک درصد آن را به موضوع امنیت اختصاص دهند.
رحیمی در ابتدای این جلسه به تشریح اقدامات یک ساله پلیس پایتخت پرداخت و گفت: گزارش یکساله پلیس در بخشهای مختلف تهیه شده که از جمله آنها اقدامات پلیس راهور است، با تلاشهایی که در سال 98 انجام شده؛ شاهد کاهش آمار کشته‌ها نسبت به سال 97 بودیم و 61 نفر کاهش در کشته‌ها داشتیم و برهمین اساس پلیس راهور تهران بزرگ با توجه به اقدامات انجام گرفته توانست رتبه برتر را نسبت به کاهش کشته‌ها در بین استان‌های دیگر به خود اختصاص دهد .
راه اندازی پلیس راه موضوع دیگری بود که رییس پلیس پایتخت به آن اشاره کرد و گفت: پس از سالها پیگیری و تلاش توانستیم پلیس راه تهران بزرگ راه راه‌اندازی کنیم که از 40 الی 50 کیلومتری تهران این واحد پلیس ماموریت پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز کرده است .
او با بیان اینکه در 30 کیلومتری شهر ما شاهد فوتی‌های زیادی بودیم، افزود: اصولا در روزهای پایانی هفته شاهد خروج و برگشت تعداد دو میلیون خودرو هستیم و با راه‌اندازی پلیس راه تهران بزرگ شاهد یک انضباط ترافیکی خواهیم بود .
او با بیان اینکه راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی برای کل کشور انجام گرفته است، عنوان کرد:در تهران نیز پلیس امنیت اقتصادی در اوایل سال گذشته راه‌اندازی شد و این واحد پلیس در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی رتبه نخست را در برخورد با مفاسد اقتصادی به خود اختصاص داده است .
سردار رحیمی درباره پلیس ١١٠ و خدمات ارایه شده به شهروندان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پلیس 110 یک انقلاب در ارائه خدمات به جامعه بود و در تهران نیز پلیس 110 و مرکز فوریتهای پلیس با استفاده از 120 خط فرآیند خدمت‌رسانی را انجام می‌دهد و در مجموع حدود 12 میلیون و 700 تماس در سال گذشته با پلیس 110 برقرار شد که طبق آمار هر 3 ثانیه یک تماس با مرکز فوریتهای پلیس برقرار شده است .
رییس پلیس پایتخت به میزان رضایتمندی شهروندان تهران از پلیس 110 اشاره و اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده میزان رضایتمندی مردم تهران از پلیس 110، 92 درصد بوده است .
او با بیان اینکه یک سایت کنترلی در پلیس تهران برای نظارت و کنترل فعالیت‌ها به طور ویژه در بحث سرقت راه‌اندازی شده است، گفت: همچنین حدود 5 میلیون و 500 هزار تماس عملیاتی در سال گذشته از طریق پلیس 110 انجام گرفته که 700 واحد عملیاتی پلیس 110 در سطح شهر تهران این عملیاتها را انجام داده‌اند .
تهران رتبه نخست جمع آوری معتادات متجاهر را دارد
سردار رحیمی ادامه داد: در مورد بحث مواد مخدر و اقدامات انجام شده در این حوزه، با افزایش 46 درصدی و کشف 22 تن مواد مخدر در سال گذشته رتبه نخست به تهران اختصاص داده شد ضمن اینکه برخی از این مواد مخدر گرم به گرم کشف شده است البته تهران با جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز رتبه نخست را به دست اورده است. همچنین در بخش جرائم جنایی نیز با کشف 92 درصد از جرائم اقدامات خوبی در پلیس تهران انجام شده است .
به گفته رییس پلیس پایتخت، در راستای افزایش امنیت شهروندان سال گذشته 760 طرح برای امنیت مردم تهران اجرا شده است و محصول آن نیز امنیتی است که هم اکنون شاهد آن هستیم .
او با بیان اینکه بنای پلیس ارتقاء امنیت پایتخت است، گفت: این مسئله جزء دغدغه‌های شبانه روزی ما است همچنین در تجمعات تلاش ما این بوده که با اقدامات ایجابی و برخورد محترمانه اقدام به جمع‌آوری تجمعات بکنیم و در واقع پلیس با سعه صدر در این بخش عمل می‌کند. برقراری امنیت مساله بسیار مهمی است و لازمه آن داشتن زیرساخت‌های مورد نیاز است که در این زمینه با بی توجهی مواجه بوده ایم .
رییس پلیس پایتخت تاکید کرد:براساس تصمیمی که 11 سال قبل در شورای امنیت ملی اخذ شد، باید تعداد کلانتریهایی که در آن زمان 83 الی 84 عدد بود به 200 عدد می رسید و در گام اول 40 کلانتری فعال می شد، اما متاسفانه وضعیت مطلوبی در برخی از کلانتریها وجود ندارد و تعدادی از کلانتریها برای 10 الی 20 سال قبل از انقلابند .
او با بیان اینکه براساس آمار روزانه 17 الی 20 هزار نفر از مردم به مقرهای پلیس در واحدهای مختلف مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: سالانه اعتباراتی برای شهر تهران تخصیص داده می شود و اگر چه امنیت در حوزه فعالیت شورای شهر تهران نیست ولی درخواست داریم برای ارائه خدمات و افزایش آن توجه ویژه‌ای به این موضوع و مساعدت به پلیس شود و با توجه به بسته شدن بودجه سال 99 انتظار داریم در متمم بودجه به این مساله توجه شود .
او با بیان اینکه پلیس راهور تهران بزرگ در بخش موتوری و خودرویی و با توجه به ترافیکی که در پایتخت وجود دارد، با کمبود مواجه است، گفت: همچنین با توجه به فرسودگی بخش موتوری و خودرویی پلیس انتظار داریم در این زمینه توجه ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری صورت بگیرد، زیرا حتی اگر شهروندان یک دقیقه زودتر به محل کار خود برسند این از نظر پلیس اتفاق خوبی است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/123455/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد