سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شبکه هاي اجتماعي - قسمت 7

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - در دنیای بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ سر و صدای زیادی به پا کرده و رونق گرفته است.


کمپانی‌ها، صاحبان برند و کسب و کار، از طریق کمپین‌های که با هزینه‌های تبلیغاتی ایجاد می‌شود به ۱۹۸% سود رسیده‌اند. با این حال و روند رشد و سود، هنوز چالش‌هایی در مقابله با استراتژی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از چنکا، پیدا کردن مشکل اولین قدم برای حل آن است. در اینجا به سه چالشی که به صورت مرتب، در اینفلوئنسر مارکتینگ رخ می‌دهد و دارای راه‌حل‎های محسوسی است اشاره می‌شود:
چالش اول: پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب
تعریف‎های اشتباهی برای اینفلوئنسر وجود دارد که این تعریف‌های اشتباه، پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب با برندتان را دچار مشکل می‌کند.
تپ انفلوئنس (TapInfluence) و گروه­ تحقیقی آلتیمتر (Altimeter) از بازاریاب­ها خواستند تا برخی از چالش‌هایی را که هنگام کار با اینفلوئنسرها با آن­ها مواجه می­شدند، را نام ببرند. ۶۸% از بازاریاب‌ها گفتند پیدا کردن اینفلوئنسر مرتبط، مانع بسیار بزرگی است.
براساس دیگر تحقیقاتی که انجام شد و در یک مطالعه جداگانه، ۷۳% از بازاریاب‎های مد و زیبایی، شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب برای اینفلوئنسر مارکتینگ را بزرگترین مشکل‎شان بیان کردند.
راه‌حل: از برخی ابزارها برای تشخیص اینفلوئنسرهای مناسب استفاده کنید. این نرم‎افزارها براساس داده‌ها، مقیاس‌ها را اندازه‎گیری می‎کنند. تنها با چند کلیک، به اینفلوئنسر مناسب و منطبق با معیارهای‌تان می‌رسید.
چالش دوم: تعریف اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ به مدیران
در میان روش‎های مختلف بازاریابی دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتیگ روشی جدید است. به همین دلیل ممکن است سازمان‎ها با چالش‎های بزرگی مواجه شوند. در این مسیر، بازاریاب‎ها باید به سختی کار کنند تا بتوانند جایگاه اینفلوئنسر مارکتینگ را برای مدیران ثابت کنند و اغلب هم درک سختی نسبت به این موضوع دارند. همچنین کمپانی‌ها، برندها و صاحبان کسب و کار هزینه‎های کافی را برای اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر نمی گیرند. اکثرا دوست دارند با اینفلوئنسرهای مشهور و با پرداخت هزینه‎ای ناچیز بهترین نتیجه را بگیرند.
برندها باید این را در نظر بگیرند که اینفلوئنسرهای واقعی، محتواهای قابل اعتماد و اصل را ایجاد می‌کنند و باعث ایجاد رونق در فروش، افزایش SOV، شناخته شدن برند و … می‎شوند.
راه‌حل: قبل از هر چیز، تفاوت بین سلبریتی، اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر و ماکرو اینفلوئنسر را برای مدیران خود تعریف کنید. به آن‎ها براساس آمارهای واقعی و نتایج مثبت ثابت کنید که میکرو اینفلوئنسرها و ماکرو اینفلوئنسرها به طور قابل توجهی موثرتر از اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها هستند. داشتن آگاهی یک قدرت محسوب می‌شود و وقتی شما با استفاده از این دانش و آگاهی، به مدیران و بازاریاب‌ها تاثیر واقعی اینفلوئنسر مارکتینگ را نشان دهید، باعث موفقیت کارها و کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شوید.
چالش سوم: به اینفلوئنسرها برای تولید محتوا اعتماد کنید
۷۲% اینفلوئنسرها فکر می‌کنند که هزینه پرداختی برندها به اندازه تولید محتوا و سرویس‌دهی آن‌ها نیست. همچنین ۳۹% اینفلوئنسرها، دستورالعمل‎هایی که برندها برای تولید محتوا به آن ها می‌دهند را محدود کننده و یک چالش می‎دانند. یکی دیگر از مشکلاتی که اینفلوئنسرها درباه آن صحبت می‎کنند، مقدار زمانی است که برندها برای تولید محتوا در نظر می‎گیرند. ۳۲% اینفلوئنسرها می‎گویند که زمان کافی به بازاریاب‌ها برای اتمام پروژه داده نمی‌شود.
تپ اینفلوئنس (TapInfluence) از اینفلوئنسرها خواست تا درباره بزرگترین اشتباهاتی که برندها برای سرمایه‌گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می دهند، صحبت کنند و راه‎حل‌های واقعی را برای درمان این مسئله بیان کنند.
راه‌حل: بازاریاب‌ها قادر به درک این موضوع نیستند که اینفلوئنسرها، تلاش بسیاری را برای جلب اعتماد و وفاداری انجام می‎دهند. بنابراین قدرت اینفلوئنسرها را به عنوان یک استراتژی بازاریابی، نادیده می‌گیرند. اینفلوئنسرها براساس آمار، با توجه به هزینه کمتری که نسبت به سلبریتی‎ها می‌گیرند، نتایج بهتری را برای برندها به دست می‌آورند و بسیاری از نگرانی ها را رفع می‎کنند. برای همین بازاریاب‎ها بهتر است دست اینفلوئنسرها را در تولید محتوا باز بگذارند تا آن‌ها به صورت خلاقانه به تولید محتوای مورد نظر آن‌ها بپردازند. اینفلوئنسرها می‌توانند محتوای خلاقانه و تاثیرگذاری ایجاد کنند.
و اما حقیقت بزرگ
قانون‌های اینفلوئنسر مارکتینگ براساس گسترش آن در حال تغییر است. اینفلوئنسرها این موضوع را درک کردند و می‌دانند که چطوری به صورت گروهی با هم کار کنند و چه محتوایی را برای تبلیغات ایجاد کنند تا بهترین نتیجه و تاثیر را روی مخاطبان خود داشته باشند. در واقع آن‌ها به نوعی تعامل با برندها رسیدند (مثال معروف «تو پشت مرا می‌خوارانی و من پشت تو را»). در این تعامل، اینفلوئنسرها باید به این آگاهی برسند که برندها چه چیزهایی می‌خواهند و همچنین بالعکس.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/12879/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

سفر به دنیای ارباب حلقه ها با تریلر جدید Tales of the Shire: A Lord of the Rings

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی