با فناوری پیشرانهی مک لارن اسپیدتیل آشنا شوید
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - شرکت مک لارن جزئیاتی از مهندسی ابرخودرو اسپیدتیل ارائه کرده است. پیشرانهی برقی و باتری بهکاررفته در این خودرو سوپراسپرت هیبریدی، قویترین نمونههای تولیدشده در تاریخ هستند.
ابرخودرو مکلارن اسپیدتیل اولینبار در سال 2018 رونمایی و برای سال 2020 بهصورت تولیدمحدود و با قیمت 2/1 میلیوندلار عرضه شد. این خودرو سوپراسپرت با مهندسی مکلارن قادر است به سرعت نهایی 403 کیلومتربرساعت برسد. این نتیجه بهلطف آیرودینامیک قوی و وزن سبک و استفاده از پیشرانهی برقی با فناوری مسابقهای درکنار نمونهی احتراقی حاصل شده است. اسپیدتیل خودرویی هیبریدی است. این خودرو مکلارن از موتور احتراقی چهارلیتری V8 تویینتوربو با قدرت 748 اسببخار و گشتاور 800 نیوتنمتر بهره میبرد که در ترکیب با پیشرانهی برقی، 1،055 اسببخار قدرت و 1،150 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. درنتیجه، در 13 ثانیه میتواند به سرعت 300 کیلومتربرساعت برسد که بهاندازهی هنسی ونوم GT سریع است.
بهترین خودروهای جهان با بالاترین نسبت قدرت بر حجم پیشرانه
پیشرانهی برقی اسپیدتیل قویترین نمونهای است که در خودروهای تولیدشده تاکنون بهکار رفته است. این موتور برقی بهتنهایی بیش از 308 اسببخار قدرت تولید میکند و در ساختش از فناوری فرمول E الهام گرفته شده است. نسبت قدرت به وزن پیشرانهی هیبریدی اسپیدتیل 11/1 اسببخار بهازایهر کیلوگرم است که دوبرابر موتور خودرو اسپرت معمولی است. برای کنترل و مدیریت قدرت مکلارن اسپیدتیل، مهندسان برق این شرکت و تیم فناوری اسپیدتیل با همکاری یکدیگر، مبدل جریان مستقیم به متناوب و مبدل جریان مستقیم به ولتاژ بیشتر را طراحی کردهاند.
آیرودینامیک و سیستم هدایت هوا در مک لارن الوا چگونه کار میکند فناوری بال عقب مک لارن سنا GTR، چگونه عمل میکند؟
این محصول از یک باتری ولتاژبالا با ظرفیت 1/647 کیلوواتساعت انرژی بهره میبرد که در محفظهای استوانهای با آرایش ویژه قرار گرفته است. نسبت قدرت به وزن این باتری 5/2 کیلووات بهازای هرکیلوگرم است که درمیان باتریهای ولتاژبالا کنونی، بیشترین مقدار را دارد و چهاربرابر از باتری استفادهشده در مکلارن P1 قویتر است. سامانهی خنککننده مقاوم دربرابر برق نیز برای باتری اسپیدتیل طراحی شده است. در این سامانه، مایع روغنی عایق برق اطراف پیلهای باتری را فراگرفته و دمای آنها را دائما کنترل میکند. این فناوری اولینبار است که در تاریخ خودروسازی استفاده میشود و به پیلهای باتری اجازهی فعالیت بیشتر و طولانیتری میدهد. انتظار میرود مکلارن در سوپراسپرتهای هیبریدی آینده نیز از این فناوریها استفاده کند.
">
">
">
">
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/129151/