سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نتفلیکس اشتراک کاربران غیرفعال را لغو می‌کند اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - نتفلیکس در اطلاعیه‌ای می‌گوید اشتراک کاربرانی را غیرفعال خواهد کرد که حداقل یک سال محتوای ویدئویی تماشا نکرده باشند.

نتفلیکس پنجشنبه‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از کاربرانی که یک سال یا بیشتر محتوایی در این سرویس استریم مشاهده نکرده‌اند، خواهد پرسید به تمدید اشتراکشان تمایلی دارند یا خیر. اگر کاربران به سؤال نتفلیکس پاسخ ندهند، این شرکت عضویت آن‌ها را در سرویس خود غیرفعال می‌کند. بر‌این‌اساس، نتفلیکس اعلام می‌کند کاربرانی که از هنگام تهیه‌ی اشتراک 12 ماه یا بیشتر فیلم یا سریال یا مستندی تماشا نکرده‌اند، به‌مرورزمان اطلاعیه‌ای دریافت خواهند کرد. این اطلاعیه در قالب نوتیفیکیشن در خود پلتفرم یا ازطریق ایمیل ارسال و در آن از افراد پرسیده خواهد شد می‌خواهند همچنان کاربر اشتراکی نتفلیکس باقی بمانند یا خیر. نتفلیکس همچنین در بخشی از اطلاعیه‌ی خود می‌گوید با تمامی کاربرانی ارتباط برقرار می‌کند که بیش از دو سال هیچ‌ محتوایی تماشا نکرده‌اند. در بخشی از بیانیه‌ی جدید نتفلیکس می‌خوانیم: «تاکنون برایتان پیش آمده است در جایی ثبت‌نام کنید؛ اما چند سال استفاده‌ای از آن نکنید؟ در نتفلیکس هرگز نمی‌خواهیم کاربران برای چیزی پول بپردازند که از آن استفاده نمی‌کنند». اتخاذ این تصمیم جدید و رسانه‌ای‌کردن آن به‌خوبی نشان می‌دهد نتفلیکس روی کاربران وفادارش حساب ویژه‌ای بازکرده؛ به‌همین‌دلیل، به اعتمادبه‌نفس زیادی دست یافته است. تعداد درخورتوجهی از شرکت‌ها مشکلی با دریافت پول از کاربرانی ندارند که از سرویسشان استفاده‌ی چندانی نمی‌کنند؛ ازاین‌رو، رویکرد متفاوت نتفلیکس تحسین‌برانگیز است. معمولا در صنعت از حساب‌های کاربری بدون فعالیت به‌عنوان «حساب‌های زامبی» یاد می‌شود. نتفلیکس می‌گوید این حساب‌های کاربری بدون فعالیت فقط چندصد هزار کاربر هستند. این یعنی امروزه شمار بسیار زیادی از کاربران نتفلیکس به‌طور‌مداوم محتوا تماشا می‌کنند و حساب کاربری فعالی دارند. آمار نشان می‌دهد تعداد حساب‌های زامبی نتفلیکس کمتر از 0/5 درصد کل حساب‌های کاربری را شامل می‌شود. نتفلیکس حتی در توضیحات مربوط به عملکرد مالی خود نیز به این موضوع اشاره کرده است. سرویس استریم نتفلیکس که طبق آمار تا پایان 31 مارس 2020 (12 فروردین) مجموعا 182 میلیون مشترک در سراسر دنیا دارد، در ماه‌های اخیر به‌علت دنیاگیری ویروس کرونا به‌شدت با استقبال مواجه شد و کاربران زیادی ازطریق آن فیلم و سریال تماشا کردند. در روزهای نخست آغاز قرنطینه، این شرکت کیفیت استریم را کاهش داد تا میزان فشار بر زیرساخت‌های شبکه کم شود. البته گزارش‌ها نشان می‌دهند نتفلیکس کم‌کم خودش را برای بازگشت به حالت عادی آماده می‌کند . این شرکت می‌گوید حساب‌های کاربری‌ای که اشتراکشان لغو می‌شود، اگر پس از 10 ماه مجددا اشتراک تهیه کنند، همچنان به فهرست فیلم‌ها‌ و سریال‌های محبوب و پروفایل اصلی و به‌طورکلی جزئیات حساب کاربری‌شان دسترسی خواهند داشت. ادی وو ، مدیر نوآوری محصول نتفلیکس، می‌گوید: «امیدواریم این رویکرد جدید باعث صرفه‌جویی اندکی در پولی شود که مردم به‌سختی به‌دست می‌آورند». دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تصمیم جدید نتفلیکس چیست؟


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها

بررسی یک تبلیغ، اگهی چاپی Stihl برای ابزارهای دستی

استراتژی هلدینگ ها و سبکهای تعامل با شرکتهای تابعه

چند توصیه پیرامون ایجاد شبکه ی اجتماعی مؤثر برای کارآفرینان جوان

سوال پرسیدن، یک مهارت مدیریتی

بشقاب خود را نیز میل کنید! نمونه ای از جایگزینی پلاستیک ها با مواد اولیه تجدید شونده

آنالیز مشتریان، به عنوان یک مزیت رقابتی

نگاهی به ابزارهای مدیریت نوآوری

فناوری های اجتماعی در خدمت گسترش سازمانها

برنامه ریزی سریع پروژه با نرم افزار Project Kickstart

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1)

تبلیغ فیلیپس : راهی برای گرد و خاک نمانده

مانیتور گیمینگ MSI Optix G32CQ4 برای خوره‌های بازی معرفی شد

سرویس اشتراکی برای توئیتر عرضه می‌شود

شهریور منتظر سیستم عامل Harmony OS 2.0 هواوی باشید

مافیای جدید مهر می‌آید

ویندوز 10 به سمت سهم بازار 85 درصدی حرکت می‌کند

بانکداری مشترک استرالیا و نیوزیلند

ارتباطات یکپارچه بازاریابی

نسخه‌ نینتندو سوییچ بازی YS Origin معرفی شد

کانن دو دوربین جدید معرفی کرد

تاریخ معرفی رسمی گوشی گیمینگ لنوو مشخص شد

شیوه ی تفکر پیتر دراکر

خانمی که همسرش را در مسیر میلیاردر شدن همراهی کرد

بازاریابی با بودجه ی محدود برای کسب و کار کوچک شما

آمریکا با برخورد سیاسی در بحران کرونا مردود شد

Desire 20 Pro ناجی HTC شد

قابلیت جدیدی به لینکدین آمد

بازی‌های جدید سرویس PS Now معرفی شدند

میلیاردری چینی در صنعت ساخت ماشین آلات

بیراهه مدیریت رفاقت-محور

هویت «خدای نامرئی شبکه‌ها» فاش شد

آپدیت Velvet UI ال‌جی برای دستگاه‌های قدیمی ارایه شد

آمازون جریمه شد

غول سبز گرافیک از Intel و AMD عبور کرد

بازی Sky Beneath معرفی شد

مدیاتک در اندیشه معرفی تراشه دایمنسیتی 600

پردازنده هفت نانومتری دسکتاپ هواوی آزمایش شد

تجهیزات مخابراتی نوکیا به روز می‌شوند

گوشی جدید ویوو رسما معرفی شد

راهنمای خوداشتغالی آنلاین، 13 درس طلایی برای کسب و کار اینترنتی (بخش دوم و پایانی)

تاریخ انتشار بازی Rainswept مشخص شد

دو گوشی جدید از TCL معرفی شدند

قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار

بازی Volta-X بر روی رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد

تریلر جدیدی از بازی Sword Art Online: Alicization Lycoris منتشر شد

آیا گلکسی S30 فقط با تراشه اگزینوس راهی بازار می‌شود؟

نگاهی تحلیلی به اقتصاد چین

جهانی شدن، مدیریت و تجارت الکترونیک

قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی