سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پرچم‌دار جدید ریلمی با دوربین پریسکوپی قدرتمند معرفی شد نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / X3 سوپرزوم پرچم‌دار جدید ریل‌می با برچسب قیمت 499 یورویی است که از صفحه‌نمایش 120 هرتز استفاده می‌کند و دوربین آن بزرگ‌نمایی 5 برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد.
ریل‌می یکی از زیرشاخه‌های اوپو است و از مدت‌ها پیش به تولید گوشی هوشمند می‌پردازد. این برند محصولاتی متنوع برای انواع بودجه‌ها دارد و با همین استراتژی توانسته است از بازاری مهم نظیر بازار هند درآمد بسیار خوبی کسب کند. این برند در ابتدا روی گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده متمرکز بود، اما با رونمایی X2 Pro نشان داد که قصد دارد به‌شکلی جدی در بازار گوشی‌های بالارده نیز ورود کند. گوشی اوپو ریلمی X2 Pro سخت‌افزاری قدرتمند و طراحی مدرنی داشت و با قیمتی مناسب دردسترس قرار گرفت تا بتوانیم لقب «قاتل پرچمداران» را برازنده‌ی آن بدانیم. مدتی نگذشته بود که نسل بعدی قاتل پرچمداران ازسوی ریل‌می با نام X50 Pro رونمایی شد؛ X50 Pro نخستین گوشی 5G ریل‌می به‌حساب می‌آید و از این رو اهمیتی ویژه دارد. ریل‌می X50 Pro از تراشه‌ی اسنپدارگون 855 کوالکام استفاده می‌کرد.
ریل‌می در راستای معرفی دستگاه‌های قاتل پرچمداران به‌تازگی از محصولی جدید پرده‌برداری کرده است. پرچم‌دار جدید ریل‌می در نقش مدل ارتقاءیافته‌ی X2 Pro ظاهر می‌شود و تمرکزی ویژه روی بزرگ‌نمایی سوژه‌ها ازطریق دوربین پنل پشتی‌اش دارد. ریل‌می ایکس 3 سوپرزوم (Oppo Realme X3 SuperZoom) به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار چینی‌ها به تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس مجهز شده است و در پنل پشتی از دوربینی تله‌فوتو با مکانیسم پریسکوپی استفاده می‌کند که پیش‌تر نمونه‌ی آن را در گوشی‌های هواوی پی 30 پرو، اوپو رینو 10 ایکس و شیائومی می 10 یوث دیده بودیم. مدتی پیش اطلاعات متعددی از X3 سوپرزوم فاش شد که ظاهرا بسیاری از آن‌ها صحت داشته‌اند.
ریل‌می X3 سوپرزوم تا حد زیادی المان‌های طراحی X50 5G را به‌ارث برده است و ما را یاد آن گوشی می‌اندازد، ریل‌می X50 5G را اوایل امسال برای بازار چین معرفی کرده بود. در X3 سوپرزوم شاهد صفحه‌نمایشی 6/6 اینچ با وضوح فول HD پلاس و پنل LCD هستیم که نرخ نوسازی (رفرش ریت) آن به 120 هرتز می‌رسد. از این صفحه‌نمایش با شیشه‌ی گوریلا گلس 5 کورنینگ محافظت می‌شود. از آن‌جایی که X3 سوپرزوم از صفحه‌نمایش LCD استفاده می‌کند، امکان بردن حسگر اثر انگشت به زیر صفحه‌نمایش برای اوپو فراهم نشده است. به‌همین‌دلیل ریل‌می ایکس 3 سوپرزوم از حسگری اثر انگشت در لبه‌ی کناری بهره می‌گیرد که پیش‌تر نمونه‌ی آن را در X50 5G و ریل‌می 6 و ریل‌می 6 پرو دیده بودیم. ریل‌می ادعا می‌کند که حسگر اثر انگشت گوشی می‌تواند قفل آن را در عرض 0/3 ثانیه باز کند. ریل‌می قصد دارد پرچم‌دار جدید خود را در رنگ‌های سفید (Arctic White) و آبی (Glacier Blue) دردسترس قرار دهد.
جالب‌توجه‌ترین نکته درمورد X3 سوپرزوم به پنل پشتی آن مربوط می‌شود، جایی که شاهد استفاده از دوربینی تله‌فوتو با حسگر 8 مگاپیکسلی و مکانیسم پریسکوپی هستیم. طبق ادعای اوپو، دوربین تله‌فوتوی 122 میلی‌متری موردبحث بزرگ‌نمایی 5 برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد و سوژه‌ها را با اتکا بر نرم‌افزار و البته به‌کمک حسگر 64 مگاپیکسلی گوشی تا حداکثر 60 برابر به‌صورت دیجیتالی بزرگ‌نمایی می‌کند. ریل‌می X2 Pro از دوربینی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی 2 برابری اپتیکال بهره می‌گرفت و این یعنی X3 پیشرفتی درخورتوجه ازلحاظ بزرگ‌نمایی به‌خود دیده است.
دوربین تله‌فوتوی دستگاه همچنین از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) بهره می‌گیرد تا لرزش ویدئوها را کاهش دهد. به‌لطف این سیستم می‌توان ازفاصله‌ی دور تصاویری با تاریِ کم ثبت کرد. افزون‌بر دوربین تله‌فوتو، ریل‌می X3 سوپرزوم مجهز به حسگر 64 مگاپیکسلی ایزوسل GW1 سامسونگ است و از دوربینی 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض استفاده می‌کند. درنهایت دوربین چهارم دستگاه را داریم که حسگری 2 مگاپیکسلی دارد و به‌لطف لنز ماکرو می‌تواند از فاصله‌ی چهار سانتی‌متری به تصویربرداری از سوژه‌ها بپردازد.
ریل‌می X3 سوپرزوم در پنل جلویی میزبان دوربین سلفی دوگانه است که در درون حفره‌ای بیضی‌شکل جای گرفته‌اند. این گوشی از حسگر 32 مگاپیکسلی IMX616 سونی به‌عنوان دوربین اصلی سلفی بهره می‌گیرد. دوربین سلفی دوم حسگری 8 مگاپیکسلی دارد که در پشت لنزی فوق عریض جای گرفته است. دوربین اصلی دستگاه از قابلیت Nightscape Selfie استفاده می‌کند که ازطریق آن امکان ثبت سلفی‌های باکیفیت در محیط‌های کم‌نور فراهم می‌شود.
دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی گوشی به قابلیت نایت‌اسکیپ 4 (Nightscape 4.0) و Pro مجهز شده است. قابلیت Pro به کاربر امکان می‌دهد به‌شکلی حرفه‌ای‌تر به تصویربرداری بپردازد و به‌صورت دستی مواردی نظیر ایزو، سرعت شاتر، تعادل سفیدی و فوکوس خودکار را تنظیم کند. گوشی جدید ریل‌می همچنین دارای حالتی تحت عنوان AI Mode است که برای بهبود کیفیت تصاویر به هوش مصنوعی متکی می‌شود. X3 سوپرزوم حالتی ویژه با نام Tripod هم دارد.
ریل‌می از حضور حالتی با نام Starry Mode در گوشی جدیدش خبر می‌دهد که به‌عنوان رقیبی مستقیم برای حالت تصویربرداری نجومی گوشی‌های پیکسل گوگل از آن یاد می‌شود. ریل‌می می‌گوید قابلیت Starry Mode با اتکا بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پردازش تصاویر چند فریمی، به عکس‌برداری از آسمان شب می‌پردازد. به‌طور دقیق‌تر، دوربین گوشی از بیش از 10 نوردهی (اکسپوژر) بهره می‌گیرد و مدت‌زمان نهایی نوردهی آن به حداکثر چهار دقیقه می‌رسد.
ریل‌می ترجیح داده در گوشی پرچم‌دار جدیدش از اسنپدراگون 855 پلاس استفاده کند. از مدتی پیش می‌دانستیم چینی‌ها به‌دنبال معرفی پرچم‌دار جدیدشان هستند، به‌همین انتظار داشتیم X3 سوپرزوم از تراشه‌ی اسنپدراگون 865 استفاده کند که کوالکام مدتی پیش آن را معرفی کرده است. بدین ترتیب نبود اسنپدراگون 865 در این گوشی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما احتمالا اوپو تلاش کرده اندکی هزینه‌ی نهایی را پایین بیاورد و به‌همین دلیل به اسنپدراگون 855 پلاس روی آورده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند مودم 5G به‌کاررفته در اسنپدراگون 865 قیمت بالایی دارد و درنهایت گوشی‌سازان را مجبور می‌کند قیمت محصول‌شان را بالاتر ببرند.
بهره‌مندی از اسنپدراگون 855 پلاس بدین معنا است که ریل‌می X3 سوپرزوم از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند و مخصوص کسانی است که قصد دارند بدون پرداخت هزینه‌ی بسیار زیاد به دستگاهی مدرن با سخت‌افزار توانمند دست پیدا کنند و اهمیت چندانی برای دستیابی به اینترنت 5G قائل نیستند. پرچم‌دار جدید ریل‌می افزون بر این موارد مجهز به 256 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 است و برای دستیابی به سرعت انتقال بالاتر از قابلیت‌های Host Performance Booster (یا HPB) و Turbo Write بهره می‌گیرد. دو قابلیت یادشده ریل‌می X3 سوپرزوم را قادر می‌سازند نسبت‌به مدل X2 Pro عملکردی بهتر ازخود نشان دهد و کارها را سریع‌تر پردازش کند. ناگفته نماند X2 Pro نیز از اسنپدراگون 855 پلاس استفاده می‌کند. ریل‌می X3 سوپرزوم برای خنک‌ماندن به سیستم خنک‌کننده‌ی مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار متکی است.
ریل‌می X3 سوپرزوم دارای باتری 4٬200 میلی‌آمپرساعتی است که از فناوری شارژ سریع 30 وات موسوم‌به Dart 3.0 پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. ریل‌می ادعا می‌کند این فناوری شارژ سریع می‌تواند درصد باتری گوشی X3 سوپرزوم را در عرض تقریبا 55 دقیقه از صفر به 100 برساند. گوشی موردبحث هنگام عرضه‌ به بازار دارای رابط کاربری Realme UI بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید 10 خواهد بود. طبق اعلام رسمی، ریل‌می X3 سوپرزوم با 12 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی 499 یورو (تقریبا 545 دلار)‌ قیمت دارد. پیش‌فروش گوشی از روز گذشته آغاز شده است و روند فروش آن از 2 ژوئن 2020 (13 خرداد 1399) آغاز خواهد شد. ریل‌می می‌گوید این گوشی را به‌زودی در بازار هند نیز عرضه خواهد کرد. احتمالا X3 سوپرزوم در بازار هند ارزان‌قیمت‌تر از بازارهای اروپایی باشد.
شما چه دیدگاهی درمورد ریل‌می X3 سوپرزوم دارید؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/129452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!