سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

عواقب عجیب قرنطینه خانگی؛ افزایش 630 درصدی حملات هکری نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شهر سخت افزار / دورکاری و ماندن در خانه از جمله پیامدهایی است که به واسطه جهان‌گیری قرنطینه بیماری کرونا است که شاید تصور شود همواره باعث عواقب خوب می‌شود ولی آمار جدیدی که بخش تحقیقات موسسه مک‌آفی منتشر کرده نشان‌دهنده این است که حملات هکری طی این مدت تا 630 درصد افزایش پیدا کرده است.
قرنطینه خانگی موجب این خواهد شد که با عدم نیاز به آمد و شد در سطح شهر بتوان امور مورد نظر در زمینه کاری و یا زندگی را با امنیت و سلامتی بیشتری انجام داد.
یکی دیگر از مواردی که شاید کمتر به آن توجه شود افزایش وقت و زمانی است که افراد می‌توانند پشت سیستم و یا دستگاه کاری خود بمانند. همین پشت سیستم ماندن باعث می‌شود افرادی که مهارت‌های بیشتری دارند از سر کنجکاوی و یا اهداف دیگر دست به امور فوق برنامه بزنند.
اما همانطور که گفتیم بر اساس گزارش جدیدی که توسط کارشناسان و محققان فعال در شرکت مک‌آفی منتشر شده است، می‌توان دریافت که همزمان با شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس کرونا که منجر به اعلام وضعیت اضطراری قرنطینه و دورکاری کارکنان در بخشهای مختلف از سوی دولت کشورهای جهان شد، استفاده از سرویس های مبتنی بر فضای ابری و اینترنت نیز توسط کاربران افزایش قابل توجهی یافت که در کنار آن حملات سایبری به این سرویسها نیز رکورد زده و به رشد سرسام آوری رسیده است.
بر اساس گزارشی که در وبسایت زد دی نت آمده است، کارشناسان مک آفی اشاره کرده‌اند که در بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی با افزایش دورکاری کارکنان از منزل و استفاده بیشتر از سرویس های ابری و از راه دور، میزان حملات سایبری به سرویس هایی که تعامل بسیار بیشتری با کاربران داشته اند همچون سیسکو وب اکس، زوم مایکروسافت تیمز و اسلک رشد قابل توجه و بیشتری داشته است؛ به گونه‌ای که این رقم 630 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
همچنین طبق این گزارش‌ها بیشترین رشد استفاده کاربران از فضای ابری در این مدت مربوط به حوزه آموزش و شرکتهای تولیدی و خدمات مالی بوده است.
در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است.
هر ساله شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی کوچک و بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و شرکت سابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استانداردهای ایزو و کیفیت

ملاحظاتی برای ورود محصول جدید به بازار

موانع تولید از منظر فضای کسب و کار در کشور

سهم علم اقتصاد از بحرانهای اقتصادی اخیر چقدر است؟

الفبای بازاریابی (5): شناسایی فرصتها

خصوصیات یک بازاریابی اینترنتی موفق

حامیان مالی 30 باشگاه بزرگ اروپایی

استراتژی یکپارچگی عمودی در مقابل مبادله های بازار

وبلاگ نویسی، کاری طاقت فرسا و کم درآمد

زندگینامه رندی گیج + کتاب های او

مدل فاما و فرنچ ، روشی برای پیش بینی قیمت سهام

کایزن (بهبود مستمر)

الفبای بازاریابی (2): شناخت مشتریان هدف

فروش مستقیم چیست و آیا گزینه مناسبی برای کسب و کارهای خانگی است؟

آشنایی با فرآیندهای صحیح خرید سهام در بورس اوراق بهادار

طراحی زیبا، کلید موفقیت در فروش

مطالعه کار و روش

HTTP یا HTTPS؟ چرا به یک سایت امن احتیاج دارید؟

آشنایی با رشته علوم اکچوئریال

صنفی کوچک، صنعتی بزرگ

اقدامات اولیه پیش از آغاز کسب و کار

اقتصاد روسیه از نگاه نمودارهای اقتصادی

چهار قانون برای موفقیت در مذاکره

تقلیدی نو با دومینو

7 گام برای بازبینی مجدد خودتان در سال 2020

11 عبارتی که افراد باهوش از گفتن آنها اجتناب می کنند

شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا از سال 1886

ارتباطات با مشتری را بهبود دهید

پیش به سوی تجارتی مطمئن

فرضیه های اساسی در رشد اقتصاد

مقدمه ای بر آینده نگاری

تحلیل موازنه زمان، هزینه و کیفیت در محیط پروژه

تبلیغات تجاری در کریسمس 2012

روزنه امید از پس هر شکست و عدم موفقیت!

سیر توسعه مدیریت: مکتب اقتضایی

ارگونومی و کار زنان

استراتژیهای مدیریت برند (1): برندینگ

ایران؛ پدیدۀ المپیک به زبان مدلسازی

روند کاهشی قیمت فولاد در جهان و نگرانی برای این صنعت

نگاهی به شعارهای تبلیغاتی برخی فست فودهای جهان

شفافیت شما، کیفیت مدیریت شما را بالا می برد

شش روش قانونی برای جاسوسی رقبا

کاریکاتورهای مدیریتی (2)

حس همکاری و پیشرفت در تبلیغ بانک کشاورزی

غذای ارگانیک تولید کنیم یا نه؟ به مشتریان آموزش بدهیم تا محصول ما را بخرند!

بازاریابی جهانی برای کسب و کارهای کوچک

بزرگترین اشتباه رهبران چیست؟ پاسخ 8 کارشناس مدیریت

بزرگان تبلیغات : ویلیام برنباخ

5 درس بازاریابی از جمعه سیاه در امریکا

در آینده چه کسانی رهبران کسب و کار خواهند بود

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی