سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

زوم‌کست: تحلیل پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس‌ایکس اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کپسول جدید کرو دراگون (Crew Dragon) اسپیس‌ایکس باموفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) متصل شد و نخستین خدمه‌ی خود را به پایگاه مداری رساند. در ادامه همراه زومیت باشید تا تحلیل بیشتری را به شما ارائه دهیم.

پس از سال‌ها انتظار، اسپیس‌ایکس سرانجام با پرتاب فضانوردان ناسا، وارد عرصه‌ی پروازهای فضایی انسانی شد و عصری تازه را در صنعت فضایی جهان آغاز کرد. پس از تقریبا دو دهه تلاش، اسپیس‌ایکس شرکت هوافضای ایلان ماسک باموفقیت دو انسان را به مدار زمین فرستاد و عصر تازه‌ای از پروازهای فضایی انسانی را در ایالات متحده و جهان آغاز کرد. این پرواز، نخستین پرتاب فضانوردان از خاک آمریکا را پس از تقریبا یک‌دهه رقم زد و اسپیس‌ایکس اکنون به نخستین شرکتی تبدیل شده است که با وسیله‌ی نقلیه‌ای خصوصی، انسان به به فضا حمل می‌کند. دو فضانورد کارکشته‌ی ناسا به‌نام‌های باب بنکن و داگ هرلی، سوار بر فضاپیمای خودکار جدید اسپیس‌ایکس به‌نام کرو دراگون (Crew Dragon) به فضا حمل شدند؛ کپسولی که به‌منظور ارسال انسان‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و بازگرداندن آن‌ها به زمین طراحی شده است. هردو مسافر که درون کپسول آب‌نباتی شکل و براق اسپیس‌ایکس حضور دارند، شنبه شب در ساعت 23:52، برفراز راکت فالکون 9 اسپیس‌ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شدند. راکت تقریبا 12 دقیقه پس از پرتاب، کپسول کرو دراگون را در مدار رها کرد و اکنون دو فضانورد پیش از تلاش برای اتصال به ایستگاه فضایی در یکشنبه بعدازظهر، تقریبا یک روز پیش‌رو را در مدار سپری خواهند کرد. پرتاب کپسول، لحظه‌ای حیاتی برای اسپیس‌ایکس بود؛ شرکتی که به‌دست ایلان ماسک و با هدف صریح ارسال انسان به فضا و ساخت سکونتگاه روی مریخ طراحی شده است. این پرواز همچنین به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی خدمه‌ی تجاری ناسا، واپسین آزمایش بزرگ برای اسپیس‌ایکس بود. ناسا ازطریق این پروژه با دو شرکت اسپیس‌ایکس و بوئینگ وارد همکاری شده است تا فضاپیمایی جدید با توانایی حمل منظم فضانوردان این سازمان به فضا و بازگرداندن آن‌ها به زمین ساخته شود. پس از 6 سال کار سخت و انجام آزمایش‌های گوناگون روی کرو دراگون، اسپیس‌ایکس در مسابقه‌ی ارسال نخستین انسان‌ها پیشی گرفت. مأموریت امروز، آخرین آزمایش بزرگ اسپیس‌ایکس برای این برنامه محسوب می‌شود و هدف از آن، اثبات آمادگی کرو دراگون برای آغاز حمل منظم فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی در سال پیش‌رو است. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا همراه زومیت باشید:


تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استانداردهای ایزو و کیفیت

ملاحظاتی برای ورود محصول جدید به بازار

موانع تولید از منظر فضای کسب و کار در کشور

سهم علم اقتصاد از بحرانهای اقتصادی اخیر چقدر است؟

الفبای بازاریابی (5): شناسایی فرصتها

خصوصیات یک بازاریابی اینترنتی موفق

حامیان مالی 30 باشگاه بزرگ اروپایی

استراتژی یکپارچگی عمودی در مقابل مبادله های بازار

وبلاگ نویسی، کاری طاقت فرسا و کم درآمد

زندگینامه رندی گیج + کتاب های او

مدل فاما و فرنچ ، روشی برای پیش بینی قیمت سهام

کایزن (بهبود مستمر)

الفبای بازاریابی (2): شناخت مشتریان هدف

فروش مستقیم چیست و آیا گزینه مناسبی برای کسب و کارهای خانگی است؟

آشنایی با فرآیندهای صحیح خرید سهام در بورس اوراق بهادار

طراحی زیبا، کلید موفقیت در فروش

مطالعه کار و روش

HTTP یا HTTPS؟ چرا به یک سایت امن احتیاج دارید؟

آشنایی با رشته علوم اکچوئریال

صنفی کوچک، صنعتی بزرگ

اقدامات اولیه پیش از آغاز کسب و کار

اقتصاد روسیه از نگاه نمودارهای اقتصادی

چهار قانون برای موفقیت در مذاکره

تقلیدی نو با دومینو

7 گام برای بازبینی مجدد خودتان در سال 2020

11 عبارتی که افراد باهوش از گفتن آنها اجتناب می کنند

شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا از سال 1886

ارتباطات با مشتری را بهبود دهید

پیش به سوی تجارتی مطمئن

فرضیه های اساسی در رشد اقتصاد

مقدمه ای بر آینده نگاری

تحلیل موازنه زمان، هزینه و کیفیت در محیط پروژه

تبلیغات تجاری در کریسمس 2012

روزنه امید از پس هر شکست و عدم موفقیت!

سیر توسعه مدیریت: مکتب اقتضایی

ارگونومی و کار زنان

استراتژیهای مدیریت برند (1): برندینگ

ایران؛ پدیدۀ المپیک به زبان مدلسازی

روند کاهشی قیمت فولاد در جهان و نگرانی برای این صنعت

نگاهی به شعارهای تبلیغاتی برخی فست فودهای جهان

شفافیت شما، کیفیت مدیریت شما را بالا می برد

شش روش قانونی برای جاسوسی رقبا

کاریکاتورهای مدیریتی (2)

حس همکاری و پیشرفت در تبلیغ بانک کشاورزی

غذای ارگانیک تولید کنیم یا نه؟ به مشتریان آموزش بدهیم تا محصول ما را بخرند!

بازاریابی جهانی برای کسب و کارهای کوچک

بزرگترین اشتباه رهبران چیست؟ پاسخ 8 کارشناس مدیریت

بزرگان تبلیغات : ویلیام برنباخ

5 درس بازاریابی از جمعه سیاه در امریکا

در آینده چه کسانی رهبران کسب و کار خواهند بود

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی