سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

قاچاقچی مکالمات تلفنی در پایتخت دستگیر شد نکات خواندني

قاچاقچی مکالمات تلفنی در پایتخت دستگیر شد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شهر سخت افزار / شاید برای شما دوستان نیز خواندن تیتر این خبر کمی تعجب‌برانگیز بوده باشد ولی باید بدانید در زمین مکالمات تلفنی نیز می‌تواند تخلفاتی صورت بگیرد. این تخلفات به صورت استفاده از مسیرهای غیر قانونی و تعریف نشده به ارائه خدمات مکالمه به کاربران بپردازد. حالا پلیس فتا در اطلاعیه‌ای از دستگیری یکی از این افراد خبر داده است.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا در این باره اعلام کرد:
نماینده حقوقی شرکت مخابرات به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، افراد ناشناسی به وسیله خطوطی اقدام به سوء استفاده از پهنای باند بین الملل و برقراری غیرقانونی ارتباط تلفنی خارج به داخل کرده اند.
وی با اشاره به اینکه شاکی اظهار داشته علاوه بر خسارت های امنیتی، عمل مجرمانه فوق خسارتی در حدود 20 میلیارد ریال روی دست شرکت ارتباطات زیر ساخت گذاشته است.
در ادامه پلیس فتا با بررسی مستندات و شواهد و همچنین با توجه به حساسیت موضوع پرونده را پیگیری نموده و پس از چندین روز عملیات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده موفق به شناسایی خطوط و شناسایی متهم به نام (م ، ف) شدند. اما شاید برای شما نیز جالب باشد که این فرد چطور به ساختار خطوط مخابرات نفوذ کرده است. سرهنگ معظمی در این باره اعلام کرد:
متهم با استفاده از روش های مختلف مثل تغییر کابل کشی‌های مخابراتی سعی در پنهان کردن این عمل مجرمانه داشت که در نهایت شیوه مجرمانه وی شناسایی شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم با استفاده از شیوه انتقال تماس های تلفنی اینترنتی از خارج به داخل کشور با 28 خط فعال مکالمات تلفنی را قاچاق و از پهنای باند بین الملل سوء استفاده کرده است. با هماهنگی مرجع قضائی و تحقیقات میدانی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات مخابراتی و رایانه ای به پلیس فتا انتقال یافت. وی در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود، اما پس از مواجه شدن با ادله و مستندات لب به اعتراف گشود.
همانطور که می‌دانید مکالمات بین‌الملل باید از طریق مراکز ارتباط بین‌الملل کشور مبدا و مقصد برقرار شود و برقراری این ارتباطات از مبادی غیرقانونی و غیررسمی، ترمینیشن (از خارج به داخل) غیرمجاز و یا همان قاچاق مکالمات تلفنی نامیده می‌شود.
براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، افرادی که اقدام به قاچاق مکالمات تلفنی می‌کنند با سوء‌استفاده از یارانه‌هایی که دولت به مکالمات تلفنی شهروندان اختصاص می‌دهد اقدام به ترانزیت (برقراری) ارتباطات سایر کشورها «از طریق ایران» و یا «به داخل ایران» می‌کنند. بنابراین به جای این که ارتباطات دیگر کشورها به طور مستقیم به مقصد ارسال شود به ایران ارسال و از طریق مراکز بین‌الملل ما به کشور مقصد ارسال می‌شود بدین ترتیب از این یارانه به نفع دیگر کشورها استفاده می‌کنند که این امر خسارت غیرقابل جبرانی را به اقتصاد کشورمان وارد می کند.
سرهنگ گودرزی در پایان به شهروندان توصیه کرد:
در صورتی که متوجه تغییرات محسوسی در مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شدند مراتب را سریعا به شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام تا پس از بررسی و تایید، در صورت لزوم برای بررسی بیشتر به پلیس فتا ارسال شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استانداردهای ایزو و کیفیت

ملاحظاتی برای ورود محصول جدید به بازار

موانع تولید از منظر فضای کسب و کار در کشور

سهم علم اقتصاد از بحرانهای اقتصادی اخیر چقدر است؟

الفبای بازاریابی (5): شناسایی فرصتها

خصوصیات یک بازاریابی اینترنتی موفق

حامیان مالی 30 باشگاه بزرگ اروپایی

استراتژی یکپارچگی عمودی در مقابل مبادله های بازار

وبلاگ نویسی، کاری طاقت فرسا و کم درآمد

زندگینامه رندی گیج + کتاب های او

مدل فاما و فرنچ ، روشی برای پیش بینی قیمت سهام

کایزن (بهبود مستمر)

الفبای بازاریابی (2): شناخت مشتریان هدف

فروش مستقیم چیست و آیا گزینه مناسبی برای کسب و کارهای خانگی است؟

آشنایی با فرآیندهای صحیح خرید سهام در بورس اوراق بهادار

طراحی زیبا، کلید موفقیت در فروش

مطالعه کار و روش

HTTP یا HTTPS؟ چرا به یک سایت امن احتیاج دارید؟

آشنایی با رشته علوم اکچوئریال

صنفی کوچک، صنعتی بزرگ

اقدامات اولیه پیش از آغاز کسب و کار

اقتصاد روسیه از نگاه نمودارهای اقتصادی

چهار قانون برای موفقیت در مذاکره

تقلیدی نو با دومینو

7 گام برای بازبینی مجدد خودتان در سال 2020

11 عبارتی که افراد باهوش از گفتن آنها اجتناب می کنند

شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا از سال 1886

ارتباطات با مشتری را بهبود دهید

پیش به سوی تجارتی مطمئن

فرضیه های اساسی در رشد اقتصاد

مقدمه ای بر آینده نگاری

تحلیل موازنه زمان، هزینه و کیفیت در محیط پروژه

تبلیغات تجاری در کریسمس 2012

روزنه امید از پس هر شکست و عدم موفقیت!

سیر توسعه مدیریت: مکتب اقتضایی

ارگونومی و کار زنان

استراتژیهای مدیریت برند (1): برندینگ

ایران؛ پدیدۀ المپیک به زبان مدلسازی

روند کاهشی قیمت فولاد در جهان و نگرانی برای این صنعت

نگاهی به شعارهای تبلیغاتی برخی فست فودهای جهان

شفافیت شما، کیفیت مدیریت شما را بالا می برد

شش روش قانونی برای جاسوسی رقبا

کاریکاتورهای مدیریتی (2)

حس همکاری و پیشرفت در تبلیغ بانک کشاورزی

غذای ارگانیک تولید کنیم یا نه؟ به مشتریان آموزش بدهیم تا محصول ما را بخرند!

بازاریابی جهانی برای کسب و کارهای کوچک

بزرگترین اشتباه رهبران چیست؟ پاسخ 8 کارشناس مدیریت

بزرگان تبلیغات : ویلیام برنباخ

5 درس بازاریابی از جمعه سیاه در امریکا

در آینده چه کسانی رهبران کسب و کار خواهند بود

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی