سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

قربانیان آزار سایبری اختلال اضطراب مشابه حملات تروریستی را تجربه می‌کنند نکات خواندني

قربانیان آزار سایبری اختلال اضطراب مشابه حملات تروریستی را تجربه می‌کنند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / آزار سایبری یا قلدری آنلاین می‌تواند باعث ایجاد اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) در افراد شود که سطح آن برای یک سوم از قربانیان مشابه حملات تروریستی است.
به گفته سایت Daily Mail، قربانیان آزار سایبری با افکار مزاحم و تکراری مواجه می‌شوند و همچنین از صحبت با دیگران درباره یک تجربه خاص امتناع می‌‌کنند و حتی امکان فرار از افراد و گوشه‌گیری نیز وجود دارد. در همین راستا تحقیق جدید پیشنهاد می‌کند که از کودکان در زمان ارزیابی روانی، درباره آزار سایبری سوالاتی پرسیده شود. این پدیده میان 10 تا 40 درصد نوجوانان رواج دارد.
این تحقیق جدید در ژورنال «Archives of Disease in Childhood» به چاپ رسیده و در آن پژوهشگران پرسشنامه‌ای را در اختیار 2218 دانش آموز 11 تا 19 ساله قرار داد‌ند. در این پرسشنامه سوالاتی مانند نوع آزار سایبری، تعداد دفعاتی که با این موضوع مواجه شده‌اند و همچنین مدت زمان آن وجود داشته است.
نتیجه این نظرسنجی از مشارکت 46 درصدی این افراد در آزار سایبری خبر می‌دهد. 17 درصد افراد قربانی بوده‌اند، 12 درصد مرتکب آن شده‌اند و 4 درصد نیز در هر دو دسته قرار می‌گیرند. 52 درصد قربانیان آزار سایبری در دنیای واقعی نیز مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و 48 درصد افرادی که برای دیگران مزاحمت آنلاین ایجاد کرده‌اند نیز در دنیای واقعی دیگران را مورد آزار قرار می‌دهند.
این تحقیق نشان می‌دهد که قلدری در دنیای واقعی نیز رواج بالایی دارد، به گونه‌ای که 16 درصد مشارکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در گذشته دیگران را مورد آزار قرار داده‌اند، 12 درصد به ادامه چنین رفتاری اعتراف کرده‌اند و 6.5 درصد نیز خبر از این داده‌اند که در گذشته قربانی بوده‌اند یا برای دیگران دردسر ایجاد کرده‌اند.
محققان اعلام کرده‌اند که علاوه بر قربانیان، افرادی که دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند نیز با علائم اختلال اضطراب پس از سانحه دست و پنجه نرم می‌‌کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چگونه کارگران فصلی را استخدام و مدیریت کنیم

روانشناسی مصرف کنندگان در دوران رکود

روش استخدام کارمند (طنز)

تربیت کارآفرینان و نوآوران موفق

سیستم برنامه ریزی و کنترل تولید فشاری

معرفی 4 کمپین موفق بازاریابی ویروسی

اریک اشمیت میلیاردری دست نیافتنی

روشهای رقابت در بازار

چرا مشتریان خرید می کنند؟ انگیزه های خرید مشتریان چیست؟

دنیا جهانبخت و تبلیغ برای بستنی دومینو

8 ویژگی زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا

موردکاوی: تغییرات تقاضا برای اسباب بازی فروشی

کاریکاتورهای مدیریتی (1)

مورد کاوی: برند سازمانی

تجربه ی ناموفق مدیریت برند در جنرال موتورز

بازاریابی و تبلیغ در نقطه خرید POP Advertising

مرور تصویری بر تبلیغات قدیمی در ایران (2)

مواد لازم برای خلق یک برند قدرتمند

فروش خیره کننده تلویزیون‌های OnePlus

اینتل نسلی از پردازنده‌ها را بازنشسته کرد

خداحافظی اینتر و آث‌ میلان از بازی PES

اختلال اینترنت در برخی نقاط کشور - به‌روزرسانی

تاریخ انتشار نسخه‌ پلی‌استیشن 4 بازی Dragon Marked for Death مشخص شد

امنیت اندروید 11 بیشتر از نسخه‌های قبلی است

هفت نکته کلیدی برای موفقیت برندسازی از طریق اسپانسرینگ

گانت چارت یا نمودار گانت چیست؟

کوالکام از تراشه اسنپ‌ دراگون 865 پلاس رونمایی کرد

هکرها دامنه برند‌های معروف را سرقت کردند

چگونه از خالی شدن سریع باتری گوشی‌مان جلوگیری کنیم؟

وان پلاس رکورد شیائومی را شکست

موردکاوی: چارچوب وظایف مدیر ارشد

اقتصاد مقاوتی یا مقاومت اقتصادی

ایجاد کمپین تبلیغاتی اثرگذار در مشتریان

اسنپدراگون 865 پلاس کوالکام بدون مودم مجتمع معرفی شد

اختلال اینترنت در برخی نقاط کشور

الفبای بازاریابی (6): تدوین برنامۀ بازاریابی

هزینه یابی کیفیت به عنوان محرکی برای بهبود مستمر

بزرگترین رقیب Forza Horizon در راه است

پیام تسلیت معاون وزیر نفت در پی درگذشت مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه

راهکار توانیر برای کاهش هزینه استخراج رمز ارز در کشور

آیا گوشی‌های سامسونگ بدون شارژر عرضه خواهند شد؟

با گران‌فروشان در بازار گوشی تلفن همراه برخورد می‌کنیم

نیکون امسال دو دوربین‌ جدید رونمایی می‌کند

مازاد عرضه متانول در کشور مدیریت می‌شود

ثبت بیش از 6هزار فروشگاه در دیوار فروشگاه‌ها

بیشتر از جمعیت کشور، مشترک تلفن همراه داریم!

اکونومیست: پایان کالاهای ارزان چینی؟

سه گانه ROI برای تهیه پیام تبلیغاتی

مقایسه لرزشگیر دوربین آیفون 11 پرو با ویوو X50 پرو

قیمت انواع موبایل پس از تکذیب ممنوعیت واردات

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی