سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آلفابت تصمیمات مهمی برای گوگل گلس دارد نکات خواندني

آلفابت تصمیمات مهمی برای گوگل گلس دارد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / آلفابت احتمالا تصمیم گرفته است شرکت کانادایی North، تولیدکننده‌ی عینک‌های واقعیت افزوده را به زیرمجموعه‌ی خود اضافه کند که باتوجه‌به برنامه‌های گوگل‌گلس، تصمیم مهمی است.
دنیای واقعیت ترکیبی، به‌ویژ‌ه واقعیت افزوده، می‌تواند عصر جدیدی از پردازش را در تاریخ ایجاد کند. به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، این ابزارهای تعاملی کارایی زیادی در آینده خواهند داشت و حتی شاید تعامل‌های اجتماعی را هم تحت‌تأثیر قرار دهند. در‌این‌میان، شرکت‌های متعدد به‌دنبال پیشی‌گرفتن از یکدیگر برای عرضه‌ی محصولات بهینه به بازار هستند. از سال‌ها پیش، گوگل مشغول توسعه‌ی پروژه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی گوگل‌گلس است و درمقابل، شایعات و اخبار متعددی هم از تلاش اپل برای ورود جدی به بازار حکایت می‌کند.
اخبار جدید نشان می‌دهد احتمالا گوگل و هولدینگ آلفابت تصمیم گرفته‌اند فعالیت خود را در بازار عینک‌های واقعیت افزوده با جدیت بیشتری ادامه دهند. شرکت کانادایی North، طراح و تولیدکننده‌ی یکی از عینک‌های واقعیت‌افزوده‌ی زیبای بازار، هدف احتمالی خرید آلفابت خواهد بود. در سال 2018، این شرکت عینک خود، North Focals را با قیمت 999 دلار به بازار عرضه کرد که با وجود طراحی جذاب، مخاطب چندانی جذب نکرد. عینک شرکت نورث ظاهری کاملا شبیه به عینک‌های معمولی دارد و تمامی سخت‌‌افزار پردازشی لازم و پروژکتور تولیدکننده‌ی محتوا در دسته‌ی سمت راست آن قرار می‌گیرد.
عینک واقعیت افزوده‌ی Focals در تعداد محدود و با سفارش ویژه تولید می‌شود. شرکت کانادایی در تولید عینکی حرفه‌ای موفق شد؛ اما پلتفرم رابط به عینک، یعنی همان گوشی هوشمند را در کنترل ندارد؛ درنتیجه، آن‌ها نمی‌توانند گزینه‌های زیادی به کاربر ارائه کنند. همین کمبودها باعث می‌شود دیگر رقبا وضعیت بهتری در بازار واقعیت افزوده داشته باشند. بسیاری از کارشناسان اپل را بازیگر مهمی در بازار مذکور تصویر می‌کنند که به‌‌دلیل همان کنترل کامل روی پلتفرم‌ها، فرصت زیادی برای پیشرفت دارد. همین فرصت‌ها باعث شد گوگل و آلفابت به‌دنبال خرید نورث بروند.
گوگل می‌تواند عینک نورث را با اندروید یا هر سیستم‌عاملی ترکیب کند که شاید در آینده در دنیای واقعیت افزوده جایگزین آن شود. اهالی مانتین‌ویو تاکنون بارها تلاش کرده‌اند نسخه‌ای تجاری از عینکی واقعیت افزوده تولید کنند و به موفقیت نرسیده‌اند. شاید ترکیب توانایی نرم‌افزاری آن‌ها و طراحی زیبای سخت‌افزاری نورث بتواند محصولی مقبول و حتی جذاب را به دنیای فناوری معرفی کند. قیمت پیشنهادی آلفابت برای خرید نورث 180 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و ظاهرا دو شرکت در مراحل پایانی مذاکره قرار دارند.
آلفابت پس از خرید نورث، تنها با مسئله‌ی ترکیب‌کردن آن با دستاوردهای نرم‌افزاری گوگل روبه‌رو نیست؛ بلکه باید بسیاری از مشکلات کنونی عینک نورث فوکالز را مدنظر قرار دهد و با استفاده از منابع گسترده‌ی خود در تیم‌های فنی، مشکلات عملکردی همچون طراحی ارگونومی و گرم‌شدن سخت‌افزار را برطرف کنند. درنهایت، ترکیب‌شدن نورث با گوگل یا هر تیم دیگر در آلفابت شاید به حرکت در مسیری منجر شود که در انتهای آن، بالاخره شاهد عرضه‌ی یک دستگاه کامل واقعیت افزوده باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

روش استخدام کارمند (طنز)

تربیت کارآفرینان و نوآوران موفق

سیستم برنامه ریزی و کنترل تولید فشاری

معرفی 4 کمپین موفق بازاریابی ویروسی

اریک اشمیت میلیاردری دست نیافتنی

روشهای رقابت در بازار

چرا مشتریان خرید می کنند؟ انگیزه های خرید مشتریان چیست؟

دنیا جهانبخت و تبلیغ برای بستنی دومینو

8 ویژگی زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا

موردکاوی: تغییرات تقاضا برای اسباب بازی فروشی

کاریکاتورهای مدیریتی (1)

مورد کاوی: برند سازمانی

تجربه ی ناموفق مدیریت برند در جنرال موتورز

بازاریابی و تبلیغ در نقطه خرید POP Advertising

مرور تصویری بر تبلیغات قدیمی در ایران (2)

مواد لازم برای خلق یک برند قدرتمند

فروش خیره کننده تلویزیون‌های OnePlus

اینتل نسلی از پردازنده‌ها را بازنشسته کرد

خداحافظی اینتر و آث‌ میلان از بازی PES

اختلال اینترنت در برخی نقاط کشور - به‌روزرسانی

تاریخ انتشار نسخه‌ پلی‌استیشن 4 بازی Dragon Marked for Death مشخص شد

امنیت اندروید 11 بیشتر از نسخه‌های قبلی است

هفت نکته کلیدی برای موفقیت برندسازی از طریق اسپانسرینگ

گانت چارت یا نمودار گانت چیست؟

کوالکام از تراشه اسنپ‌ دراگون 865 پلاس رونمایی کرد

هکرها دامنه برند‌های معروف را سرقت کردند

چگونه از خالی شدن سریع باتری گوشی‌مان جلوگیری کنیم؟

وان پلاس رکورد شیائومی را شکست

موردکاوی: چارچوب وظایف مدیر ارشد

اقتصاد مقاوتی یا مقاومت اقتصادی

ایجاد کمپین تبلیغاتی اثرگذار در مشتریان

اسنپدراگون 865 پلاس کوالکام بدون مودم مجتمع معرفی شد

اختلال اینترنت در برخی نقاط کشور

الفبای بازاریابی (6): تدوین برنامۀ بازاریابی

هزینه یابی کیفیت به عنوان محرکی برای بهبود مستمر

بزرگترین رقیب Forza Horizon در راه است

پیام تسلیت معاون وزیر نفت در پی درگذشت مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه

راهکار توانیر برای کاهش هزینه استخراج رمز ارز در کشور

آیا گوشی‌های سامسونگ بدون شارژر عرضه خواهند شد؟

با گران‌فروشان در بازار گوشی تلفن همراه برخورد می‌کنیم

نیکون امسال دو دوربین‌ جدید رونمایی می‌کند

مازاد عرضه متانول در کشور مدیریت می‌شود

ثبت بیش از 6هزار فروشگاه در دیوار فروشگاه‌ها

بیشتر از جمعیت کشور، مشترک تلفن همراه داریم!

اکونومیست: پایان کالاهای ارزان چینی؟

سه گانه ROI برای تهیه پیام تبلیغاتی

مقایسه لرزشگیر دوربین آیفون 11 پرو با ویوو X50 پرو

قیمت انواع موبایل پس از تکذیب ممنوعیت واردات

پاک‌کننده نمایشگر که در کف دست جای می‌گیرد

علی ضیا؛تخریب یک برند شخصی یا پایان شهرت

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی