سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اولین تولید شرکت‌های معروف چه بود؟ نکات خواندني

اولین تولید شرکت‌های معروف چه بود؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - خراسان / اپل، سونی و...؛ اولین تولید شرکت های معروف چه بوده است؟
برای شروع هر کاری، مقدمه‌ای لازم است. طبیعتا این موضوع درباره تولید محصول یک کارخانه یا ارائه خدمت توسط یک شرکت هم صدق می‌کند و آن کارخانه و شرکت باید کارشان را از نقطه صفر شروع کنند. این نقطه صفر همان اولین محصول است که ما می‌خواهیم در این پرونده به آن بپردازیم. بد نیست بدانیم اولین محصول و تولید کارخانه‌ها و شرکت‌های معروف دنیا چه بوده و از کجا به این‌جا رسیده‌اند. شاید ما که امروز پیگیر شروع کاری هستیم و برایش خیال‌پردازی می‌کنیم، روزی با غرور بگوییم اولین محصول‌مان چیزساده‌ای بود و بعد به آن بخندیم! البته گوشی آیفون با گذشت 13 سال هنوز به همان جذابیت روز اولی است که به بازار عرضه شد و تعداد هوادارانش نه تنها کم نشده که روز به روز بیشتر می‌شود. در کنار معرفی اولین محصول برندهای برتردلیل موفقیت برند اپل را هم از زبان یک پژوهشگر می‌خوانیم.
سونی
اولین محصول: پلوپز در سال 1946
فعالیت کنونی: بزرگ‌ترین تولیدکننده سنسورهای دوربین، تلویزیون‌ و وسایل الکترونیکی و گرداننده بزرگ‌ترین تجارت موسیقی، سرگرمی‌های رایانه ای و فیلم سازی در جهان است.
داستان آغاز: بعد از جنگ جهانی دوم سونی محصولی اختراع کرد تا میلیون‌ها نفر که در خانه برق داشتند ولی وسایلی برای استفاده از آن نداشتند، لذت ببرند یعنی پلوپز برقی. این پلوپز شامل چند الکترود آلومینیمی می‌شد که ته یک سطل چوبی چسبانده شده بود. البته به دلیل مشکلات اجرایی، این محصول هیچ‌گاه وارد بازار نشد.

سیاست و بازاریابی


آمازون
اولین محصول: کتاب‌فروشی آفلاین در سال 1994
فعالیت کنونی: بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان که فروش آنلاین طیف گسترده‌ای از کالاها از کتاب تا لوازم الکترونیکی، وسایل خانگی، پوشاک و... را در بر می‌گیرد.
داستان آغاز: به‌عنوان یک کتاب‌فروشی نو و دست دوم آفلاین، کارش را در پارکینگ خانه «بزوس» آغاز کرد. «جف بزوس» نام «آمازون» را از فرهنگ لغت انتخاب کرد چون جای عجیب و متفاوتی بود، مانند شرکتش. همچنین با حرف A شروع می‌شد که در صدر فهرست الفبا قرار داشت. رود آمازون بزرگ‌ترین رودخانه دنیا بود و جف قصد داشت فروشگاهش را به بزرگ‌ترین کتاب فروشی دنیا تبدیل کند.

سیاست و بازاریابی


سامسونگ
اولین محصول: فروشگاه موادغذایی در سال 1938
فعالیت کنونی: گروه سامسونگ شامل مجموعه‌ای از 80 شرکت است که بزرگ‌ترین مجموعه تجاری و صنعتی در کره‌جنوبی است. شناخته‌شده‌ترین محصولات آن عبارت اند از : سامسونگ الکترونیک (بزرگ ترین شرکت فناوری اطلاعات جهان)، پوشاک، صنایع شیمیایی، پزشکی، کشتی، ساختمانی، تبلیغاتی، بیمه و قدیمی‌ترین شهربازی کره جنوبی
داستان آغاز: بنیان گذار سامسونگ، نودل و سایر محصولات را در شهر تجارت و آن‌ها را به چین صادر می‌کرد. بعد از جنگ کره، شرکت‌های تابعه هم به وجود آمدند. سامسونگ اولین بار در سال 1969 وارد صنعت الکترونیک شد که اولین محصول آن تلویزیون‌های سیاه و سفید بود.

سیاست و بازاریابی


اپل
اولین محصول: رایانه اپل یک در سال 1976
فعالیت کنونی: طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی، نرم‌افزار و ارائه‌دهنده خدمات آنلاین. سال 2019 اپل در جایگاه دوم سودآورترین شرکت بین‌المللی قرار گرفت.
داستان آغاز: وازنیک، یکی از بنیان گذاران اپل «میکروکامپیوتر اپل یک» را در سال 1975 مونتاژ کرد. اولین بار در تاریخ بود که انسان می‌توانست با صفحه کلید تایپ کند و آن را در صفحه نمایش رایانه شخصی خود ببیند. سپس استیو جابز توانست 50 دستگاه را به قیمت هرکدام 500 دلار به یک فروشگاه رایانه محلی بفروشد. فروش چند هزار دلاری آن‌ها را تشویق کرد روی «اپل 2» کار کنند. اپل بعدها با ارائه محصولاتی مثل گوشی آیفون اعتبار بیشتری کسب کرد.

سیاست و بازاریابی


نینتندو
اولین محصول: بازی‌های کارتی در سال 1889
فعالیت کنونی: یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های ژاپنی است که در زمینه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند. بازی‌های ماریو، افسانه زلدا و پوکمن از معروف‌ترین محصولات این شرکت است.
داستان آغاز: کارش را به عنوان تولیدکننده کارت‌های یک بازی مخصوص و محبوب ژاپنی آغاز کرد. سربازان روسی که در جریان جنگ اسیر شده بودند، یک بازی کارتی روسی به‌همراه داشتند که نینتندو تولید کارت آن‌ها را هم آغاز کرد. در سال 1959 نینتندو کارت‌های بازی با تصاویر شخصیت های محبوب والت دیزنی را به بازار عرضه کرد.

سیاست و بازاریابی



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اریک اشمیت میلیاردری دست نیافتنی

روشهای رقابت در بازار

چرا مشتریان خرید می کنند؟ انگیزه های خرید مشتریان چیست؟

دنیا جهانبخت و تبلیغ برای بستنی دومینو

8 ویژگی زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا

موردکاوی: تغییرات تقاضا برای اسباب بازی فروشی

کاریکاتورهای مدیریتی (1)

مورد کاوی: برند سازمانی

تجربه ی ناموفق مدیریت برند در جنرال موتورز

بازاریابی و تبلیغ در نقطه خرید POP Advertising

مرور تصویری بر تبلیغات قدیمی در ایران (2)

مواد لازم برای خلق یک برند قدرتمند

فروش خیره کننده تلویزیون‌های OnePlus

اینتل نسلی از پردازنده‌ها را بازنشسته کرد

خداحافظی اینتر و آث‌ میلان از بازی PES

اختلال اینترنت در برخی نقاط کشور - به‌روزرسانی

تاریخ انتشار نسخه‌ پلی‌استیشن 4 بازی Dragon Marked for Death مشخص شد

امنیت اندروید 11 بیشتر از نسخه‌های قبلی است

هفت نکته کلیدی برای موفقیت برندسازی از طریق اسپانسرینگ

گانت چارت یا نمودار گانت چیست؟

کوالکام از تراشه اسنپ‌ دراگون 865 پلاس رونمایی کرد

هکرها دامنه برند‌های معروف را سرقت کردند

چگونه از خالی شدن سریع باتری گوشی‌مان جلوگیری کنیم؟

وان پلاس رکورد شیائومی را شکست

موردکاوی: چارچوب وظایف مدیر ارشد

اقتصاد مقاوتی یا مقاومت اقتصادی

ایجاد کمپین تبلیغاتی اثرگذار در مشتریان

اسنپدراگون 865 پلاس کوالکام بدون مودم مجتمع معرفی شد

اختلال اینترنت در برخی نقاط کشور

الفبای بازاریابی (6): تدوین برنامۀ بازاریابی

هزینه یابی کیفیت به عنوان محرکی برای بهبود مستمر

بزرگترین رقیب Forza Horizon در راه است

پیام تسلیت معاون وزیر نفت در پی درگذشت مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه

راهکار توانیر برای کاهش هزینه استخراج رمز ارز در کشور

آیا گوشی‌های سامسونگ بدون شارژر عرضه خواهند شد؟

با گران‌فروشان در بازار گوشی تلفن همراه برخورد می‌کنیم

نیکون امسال دو دوربین‌ جدید رونمایی می‌کند

مازاد عرضه متانول در کشور مدیریت می‌شود

ثبت بیش از 6هزار فروشگاه در دیوار فروشگاه‌ها

بیشتر از جمعیت کشور، مشترک تلفن همراه داریم!

اکونومیست: پایان کالاهای ارزان چینی؟

سه گانه ROI برای تهیه پیام تبلیغاتی

مقایسه لرزشگیر دوربین آیفون 11 پرو با ویوو X50 پرو

قیمت انواع موبایل پس از تکذیب ممنوعیت واردات

پاک‌کننده نمایشگر که در کف دست جای می‌گیرد

علی ضیا؛تخریب یک برند شخصی یا پایان شهرت

پنج مهارت مهم ارتباطی

فیلم تبلیغاتی Air Canada در سالگرد 75 سالگی

خروج ریال، چه تبعات اقتصادی دارد؟

اندروید 10 به نوکیا وان رسید

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی