سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

13 اشتباه در تحلیل های گوگل آنالیتیکس مقالات بازاریابی

13 اشتباه در تحلیل های گوگل آنالیتیکس
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای تحلیلگر بسیار مناسبی است که افراد از آن برای تحلیل و بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده می کنند. معمولا اگر در حساب گوگل آنالیتیکس خود با یک افت محسوس رو به رو شدید، به احتمال زیاد به دنبال بهبود سئو سایت خود برای از بین بردن این افت مشاهده شده خواهید بود. اما موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر این داده ها ناقص باشند چه اتفاقی می افتد؟
اگر به صورت کورکورانه بخواهید به داده های گوگل آنالیتیکس اعتماد کنید، ممکن است تصمیمات اشتباهی را بگیرید. در این مقاله تلاش ما بر این است تا در زمینه به حداقل رساندن اشتباهات ممکن به شما کمک نماییم. موضوعات زیر برخی از معمول ترین اشتباهاتی است که در تحلیل گوگل آنالیتیکس ممکن است با آنها رو به رو شوید:
مشکلات مربوط به اعلان مربوط به کدهای کپی شده در GA تنظیم نادرست رویدادهای تعاملی عدم امکان دنبال کردن بازدیدها از طریق دامنه های دیگر دنبال کردن جلسات خود عدم استفاده از فیلتر ربات دنبال کردن لینک اسپم به سایت استفاده از پارامترهای UTM فیلتر نکردن پارامترهای رشته پرس و جو عدم ادغام منابع مشابه عدم استفاده از لیست حذف مرجع دنبال کردن اطلاعات شناسایی شخصی (PII) عدم نمایش SPA نداشتن backup view و testing view مشکلات مربوط به اعلان مربوط به کدهای کپی شده در GA
شاید از نظر شما مورد عنوان شده بی اهمیت به نظر برسد. اما یک مشکل رایج است که باید در نظر گرفته شود. به ویژه در خصوص وب سایت هایی که از بیش از یک CMS استفاده می کنند. خبر خوب این است که گوگل آنالیتیکس دارای اعلان های داخلی در خصوص کدهای از دست رفته می باشد. اما خبر بد این است که این اعلان ها کند بوده و ممکن است چند هفته طول بکشد تا به شما درباره صفحاتی که کدهای آنها گم شده است هشدار داده شود.
همچنین هیچ هشداری مبنی بر تکراری بودن کدها نیز ارائه نمی شود که یک مشکل بزرگ دیگر گوگل آنالیتیکس به شمار می رود. به همین دلیل بهتر است که به اعلان های گوگل اعتماد نکنید و به جای آن از ابزاری استفاده کنید که امکان خزیدن در وب سایت شما به صورت سفارشی را برایتان فراهم می کند.
تنظیم نادرست رویدادهای تعاملی
معمولا خیلی از وب سایت ها مواردی از قبیل امکان خرید، ارسال فرم یا پخش ویدیو را به عنوان یک رویداد تعاملی را درون خود دارند. استفاده از این موارد برای کسب و کارها بسیار ضروری است و به همین دلیل این موضوع که این موارد در محاسبه نرخ پرش در نظر گرفته نمی شوند، حتی اگر بازدیدکننده تنها از صفحه بازدید کند، بسیار اتفاق خوبی است.
اما اگر شما از این رویدادهای تعاملی برای دنبال کردن رویدادهایی که به صورت خودکار در هر صفحه قرار می گیرند، استفاده کنید، می توانید نرخ پرش کل وب سایت خود را نزدیک به صفر کنید. اما باید در نظر داشته باشید که این کار اصلا اتفاق خوبی به شمار نمی رود. شما می توانید نرخ پرش غیر واقعی را در گوگل آنالیتیکس مشاهده و پایین بودن غیر واقعی نرخ پرش را دنبال کنید.
دنبال کردن بازدیدها از طریق دامنه های دیگر

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


اگر به شکل درستی پیشگیری های لازم را نداشته باشید، افراد دیگر می توانند به راحتی به داده های شما دسترسی پیدا کنند. چرا که کد رهگیری گوگل آنالیتیکس توسط همه کسانی که یکبار کد منبع شما را باز کرده اند قابل مشاهده است. بنابراین هر کسی می تواند با کد رهگیری شما به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. خوشبختانه با راه اندازی فیلتر نمایش، می توانید از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنید. در واقع شما می توانید تعیین کنید که تنها دامنه هایی که خودتان تعیین می کنید به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
دنبال کردن جلسات خود
گاهی ممکن است شما در وب سایت خود اقدامات نامنظمی را داشته باشید که نخواهید این اطلاعات در داده های شما نمایش داده شوند. بنابراین در حالی که با توجه به نیاز خود فیلترگذاری می کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که بازدیدها از آدرس های IP داخلی صورت می گیرند.
عدم استفاده از فیلتر ربات
گوگل می تواند بخشی از ترافیک اسپم / رباتی که به سمت وب سایت شما می آید را تشخیص دهد. تمامی کاری که شما نیاز دارید انجام دهید این است که مسیر زیر را دنبال کنید:
Admin>View Settings
در نظر داشته باشید که اینکه تنها تحلیل اصلی وب سایت خود یعنی master view را بررسی کنید، کافی است. نیازی نیست view های دیگری مثل استفاده از backup یا testing را دنبال کنید.
دنبال کردن لینک اسپم به سایت
وب سایت های محبوب معمولا مورد حمله لینک های اسپم قرار می گیرند. خیلی از این لینک ها ترافیکی را برای وب سایت نمی آورند اما برخی از آنها می توانند هزاران بازدید اسپم را به وب سایت ارسال کنند. برای اینکه بررسی کنید که آیا این مشکل برای شما پیش آمده است یا نه، محدوده زمانی خود را برای حداقل 3 ماه تعیین کنید. سپس گزارش مربوط به بازدیدهای این چنینی را بررسی کنید. (Acquisition>All Traffic>Referrals)
آن دسته از ارجاعاتی که به نظرتان مشکوک به نظر می رسد را حتما مورد بررسی قرار دهید. در نظر داشته باشید که روی این دامنه های مشکوک کلیک نکنید، چرا که ممکن است حاوی محتوای مخرب یا جاسوسی باشد. در عوض بهتر است که یک لیست درست کرده با یک فیلتر (Admin>Filter) آنها را حذف نمایید. فیلتری تحت عنوان «Campaign Source» ایجاد کرده و لیست دامنه ها را در قسمت Filter Pattern قرار داده و با استفاده از نماد (|) آنها را جدا کنید.
استفاده از پارامترهای UTM
پارامترهای UTM در واقع تگ هایی هستند که برای نشان دادن منابع مختلف ترافیکی در URL ها قرار می گیرند. اکثر آنها با تبلیغات و لینک های پولی استفاده می شوند. از این پارامترها در لینک های تبلیغات وب سایت ها استفاده می شود.
فیلتر نکردن پارامترهای رشته پرس و جو
به هم ریختن صفحه لندینگ شما با لینک های پارامتر شده می تواند یک کابوس بزرگ برای افراد در هنگام تحلیل بشمار برود. برای حل این مشکل بهتر است از فیلتر گزارش استفاده کنید تا تمام لینک های پارامتر ثبت شده در GA نشان داده شود. سپس برای یکپارچه کردن صفحه، پارامترهایی را که نمی خواهید در گزارش خود مشاهده کنید را حذف نمایید.
برای این کار باید از طریق تنظیمات View اقدام کرده و اطمینان حاصل کنید که موارد زیر در گزارش شما وجود نداشته باشند:
پارامترهای رشته جستجو پارامترهای UTM هر گونه پارامتری که می خواهید آن را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. اگر پارامترهایی که می خواهید آنها را حذف کنید، زیاد هستند، بهتر است به جای این کار از فیلترهای View استفاده کنید. انعطاف پذیری این فیلترگذاری و گزینه Option می تواند راه حل بهتری برای شما به شمار برود.
عدم ادغام منابع مشابه
شاید متوجه شده باشید که برخی از منابع ترافیک وب سایت شما و واسطه های شما بهم ریخته است. چرا که در واقع هر دوی آنها یکی هستند. به همین دلیل نمی توانید تحلیل درستی از اطلاعاتی که در گوگل آنالیتیکس خود مشاهده می کنید داشته باشید. برای حل این مشکل، از فیلترها استفاده کنید.
عدم استفاده از لیست حذف مرجع
زمانی که یک دامنه را به لیست exclusion خود اضافه می کنید، هر ترافیکی که از سمت آن به وب سایت شما می آید دیگر برچسب ترافیک ارجاع شده را نمی خورد و در نتیجه باعث ایجاد یک session جدید نمی شود. این امر به ویژه زمانی مفید خواهد بود که:
از درگاه پرداخت استفاده می کنید. اگر شما از پردازنده پرداخت شخص ثالث استفاده می کنید، احتمالا مشترین را به آنجا هدایت می کنید و بعد از اتمام پرداخت به سایت خود برمی گردانید. این بازگشت باید به عنوان یک جلسه دیگر از یک منبع ترافیکی شناخته می شوند. دنبال کردن زیردامنه ها یکی دیگر از این موارد است. ساب دامین ها نام های میزبان جداگانه ای هستند و ترافیکی که از سمت آنها می آید به طور طبیعی باعث ایجاد یک session ارجاعی جدید می شود. خوشبختانه گوگل آنالیتیکس در زمان ثبت نام، دامنه اصلی شما را در یک لیست قرار می دهد. دامنه را در آن قرار داده و حالت پیش فرض خودکار را حفظ کنید. دنبال کردن دامنه های متقابل نیز یک حالت دیگر بشمار می رود. شما ممکن است دامنه های دیگری را نیز داشته باشید که اگر همه به یک کسب و کار مربوط می شوند، می توانید آنها را ادغام کنید. برای اینکار مسیر Admin>Property column>Tracking Info>Referral Exclusion List را دنبال کنید. سپس نام دامنه را وارد تا دامنه و ساب دامین های آن اضافه شوند.
ردیابی اطلاعات شناسایی شخصی (PII)

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


اگر چه این مموضوع به طور مستقیم به اطلاعات شما آسیبی وارد نمی کند اما می تواند باعث صدمات جدی به کسب و کار شما شود. شما نیاز دارید که اطمینان حاصل کنید که PII هایی مثل ایمیل، شماره تلفن یا اسامی را دنبال نمی کنید و همچنین از مقررات حفاظت از داده ها و حریک خصوصی مربوط به کسب و کار خود نیز پیروی می کنید. متاسفانه شما ممکن است بدون اینکه بدانید با ایجاد پارامترهای URL با استفاده از اطلاعات شخصی در فرم ها و یا مکان های دیگر در حال دنبال کردن PII باشید.
اگر از یک CMS رایج استفاده کنید، احتمالا با این مشکل رو به رو نخواهید شد، اما اگر وب سایت سفارشی دارید، بهتر است این موضوع را بررسی کنید. در نظر داشته باشید کهه اطلاعات شخصی را از طریق اقدامات سفارشی در وب سایت خود جمع آوری نکنید.
عدم نمایش SPA
اگر وب سایت شما یک برنامه صفحه تنها (SPA) است یعنی از جاوا اسکریپت برای تولید محتوای صفحه به صورت پویا استفاده می شود، دنبال کردن آن در گوگل آنالیتیکس کمی دشوارتر است. SPA ها در اولین بازدید از صفحه تمامی اطلاعات مورد نیاز را بارگذاری می کند و محتوا و لینک ها را به صورت پویا به روز رسانی می کنند. این بدین معنا است که گوگل آنالیتیکس نمی تواند بازدید از صفحه بعدی را ردیابی کند. زیر به طور طبیعی هیچ بازدید بعدی روی سرورهای آنها وجود نخواهد داشت.
برای حل این مشکل شما نیاز دارید که از راه حل هایی استفاده کنید که به احتمال زیاد توسط توسعه دهندگان یا متخصصان GTM ارائه می شوند. برای این کار می توانید راهنما گوگل در این زمینه را مطالعه نمایید.
نداشتن backup view و testing view
آخرین موردی که باید به آن اشاره کرد، بیشتر برای پردازش داده ها در گوگل آنالیتیکس مناسب است. حتی اگر تنها یک حساب در گوگل آنالیتیکس دارید، همیشه اطمینان حاصل کنید که سه مورد زیر را در اختیار داشته باشید:
Master View: شما به دلیل استفاده از تنظیمات و فیلترهای مورد نظر بیشترین استفاده را از این مورد خواهید داشت.
Backup view: گزارشی همراه با تمام تنظیمات به صورت پیش فرض. اگر هر چیزی در حالت master view اشتباه به نظر برسد، می توانید از داده های خام موجود در این بخش استفاده کننید.
Testing view: شما می توانید از این مورد برای آزمایش استفاده کنید. این کار زمانی مناسب خواهد بود که هنوز درباره فیلترگذاری های اطمینان لازم را کسب نکرده اید.
برخی از اطلاعاتی که در گوگل آنالیتیکس نمایش داده می شود، ممکن است گمراه کننده باشد. اگر می خواهید از این اطلاعات به شکل مناسبی استفاده کرده و به آن اعتماد کنید، باید این مشکلات را شناسایی و رفع نمایید.. در این مقاله تلاش بر این بوده است تا در زمینه به حداقل رساندن اشتباهات آموزش های لازم را به شما ارائه دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/138263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

سفر به دنیای ارباب حلقه ها با تریلر جدید Tales of the Shire: A Lord of the Rings

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی