سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟ مقالات بازاریابی

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بیت کوین کش (Bitcoin Cash) در آگوست سال 2017 و از طریق یک فورک سخت از بلاک چین بیت کوین به وجود آمد. بلاک‌های بیت کوین کش اندازه بزرگتری نسبت به بلاک‌های بیت کوین دارند و در نتیجه امکان پردازش همزمان تراکنش‌های بیشتری فراهم شده است. در نوامبر سال 2018 دو فورک سخت از بیت کوین کش انجام شد که عرضه دو رمزارز جدید به نام‌های بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) و بیت کوین کش ای‌بی‌سی (Bitcoin Cash ABC) را به همراه داشت.
تفاوت بیت کوین‌ کش و بیت کوین

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به عنوان یک سیستم پرداخت همتابه‌همتا و به عنوان پلتفرمی انجام تراکنش‌های روزانه مردم عرضه کرد، اما طی سالیان اخیر افزایش قیمت سرسام آور این رمزارز باعث شده تا از آن بیشتر برای سرمایه گذاری استفاده شود. در ضمن افزایش تعداد کاربران و تراکنش‌های آن‌ها بلاک چین بیت کوین با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است؛ در مواقعی زمان تایید تراکنش‌ها و کارمزدها به شدت بالا می‌روند که دلیل اصلی آن اندازه محدود 1 مگابایتی هر بلاک از بلاک چین بیت کوین است. این اندازه محدود بلاک باعث می‌شود تا تراکنش‌ها در صف‌های انتظار طولانی قرار بگیرند، چون جای کافی برای پردازش آن‌ها وجود ندارد.
راه حل بیت کوین کش برای این موضوع افزایش اندازه بلاک به 8 تا 32 مگابایت است که امکان گنجاندن تراکنش‌های بیشتر در هر بلاک را فراهم می‌کند. میانگین تراکنش‌های موجود در هر بلاک از بلاک چین بیت کوین چیزی بین 1000 تا 1500 تراکنش است. در مقابل حداکثر تعداد تراکنش‌های ثبت شده در بلاک‌های بیت کوین کش به 25000 عدد هم می‌تواند برسد (اثبات شده در یک سناریوی آزمایشی).
تصدیق کنندگان بیت کوین کش برای توجیه این فورک و افزایش اندازه هر بلاک از هدف اصلی ساتوشی ناکاموتو سخن می‌گویند که قبل از هر چیز، فراهم کردن یک سیستم پرداخت برای نیازهای روزانه بود. این افراد می‌گویند که تغییر در اندازه بلاک بیت کوین باعث خواهد شد تا از این رمزارز به عنوان ابزاری برای انجام تراکنش‌های روزانه استفاده شود. تنها در این صورت است که یک رمزارز می‌تواند با شرکت‌های کارت اعتباری مثل ویزا رقابت کند.
یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی بیت کوین کش با بیت کوین عدم استفاده از بروزرسانی سگویت (SegWit) است. سگویت یک راه حل دیگر برای گنجاندن تراکنش‌های بیشتر در هر بلاک است که البته با استفاده از آن فقط اطلاعات خود تراکنش حفظ می‌شود. به صورت معمول تمام اطلاعات مربوط به یک تراکنش در بلاک موجود هستند.
شباهت بیت کوین کش با بیت کوین‌ کش
با وجود همه‌ی این تفاوت‌ها، بیت کوین کش شباهت‌هایی هم با بیت کوین دارد. هر دو رمزارز از الگوریتم اثبات کار (PoW) برای ماینینگ یا استخراج سکه‌های جدید استفاده می‌کنند. بزرگترین استخراج کننده دنیای رمزارزها یعنی شرکت بیت مین (Bitmain) از بیت کوین کش و بیت کوین پشتیبانی می‌کند. حداکثر میزان سکه‌های قابل استخراج این دو رمزارز 21 میلیون عدد است. بیت کوین کش از همان الگوریتم تنظیم درجه سختی بیت کوین استفاده می‌کند که EDA نام دارد. این الگوریتم درجه سختی شبکه را هر 2016 بلاک یک بار تنظیم می‌کند؛ یعنی تقریبا هر دو هفته یک بار. در ابتدا ماینرها از این شباهت استفاده کردند و به صورت نوبتی و بر اساس سود بیشتر هر دو رمزارز را استخراج می‌کردند. این اقدام با این که برای ماینرها سود آور بود، به روند افزایش موجودی بیت کوین کش در بازارهای مختلف صدمه می‌زد. بنابراین بیت کوین کش الگورتیم EDA خود را مورد بازبینی قرار داد و با آسان‌تر کردن فرآیند استخراج برای ماینرها این مشکل را حل کرد.
تاریخچه بیت کوین کش

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


در سال 2010 میانگین اندازه هر بلاک در بلاک چین بیت کوین کمتر از 100 کیلوبایت بود و کارمزد هر تراکنش چند سنت بیشتر نمی‌شد. این یعنی بلاک چین نسبت به حملاتی که با انجام تراکنش‌های زیاد سیستم را فلج می‌کنند، آسیب پذیر بود. به همین دلیل، اندازه هر بلاک بیت کوین به 1 مگابایت محدود شد، در نتیجه فاصله‌ای 10 دقیقه‌ای بین استخراج هر بلاک به وجود آمد و یک لایه امنیتی اضافه به بلاک چین بیت کوین اضافه شد.
اما زمانی که بیت کوین بین عموم مردم محبوبیت پیدا کرد مشخص شد که این اقدامات برای رفع مشکلات جدید کافی نبوده‌اند. تا ژانویه سال 2015 میانگین اندازه هر بلاک به 600 کیلوبایت رسیده بود. در این زمان تعداد تراکنش‌ها بسیار زیاد شده بود و آن‌ها در صف‌هایی طولانی قرار گرفته بودند. در مقابل زمان تایید تراکنش‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد و در نتیجه کارمزد تراکنش‌ها هم روندی افزایشی پیدا کرد. این افزایش کارمزدها کاملا بر ضد شعارهایی بود که بیت کوین را به عنوان یک رقیب جدی برای شرکت‌های کارت اعتباری و نرخ‌های گرانشان معرفی می‌کردند (در بلاک چین بیت کوین کارمزدها توسط خود کاربر تعیین می‌شوند و طبیعتا ماینرها هم تراکنش‌هایی که کارمزد بیشتری دارند را زودتر انجام می‌دهند و این گونه میانگین کارمزدها بیشتر و بیشتر می‌شوند).
توسعه دهندگان دو راه حل برای این مشکل ارائه کردند: افزایش میانگین اندازه هر بلاک یا حذف بخش‌هایی از اطلاعات مربوط به هر تراکنش به منظور ایجاد فضای بیشتر (سگویت). تیم اصلی توسعه بیت کوین که وظیفه مراقبت و توسعه الگوریتم بیت کوین را بر عهده دارد راه حل اول را رد کرد. البته پس از مدتی یک رمزارز جدید به اسم بیت کوین آنلیمیتد (Bitcoin Unlimited) با اندازه بلاک تغییر پذیر روی کار آمد که به علت امنیت پایین هک شد و در نتیجه هرگز مورد اعتماد کاربران قرار نگرفت.
هر کدام از این دو راه حل طرفداران خودشان را داشتند؛ برای مثال شرکت بیت مین چندان با سگویت موافق نبود، چون در صورت استفاده از آن استخراج بیت کوین سخت‌تر می‌شد. محصولات این شرکت به عنوان راهی آسان‌تر برای استخراج بیت کوین که از انرژی کمتر استفاده می‌کند به بازار عرضه می‌شدند و اعمال سگویت یعنی نیاز به انرژی بیشتر برای استخراج.
در میان این اختلاف نظرها و عقیده‌های مختلف درباره‌ی مسیر آینده، بیت کوین کش در جولای سال 2017 به دنیای رمزارزها قدم گذاشت. در زمان عرضه این رمزارز هر کاربر به هر اندازه‌ای که BTC داشت، بیت کوین کش یا BCH دریافت می‌کرد و در نتیجه این اقدام، تعداد بیت کوین کش‌های موجود در بازار چند برابر شد. اولین قیمت بیت کوین کش در صرافی‌ها 900 دلار بود و علی رغم این رقم شگفت انگیز، در آن زمان صرافی‌های بزرگتر مثل کوین بیس (Coinbase) این رمزارز را نادیده گرفتند. اما بیت مین بیت کوین کش را حمایت کرد و این حمایت از سوی بزرگترین استخراج کننده در دنیای رمزارزها باعث شد مقدار کافی از BCH برای معامله موجود باشد. تا فوریه سال 2020 ارزش بازار این رمزارز به بیش از 8 میلیارد دلار افزایش یافته است.
دقیقا به همان دلایلی که بیت کوین کش از بیت کوین فورک شد، دو رمزارز دیگر از خود بیت کوین کش فورک شدند. در نوامبر سال 2018 بیت کوین اس وی و بیت کوین کش ای‌بی‌سی به وجود آمدند. یک بروزرسانی پروتکل که تکنولوژی قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) را به بلاک چین بیت کوین اضافه می‌کرد موجب بروز اختلاف نظر و در نهایت فورک شدن این دو رمزارز از بیت کوین کش شد.
بیت کوین کش ای‌بی‌سی از همان سیستم اصلی بیت کوین کش استفاده می‌کند، ولی چند تغییر مهم هم در بلاک چین‌اش ایجاده کرده است؛ تغییراتی مثل CTOR که باعث می‌شود تراکنش‌ها با یک ترتیب خاص در بلاک جای گیرند.
بیت کوین اس وی پروژه‌ای به رهبری کریگ رایت (Craig Wright) است؛ رایت ادعا می‌کند که به همراه یکی از دوستانش در ساخت بیت کوین نقش داشته و به عبارتی ناکاماتوی اصلی است. وی با به کار گیری قراردادهای هوشمند روی پلتفرمی که برای انجام تراکنش‌ها ایجاد شده، مخالف است و رمزارز جدیدش برای را تحقق «دید ساتوشی» (SV مخفف این عبارت است: Satoshi Vision) عرضه کرده است.
از زمان انتشار، هم بیت کوین کش و همین بیت کوین اس وی محبوبیت فروانی میان کاربران پیدا کرده‌اند و در صرافی‌ها از ارزش قابل توجهی برخوردارند.
نگرانی‌های موجود درباره بیت کوین کش

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


میانگین اندازه بلاک بیت کوین کش از میانگین بیت کوین بسیار کوچک‌تر است؛ پس این ادعا که بلاک چین بیت کوین کش قابلیت پردازش تراکنش‌های بیشتر با بلاک‌های بزرگتر را دارد تنها در حد یک فرضیه باقی مانده و هنوز انجام نشده است. از طرف دیگر کارمزد تراکنش‌های بیت کوین نیز پایین آمده است و از لحاظ قابل استفاده بودن برای تراکنش‌های روزانه رقابتی جدی با بیت کوین کش دارد.
امروزه رمزارزهای دیگری هم عرضه شده‌اند که درست مثل بیت کوین کش می‌خواهند یک ابزار برای انجام تراکنش‌های روزمره باشند. تعدادی از این رمزارزها با دولت و شرکت‌های مختلف همکاری دارند. مثل دش که ادعا می‌کند مورد توجه بخش اقتصادی کشورهایی مثل ونزوئلا قرار گرفته است.
در حال حاضر بیت کوین کش بیشتر توسط کاربران رمزارزها شناخته می‌شود و شهرت بیت کوین بین مردم عادی خیلی بیشتر است. در ضمن دو فورکی که در گذشته انجام شد نشانی از عدم هماهنگی و ارتباط مناسب بین توسعه دهندگان است و در صورت بروز اختلاف‌های جدید امکان فورک شدن رمزارزهای دیگری از بیت کوین کش وجود دارد.
معرفی بهترین کیف پول های بیت کوین کش

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


در وب سایت رسمی بیت کوین کش ( bitcoincash.org ) سه کیف پول به صورت ویژه ذکر شده‌اند:
کیف پول com
راهی آسان برای ارسال، دریافت و مدیریت رمزارزهایتان. این کیف پول رمزارز هم از بیت کوین (BTC) و هم از بیت کوین کش (BCH) پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند به آسانی به مدیریت همزمان هر دو رمزارز بپردازند. کیف پول Bitcoin.com روی دسکتاپ اجرا می‌شود و نسخه‌های اندروید و آی او اس آن نیز منتشر شده‌اند.
کیف پول Yenom
کیف پولی مناسب برای کاربران مبتدی که به صورت اختصاصی برای بیت کوین کش تولید شده است. این کیف پول آسان‌ترین راه برای ارسال یا دریافت بیت کوین است که هر کس به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. شما می‌توانید کیف پول Yenom را در سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس اجرا کنید.
کیف پول Electron Cash
با این کیف پول، کلیدهای خصوصی شما رمزنگاری شده و هرگز از رایانه‌تان خارج نمی‌شوند. یک «عبارت بازیابی» از قبل تعیین شده در این کیف پول نیز به شما کمک خواهد کرد تا در صورت مفقود شدن رمز عبورتان به راحتی به حسابتان دسترسی پیدا کنید. کیف پول Electron Cash از سرعت بالایی برخوردار است؛ چون از سرورهایی استفاده می‌کند که بلاک چین بیت کوین کش را به صورت مستقیم انعکاس می‌دهند. این کیف پول بر روی دسکتاپ، اندروید و آی او اس قابل اجرا خواهد بود.
اگر هم به دنبال کیف پول سخت افزاری هستید، دو مدل پرطرفدار Ledger Nano S و Trezor به شما پیشنهاد می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/138287/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد