سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نقش خوش بینی در موفقیت کارآفرینان مقالات بازاریابی

نقش خوش بینی در موفقیت کارآفرینان
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مسلما کارآفرینی به عنوان یک فرآیند شغلی و حرفه‌ای از فراز و نشیب های بسیاری برخوردار است، لذا کارآفرینان در هر مرحله از کار خود ممکن است با شکست ها و موفقیت هایی روبرو شوند. بالطبع موفقیت برای همه افراد امری خوشایند و مطلوب است. اما نحوه مواجهه با شکست ها و موانع است که یک کارآفرین واقعی را از یک ناکارآفرین یا کارآفرین غیرحرفه‌ای متمایز می‌سازد. بسیاری از کارآفرینان برتر دنیای ما افرادی بوده‌اند که بارها با شکست مواجه شده‌اند اما ناامید نشده و خوشبینانه پیش به سوی هدف خود حرکت کرده‌اند. بنابراین می‌توان چنین ادعا کرد که یکی از مهم‌ترین خصوصیت های کارآفرینان برتر خوش‌بینی و مثبت اندیشی‌است.
چند لحظه فکر کنید تا ببینید آیا برای شروع فرآیند کارآفرینی به قدر کافی مثبت اندیش هستید؟ آیا از روحیه کافی برای مواجهه با شکست ها برخوردار بوده و قادرید خوشبینانه در راستای اهداف تجاری خود گام بردارید یا خیر؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است باید بدانید که از یکی از مهمترین ویژگی های کارآفرینان برتر برخوردار هستید و موفقیت در دستان شماست.
باور کنید یا خیر، جهان تاکنون هیچ کارآفرینی را به خود ندیده که کسب و کارش یک یا چند بار شکست نخورده باشد بنابراین اینکه این افراد در رویارویی با این مشکلات و شکست ها چه رویکردی داشته و یا دارند بسیار اهمیت می‌یابد. به طور کلی می‌توان ادعا کرد که یگانه عاملی که در زمان شکست به کمک کارآفرین آمده و او را مجددا به عرصه کار سوق می‌دهد امیدواری و خوش‌بینی است.
لطفا اشتباه برداشت نکنید، خوش بینی به تنهایی کارگشا نخواهد بود. وقتی که کسب و کاری با شکست روبرو می‌شود کارآفرینان دو رویکرد خواهند داشت: مثبت و منفی.
کارآفرین غیرحرفه‌ای فردی است که با منفی‌نگری و یاس مطلق تنها نیمه خالی لیوان را می‌بیند و دست از کار می‌کشد. به عبارتی وی بدون اینکه به دیگر ابعاد و فرصتهای بالقوه ناشی از این شکست بیاندیشد و یا به فکر استفاده از یک استراتژی مناسب باشد به کلی پرونده کسب و کارش را می‌بندد. در مقابل، یک کارآفرین حرفه‌ای قادر است با رویکردی خوشبینانه هر شکست را پلی به سوی موفقیت تلقی کرده و از ادامه راه باز نایستد. به این صورت که با تغییر زاویه دید سعی می‌کند با خلق فرصت حتی در دوران بحران ها کسب و کار خود را حفظ کرده و ثابت کند که خوش‌بینی اش نتیجه بخش بوده است.
رابطه مثبت اندیشی و موفقیت

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


آیا تاکنون زندگینامه کارآفرینان موفق را مطالعه کرده‌اید؟ آیا در اطرافیان خود کارآفرینی حرفه‌ای و موفق می‌شناسید؟ نقطه مشترک این افراد موفق چیست؟ بدون تردید یکی از عمده‌ترین وجوه شباهت این افراد سختکوشی و پشتکار آنهاست. اما آیا می‌دانستید که خوشبینی یکی از مهمترین دلایل انگیزشی این افراد سختکوش می‌باشد؟ زمانی که فردی خوشبینانه و مثبت به آینده شغلی و به طور کلی آینده زندگی اش فکر‌ می‌کند از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد مگر زمانی که تمام اهداف و آمالش محقق شده باشند. در واقع خوشبینی مانند سوختی عمل می‌کند که موتور فعالیت حرفه‌ای افراد موفق را روشن نگاه داشته و تا رسیدن به مقصد آنها را جا نخواهد گذاشت.
در مقابل، نومیدی و منفی‌نگری دو عامل بسیار بازدارنده هستند که تنبلی ذهنی و جسمی را به بار خواهند آورد. کارآفرینی که از ابتدای کار دید مثبتی به کسب و کار خود نداشته باشد به محض رویارویی با اولین مانع دست از کار خواهد کشید. به طور کلی منفی‌بافی مانع از آن می‌شود که افراد به فعالیت های موفقیت آمیز مبادرت ورزیده و آرزوها و اهداف شغلی خود را محقق سازند.
از قدیم گفته اند که آدمی به امید زنده است. شما تا چه اندازه به این مثل معتقدید؟ اصلا آیا اگر برای امروز خود برنامه‌ریزی نکرده بودید باز هم مایل بودید صبح از تختخواب خود بلند شده و کارهای مختلف روزانه تان را انجام دهید؟ اگر پاسختان آری است پس شما فرد امیدواری هستید. یعنی مایلید که روز خود را شروع کرده و با هدفی به پایان برسانید. همین شرایط برای امر کارآفرینی نیز مصداق می‌یابد.
یک کارآفرین در وهله اول یک ایده تجاری را در ذهن خود پرورش داده و در راستای هدفی که برای آن در نظر گرفته این ایده را اجرایی می‌کند. بنابراین وی امیدوار است که ایده‌اش روزی تحقق یافته و بتواند به هدفی که تعیین کرده دست یابد. اما اگر در آغاز کار تنها به ایده‌پردازی بسنده کرده‌اید و هدف و فرجامی برای کسب و کار خویش تعیین نکرده‌اید مشخص است که انسان خوشبینی نبوده و با اولین مانع عقب نشینی خواهید کرد.
قدرت خوش بینی
در حوزه کارآفرینی، خوشبینی نه به عنوان یک خصیصه فردی بلکه به عنوان یک استراتژی یا رویکرد حرفه‌ای تلقی می‌شود. کارآفرینی که در تمامی مراحل حرفه‌ای خود خوشبین و مثبت اندیش عمل کند با موفقیت زیادی همراه خواهد بود. از جمله اتفاقات خوبی که در اثر خوشبینی رخ می‌دهند می‌توان به این مزایا اشاره کرد:
افزایش فروش خدمات و محصولات افزایش رضایتمندی پرسنل افزایش تعداد صفرهای حسابهای بانکی کارآفرین تبدیل کارآفرین به یک منبع الهام بخش امیدواری و خوشبینی افزایش شهرت شما و کسب و کارتان در سراسر جهان راهکارهایی برای بهبود روحیه خوش بینی در میان کارآفرینان

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


1. با اولین زنگ هشدار از خواب بیدار شوید
از قدیم به ما آموخته اند که هر کی که خوابه، روزی اش رو آبه. بنابراین هر صبح به جای اینکه چند بار مکرر زنگ هشدار خود را قطع کرده و یا با تاخیر از رختخواب بلند شوید با شنیدن اولین صدا روز خود را شروع کنید. وقتی اولین ساعات روز خود را بر پایه نظم و انضباط بنا کنید تا پایان روز این وضعیت ادامه خواهد داشت. مضاف بر این وقتی به موقع از خواب بیدار شوید هم زمان بیشتری برای پیشرفت کسب و کار خود دارید و هم در طول روز احساس خواب آلودگی نخواهید کرد. فراموش نکنید که خستگی و کسل بودن به خودی خود منجر به ناامیدی و منفی بافی خواهد شد.
2. برنامه ریزی برای یک آینده رویایی
گاه و بی گاه رویاها و آرزوهای درازمدت خود را در ذهن خود مجسم کنید. همچنین به محض مواجهه با شرایط دلسرد کننده به جای اینکه روحیه خود را ببازید به چشم اندازی که برای خود متصور شده‌اید بیاندیشید تا زمانی که افکار منفی و نگران‌کننده از سرتان بیرون روند. به طور مثال وقتی با کاهش فروش یا بدعهدی سرمایه‌گذار روبرو شدید به جای اینکه به کلی پرونده کارآفرینی‌تان را ببوسید و روی طاقچه بگذارید به این فکر کنید که می‌خواهید با اولین سود کلان خود چه کار کنید. خود را در حال تفریح در یک کشتی کروز لوکس تصور کنید که جز لبخند نقش دیگری بر لبانتان جاری نخواهد شد. به محض اینکه این افکار مثبت را در ذهن خود بزرگنمایی کنید قوه خوشبینی و امیدواری‌تان مجددا شارژ می‌شود، پس این روش را امتحان کنید.
3. نفس عمیق بکشید و آب فراوان بنوشید
هرچه بیشتر نفس عمیق بکشید اکسیژن بیشتری نیز وارد مغزتان می‌شود. در نتیجه می‌توانید بهتر و راحتتر فکر کنید. متاسفانه اکثر افراد تنفسی کوتاه، سریع و سطحی دارند. در حالیکه اگر می‌دانستند تنفس عمیق چه نقش مهمی در مثبت‌اندیشی دارد شاید الان همه در صف ثبت نام کلاسهای یوگا بودند. نوشیدن آب فراوان یکی دیگر از عادات پسندیده و کم هزینه‌ایست که در کنار تنفس عمیق به شما کمک می‌کند تا خوشبین تر به زندگی بنگرید.
4. از هرچیزی که باعث یاس و نومیدی است فاصله بگیرید
یکی از طبعات متداول افسردگی منفی‌نگری است. عوامل مختلفی نظیر ارتباط با افراد منفی‌باف مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و… میل به موفقیت را در شما خواهند کشت. بنابراین توصیه می‌شود برای نجات جان کسب و کاری که برایش رویاها داشته‌اید حتی الامکان از این موارد افسردگی‌زا دوری کنید.
5. مدیتیشن کنید
به نظر نمی‌رسد کسی با کارآمدی تکنیک آرام‌بخشی و مثبت‌نگر یوگا و مدیتیشن مخالف باشد. شما می‌توانید تنها با 15دقیقه مدیتیشن به طور روزانه، انرژی و روحیه مثبت خود را تامین و تضمین نمایید. برای این کار کافی‌است که در یک اتاق تاریک و ساکت در وضعیتی صاف قرار بگیرید و ذهن خود را از هر اندیشه‌ای بزدایید. با چشم نیمه‌باز سعی کنید روی تنفس خود تمرکز نمایید. این کار را به مدت 15 تا 20 دقیقه ادامه دهید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.
6. اخبار را دنبال نکنید
دنبال کردن اخبار ناخوشایند به خصوص اخبار مربوط به محل زندگیتان روحیه مثبت اندیشی شما را خواهد کشت.
7. برای خودتان وقت بگذارید
از جمله کارهایی که ‌می‌توانید در حق خود بکنید این است که به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازید. به طور مثال می‌توانید به کلاس های یوگا رفته، با دوست صمیمی‌تان وقت بگذرانید، ورزش کنید و یا یک فیلم مهیج یا رمانتیک ببینید. منظور از این کارها این است که چند ساعتی را به ذهن خود استراحت داده و به هیچ مشغله‌ای فکر نکنید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/138493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان