سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پایان تصمیم‌های نادرست با تکنیک‌های NLP مقالات بازاریابی

پایان تصمیم‌های نادرست با تکنیک‌های NLP
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ما در تمام لحظات زندگی خود در مورد مسائل مختلف در حال تصمیم‌گیری هستیم. گاه این انتخاب‌های درست و گاهی نادرست می‌باشد. چه چیزی بر روی این روند تأثیر می‌گذارد؟ NLP علمی است که به سؤالاتی ازاین‌دست پاسخ می‌دهد. گاهی بی‌حوصلگی، خشم و خستگی موجب تصمیمات اشتباه می‌شود. با دریافت آموزش NLP انتخاب‌های اشتباه شما تا اندازه قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. هر چه اصولی‌تر در زندگی خود قدم بردارید احتمال دستیابی به موفقیت برای شما بیشتر می‌شود. ما در سایت موفق شو مقالاتی در حوزه این علم قرارمی دهیم. در ادامه راهکارهایی را برای اجتناب از تصمیم‌گیری اشتباه به شما ارائه می‌دهیم.
فرآیند تصمیم گیری از منظر NLP

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


بر اساس بررسی‌های سایت موفق شو،N.L.P بیشتر بر روی فرآیند تصمیم‌گیری تمرکز دارد. در جلسات آموزش N.L.P با درک متقابل، قدرت تجزیه‌وتحلیل و قبول تفاوت‌ها آشنا می‌شوید. این علم باعث می‌شود تا شما فارغ از هر تصمیم‌گیری، احساس خوشایندی را تجربه کنید. اگر تصمیم‌گیری شما اشتباه بود آن را بپذیرید و از آن پشیمان نشوید. ما شما را در این مسیر همراهی می‌کنیم.
N.L.P در طی مطالعات طولانی بر روی نحوه‌ی تصمیم‌گیری دانشجویان پزشکی انجام داد است. حاصل این کار فرمولی است که بر اساس آن شما می‌توانید میزان انتخاب‌های درست خود در زندگی بالا ببرید. موفق شو در ادامه بیشتر در این رابطه توضیح می‌دهد. وقتی قصد انتخاب دارید چه اتفاقی برای شما رخ می‌دهد؟ بیایید باهم نگاهی به تصمیم‌گیری گذشته شما بیندازیم؟ به نظر شما چه فرآیندی طی شد تا شما یک تصمیم‌گیری درست و اصولی را انجام دهید؟

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


N.L.P و مباحث این حوزه سه شیوه برای تصمیم‌گیری تعریف کرده است. شیوه شنیداری به این مفهوم که شما قبل از هر اقدامی با دیگران در مورد آن موضوع مشورت می‌کنید و نظرات اطرافیان بر تصمیم‌گیری شما تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم خواهد داشت. شیوه دیداری که در آن فرد احتمال موفقیت و درستی انتخاب خود را در ذهن تصور می‌کند و سپس بر اساس آن اقدام می کندو آخرین شیوه که N.L.P معرفی کرده است، تصمیم‌گیری لحظه‌ای نام دارد. تصمیم‌گیری لحظه‌ای بیشتر بر روی حالات روحی در حال فرد استوار است و اصولاً تفکر خاص و یا یک نوع دوراندیشی در پشت آن نیست.
موفق شو بر اساس نتایج مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان N.L.P معتقد است که بیشتر تصمیم‌گیری‌های اشتباه در زمان‌هایی اتفاق می‌افتد که هیجانات منفی ما در اوج خود قرار دارد. لذا این امر موجب می‌شود تا ما توانایی سنجش درست موقعیت را نداشته باشیم. سپس بعد از نشان دادن عکس‌العمل آنی به‌شدت احساس پشیمانی می‌کنیم.
نکته‌ای که در مباحث آموزش N.L.P بر آن تأکید می‌شود این است که شما در هنگام تصمیم‌گیری باید از هر سه شیوه حسی، شنیداری و دیداری بهره بگیرید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید. ازنظر علم N.L.P حذف هرکدام از روش‌ها منجر به انتخابی بد می‌شود.
دیدگاه NLP در مورد وجه تمایز تصمیم خوب و بد

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


در گفت‌وگویی که با دانشجویان دوره‌های آموزش این علم صورت گرفته بود، اکثر آن‌ها معتقد بودند که یک تصمیم‌گیری بد نتیجه عدم استفاده از سه شیوه مدنظر این روش است. در بیشتر تصمیم‌گیری‌های نادرست گزینه‌ی شنیداری حذف می‌شود. بدین معنا که بیشتر افراد می‌خواهند به‌تنهایی دست به انجام کاری بزنند. در ادامه در مورد هرکدام از شیوه‌های تصمیم‌گیری مثال می‌زنیم.
به‌عنوان‌مثال در مورد شیوه‌ی دیداری، فرض کنید شما قصد خرید یک وسیله رادارید در این موقعیت حس دیداری و زیبایی‌شناختی شما است که بیشترین نقش را در تصمیم‌گیری شما ایفا می‌کند. حال فکر کنید می‌خواهید همسر آینده خود را انتخاب کنید اینجا بازهم حس زیبایی‌شناختی دارای اهمیت است البته نه به‌اندازه مورد قبل حال اگر میزان توجه شما به این شیوه تصمیم‌گیری به‌اندازه مورد قبل باشد، بر اساس نظر علم N.L.P شما قطعاً مرتکب اشتباه خواهید شد.
در مورد شیوه شنیداری معمولاً زمانی که شما درگیر هیجانات زیادی هستید علاقه‌مند هستید تا در مورد آن موضوع با یک شخص مشورت کنید و یا اینکه آن فرد تنها شنونده حرف‌های شما باشد.N.L.P استفاده از این تکنیک را به افراد جامعه توصیه می‌کند.
تصور کنید که در یک ماشین لوکس که روکش صندلی‌های آن از چرم است نشسته‌اید و فرد موردعلاقه شما از جلوی چشمانتان عبور می‌کند شما به‌شدت تمایل دارید که با ارتباط برقرار کنید و از او دعوت کنید تا لحظاتی را در کنارتان سپری کند این همان شیوه تصمیم‌گیری حسی است که بر پایه هیجانات قرار دارد. موفق شو به شما می‌گوید هر سه جنبه را در هنگام تصمیم‌گیری در نظر بگیرید.
NLP و بلوغ در تصمیم گیری

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


متخصصان دوره‌های آموزش N.L.P معتقدند که تصمیم‌گیری درست قبل از هر چیز نیاز بلوغ فکری است. آیا دوران نوجوانی خود را به خاطر دارید؟ هرچه والدینتان به شما می‌گفتند شما خلاف آن را انجام می‌دادید و در اکثر مواقع یک فاجعه رخ می‌داد. یا اینکه شما به دوست خود یک راهکار نشان می‌دادید و بازهم دوستتان به نتیجه که نمی‌رسید هیچ، دردسرهای زیادی هم تبعات آن تصمیم‌گیری بود.
حال شما یک فرد بزرگسال هستید و قطعاً انتخاب‌های شما مسیر زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. شما دائماً می‌خواهید از تصمیم‌گیری اشتباه جلوگیری کنید. درحالی‌که این راهش نیست. کارشناسان N.L.P می‌گویند که تنها روند تصمیم‌گیری خود را کند کنید تا بتوانید تمام جوانب موردبررسی قرار دهید. تصمیم‌گیری‌های آنی همیشه ضربه‌های بدی را به زندگی وارد می‌کنند.
تعجیل در تصمیم‌گیری باعث می‌شود تا شما بعد شنیداری حذف کنید. کارشناسان N.L.P می‌گویند غالب افراد در هنگام انتخاب می‌گویند من زمان ندارم تا باکسی صحبت کنم و یا مشورت کنم باید هرچه زودتر دست به عمل کنیم.
ممکن است باکسی مشورت کنیم که از نزدیکان ما باشد و به خاطر برخی ملاحظات سعی کند نظری مشابه آنچه در ذهنمان می‌گذرد، به ما پیشنهاد کند. لذا چالش بزرگ برای یک تصمیم‌گیری عاقلانه درست شنیدن است. با دریافت آموزش N.L.P یک گام به موفقیت نزدیک شوید.
کارشناسان این علم به شما پیشنهاد می‌کنند همیشه با افراد غیر ذی‌نفع در مورد مسائل خود مشورت کنید تا بتوانید دید بازتری نسبت به آن داشته باشید. سپس بر اساس آنچه شنیده‌اید و واقعیات موجود اقدام به تصمیم‌گیری کنید.
درمجموع می‌توان گفت که با در نظر گرفتن شنیدن، دیدن و حس در کنار هم به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. افراد در پروسه تصمیم‌گیری نیازمند آموزش مباحث N.L.P می‌باشند. با سایت موفق شو همراه باشید را پنجره‌های جدیدی به روی زندگی‌تان بازخواهد شد

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/138777/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد