سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اکوسیستم فرهنگ برند بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - فرهنگ برند، یک فرهنگ شرکتی است که در آن کارکنان «با ارزش های برند» زندگی می کنند. آنها برای حل مشکلات و تصمیم گیری های داخلی و همچنین ارائه تجربیات مشخص شده به مشتریان خارج از سازمان از چارچوب هایی که تعریف شده، استفاده می کنند. این نتیجه ای دلخواه از برند داخلی، هماهنگی با برند داخلی یا تلاش مشارکت کارکنان است که فراتر از ارتباطات و آموزش است.
فرصت امروز نوشت:
یک برند به منظور ارتباط با مصرف کنندگان و در طول زمان باید همانند یک فرهنگ عمل کند. یک شرکت باید یک اخلاق و دیدگاه جهانی ایجاد کند و کاملا به آن اعتقاد داشته باشد، سپس مطابق با آن عمل کند. همه چیز این شرکت - هر محصول یا خدمتی که ارائه می دهد، هر بیانیه عمومی، تبلیغات، وب سایت، سیاست داخلی، یادداشت ها و تصمیمات کسب و کار که اتخاذ می شود- باید با آن اخلاق و جهان بینی مطابقت داشته باشد.
اگر برند نشان دهنده یک اخلاق و جهان بینی است که برای مصرف کنندگان جذاب است، همین مسئله، برند را به عنوان بخشی از هویت خود در بر می گیرد. آنها به فرهنگ برند ملحق شده و در آن فرهنگ شرکت خواهند کرد، به عنوان راهی برای بیان خود به دیگران که چه کسی هستند و به چه چیزی اعتقاد دارند.
به عنوان مثال طراحان باید برای توانایی درک این مسئله، که برند در نقطه تماس با مشتری چه چیزی را می خواهد، داشته باشند. آنها برای فهم ارتباط، در ابتدا باید فرهنگ برند را درک کنند. به طور مثال آنها وقتی با فرهنگ برند آشنا باشند می توانند گرافیک محیطی، وسایل نقلیه، مبلمان و تجهیزات، رنگ ها و نشانه ها را به درستی طراحی و ترسیم کنند. طبیعتا درک این مفهوم برای تمامی ذی نفعان داخلی باید مهم باشد.
مدیران شرکت ها باید به صورت جزیی بر برندشان متمرکز شوند. آنها باید بدانند چه چیزی می خواهند و چگونه آن را می توانند بیان کنند. هر فرد با تعریف مفاهیم، کلمات و عملکردی که خلق می کند بر فرهنگ برند تأثیر می گذارد.
هر برندی اهداف و مقاصدی دارد. اهداف دارای معانی هستند و معانی تولید ارزش می کنند و در نهایت ارزش ها برند را هدایت کرده و آن را جلو می برند. بنابراین فرهنگ برند از داخل سازمان شروع می شود؛ جایی که اکوسیستم برند ساخته شده و فرهنگ برند نهایی می شود.
هرکدام از ما برندهایی را می شناسیم و به آنها علاقه مند هستیم، خیلی وقت ها درباره آنها صحبت می کنیم. چه برندهایی ما را جذب می کنند؟ کدام خصوصیات آنها ما را جلب کرده و از چه طریق با ما ارتباط برقرار می کنند؟ برندها دارای خصوصیات مشترک هستند. آنها حقیقت، اعتبار و شفافیت را به تصویر می کشند و این ویژگی ها را به سادگی و به وضوح به کار می گیرند. این را در برند TTASC (Truth, Transparency, Authenticity. Simplicity, Clarity) حقیقت، وضوح، اعتبار، سادگی و شفافیت می نامند.
بسیاری از شرکت ها TTASC را در جایی قرار داده و بهره ای از آن نمی برند، ولی تعداد کمی از شرکت ها از آن در طراحی برند خود استفاده می کنند، زیرا با استفاده از آن می توانند یک فرهنگ در اطراف آن ایجاد کنند. این دقیقا همان چیزی است که برندهای معمولی را از برندهای بزرگ جدا می کند.
در واقع برندهای بزرگ این توانایی را دارند تا واژه ها و اهداف کیفی را در داخل سازمان و محصول طراحی کرده و به حقیقت، وضوح، اعتبار، سادگی و شفافیت معنا بخشند. آنها مفاهیم را در DNA برند قرار داده و مدیران از روز اول آن را در همه جا منتشر و منعکس می کنند. ارزش ها اگر تعریف نشوند و در بطن و ذات سازمان و برند قرار نگیرند همواره با برندهای معمولی مواجه هستیم. اگر درباره برندی صحبت می شود یا به آن علاقه مند می شویم، قطعا کدها و نشانه ها به درستی رمزگشایی شده اند.
حقیقت برای درک شدن، به ندرت نیاز به صفات دارد. داستان سرایی در پیرامون حقیقت برند می تواند بسیار رضایت بخش و پر از طعم باشد. داستان ها این امکان را فراهم می کنند تا با درکی عمیق تر ارتباط برقرار کرده و احساس تعلق ایجاد کنند. ایجاد وابستگی به برند از طریق داستان باعث می شود ما خود را درون خانواده احساس کنیم و این زمانی اتفاق می افتد که اکوسیستم برند درست کار کند. این باعث ایجاد معانی، ارزش ها و ترجیحاتی می شود که مردم آن را دوست دارند.
حال چگونه ممکن است که برند، فرهنگی را که از داخل شکل گرفته، توسعه داده و مخاطبان را متقاعد کند؟ چگونه این فرهنگ، ارزش ها و ترجیحات برند را افزایش می دهد؟
برندها با دو محیط در ارتباط هستند؛ افکارعمومی، مربوط به محیط خارج هستند و محیط داخل، که خصوصی سازمان و برند است. برای نفوذ اجتماعی و ارتباط سالم با افکار عمومی و مخاطبان باید لایه لایه داخل سازمان را نشان داد تا اعتبار، حقیقت و وضوح درون سازمان منعکس شود. هر لایه باید تجربه ای باشد که بیشتر و بیشتر حقیقت را نشان دهد. بیان معتبر و صحیح بسیار اثربخش است و این داستانی است که باید گفته شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا