سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اشتباهات مرگبار مدیران کسب و کارهای بزرگ مقالات بازاریابی

اشتباهات مرگبار مدیران کسب و کارهای بزرگ
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مهم نیست که چقدر یک کسب و کار به قدرت رسیده است، از برند انرون گرفته تا فولکس‌واگن، در صورتی که مدیران این کسب وکارها ثبات قدم در مسیر هدف نباشند، ممکن است در مقابل چشمان وحشت‌زده‌ی ما،به سمت نابودی کشیده شوند. اما تراژدی واقعی موقعی رخ می دهد که مدیران عادی، با تمام مهارتهایی که دارند، دائم با اشتباهاتی که از سوی خودشان قابل تشخیص نیست، اما دیگران به‌وضوح متوجه آنها هستند، خود را نابود کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به 7 اشتباه رایج و مرگبار مدیران که همه را به وادی نابودی می کشاند، اشاره کنیم. در اکثر مواقع، این شکاف‌های خفیف و اغلب ناخواسته در ویژگی ثابت قدمی مدیران شکل می گیرد که باعث می شود تمام اعضای آن کسب و کار را از قافله عقب نگه می‌دارند. این مدیران با وجود توانایی‌های بالقوه‌ای که دارند، به خود و کارمندان‌شان آسیب وارد می کنند.
وارن بافت معتقد است: «در فرد به دنبال سه چیز بگردید: هوش، انرژی و اخلاق‌مداری. اگر آخری را نداشت، خودتان را به زحمت نیندازید.»
دکتر فرد کیل (Fred Kiel) برای نوشتن کتاب Return On Character کار بسیار سختی انجام داد و ارزش ثابت قدمی مدیران را کمیت‌دهی نمود. یافته‌هایش در این زمینه بسیار زیبا و تاثیرگذار هستند. کیل اطلاعات 84 مدیرعامل را در دوره‌ای هفت‌ساله تهیه کرده و رتبه‌بندیِ کارمندان‌شان از رفتار آنها را با عملکرد شرکت مقایسه نمود.
آنچه کیل بدان دست یافت، واضح و روشن بود: شرکت‌هایی که تحت رهبری مدیران اخلاق‌مدار و صادق کار به کار مشغول هستند، عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. کیل بر این باور است: «شرکت‌هایی که سعی می‌کنند تحت رهبری مدیرعاملی ماهر اما خودمحور رقابت کنند، در اصل، خودشان را آماده‌ی شکست می‌کنند». هر مدیری وظیفه دارد اخلاق‌مداری خود را تقویت کند. در اکثر اوقات تله‌هایی وجود دارند که مدیران خوش‌نیت را خلع سلاح می‌کنند. با مطالعه‌ی این تله‌ها و با شناخت چگونگی آنها، همه‌ی ما می‌توانیم آمادگی خود را حفظ کرده و صداقت خود را در جایگاه مدیریت به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

سیاست و بازاریابی


1.تقویت کیش شخصیت
مدیران خیلی راحت در دنیای خودشان اسیر می‌شوند، به دلیل اینکه سیستم‌های بسیاری در جریان هستند که همه چیز را به سمت آنها بر می‌گردانند. این مدیران به‌جای اینکه به یاد داشته باشند تنها دلیل وجودشان ارائه خدمات به دیگران است، با خودشان فکر می‌کنند: «اینجا قلمروی حکومت من است!. همه‌ی کارها را به شیوه‌ی من باید انجام شود.» اگر می‌خواهید مدیر خوبی باشید باید همیشه به یاد داشته باشید که شما به دلیلی در آن جایگاه هستید و این دلیل به‌طور قطع انجام کارها به‌ شیوه‌ی خودتان نیست. مدیران صادق نه تنها از پرسش و نقد استقبال می‌کنند، بلکه اصرار به پرسش و نقد نیز دارند.
2.دوری از پاسخ‌گویی
می گویند که سیاست‌مداران در قبال اشتباهات‌شان پاسخ‌گو نیستند، مدیران کسب‌وکار هم، نظیر آنها عمل می کنند. حتی اگر به‌جای میلیون‌ها نفر، تنها تعداد اندکی از افراد هم اشتباه مدیر را ببینند، طفره رفتن از پاسخ‌گویی ممکن است به شدت باعث نابودی آن مجموعه گردد، همانطور که در طول این سالها نیز کم شاهد آن نبوده ایم.
شخصی که از گفتن «از اینجا به بعد من مسئول هستم.» دوری می‌کند، می توان صراحتاٌ گفت که این شخص اصلا مدیر نیست. برای مدیر بودن باید اعتمادبه‌نفس کافی در تصمیم‌گیری‌های خود و تصمیم‌گیری‌های زیرمجموعه تان داشته باشید، همان تصمیم‌هایی که اگر با شکست مواجه شدند شما باید پاسخگوی آنها باشید. مدیران بزرگ، بارِ سرزنش‌ها را به‌تنهایی به دوش می‌کشند اما تشویق‌ها و اعتبارها را با دیگران شریک می‌شوند.
3.کمبود خودآگاهی
اکثر مدیران فکر می کنند از هوش هیجانی (EQ) خوبی برخوردارند. در اکثر مواقع نیز، در برخی مهارت‌های EQ تخصص دارند، اما وقتی پای درک خودشان به میان می‌آید، متأسفانه کور می‌شوند. مسئله ریاکاریِ آنها نیست، فقط آنچه را که دیگران می‌بینند، آنها نمی توانند ببینید. این گروه از مدیران ممکن است تبعیض قائل شوند، کار کردن با آنها سخت باشد و در مواجهه با انتقادها برخورد بدی از خود نشان دهند.
اما حقیقت اینجاست که آنها تنها نیستند. تحقیقات TalentSmart که بر روی بیش از یک میلیون نفر انجام شد، نشان می‌دهد که فقط 36 درصد از ما آدم‌ها در ارزیابی خودمان، عملکرد دقیقی از خود نشان می دهیم.
4.از خاطر بردن اینکه ارتباط، خیابانی دو طرفه است
اکثر مدیران تصور می‌کنند ارتباط‌ برقرارکنندگانِ بسیار توانمندی هستند، اما متوجه نیستند که آنها تنها ارتباطِ یک طرفه برقرار می‌کنند. تعدادی از مدیران به خودشان افتخار می‌کنند که سهل‌الوصول هستند و به‌راحتی می‌توان به آنها دست یافت، اما در اصل نظراتی که افراد مختلف با آنها در میان می‌گذارند را اصلاً مورد توجه قرار نمی دهند.
5.اخراج نکردن کارمندان ضعیف
مدیران بعضی اوقات به دلیل اینکه دل‌شان برای یک کارمند می‌سوزد یا اصلا به این خاطر که می‌خواهند از درگیری جلوگیری به عمل آورند، از گرفتن تصمیم‌های دشوار دوری می کنند. مسلما دلسوزی برای دیگران هیچ ایرادی ندارد، اما مدیران حقیقی معتقد هستند که این کار چه موقعی مناسب نیست و چه زمانی هست. آنها می‌دانند چه زمان باید فلان شخص را برای شرکت‌شان و بقیه‌ی گروه هم که شده، اخراج نمایند.
6.تسلیم شدن به ضرورت‌ها
جور ضرورت وقتی اتفاق می‌افتد که مدیران روز خود را صرف انجام کارهای کوچک می‌کنند. آنها امور بی‌اهمیتی را مورد توجه خود قرار می دهند که در مقابل چشمان‌شان اتفاق می‌افتند و تمرکز خود را روی آنچه واقعا حائز اهمیت است، که همان کارمندان‌شان هستند، از دست می‌دهند. اخلاق‌مداری شما به‌عنوان یک مدیر و رهبر مجموعه، به توانایی‌تان در جلوگیری از حواس‌پرتی‌هایی وابسته است که سبب می‌شوند کارمندان خود را در اولویت قرار ندهید.
7.مدیریت ذره‌بینی
بیشتر مواقع این اشتباه را از جانب افرادی می‌بینید که به‌‌تازگی موفق شده‌اند به مراتب بالای مدیریتی دست پیدا کنند. آنها هنوز ذهنیت کارمندی‌شان را به ذهنیت مدیریتی ارتقا نیافته است. اگر نکته‌ی ملموسی نداشته باشند که در پایان روز به آن اشاره کنند، احساس بی‌فایدگی می‌کنند.
آنها تشخیص نمی‌دهند که مفید بودنِ مدیر، معنای متفاوتی دارد. به همین دلیل، تا حد جنون مدیریت ذره‌بینی کرده و جایگاه خود را تنزل می‌دهند و دوست دارند بر تمام کارهای ریز و درشت، خودشان نظارت و مدیریت داشته باشند. یکی از قسمت‌های مهم اخلاق‌مداری مدیر ، در آزادی دادن به افراد برای انجام کارهای‌شان می باشد.
اشتباهات مرگبار مدیران کسب و کارهای بزرگ

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/140219/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد