سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آنالیز مشتریان، به عنوان یک مزیت رقابتی مقالات بازاريابي

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مشتریان بسیار پیچیده شده‌اند و درک آن‌ها مشکل‌تر از گذشته است. مشتریان به خوبی به اطلاعات دسترسی دارند، انتظارات آن‌ها افزایش یافته و درک وفاداری آن‌ها مشکل است.
تغییرات سریع عدم اطمینان محیطی را به ارمغان آورده‌اند، ولی تجزیه و تحلیل پیشرفته مشتریان (تجزیه و تحلیل پیشرفته مشتریان یک بینش کاربردی از داده‌ها و استفاده از این بینش برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی است) می‌تواند به ایجاد یک نقشه رشد برای سازمان مفید باشد. ابزار تحلیلی قوی می‌تواند برای بهبود وفاداری مشتریان، افزایش نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در بازاریابی و ایجاد جریان‌های درآمدی مفید باشد. به طور خلاصه تحلیل‌ها می‌توانند نتایج شگرفی داشته باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده استراتژیک از تحلیل‌ها در شرکت‌های بر‌تر (شرکت‌هایی که در بلند مدت و در دوره‌های اقتصادی، صنعتی و تحلیلی متفاوت دارای عملکرد روبه جلویی هستند) 5 برابر بیشتر از شرکت‌هایی با عملکرد ضعیف است.
شرکت‌هایی با عملکرد بر‌تر می‌دانند تحلیل داده‌ها با جمع آوری و ذخیره داده‌ها متفاوت است. در حقیقت شرکت‌هایی که ظرفیت‌های تحلیلی خود را افزایش می‌دهند توانایی این را دارند که از تحلیل‌های توصیفی صرف فرا‌تر روند و به سمت تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده حرکت کند. تبدیل داده‌ها به بینش‌های کاربردی بسیار مهم و حیاتی است. مخزن داده‌ها مثل اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، موبایل و... فرصت‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند، البته چالش‌های فراوانی نیز به ارمغان آورده‌اند. مهم‌تر از این‌ها مرزهای سازمانی و تحلیلی است و همچنین بینش‌هایی است که توسط این اطلاعات جدید به دست می‌آیند. رهبران تحلیل گر به چهار اصل که در ایجاد و گسترش تحلیل‌های مشتری موثرند، معتقد هستند.
1. داده‌هایی را تحلیل کنید که مفید و کاربردی است نه فقط چیزی که در دسترس است
اغلب مدیران از اطلاعات برای توجیه کارهایی که انجام می‌دهند استفاده می‌کنند. در سایر موارد داده‌هایی را بررسی می‌کنند که هم اکنون موجود هستند، زیرا دسترسی به آنان آسان است. داده‌ها باید به دقت بررسی شوند و در صورت لزوم به آن‌ها افزوده گردد و برای عملکرد بهتر از آن‌ها استفاده شود.
2. به پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در سازمان بی‌توجه نباشید
با چشم‌هایی باز اطلاعات را از پایگاه‌های اطلاعاتی موجود استخراج کنید. داده‌های عملیاتی مانند درخواست‌های گارانتی، نامه‌ها و ایمیل‌های شکایت یا گفت‌وگوهایی که در مرکز تماس انجام می‌شوند می‌توانند یک دارایی مهم باشند و می‌توانند کمک کنند تا نیاز‌ها و خواسته‌های مورد توجه مشتریان را شناسایی کنید.
3. برای حداکثر استفاده از بینش حاصل شده از تجزیه و تحلیل داده‌ها، فرآیند‌ها و افراد را دوباره سازمان دهی کنید
جبر و سکون سازمانی می‌تواند ابتکارات تحلیلی را قبل از اینکه به نتیجه برسند یا حتی از آن‌ها استفاده شود، متوقف کند. تحلیل‌ها باید با تصمیمات و فرآیند‌های روزمره یکپارچه شوند. ممکن است احتیاج به استخدام افرادی داشته باشید که تمرکز بیشتری بر داده‌های کمی ‌داشته باشند. فیلد‌های تحلیلی فقط نباید به کار‌شناسان قیمت‌گذاری و تبلیغات منحصر شوند، بلکه باید به صورت مداوم برای شناسایی نیازهای مشتریان به کار بسته شود.
4. پذیرش نگرش آزمون و یادگیری
هنگامی ‌که بازار به سمت تکامل حرکت می‌کند سرعت بسیار مهم‌تر از کامل بودن است. یک نگرش آزمون و خطا برای توسعه پروفایل بخش‌های مختلف بازار بیشترین اطلاعات را ایجاد می‌کند. این نگرش به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا جذابیت پیشنهادات تجاری را قبل از ارائه به بخش‌های مختلف بازار بسنجند. به این ترتیب بازاریابان بهتر می‌توانند متغیر‌های مستقل را شناسایی و کنترل کنند و محرک‌های مختلف را فعالانه مورد آزمون قرار دهند به جای اینکه به صورت طبیعی رخ دادن آن‌ها را مشاهده کنند.
شرکت‌هایی که می‌خواهند همگام با خواسته‌های متغیر مشتریان یا حتی یک قدم جلو‌تر از آن‌ها حرکت کنند به تحلیل‌های مشتری و چهار اصل فوق پایبند هستند. هر روزه داده‌ها و ابزارهای تحلیلی جدیدی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا بینش گسترده تری از دامنه مسائل مورد نظر مشتریان به دست آورند. فرا‌تر از این مشتریان از پیشنهادات تجاری سود می‌برند که مطابق نیاز‌ها و خواسته‌های آنان باشد بنابراین شناخت مشتریان و ترجیحات بازار هدفتان، حیاتی است.

سیاست و بازاریابی

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 4 اسفند 1389 ترجمه سید محمد جواد رجالی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بازی Halo Infinite رسماََ با تاخیر مواجه شد

گوشی‌های اندرویدی به شبکه شناسایی زلزله تبدیل می‌شوند

امضای قرارداد کارگردان سرشناس هالیوودی با اپل

رفع مشکل اتصال بلوتوث در ویندوز 10

نباید به مشکلات شهر اضافه شود

3 انتصاب در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

فاز دوم پروژه مدیریت دانش در ملی حفاری کلید خورد

میز فروش بورس انرژی آماده عرضه انواع فرآورده‌ هیدروکربوری می‌شود

پیش‌ثبت‌نام نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت آغاز شد

نفت در لالی استخر سرپوشیده ساخت

شیائومی می 10 پرو آپدیت MIUI 12 را دریافت کرد

هواوی در پی رونمایی از لپ‌تاپی با نمایشگر تمام‌ صفحه‌ شناور

کاربران قربانی اعلان جنگ اپل به صنعت بازی

ردمی K30 اولترا معرفی شد؛ نمایشگر 120 هرتزی و چیپست دیمنسیتی 1000 پلاس

شیائومی از Mi TV LUX OLED رونمایی کرد؛ اولین تلویزیون شفاف تولید انبوه دنیا

تنوع زیستی ایران یک ثروت ملی و خدادادی است

گوشی‌های اندرویدی به شبکه جهانی تشخیص زلزله تبدیل می‌شوند

قیمت طلای سیاه اندکی افزایش یافت

به‌کارگیری نیروهای بومی؛ اولویت طرح‌های توسعه‌ای غرب کارون

قیمت انواع دوربین‌های‌ عکاسی نیکون در بازار

اتحاد غول‌های فناوری علیه تصمیم ترامپ

فیسبوک با هدف افزایش فعالیت‌های تجاری یک گروه مالی تشکیل داد

پرستار مجازی گوگل از راه می‌رسد!

حذف بیش از 22 میلیون پست ممنوع در فیس‌بوک

پایان جهان؟ مچالگی، انجماد یا واپاشی

تبدیل اسکنر اثر انگشت اپتیکال Mi 9T به دوربین تنها با یک اپ

هواوی لپ تاپی با نمایشگر تمام‌صفحه شناور رونمایی می‌کند

تلویزیون شفاف 55 اینچی شیائومی رونمایی شد

انسان برای کسب توانایی خواندن، بخش مهمی از مغز را بازیابی کرده است

تلویزیون شیائومی Mi TV LUX OLED رسما معرفی شد

سوتی های جالب کمپانی های بزرگ در مراسم رونمایی از محصولاتشان

امتیاز DxO شیائومی M10 Ultra منتشر شد: صدر برای شیائومی

عنوان Cyberpunk 2077 تاکید زیادی برروی محیط تخریب‌پذیر دارد

قابلیت امنیتی جدید برای گوشی‌های سامسونگ

منتظر حسگر اثرانگشت متفاوتی از هواوی باشید

بهترین اپلیکیشن های ورزش در خانه برای دوران قرنطینه

چرا مصونیت دربرابر برخی بیماری‌ها همیشگی است؟

می 10 اولترا شیائومی با شارژ 120 واتی، زوم 120 برابری و نمایشگر 120 هرتزی رونمایی شد

دوربین شیائومی می 10 اولترا رکوردشکنی کرد و به صدر رده‌بندی DxOMark رفت

بلوار استاد معین یک خیابان اجتماعی است

افزایش 25 درصدی و صرفه جویی 200 میلیارد تومانی آسفالت

مشخصات گوشی جدید ویوو آشکار شد

بررسی اولیه گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا

بازگشت «گوگل مپس» به اپل واچ

مایکروسافت دیگر از این اصطلاح استفاده نخواهد کرد

اتصال اینترنت در روستاها برای آموزش مجازی

گوگل پیکسل 5 رویت شد؛ منتظر گوشی پرچمدار نباشید

بازی DIRT 5 تاخیر خورد

شیائومی 10 سالگی خود را با معرفی پرچم‌دار جدیدش گرامی داشت

ردمی K30 اولترا رسما معرفی شد

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی