سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تعداد اشتراک‌های پولی اسپاتیفای به 138 میلیون رسید اخبار

تعداد اشتراک‌های پولی اسپاتیفای به 138 میلیون رسید
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اسپاتیفای با انتشار گزارش مالی اخیرش اعلام کرد حدود 300 میلیون کاربر فعال ماهیانه و 138 میلیون اشتراک پولی دارد.

اسپاتیفای توانست ضررهای ناشی از ویروس کرونا به پلفترمش در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری را جبران کند و با رشد 27 درصدی در اشتراک‌های پولی به وضعیت مطلوب قبل از بحران بازگردد. این سرویس، 300 میلیون کاربر فعال ماهیانه و 138 میلیون اشتراک پولی دارد و با درنظرگرفتن این ارقام، اسپاتیفای همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی در جهان بالاتر از اپل موزیک و در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. اپل موزیک، در رتبه‌ی دوم سرویس محبوب استریم موسیقی قرار دارد و در ژوئن 2019، 60 میلیون اشتراک داشته و بیشتر از یک ‌سال به‌روزرسانی نشده است. در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال اسپاتیفای آمده است:‌ کسب‌وکارمان در سه‌ماهه‌ی دوم سال عملکرد خیلی خوبی داشته است و با وجود نیود قطعیت درباره‌ی همه‌گیری ویروس کرونا، این روند را ادامه می‌دهیم. تمامی اهداف و انتظاراتمان به‌جز هزینه‌های اجتماعی محقق شده است. درواقع، به‌دلیل افزایش قیمت سهام این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال مجبور شدیم هزینه‌های اجتماعی بیشتری بپردازیم. وضعیت نقدینگی و جریان نقدینگی آزاد همچنان وضعیت مناسب دارند و طبق روندهای اساسی کسب‌وکار پیش می‌رویم. همان‌طورکه گفته‌ شد، گزارش مالی اسپاتیفای نشان می‌دهد این پلتفرم موسیقی اکنون 300 میلیون کاربر فعال ماهیانه و 138 میلیون اشتراک پرمیوم دارد که به‌ترتیب درمقایسه‌با سال گذشته 29 درصد و 27 درصد افزایش یلاته‌اند. اعداد ذکرشده وضعیت بسیار مطلوب اسپاتیفای پرمیوم را نشان می‌دهند. اسپاتیفای در اواخر ژوئن اعلام کرد فعالیت کاربرانش در همه‌ی کشورها به‌جز آمریکای‌لاتین، به میزان قبل از شیوع کرونا برگشته و افزایش یافته است. فعالیت کاربران این کشور درمقایسه‌با قبل از بحران، 6 ‌درصد کمتر شده است. البته به‌گفته‌ی اسپاتیفای، آمریکای‌لاتین از کشورهایی است که با رشد 33 درصد کاربر فعال ماهانه درمقایسه‌با سال قبل، تعداد کاربرانش روبه‌افزایش است. با درنظرگرفتن این نکته که میزان استفاده‌ی کاربران از اسپاتیفای به حالت قبل از کرونا بازگشته، گفته‌ می‌شود محل‌هایی که افراد از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند، متفاوت است. برای مثال، افراد درمقایسه‌با قبل از همه‌گیری کووید 19، کمتر در خودروهایشان به اسپاتیفای گوش می‌کنند. مقاله‌های مرتبط:
اسپاتیفای دربرابر تایدل؛ کدام‌یک سرویس استریم موسیقی بهتری است؟ اسپاتیفای میزبان پادکست ویدئویی شد
اسپاتیفای پیش‌بینی می‌کند تعداد کاربرانش در سه‌ماهه‌ی سوم امسال از مرز 300 میلیون عبور کند و تا آخر سپتامبر، 312 تا 317 میلیون شنونده‌ی فعال داشته باشد و تعداد اشتراک‌‌های پولی آن نیز به 140 تا 144 میلیون افزایش یابد. این شرکت برخلاف اپل، این امکان را دراختیار افراد قرار داده است که به‌شرط نمایش تبلیغات، به‌رایگان موسیقی و پادکست گوش کنند. اسپاتیفای و اپل موزیک از رهبران صنعت استریم موسیقی محسوب می‌شوند و باهم رقابت می‌کنند. اسپاتیفای بیشترین اشتراک و شنونده را دارد و اپل موزیک نیز به‌لطف محبوبیت آیفون، کاربران جدید جذب می‌کند. براساس ادعای اسپاتیفای، پلتفرمش تنوع موسیقی زیادی دارد و تعداد هنرمندان برتر این سرویس که 10 درصد استریم‌‌های برتر را تشکیل می‌دهند، به‌سرعت روبه‌‌افزایش است. اسپاتیفای بیشتر از 43 هزار هنرمند محبوب دارد که تعدادشان درمقایسه‌با 30 هزار هنرمند سال گذشته، 43 درصد افزایش یافته است. همچنین، این سرویس استریم محبوب گفته از یک‌ونیم ‌سال گذشته، روی ارتقای سطح پادکست‌ها سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند. به‌گفته‌ی اسپاتیفای، تعداد شنوندگان پادکست درمقایسه‌با سال گذشته از 19 به 21 درصد افزایش ناچیزی داشته؛ ولی میزان گوش‌دادن افراد به پادکست‌ها دوبرابر شده است. محبوبیت بیشتر پادکست‌های اسپاتیفای درصد کمی از درآمد آن را تشکیل می‌دهد؛ اما خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کسب‌وکار تبلیغاتی این سرویس به‌شمار می‌رود. با وجود آمار افزایشی ذکرشده، درآمد تبلیغاتی اسپاتیفای 21 درصد کاهش یافته و دلیل آن، تأثیر منفی ویروس کرونا برای تبلیغ‌کنندگان است. همچنین به‌گزارش CNBC، این پلتفرم سوئدی حدود 356 میلیون یورو (1/91 یورو در هر سهم) ضرر کرده که از پیش‌بینی‌ تحلیلگران، یعنی 45 سنت یورو در هر سهم، بسیار بدتر است. بخش زیادی از این ضرر به مالیات پرداختی اجتماعی کارمندان در سوئد برمی‌گردد که با افزایش قیمت سهام شرکت بیشتر شده است. با درنظرگرفتن این موضوع، اسپاتیفای باید 126 میلیون یورو بیشتر از میزان برنامه‌ریزی‌شده مالیات پرداخت کند. بابت هر سودی که کارمند از گزینه‌های سهام یا اعطای واحدهای سهام محدود (RSU) دریافت می‌کند، این پلتفرم باید 31/42 درصد به دولت سوئد بپردازد. گفتنی است میزان ضرر این پلتفرم در سال گذشته 76 میلیون یورو بوده است و درآمد اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی دوم سال با افزایش 13 درصدی به حدود 1/9 میلیارد یورو رسید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اپل هم وارد دنیای محصولات تاشو می‌شود

ظرفیت باتری کنترلر پلی‌استیشن 5 بسیار بیشتر از پلی‌استیشن 4 است

نتیجه دادگاه گوگل و سایت Genius مشخص شد

مهم‌ترین حملات سایبری علیه استارت آپ‌ها

خانه موسیقی و انجمن نویسندگان کیش مجوز فعالیت گرفتند.

چرا اپل خود را پیشتاز هوش مصنوعی جهان می‌داند؟

از واردات یک میلیارد دلار کالا دارای مشابه داخلی در 9 ماهه اخیر جلوگیری شده است

کسب رتبه برتر عملکرد مدیریت بحران در منطقه 16

گوشی Huawei Mate X2 یک نمایشگر تاشدنی رو به درون خواهد داشت

تولید روزانه نفت اوپک با 980 هزار بشکه‌ افزایش از 23 میلیون گذشت

تجاری‌سازی فناوری نرخ نوسازی تطبیقی سامسونگ

عقب نشینی سامسونگ از تصمیمش درباره پرچم‌داران

در بروزرسانی بعدی ویندوز 10 قابلیت‌های جدیدی به کلیپ بورد اضافه می‌شود

اطلاعاتی تازه از سرفیس Duo اعلام شد

ارزش برند مایکروسافت از گوگل برای اولین‌بار پیشی گرفت

فیسبوک در بهار امسال هفت میلیون پست حاوی اطلاعات غلط کووید 19 را حذف کرده است

رصد آسمان تهران از ارتفاعات ارآباد

رصد آسمان تهران از ارتفاعات دارآباد

به روزرسانی جدید «گوگل فون» در نسخه بتا

اتفاق خوب برای سونی پس از 4 سال

سامسونگ فناوری نرخ نوسازی تطبیقی را تجاری‌سازی می‌کند

رونمایی از سامانه ثبت تخلفات و شکایات شورای عالی

از افتتاح ایستگاه های خط 6 و 7 مترو تا تأمین هزار دستگاه اتوبوس

سلام آقای شهردار/عوارض شهری چطور هزینه می شود؟

ارزیابی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های منطقه 5

موزیلا 250 کارمند را اخراج می‌کند

سامسونگ آپدیت جدیدی را برای گلکسی A71 و A51 منتشر کرد

کارت ویزیت مجازی افراد در جست‌وجوی وب گوگل فعال می‌شود

جشنواره تابستانی فروش انواع لپ تاپ در فروشگاه اینترنتی کالاوما

قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات فنی رسمی سرفیس دوئو اعلام شد

تایوان یک نفتکش چینی را توقیف کرد

ساخت شیرهای دروازه‌ای طرح خط لوله گوره-جاسک در کشور

طرح ویژه پتروشیمی‌ها برای توانمندسازی 3 هزار دانش‌آموز ماهشهری

نیاز به آیین نامه و ضوابط برای انبار مواد شیمیایی در سکونتگاه های شهری

نشست برنامه عملیاتی تفاهم نامه تامین 200 هزار واحد مسکونی کارگران برگزار شد

بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور؛ شرکت های صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت را کسب کردند

بازی !Demons Ate My Neighbors معرفی شد

قابلیت‌های جدید توییتر برای کاربران

کنسول شیائومی NEOGEO Mini با بازی‌های کلاسیک وارد بازار جهانی خواهد شد

اپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده‌اند (22 مرداد)

نسخه بتا اپلیکیشن گوگل فون برای گوشی‌های غیر پیکسل منتشر شد

ایکس باکس سری X مایکروسافت نوامبر 2020 عرضه می‌شود

آموزش لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول

صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه به آمریکا اوج گرفت

کلنگ زنی «طرح توسعه شمالی خط 3 مترو تا تجریش» ؛ دی ماه

قطعی ادامه دار سیم کارت‌های مزاحم

سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD

اتهام جدیدی علیه تیک تاک

نگاهی کوتاه به تلویزیون خارق‌العاده شیائومی

عقب نشینی سامسونگ از تصمیم حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی