سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چرا بازی Fortnite بر روی گوگل استدیا عرضه نمی‌شود؟ نکات خواندني

چرا بازی Fortnite بر روی گوگل استدیا عرضه نمی‌شود؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - گیم فا / با اینکه طبق اخبار منتشر شده در گذشته، کاربران سرویس گوگل استدیا بسیار امیدوار به تجربه‌ی بازی بتل‌رویال Fortnite برروی کنسول خود بودند اما ظاهرا شرکت اپیک گیمز (Epic Games) دلایل خاص خود را برای عدم عرضه‌ی آن برروی این سرویس دارد. در واقع شرکت اپیک گیمز به تازگی در یک مصاحبه‌ی رسمی به توجیه این اقدام پرداخت که کمی بی‌رحمانه به نظر می‌رسد اما غیرمنطقی نیست. 
پلتفرم سرویس‌محور شرکت گوگل در ابتدای راه خود مسیر دشواری برای فروش و جذب مخاطب داشت و با وجود دسترسی به بازی‌های بزرگی به مانند Red Dead Redemption 2 و Doom Eternal، بازی‌بازان همچنان میل و رغبت اندکی به خرید این سرویس نشان دادند. البته هنوز شرکت گوگل تسلیم نشده و معتقد است که راه زیادی برای جا افتادن و استقبال از سرویس استدیا وجود دارد و به همین علت نیز قصد دارد در آینده در کنار بازی‌های معمولی که برای این سرویس تدارک دیده، نام‌های بزرگی به مانند Sekiro: Shadows Die Twice را هم برروی این پلتفرم عرضه کند و بازی‌بازان قدیمی را نگه داشته و بازی‌بازان جدید بیشتری را جذب نماید.
با وجود تلاش‌های شرکت گوگل برای ارتقای کیفیت عنلوین سرویس استدیا، شکی وجود ندارد که عرضه‌ی بازی بزرگ و فوق‌العاده محبوب Fortnite برروی این پلتفرم می‌تواند به مانند یک پیروزی بزرگ و نکته‌ی درخشان به شمار آید. عنوان Fortnite شرکت اپیک گیمز ماهانه به صورت میانگین بیش از 80 میلیون بازی‌باز را میزبانی می‌کند و دارای بینندگان عظیم در سرویس‌های استریم مختلف است و همچنان یکی از پدیده‌های جذاب صنعت بازی‌های ویدئویی سال 2020 به شمار می‌آید. با توجه به محبوبیت و پتانسیل بالای استریم این بازی، اهمیت آن برای پلتفرم گوگل استدیا چندین برابر خواهد بود و از ارزشی مضاعف برای این پلتفرم برخوردار است.
حال به تازگی آقای تیم سوئینی (Tim Sweeney) مدیرعامل شرکت اپیک گیمز، در حساب کاربری رسمی خود در توییتر اظهار داشت که با اینکه دلیل منطقی و عمیقی برای عدم پورت بازی Fortnite برروی سرویس گوگل استدیا وجود ندارد اما باید توجه داشت که این پلتفرم تعداد مخاطب زیادی نداشته و این اقدام برای ما چندان سودآور نخواهد بود. از طرفی قابلیت کراس‌پلی که یکی از اهداف بزرگ عنوان Fortnite و شرکت به حساب می‌آید، پیاده‌سازی موفق آن برروی سرویس گوگل استدیا کاری به مراتب دشوارتر از سایر پلتفرم‌ها خواهد بود. حفظ کیفیت بالای قابلیت کراس‌پلی بازی Fortnite نیاز به تعامل‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم و هفتگی دارد و اضافه شدن یک پلتفرم جدید با جامعه‌ی مخاطبین کم به چرخه سیستم‌های پشتیبانی کار دشواری به نظر می‌رسد. از طرفی با این کار ما بیش از 7 پلتفرم خواهیم داشت که باید به صورت مرتب به‌روزرسانی‌های رویداد‌ها و محتویات بازی Fortnite را دریافت نمایند که این امر با توجه به پایگاه مخاطب کم سرویس گوگل استدیا معقول به نظر نمی‌رسد.
در ماه گذشته بود که شرکت اپیک گیمز قابلیت کراس‌پلی برای کنسول نینتندو سوییچ را قطع و تنها با کاربران پلتفرم گوشی هوشمند برقرار نمود تا کاربران این پلتفرم‌ها شاهد رقابت‌های منصفانه‌تر باشند و ائتلاف بازی‌بازان دارای عمق و هیجان بیشتری شود. با این حال افزودن سرویس گوگل استدیا به این چرخه هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد و این اقدامات با توجه به سود بالقوه‌ای که برای شرکت اپیک گیمز دارد به صرفه نخواهند بود.
باید در نظر گرفت که احتمالا توضیحات آقای تیم سوئینی تا حدودی قانع‌کننده به نظر می‌رسد اما نمی‌تواند تنها دلیل آن باشد. با توجه به اینکه 40 درصد از سهام شرکت اپیک گیمز در اختیار کمپانی Tencent Holdings LTD قرار دارد و این شرکت رقابت مستقیم و زیادی با شرکت گوگل در زمینه‌ی خدمات مبتنی بر اینترنت و سرگرمی‌های تعاملی دارد، یکی دیگر از دلایل عدم عرضه‌ی بازی Fortnite برروی سرویس گوگل استدیا را می‌توان همین مورد دانست.
حتی اگر پورت بازی Fortnite برای پلتفرم استدیا از سود خوبی برخوردار باشد، این اقدام به خودی خود یک کمک بزرگ برای ترقی و پیشرفت رقیب کمپانی Tencent Holdings LTD به شمار می‌آید و بعید است به نتیجه برسد. البته از ظاهر امر پیداست که آقای سویینی تمایلی به بیان این مطلب نداشته باشد؛ چرا که اخیرا شرکت اپیک گیمز سعی داشته است تا خود را کمی از شرکت تنسنت (Tencent) جدا کند و یا حداقل تعاملات دوطرفه را تا حد ممکن کاهش دهد. علت این اتفاق اتهاماتی بود که به شرکت اپیک گیمز مبنی بر جاسوسی از کاربران چینی با استفاده از پایگاه‌های ذخیره‌ی داده وارد شد و به رابطه‌ی این شرکت و تنسنت ضربات زیادی را وارد نمود.
با این حال حتی اگر کاربران سرویس گوگل استدیا به اوج خود برسد، باز هم شرکت اپیک گیمز نیازی به عرضه‌ی بازی Fortnite برروی این پلتفرم نخواهد داشت؛ چرا که این عنوان از محبوبیت و جامعه‌ی کاربران بالایی برخوردار است و با همین روال خود تا چند سال دیگر با موفقیت می‌تواند به کار ادامه دهد. در حال حاضر بازی‌بازان سرویس گوگل استدیا منتظر عرضه‌ی بازی بتل‌رویال PlayerUnknown’s Battle Grounds هستند که از قابلیت کراس‌پلی نیز بهره‌مند خواهد بود و می‌تواند به بهترین شکل ممکن به این کاربران خدمات‌رسانی نماید.
لازم به ذکر است که بازی محبوب Fortnite هم اکنون برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

زمینِ غمگین! اما این شب‌ها در آسمان جشن است

گوگل قابلیت رمزگذاری پوشه‌‌ها را به دستگاه‌های اندرویدی اضافه کرد

بازی Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت

اینتل چگونه می‌تواند از بحران‌های کنونی عبور کند؟

توییتر از احتمال افشای پیام‌های خصوصی کاربران نسخه اندروید خبر می‌دهد

دانشمندان نشانه‌های بیولوژیکی موارد شدید کووید 19 را کشف کردند

مشکلات سامسونگ در فرایند تولید پنج نانومتری، کوالکام را به همکاری با TSMC سوق داده است

دوال سنس و لوازم جانبی PS5 سونی را در تصاویر 360 درجه رسمی ببینید

لوگو هوشمندانه گوگل کاربران را به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تشویق می‌کند

آزمایش جدیدی که نویدبخش تشخیص بیماری آلزایمر است

اسنپدراگون 860 در دست توسعه است

پنل نمایشگر آیفون 12 لو رفت

بازی Sense - A Cyberpunk Ghost Story به‌زودی منتشر خواهد شد

ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 تاییدیه غذا و دارو گرفت!

فروش ناامیدکننده نسخه‌ فیزیکی بازی Final Fantasy 7 Remake

تاکنون چند کنسول نینتندو سوییچ به فروش رفته است؟

گوگل چند سرویس را آپدیت می‌کند

برای همیشه با مشکل کمبود حافظه گوشی خود خداحافظی کنید

اپ استور با ایستر اگی جالب، تولد 10 سالگی خود را جشن گرفت

کروم امکان جست‌وجوی تب‌های بازشده را فراهم می‌کند

المپوس دوربین OM-D E-M10 Mark IV و یک لنز جدید را رونمایی کرد

شریعتمداری: رسانه ها در هدایت،اصلاح و تغییر افکار جامعه نقشی بی بدیل دارند

اسامی 10 گوشی چینی دارای بیشترین امتیاز منتشر شد

اینترنت و تماس تلفنی در عید غدیر رایگان است

مایکروسافت: برنامه‌ای برای تغییر نام ایکس باکس لایو نداریم

کد تخفیف جدید فروشگاه‌های اینترنتی را از تخفیفه بگیرید

انتوتو فهرست 10 گوشی دارای بیشترین امتیاز در ماه ژوئیه را منتشر کرد

گوگل سرویس‌های داکس و شیتس و اسلایدز را آپدیت می‌کند

تعداد مشارکت‌کنندگان به ویدیوکنفرانس‌ها در مایکروسافت تیمز به 20 هزار نفر افزایش یافت

زمان عرضه MIUI 12 برای محصولات مختلف شیائومی اعلام شد

سیستم‌های مورد نیاز بازی Boundary اعلام شدند

به‌روزرسانی جدید بازی Ghost of Tsushima منتشر شد

فراخوان جذب سرمایه گذار برای راه اندازی هایپر مال پایانه شرق

برترین فیلمسازان موبایلی جشنواره در برج میلاد معرفی شدند

تلفن همراه چطور کار می کند؟ - قسمت اول

آمار فروش سه ماهه آیپد توسط اپل

عرضه بازی Street Fighter 6 به‌ تعویق افتاد

زمان عرضه رابط کاربری MIUI 12 برای محصولات مختلف شیائومی مشخص شد

اپلیکیشن‌های متفرقه iOS برای تبدیل به اپلیکیشن پیش‌فرض باید چه پیش‌نیازهایی رعایت کنند؟

چگونه گلکسی بادز گمشده خود را پیدا کنیم؟

10 بازی پرفروش نینتندو اعلام شدند

سهم AMD از بازار نوت‌بوک‌ها به بالاترین حد در تاریخ رسید

اپل در سه‌ماهه دوم سال 2020 بیش از 14 میلیون آیپد فروخته است

اینتل تأیید کرد پردازنده‌های تایگر لیک 12 شهریور معرفی می‌شوند

تست سرعت اینترنت 5G روی گلکسی نوت 20 اولترا

اولین مانیتورهای گیمینگ جهان با درگاه HDMI 2.1 معرفی شدند

نسخه یادبود ردمی K30 به زودی معرفی می‌شود

یوتیوب هزاران کانال چینی را حذف کرد

قیمت انواع لپ‌تاپ‌های لمسی در بازار

سهم AMD از بازار نوت بوک‌ها به بالاترین حد در تاریخ رسید

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی