مبلغ تراکنشهای اینترنتی در فصل نخست سال جاری، رشد 212/7 درصدی را ثبت کرد
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - معاونت بررسیهای اقتصادی اتاق بازرگانی تهران میگوید مجموع مبلغ و تعداد تراکنشهای اینترنتی نسبت به سال گذشته رشد قابلتوجهی داشته است.
سامانهی شاپرک، آمارهای مرتبط با خریدهای اینترنتی، موبایل و پایانههای فروش را در فصل اول سال 1399 منتشر کرد که معاونت بررسیهای اقتصادی اتاق بازرگانی تهران تحلیل آنها را دراختیار رسانهها قرار داد. بهطور خلاصه آمارها نشان میدهد تعداد تراکنشهای اینترنتی نسبت به فصل مشابه سال گذشته، رشدی 17/6 درصدی را ثبت کرده و به 423 میلیون تراکنش رسیده است. نکتهی قابلتوجه برای فعالان کسبوکارهای مجازی در گزارش اخیر شاپرک، سهمی است که تراکنشهای خرید اینترنتی از کل تراکنشهای انجامشده دارند. طبق آمار اخیر، سهم تراکنشهای اینترنتی به 5/8 درصد رسید. آمار مهم دیگر مجموع مبلغ تراکنشها را نشان میدهد که با رشد 212/7 درصدی نسبت به سال گذشته به 190 هزار میلیارد تومان رسید. آمار مذکور برای فصل اول سال گذشته، 60 هزار میلیارد تومان بود. خرید از موبایل
با وجود افزایش حجم و مبلغ تراکنشها و خصوصا تراکنشهای اینترنتی، شاهد کاهش تعداد تراکنشها ازطریق موبایل بودهایم. تعداد تراکنشهای موبایل در فصل اول سال 99، کاهش 20/3 درصدی را تجربه کرد و به 306 میلیون تراکنش رسید. البته مبلغ تراکنشها رشد پنج درصدی را تجربه کرد و به مجموع 2/6 هزار میلیارد تومان رسید. در فصل مشابه سال گذشته، 2/5 هزار میلیارد تومان تراکنش موبایلی ثبت شده بود. درنهایت تراکنشهای موبایل ازلحاظ تعداد سهم 4/2 و ازلحاظ مبلغ سهم 0/3 درصدی از کل تراکنشها داشتهاند. خرید از پایانههای فروش
مقالههای مرتبط:
کاهش تراکنشهای بانکی در پی اجباریشدن رمز دوم پویا تعداد تراکنشهای کارتی با شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد
ازلحاظ تعداد تراکنشهای خرید پایانهی فروش، در فصل اول سال 1398 آمار 5/423 میلیون تراکنش ثبت شد. این آمار در سال جاری با رشد 20/4 درصدی به 6/530 میلیون تراکنش رسید. نکتهی قابلتوجه اینکه سهم تراکنشهای خرید پایانهی فروش در سهماههی نخست سال 99 از تعداد کل تراکنشها، 90 درصد بوده است و ازلحاظ مبالغ تراکنشها نیز سهم 80/5 درصدی ثبت شد. از نظر مبلغ، تراکنشهای پایانهی فروش به رکورد 635 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مجموع 792 هزار میلیارد تومان سال گذشته، رشد 24/7 درصدی را نشان میدهد. معاونت بررسیهای اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در پایان گزارش خود، سهم تهران را از مبلغ کل تراکنشها بررسی کرده است. در فصل بهار امسال، سهم تهران از تراکنشهای خرید با موبایل به 97/4 درصد رسید. سهم تهران از تراکنشهای خرید از پایانههای فروش نیز برابر با 24 درصد عنوان شد. از سوی دیگر سهم تهران از تراکنشهای خرید اینترنتی برابر با 92.7 درصد گزارش میشود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/144367/