سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شریعتمداری در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با وزیر کار جمهوری آذربایجان: نقشه راه توسعه همکاری های ایران و آذربایجان ترسیم شده است وزارت رفاه

شریعتمداری در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با وزیر کار جمهوری آذربایجان: نقشه راه توسعه همکاری های ایران و آذربایجان ترسیم شده است
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با "ساحل بابایف" وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به پیش نویس برنامه اقدام مشترک دو کشور گفت: نقشه راه توسعه همکاری ها ترسیم شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با تاکید بر توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: خوشبختانه اشتراکات و پیوند های تاریخی، فرهنگی و دینی دوملت، بستر های فراوانی را برای همکاری دو کشور فراهم کرده است؛ از این رو روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی سالهای اخیر از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و شما هم از گذشته در این خصوص نقش بارز و موثری داشته اید.
وی با ابرازامیدواری نسبت به گسترش روابط ارزشمند دو کشور اظهار کرد: طی مذاکراتی که روسای جمهور دو کشور در روز عید سعید قربان داشتند بر توسعه همکاریهای دو کشور تاکید شد ؛ در مذاکرات تلفنی روز عید قربان دو طرف بار دیگر درخصوص پیگیری همکاری وزارتخانه و دستگاههای دو کشور تاکید کردند. در این چارچوب آمادگی داریم در سطوح مختلف از طریق ویدئو کنفرانس به تبادل نظر و رایزنی در خصوص همکاریهای مشترک ادامه دهیم. امیدوارم در شرایط شیوع ویروس کرونا ملت و دولت آذربایجان توانسته باشند آثار این پدیده را کنترل کرده باشند.
شریعتمداری یکی دیگر از نشانه های بارز دوستی دو کشور را حتی با شیوع ویروس کرونا باز بودن مرز دو کشور دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شرایط محدودیت های مرتبط با کرونا نیز مرزهای خود را بر روی ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی باز گذاشتند که نشانه خوبی از اراده سیاسی برای ادامه همکاری دو کشور است .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امیدواریم با بهبود شرایط ناشی از بیماری کرونا و بازگشایی مرزها، و بازرگانان بتوانند فعالیتهای خود را از سر بگیرند.
وی با اشاره به توافق بر سر فعالیت کمیته همکاری مشترک بیان کرد: در زمینه همکاری های دو جانبه نیز ملاقات ها و دیدار های مقامات و مدیران دو وزارتخانه در چارچوب تشکیل کمیته مشترک همکاری های دو جانبه سال گذشته برگزار شد و اطلاع دارم که ارتباط خوبی بین طرفین در راستای توافقات دو جانبه ادامه دارد. اگر چه همه گیری ویروس کرونا از لحاظ مسافرت و تردد بین دو کشور موانع و محدودیت هایی در این زمینه ایجاد کرده است.
شریعتمداری افزود: تجربیات خوبی در زمینه سرمایه گذاری، بیمه، واحد های تولیدی مختلف، سازمانهای خدمات رسانی (بازنشسته ها، افراد دارای معلولیت و سازمانهای خیریه) و مراکز آموزش فنی و حرفه ای و تربیت نیروی کار ماهر داریم و آماده ایم این تجربیات را در اختیار برادران آذربایجانی خود قرار دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به یادداشت تفاهم امضا شده میان دو وزارتخانه و در راستای مذاکرات کمیته های کاری مشترک، انتظار ما برداشتن گام های عملی برای همکاری در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای است. آمادگی خود را برای میزبانی از هیأت آذربایجانی برای بررسی زمینه های همکاری در رابطه با آموزش های فنی و حرفه ای اعلام می کنم. 
وی بیان کرد: نظر به مذاکرات به عمل آمده در کمیته کاری مشترک و ظرفیت های بالای سازمان تأمین اجتماعی در استانهای مرزی، این وزارتخانه آمادگی خود را برای همکاری در زمینه گردشگری سلامت اعلام می کند و آماده است مذاکرات و تفاهم های لازم را برای اجرایی کردن آن به عمل آورد.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: با توجه به این که زمان پایان کرونا مشخص نیست از همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه استقبال می کنیم چرا که این مساله علاوه بر آسیب های بهداشتی ، پیامدهای اجتماعی، اقتصادی به دنبال دارد و متاسفانه حدود یک میلیارد و 200 میلیون فقیر به فقرای جهان افزوده است. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت های اجتماعی از مردم در ایام کرونا ابراز امیدواری کرد که در اولین فرصت ممکن کمیته مشترک دو کشور پیرامون کووید 19 به تبادل نظر بپردازد .
وی با اشاره به پیش نویس همکاری در زمینه اعزام نیروی کار خاطرنشان کرد: پیش نویس سند همکاری در زمینه اعزام نیروی کار را برای شما ارسال کرده ایم. ما با تبادل نیروی کار ماهر و متخصص موافق هستیم. انتظار ما این است که مذاکرات کارشناسی برای تحقق این امر در دستور کار قرار گیرد . 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مذاکراتی که در گذشته پیرامون ایجاد مراکز آموزش فنی – حرفه ای توسط بخش خصوصی، آموزش رشته های مورد نیاز فنی حرفه ای، پژوهش، برگزاری مسابقات مهارتی و ... صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که در این زمینه گام های عملی نیز برداشته شود .
"ساحل بابایف " وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان در این دیدار ویدئو کنفرانسی تاکید کرد: دو کشور دوست و برادر علاوه بر داشتن مرز مشترک، دارای اشتراکات زیادی در زمینه تاریخ و موسیقی هستند .
وی افزود: روابط دو کشور در قالب سرمایه گذاری و تولیدات مشترک گسترش یافته اما حجم مبادلات به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده که امیدوارم این دوران نیز سپری شود ؛ همواره روند کوئید 19 را در ایران و دنیا پیگیری می کنم و از تجربیات ایران در مبارزه با کرونا استفاده خواهیم کرد.
وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: بسیار ضروری است که از تجربیات ایران پیرامون اشتغال، مناسبات کارفرمایان، شاغلین در دوران کرونابهره مند شویم .

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/145629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی