سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کبیری اعلام کرد: ایجاد 26 هزار شغل با 383 طرح تعاونی وزارت رفاه

کبیری اعلام کرد: ایجاد 26 هزار شغل با 383 طرح تعاونی
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 26 هزار شغل با 383 طرح تعاونی خبر داد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی " محمد کبیری" ، معاون امور تعاون در نشست خبری هفته تعاون، با بیان اینکه خود را متعهد به افزایش سهم تعاونی از جی دی پی کشور می داند، به ظرفیت بخش تعاونی برای مبارزه با آثار رکودی و تورمی اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت : معاونت تعاون در هفته جاری از 383 طرح تعاونی به ارزش سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومان که موفق به ایجاد 26 هزار شغل شده است ، رونمایی می کند.
کبیری درباره وضعیت اقتصاد جهان در تعاون گفت: حدود 3 میلیون تعاونی در دنیا فعال هستند که نزدیک به 280 میلیون نفر و مشغول به کار کرده اند. در کشور ما ا نیز 94 هزار تعاونی وجود دارد که ده میلیون نفر عضو داشته و 7/1 میلیون نفر را در بخش تعاونی مشغول به کارکرده است.
وی با بیان اینکه خود را متعهد به ارتقای سهم تعاون از جی دی پی کشور می داند گفت: در این راستا برنامه هایی داریم، یکی از بهترین راه های مبارزه با آثار اقتصادی که دچار رکود تورمی است توسعه تعاونی ها و "اس ام ای"ها که بهترین مسیر باز توزیع عادلانه ثروت و توسعه رفاه اجتماعی از طریق خود مردم را فراهم می کند. و همین طور بهترین راه جمع آوری و تجمیع سرمایه های خرد مردم در تعاونی ها با رویکرد اجتماعی و توسعه کار آفرینی به حساب می آید.
توسعه تعاونی ها در جهت هدایت منابع صحیح مردم
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اکنون منابع مالی که در اختیار مردم قرار دارد معمولاً به جاهایی از جمله بازار ارز و بازار طلا رهنمون می شود که باعث آسیب برای اقتصاد کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه حمایت دولت از بازار سرمایه جزء وظایف حاکمیتی آن است گفت: توسعه بخش تعاون و حمایت از سرمایه گذاری های مردم در این حوزه کمک می کند که منابع مردم به سمتی هدایت شود که به اقتصاد کشور کمک کرده و ارزش افزوده قابل توجهی فراهم کند.
کبیری، با بیان اینکه بحث تعاون نیازمند جلب اعتماد عمومی است گفت : در این زمینه ضرورت هایی وجود دارد که در دستورکار قرارداده ایم. به عنوان نمونه در زمینه توسعه شفافیت، حمایت های هدفمند از طریق نهادهای اقتصادی بخش تعاون اقدامات نوینی در حال انجام است. از لحاظ توسعه کمی اکنون 94 هزار تعاونی در سه حوزه تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالند که 25 هزار مورد آن در دولت تدبیر و امید ایجادشده اند.
وی افزود: اکنون بیش از آنکه به توسعه کمی تعاونی ها توجه کنیم به توسعه کیفی و توانمند سازی تعاونگران و تعاونی ها توجه داریم، همچنان که در این راستا بودجه شکل گیری و توانمند سازی معاونت تعاون در سال 1398 نسبت به سال 1396، 12 برابر ، تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال 1398 نسبت به سال 1396 نیز دوبرابر و صندوق ضمانت سرمایه گذاری هم افزایش 75 درصدی در صدور ضمانت نامه سرمایه گذاری داشته است .
کبیری گفت: یکی از اقدامات ما برای توسعه شفافیت همکاری با اندیشکده توسعه شفافیت برای ایران، جهت احصای شاخص های مربوط به شفافیت تعاون است بر همین اساس می توان گفت توسعه دولت الکترونیک وایجاد سامانه جامع هوشمند بخش تعاون برای نیل به اهداف این بخش محقق شد.
معاون تعاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تعاونگران به زودی می توانند مجامع مجازی و الکترونیکی خود را از طریق "سامانه جامع هوشمند بخش تعاون" برگزارکنند و این یکی از دستاوردی مهم برای بخش تعاون به حساب می آید، هدف ما از ایجاد چنین سامانه ای تبدیل بخش تعاون به یک اتاق شیشه ای است به این ترتیب که اگر مردم می خواهند سرمایه های خود را سرمایه گذاری کنند بدانند از سرمایه آنها در فضای امنی محافظت خواهدشد و خود به صورت مستمر می توانند بر آن نظارت کنند.
کبیری، اقدام دیگر را پنجره واحد خدمات از طریق سرمایه جامع هوشمند بخش تعاون عنوان کرد و گفت : این سامانه در چهار حوزه نظارتی ، توانمند سازی تعاونی ها ، ثبت تغییرات تعاونی ها ، تأمین مالی تعاونی ها و کمک به توسعه بازار آنها کار می کند .
وی به قابلیت دیگر سامانه جامع هوشمند بخش تعاون اشاره کرد و گفت: اکنون این امکان فراهم شده که برای ثبت تعاونی نیاز به رجوع به ادارات کل نباشد و به صورت آن لاین پروسه ثبت صورت گیرد، اگر در گذشته صدور مجوز برای تعاونی ها بیش از 70 روز طول می کشید اکنون به کمتر از 10 روز کاهش پیدا کرده است .
نوآوری در بخش تعاون
به گفته کبیری ، یکی از مهمترین اقدامات معاونت تعاون ، ایجاد "مرکز نوآوری و توسعه تعاونی" در ده استان کشور است که با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هایی صورت می گیرد که خروجی آنها تعاونی خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: مرکز نوآوری و توسعه تعاونی ( منتا ) استان تهران که در مهر ماه افتتاح خواهد شد، 8 خدمت به تعاونی های دانش بنیان از قبیل؛ اموربانکی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی مشاوره حقوقی و سایر خدمات ارائه می کند.
به گفته وی مراکز نوآوری میزبان و شتاب دهنده تعاونی خواهیم بود که از استارت آپ هایی که خروجی آن تعاونی خواهد بود ، نقش حمایت گر ایفا خواهند کرد.
کبیری به ظرفیت ایجاد شده توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و شرکت حامیان اشاره کرد و گفت: تشکیل صندوق های خطر پذیر و جسورانه با همکاری این دو در دستور کار قرار دارد . استفاده از ظرفیت تأمین مالی خرد تضمین شده از دیگر اقدامات معاونت تعاون است که به موجب آن طرح هایی که واجد شرایط باشند و تأیید شوند از مزیت تضمین اصل سرمایه به مدت دو سال بهره مند خواهند شد.
وی از تدوین نقشه راه توسعه بخش تعاون خبر داد و گفت: در این راستا اندیشکده بخش تعاون که با همکاری جهاد دانشگاهی تشکیل شد با مراکز علمی و اقتصادی و اجتماعی کشور همراهی خواهند کرد تا نقشه راه توسعه بخش تعاون ترسیم شود.
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام برگزاری اولین جشنواره پژوهشی مقالات برتر بخش تعاون نیز یادآور شد: تا کنون بیش از 120 مقاله به دبیر خانه جشنواره رسیده و تا شهریور ماه نیز فرصت دریافت مقاله باقی است . نتیجه این جشنواره نیز همزمان با افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاون در ( منتا ) در مهر ماه اعلام خواهد شد .
حمایت از توسعه بازار تعاونی ها
کبیری به توسعه بازار تعاونی ها اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در بخش تعاون،به اهداف خود برسیم باید حمایت از "اس ام ای " ها را در دستور کار قرار دهیم و به این وسیله است که می توانیم شعار جهش تولید را به واقعیت تبدیل کنیم.
وی افزود: در همین راستا هدفمان حمایت از تولیداتی است که در جهت برطرف کردن نیاز مصرف کننده نهایی فعال هستند و در این جهت تفاهم نامه ای امضاء کرده ایم که طبق آن محصولات تعاونی ها در سکوهای فروش فروشگاههای آن لاین زنجیره ای قرارگیرد.
کبیری افزود: ایجاد خط اعتباری با نرخ های ترجیهی برای تعاونی های دانش بنیان و ایجاد خط اعتباری 8 تا 12 درصدی برای تعاونی های جوانان، زنان و توانگران و ایجاد خط اعتباری 200 میلیارد تومانی برای توسعه عمران شهرستان ها از جمله اقداماتی بود که برای حمایت از توسعه بازار تعاونی ها انجام شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اقدامات معاونت تعاون در حوزه کمک به تعاونی های مسکن نیز اشاره کرد و گفت : خط اعتباری 150 میلیارد تومانی با اولویت پیشرفت فیزیکی 60 درصدی تعاونی هایی که با افزایش قیمت ها و تورم با مشکل تکمیل پروژه خود مواجه شده اند به تعاونی های فعال در حوزه مسکن تخصیص یافته است .
وی در پایان به اقدامات معاونت تعاون، در هفته تعاون پرداخت و گفت: در این هفته پانزدهمین دوره رویداد معرفی تعاونی های برتر برگزار می شود، در این دوره 37 هزار تعاونی واجد شرایط حضور داشته اند. این رویداد در سطح ملی و استانی برگزار می شود.
کبیری به رونمایی از 383 طرح تعاونی به ارزش سرمایه گذاری حدود سه هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این طرح ها که برای 26 هزار نفر به صورت همزمان اشتغال ایجاد کرده اند با حضور مسئولین ذیربط افتتاح خواهد شد، همچنین در این هفته چند تفاهم نامه میان معاونت تعاون و سایر سازمان ها از جمله ؛ صندوق کار آفرینی امید ، سازمان بسیج مستضعفان و معاونت اشتغال و کارآفرینی امضاء خواهد شد که از فواید آن، بخش تعاون بهره مند می شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/151036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی