سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هدست جدید Oculus Quest 2 معرفی شد نکات خواندني

هدست جدید Oculus Quest 2 معرفی شد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

زومجی / فیسبوک ضمن آغاز پیش‌فروش نسل دوم هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest، رسماً اعلام کرد که Quest 2 از ماه آینده با قیمت 299 دلار به بازار عرضه خواهند شد.
برند Oculus از زیرمجموعه‌های Facebook Technologies ساعاتی پیش اقدام به معرفی مدل جدید هدست‌های VR خود موسوم به Oculus Quest 2 کرده که براساس اطلاعات درج شده در ویدیو رونمایی ازآن، باید از تاریخ 13 اکتبر (22 مهر) منتظر عرضه‌ی آن در 22 کشور جهان باشیم. قیمتی که برای محصول جدید اکولوس پیشنهاد شده 299 دلار است.
طی چند ماه گذشته تصاویر و جزئیات مربوط‌به مشخصات فنی نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی Quest در اینترنت دست به‌دست می‌شد که با معرفی رسمی Quest 2، بسیاری از این موارد تأیید شدند. اولین چیزی که در نگاه اول به Quest 2 توجه ما را به خود جلب می‌کند، اندازه کوچکتر و وزن کمتر آن در مقایسه با مدل اورجینال Oculus Quest است. وزن این هدست حدود 70 گرم سبک تر از نسل قبلی خود بوده و به 503 گرم می‌رسد. ضمن اینکه اندازه‌ی آن در مقایسه با اکولوس کوئست کوچکتر بوده و عمق کمتری دارد.
بندهای نگه‌دارنده این هدست به‌جای پلاستیک سخت از نوعی پارچه‌ی کتان نرم ساخته شده و به‌جای رنگ بندی مشکی، از ترکیب سفید برای طراحی آن استفاده شده است. چهار دوربین رهگیری حرکات در بخش جلویی هدست و دو کنترلر حرکتی سفید و مشکی رنگ Oculus Touch دیگر قسمت‌های تشکیل‌دهنده این هدست هستند.
هدست اورجینال Quest که از چندی پیش موجودی آن در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ جهان به اتمام رسیده است، به‌صورت رسمی توقف تولید خواهد شد. البته Oculus به پشتیبانی از این هدست و همچنین Rift S ادامه خواهد داد. درحال حاضر تمامی بازی‌های قدیمی و جدید کوئست بدون ارائه‌ی هیچگونه محتوای انحصاری برای Quest 2 برای هردو نسل قابل استفاده خواهد بود.
همان‌طور که قبلاً هم در اطلاعات فاش شده از مشخصات هدست جدید کوئست اشاره شده بود، مشخصات داخلی این هدست تغییرات زیادی را به خود می‌بیند. در نسل جدید هدست‌های VR کوئست، به‌جای چیپست Snapdragon 835، از پردازنده Qualcomm Snapdragon XR2 استفاده شده و حافظه‌ی رم آن نیز از 4 گیگابایت به 6 گیگابایت ارتقاء یافته است. مدل پایه این هدست با 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده و در مدل 399 دلاری آن، به 256 گیگابایت قابل ارتقاء خواهد بود. این مقدار نیز دو برابر نسخه اورجینال اکولوس کوئست است. رزولوشن نمایشگر این هدست نیز افزایش قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته و از 1440*1600 به 1832*1920 در هریک از چشمی‌های هدست رسیده است. نرخ نوسازی یا رفرش نمایشگر Quest 2 نیز 72 هرتز اعلام شده که ظاهراً بعد از عرضه به 90 هرتز نیز افزایش خواهد یافت.
هدست‌های واقعیت مجازی Quest 2 به همراه یک سری از لوازم جانبی کاربردی همراه خواهند شد. برخی از این موارد با محوریت راحتی استفاده از دستگاه برای کاربر طراحی شده که شامل یک مدل مخصوص از ایربادهای Logitech و یک بند پلاستیکی موسوم به «Elite Strap» است که فضای بیشتری از سر کاربر را پوشش می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این بند را به همراه پک باتری همراه یا بدون آن خریداری کنند.
اما یکی از این لوازم جانبی همراه، یک کابل Link USB-C با قیمت 79 دلار است که ویژگی‌های مهمی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این کابل، می‌توانید هدست Quest 2 را به پی سی متصل کرده و بازی‌های واقعیت مجازی این پلتفرم را تجربه کنید. البته Anker نیز یک کابل ارزان‌قیمت‌تر را برای استفاده از قابلیت Link در این هدست ارائه کرده که طول سیم آن کمتر از کابل رسمی اکولوس بوده و همخوانی بیشتری با این هدست دارد. این ویژگی سال گذشته به هدست‌های Quest اضافه شد اما اکولوس در نسل جدید محصولات خود این قابلیت را از حالت آزمایشی خارج کرده و با توقف تولید Rift S در ماه‌های آینده، هدست جدید کوئست را به تنها گزینه‌ی کاربران برای تجربه بازی‌های واقعیت مجازی پی‌سی تبدیل می‌کند.
هدست Quest 2 اولین مدلی است که به‌جای استفاده از حساب‌های کاربری مستقل اکولوس، کاربران را برای استفاده از هدست ملزم به ورود به حساب فیسبوک خود می‌کند. Prabhu Parthasarathy، مدیر تولید هدست‌های Quest 2 این اقدام را اساساً با اهداف استفاده از قابلیت‌های ارتباط اجتماعی مرتبط دانسته و آن را یکی از سیاست‌های فیسبوک برای دوران قرنطینه معرفی می‌کند:
«تک تک جوانب اجتماعی موجود در این پلتفرم، طی ماه‌های گذشته به نحوی با شرایط فعلی مرتبط بوده است. ما همیشه به‌دنبال موقعیت مناسبی برای اجتماعی‌تر کردن تجربه کاربری هدست‌های VR بودیم. و حالا فکر می‌کنیم که این زمان مناسب فرا رسیده است.»
فروشگاه Oculus Quest هنوز در دست اقدامات سازماندهی قرار داشته و کاربران می‌توانند برای تجربه مجموعه‌ی گسترده‌تری از بازی‌ها، از قابلیت Link برای استفاده از بازی‌های دسکتاپ Rift کمک بگیرند. براساس اعلام میگان فیتزجرالد، رئیس بخش بازاریابی محصولات AR/VR اکولوس، این بازی‌ها هم‌اکنون با نام ساده «PC VR» شناخته می‌شوند. اکولوس یک سری کانال‌های جایگزین را برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته تا اپلیکیشن‌های خود را خارج از فروشگاه Quest به اشتراک بگذارند.
بخش توسعه‌ی محتوای AR/VR فیسبوک نیز از این پس با نام Facebook Reality Labs شناخته خواهد شد. این شرکت در اطلاعیه جدید خود، جزئیات بیشتری را از فاز آزمایشی محتوای صوتی واقعیت ترکیبی و یک نسخه کوچک‌تر از عینک‌های واقعیت مجازی خود ارائه کرده است.
هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest یکی از بهترین مدل‌هایی است که همواره به علاقه‌مندان به بازی‌های VR پیشنهاد می‌شود. البته ممکن است این مدل‌ها از نظر کیفیت پایین‌تر از برخی مدل‌های Valve Index یا سایر هدست‌های رده بالای بازار قرار بگیرند اما قابلیت حمل بالای این هدست‌ها می‌تواند تفاوت زیادی را در ارائه تجربه واقعیت مجازی برای کاربران عمومی رقم بزند. نظر شما درباره نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی اکولوس کوئست چیست؟ اگر تجربه استفاده از محصولات این شرکت را دارید، نظرات خود را با کاربران در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/152861/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

«متاورس» بازگشته است

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت