سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آیین کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های منطقه 4 برگزار شد شهرداری تهران

آیین کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های منطقه 4 برگزار شد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شهر: آیین کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های منطقه 4 (کلنگ زنی پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری- خیابان فرجام، بهره‌برداری از پروژه احداث و تجهیز ساختمان اسکان کارگری شهید کرد و بهره‌برداری از پروژه اصلاح هندسی و تقاطع همسطح خیابان شهیدان محمدی- بزرگراه شهید زین الدین ) با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ( به صورت مجازی) ،صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری و محمد محمد دوست، شهردار منطقه 4 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد محمد دوست، شهردار منطقه 4 در مراسم کلنگ زنی و افتتاح پروژه های این منطقه، در توضیح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری- خیابان فرجام گفت: بزرگراه شهید باقری از بزرگراه شهید یاسینی در منطقه 13 آغاز و در ادامه به بلوار ارتش در منطقه یک ختم می شود و در مسیر از مناطق 8 و4 نیز عبور می کند. کل مسیر 11 کیلومتر است که 9 کیلومتر آن اجرا شده است؛ حدود 5.2 کیلومتر از این مسیر اجرا شده در منطقه 4 قرار دارد.
او با بیان اینکه در این طرح علاوه بر تقاطع ها، دوربرگردان های غیرهمسطح داریم که دو مورد آن به صورت پل و یک مورد به صورت زیر گذر است، افزود: به لحاظ هزینه های اجرایی و معارضات ملکی و تاسیساتی و به لحاظ عملکردی و تاثیر در کاهش ترافیک، اولویت برای اجرای تقاطع فرجام در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن از امروز آغاز خواهد شد.
محمد دوست در ادامه عنوان کرد: تقاطع رمپ راستگرد بزرگراه شهید زین‌الدین به امام علی جنوب، دیگر پروژه ای است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد که البته قبلاً در این رمپ یک تقاطع با خیابان ریحانی تصادفات متعدد و ترافیک سنگینی ایجاد می‌کرد. 
او ادامه داد: طرح اولیه سازمان مشاور به صورت زیر گذر و با هزینه 20 میلیارد تومان بود اما بررسی‌ها نشان داد که برای ایجاد زیرگذر علاوه بر قطع تعداد زیادی درخت، امکان انحراف مسیر وجود ندارد. بنابراین با بررسی ها و مطالعاتی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که با یک تقاطع همسطح می‌توان مشکل را حل کرد و بدین ترتیب با هزینه حدود دو میلیارد تومان این مساله انجام و در نتیجه درخت های بسیار کمتری نیز حذف شد و در حال حاضر ترافیک نیز کاهش پیدا کرده است.
شهردار منطقه 4 در ادامه این مراسم با اشاره به چند نکته آماری درباره این منطقه عنوان کرد: در افق طرح، مترو تهران 460 کیلومتر طول دارد که تاکنون 240 کیلومتر، یعنی بیش از 50 درصد آن اجرا شده و در همین افق طرح در این منطقه 458 کیلومتر خط مترو در نظر گرفته شده که 11 کیلومتر یعنی کمتر از 20 درصد آن اجرا شده است. این مساله نشان می‌دهد توسعه مترو در این منطقه متوازن با سایر مناطق اتفاق نیفتاده است.
او اضافه کرد: همچنین تعداد تقاطع های غیرهمسطح در سطح شهر تهران 456 دستگاه است در حالی که تعداد آنها در منطقه4 حدود 439 مورد است.
محمددوست یادآور شد: منطقه 4 با جمعیتی حدود یک میلیون نفری، مساحت 61 و نیم کیلومتر مربعی و حریم 82 کیلومتر مربعی، 10 درصد مساحت، جمعیت و بزرگراه‌های تهران را در اختیار دارد که با وجود این شاخص های 10 درصدی وقتی به اعتبارات مراجعه می‌کنید، می‌بینید که در سال گذشته پنج درصد اعتبارات مناطق شهرداری به منطقه 4 اختصاص داده شده و امسال نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده و توجهات بیشتر این اعتبارات به 6.8 درصد رسیده است، بنابراین عقب افتادگی های انباشته باعث شده که در زمینه‌های اجتماعی فرهنگی نتوان وضعیت را بهبود داد.
او گفت: اگر زیرساخت‌ها و توسعه کالبدی انجام نشود نمی‌توان انتظار توسعه در سایر زمینه‌ها را داشت و امیدواریم اعتبار لازم برای سایر تقاطع‌ها و مترو داده شود تا این منطقه نیز به صورت متوازن و همراه با سایر مناطق توسعه پیدا کند.
طراحی مدلی جدید در انجام پروژه های عمرانی شهر تهران
به گزارش خبرنگار شهر، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه با موافقت شهردار تهران، مدل جدیدی در پروژه‌های عمرانی شهر تهران شروع شده،گفت: بر این اساس پروژه ها از طریق سازمان مشاور طراحی و پیمانکار آن از طریق مناقصه عمومی توسط خود منطقه انتخاب می شود. به این ترتیب اعتبارات را در حوزه عمرانی به منطقه انتقال دادیم و با نظارت منطقه و همکاری سازمانهای حوزه عمرانی پروژه را شهرداری منطقه انجام می دهد.
او افزود: این مدل، مدل جدیدی است که اگر توسعه پیدا کند، در بحث تفویض اختیار و ایجاد شهرداری‌های مستقل می‌تواند موثر باشد.
صبوری درباره کلنگ زنی پروژه منطقه 4 گفت: قرارداد اولیه این پروژه بیش از 26 میلیارد تومان است که در سال 1399حدود 17 میلیارد تومان از اعتبارات حوزه عمرانی به منطقه 4 انتقال داده شده و شهردار منطقه با همکاری حوزه عمرانی، از طریق مناقصه عمومی پیمانکار را انتخاب کرده است.
معاون فنی و عمران شهرداری تهران ادامه داد: با اجرای این مدل، شهرداری های مناطق از حوزه کارهای کوچک صرف، بیرون می‌آیند و می‌توانند در حجم عملیات و سطح کلان شهر تهران نیز وارد شوند.
او با بیان اینکه امیدواریم در بهار 1400 از این تقاطع غیر همسطح بهره برداری شود، افزود: اتصالات روی بزرگراه شهید باقری از درخواست های ویژه مردم است که ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی زیادی دارد و با اجرای آن ، صرفه جویی که در میزان سوخت انجام می شود می تواند هزینه اجرا و ایجاد پل را به ما برگرداند.
صبوری در پایان به طرح خیالستان در منطقه 8 که با مدل جدید پروژه های عمرانی انجام خواهد شد اشاره کرد و گفت: در منطقه 8 نیز با این مدل مناقصه عمومی پروژه خیالستان انجام شده و تا چند روز آینده مراسم آن برگزار خواهد شد. با انجام این پروژه، دو محله سبلان که با ساخت بزرگراه امام علی(ع) از هم جدا شدند، به یکدیگر متصل خواهند شد. 
خبرنگار: علی سی پی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/155735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

اپل ویژن پرو در برزیل برای جراحی شانه به‌کار گرفته شد

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟

ایلان ماسک از تجربه رصد بیگانگان با 6000 ماهواره در مدار می‌گوید

راز افزایش طول عمر باتری‌ها تا دوبرابر کشف شد!

پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور،‌ گل‌ به‌خودی زد

آیفون 16 ویژگی منحصربه‌فرد و غیرمنتظره‌ای خواهد داشت

چرا اپل به عرضه یک آیفون ارزان قیمت نیاز دارد؟

شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری

لزوم آشنایی نسل جدید با آرمان های ملت فلسطین

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

پایان رکود بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول 2024 ثبت شد

تلاش برای حفظ حیوانی که در آستانه انقراض است

نسخه موبایل هوش مصنوعی جمنای سریع‌تر از همیشه می‌شود

بازی/ Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایل

سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی S25 مرزهای هوش مصنوعی را جابجا می‌کند

نسخه اندرویدی گوگل درایو با قابلیتی کاربردی آپدیت شد

آیا ناسا برای بازگشت از مریخ، دست به دامن ایلان ماسک می‌شود؟

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

جهان چقدر بزرگ است؟

نماینده جهاد اسلامی فلسطین: اسرائیل به دنبال «نابودی حیات» در غزه است