سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

از تراشه‌ پرچم‌دار اسنپدراگون 875 چه انتظاراتی داریم؟ استارت آپ

از تراشه‌ پرچم‌دار اسنپدراگون 875 چه انتظاراتی داریم؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجی کالا / این روزها گوشی‌های هوشمند از توان پردازشی بسیار زیادی بهره می‌برند و می‌توانند وظایف متنوعی را با سرعت زیادی انجام دهند. این پیشرفت به لطف افزایش روزافزون توان پردازنده‌ها ممکن شده که سال به سال بهتر از گذشته می‌شوند. کوالکام معمولا در انتهای هر سال میلادی، از جدیدترین تراشه‌ی پرچم‌دار خود رونمایی می‌کند که امسال قرار است اسنپدراگون 875 به‌عنوان قدرتمندترین تراشه‌ی این شرکت انجام وظیفه کند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری است که نسبت به فرایند 7 نانومتری بهبودهای قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد. در ادامه به هر آنچه از این تراشه می‌دانیم می‌پردازیم و انتظاراتمان را از آن مطرح می‌کنیم.
توان پردازش
تراشه‌های 5 نانومتری معمولا در مقایسه با نمونه‌های 7 نانومتری از لحاظ مصرف انرژی حدود 20 درصد کارکرد بهینه‌تری دارد و در ضمن 25 درصد کوچک‌تر هستند. همچنین مطمئنا اسنپ‌دراگون 875 نسبت به اسنپدراگون 865 و 865 پلاس قرار است از نظر پردازشی عملکرد بهتری داشته باشد. طبق گزارش‌های مختلف، این تراشه مجهز به هسته‌ی Cortex-X1 خواهد بود که نقش قابل توجهی در بهبود عملکرد آن ایفا می‌کند.
گفته می‌شود این هسته‌ی پردازشی در مقایسه با تراشه‌های مبتنی بر هسته‌ی Cortex A77 می‌تواند حدود 30 درصد سرعت بیشتری داشته باشد. در ضمن هسته‌ی موردنظر حتی نسبت به Cortex A78 که به تازگی معرفی شده هم حرف بیشتری برای گفتن دارد.
شرکت تولیدکننده‌ی اسنپدراگون 875
کوالکام معمولا تولید تراشه‌های پرچم‌دار خود را به شرکت تایوانی TSMC واگذار می‌کند. در این میان باید خاطرنشان کنیم در سال 2016 سامسونگ موفق شد نظر کوالکام را برای تولید اسنپ‌دراگون 820 جلب کند. اما حالا بنا به گزارش‌های جدید، سامسونگ برای تولید اسنپدراگون 875 با کوالکام قرارداد همکاری امضا کرده است.
گفته می‌شود ارزش قرارداد مذکور بین 850 میلیون دلار تا 1 میلیارد دلار است و در حال حاضر تولید انبوه این تراشه با بهره‌گیری از فناوری لیتوگرافی ماوراء بنفش موسوم به EUV در مجموعه کارخانه‌های جدید سامسونگ واقع در شهر هواسئونگ کره جنوبی آغاز شده است. گفتنی است سامسونگ هم مشغول ساخت تراشه‌های 5 نانومتری اختصاصی اگزینوس است و دریافت این سفارش اهمیت زیادی برای این شرکت دارد.
رقبای مهم
همان‌طور که اشاره کردیم، اسنپدراگون 875 قرار است قدرت قابل توجهی را برای کاربران ارائه کند و به همین خاطر رقیب مهمی برای تراشه‌ی A14 Bionic اپل محسوب می‌شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته، تراشه‌ی A14 از نظر عملکرد پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی در مقایسه با A13 اختلاف زیادی ندارد. این یعنی در حالی که امسال اپل تصمیم گرفته توان پردازشی جدیدترین تراشه‌ی خود را فقط به طور اندکی افزایش دهد، اسنپدراگون 875 قرار است در مقایسه با نسل قبلی خود توان بسیار بیشتری را به ارمغان بیاورد.
در این میان باید به تراشه‌ی 5 نانومتری اگزینوس 2100 ساخت سامسونگ هم اشاره کنیم. طبق گزارش‌ها، این تراشه مبتنی بر هسته‌های پردازشی Cortex-A78 است و به احتمال زیاد از هسته‌ی بسیار قدرتمند Cortex-X1 بهره نمی‌برد. طی سال‌های گذشته، پردازنده‌های اگزینوس همواره ضعیف‌تر از نمونه‌های اسنپدراگون ظاهر شده‌اند و امسال هم به دلیل این اختلاف، احتمالا فاصله‌ی بین این دو تراشه‌ی پرچم‌دار بیشتر از گذشته می‌شود.
گوشی‌های مبتنی بر اسنپدراگون 875
شرکت‌ها در حال حاضر مشغول ساخت گوشی‌های مبتنی بر این تراشه هستند. به گفته‌ی منابع آگاه، شیائومی و ویوو از جمله شرکت‌هایی هستند که اولین گوشی‌های مبتنی بر این تراشه را راهی بازار خواهند کرد. شیائومی می 11 (که شاید می 20 نام بگیرد) مجهز به دوربین زیر نمایشگر یا ردمی K40 پرو می‌توانند مقام اولین گوشی دارای اسنپدراگون 875 را از آن خود کنند. علاوه بر این گوشی‌ها، مانند روند سال‌های گذشته بدون شک بخشی از مدل‌های گلکسی اس 21 سامسونگ که در فوریه 2021 معرفی می‌شوند، مجهز به این تراشه خواهند بود.
همچنین بنا به گزارش‌های جدید، کوالکام مشغول همکاری با ایسوس برای عرضه‌ی گوشی‌های گیمینگ مجهز به اسنپدراگون 875 با برند خود است. گفته می‌شود اولین گوشی این خانواده اوایل سال 2021 عرضه می‌شود و بنابراین شاید گوشی گیمینگ کوالکام به‌عنوان اولین گوشی مجهز به این تراشه به دست کاربران برسد. از آنجایی که کوالکام بدون شک می‌خواهد برای اولین گوشی خود سروصدای زیادی ایجاد کند، احتمالا چنین کاری یعنی عرضه‌ی اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 875 از طرف کوالکام بسیار بالا به نظر می‌رسد.
تاریخ عرضه و قیمت احتمالی
با وجود اینکه بحران کرونا صنایع مختلف را با مشکلات زیادی مواجه کرده، اما کوالکام مانند سال‌های گذشته در انتهای سال جاری میلادی می‌خواهد از این تراشه رونمایی کند. مدتی قبل این شرکت دعوتنامه‌ی مربوط به کنفرانس سالانه‌ی خود را برای رسانه‌ها ارسال کرد که قرار است در تاریخ 1 تا 2 دسامبر (11 تا 12 آذر) 2020 برگزار شود. اگرچه در این دعوتنامه هیچ اشاره‌ی مستقیمی به رونمایی از تراشه‌ها نشده، ولی با توجه به عبارت ذکر شده در آن و همچنین سابقه‌ی این شرکت، در این تاریخ از اسنپدراگون 875 رونمایی خواهد شد.
همانطور که گفتیم اسنپدراگون 875 بدون شک یک تراشه‌ی بسیار قدرتمند خواهد بود و همچنین شرکت‌های برای خرید آن باید قیمت بالایی بپردازند. گفته می‌شود پکیج کامل این تراشه به همراه مودم 5G حدود 250 دلار قیمت دارد. این یعنی حدود 100 دلار گران‌تر از اسنپدراگون 865 خواهد بود. به همین خاطر بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار مجهز به این تراشه مطمئنا با قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی خود روانه‌ی بازار می‌شوند. البته در مورد قیمت‌گذاری این تراشه هنوز چیزی تایید نشده و باید منتظر انتشار گزارش‌های موثق بمانیم زیرا در این زمینه هیچوقت خود کوالکام قیمت تراشه‌های خود را به طور رسمی اعلام نمی‌کند.
اسنپدراگون 775G
کوالکام هر ساله از چندین تراشه رونمایی می‌کند و در بین آن‌ها می‌توانیم به اسنپدراگون 775G اشاره کنیم که جانشین 765G محسوب می‌شود. این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 6 نانومتری خواهد بود و به‌عنوان یک میان‌رده ظاهرا قابلیت‌های جذابی را به ارمغان می‌آورد. به‌عنوان مثال گفته می‌شود از نمایشگرهای مبتنی بر رفرش ریت 120، 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 و 12 گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند. مطابق روند سال‌های گذشته، این تراشه مدتی بعد از اسنپدراگون 875 در سال 2021 رسما معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/159867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

سفر به دنیای ارباب حلقه ها با تریلر جدید Tales of the Shire: A Lord of the Rings

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند