سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آپدیت 20H2 ویندوز 10 با تغییر منو استارت منتشر شد نکات خواندني

آپدیت 20H2 ویندوز 10 با تغییر منو استارت منتشر شد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

زومیت / جدیدترین آپدیت ویندور 10 (Windows 10) با بازطراحی منو استارت، بهبود مایکروسافت اج، امکان تغییر نرخ نوسازی نمایشگر و... منتشر شد.
مایکروسافت مدت‌ها است روی جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 10 کار می‌کند که با نام به‌روزرسانی اکتبر 2020 (Microsoft Windows 10 20H2) شناخته می‌شود. این به‌روزرسانی که تغییراتی روی منو استارت و بخش‌های دیگر ویندوز 10 اعمال می‌کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. مایکروسافت همواره می‌کوشد ویندوز 10 را به‌روز نگه دارد و هر سال دو به‌روزرسانی عمده برای ویندوز 10 منتشر می‌کند. 20H2 به‌روزرسانی مهمی محسوب می‌شود و برخلاف نسخه‌ی 1909 که سال گذشته منتشر شد، تغییرات ظاهری محسوسی به‌خود دیده و میزبان قابلیت‌های جدید جالبی شده است.
یکی از تغییرات مهم ویندوز 10 20H2 روی منو استارت اعمال شده است. کاشی‌های منو استارت از‌این‌پس بهتر خودشان را با تم سیستم‌عامل منطبق می‌کنند و مایکروسافت بهبودهایی نیز در مرورگر مایکروسافت اج و تنظیمات ویندوز 10 اعمال کرده است. 
مایکروسافت اج
اولین تغییر به‌روزرسانی جدید در مایکروسافت اج اعمال می‌شود. این به‌روزرسانی برخی از مشکلاتی را برطرف می‌کند که کاربران اج با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند. مایکروسافت می‌گوید از سال گذشته تاکنون، استقبال چشمگیری از مایکروسافت اج شده و همواره تلاش می‌کند تجربه‌ی کاربری مرورگر را بهبود دهد.
ردموندی‌ها می‌گویند کسانی که اج را تجربه نکرده‌اند، بهتر است در به‌روزرسانی جدید نگاهی به آن بیندازند؛ زیرا مایکروسافت اج اکنون بیشتر از هر زمان دیگری روی بهبود عملکرد و قابلیت‌های حوزه‌ی حریم خصوصی متمرکز است. ردموندی‌ها هر 6 هفته یک‌بار، قابلیت‌های جدیدی به اج می‌آورند تا تجربه‌ی کار با آن همواره تازه باشد.
جدیدترین نسخه‌ی مایکروسافت اج به قابلیت مقایسه‌ی قیمت و ابزار جدید اسکرین‌شات مجهز است. قابلیت مقایسه‌ی قیمت با بخش Collection کار می‌کند و به‌سادگی قیمت‌ها را کنار هم قرار می‌دهد و به‌زودی می‌تواند از فروشگاه‌های بیشتری پشتیبانی کند. علاوه‌بر‌این، مایکروسافت اج از‌این‌پس از ابزاری برای گرفتن اسکرین‌شات از کل صفحه بهره خواهد برد.
مایکروسافت می‌گوید نسخه‌ی جدید مرورگر اج به کاربران امکان می‌دهد عکس مدنظر خود را به صفحه‌ی تب جدید (New Tab) اضافه کنند. جدیدترین نسخه از مرورگر مبتنی‌بر کرومیوم مایکروسافت فایل‌های PDF را نیز می‌تواند بهتر مدیریت کند و بدون اسکرول طولانی امکان دسترسی به بخش‌های خاصی از فایل PDF فراهم است.
مایکروسافت از ادغام اج با پینترست (Pinterest) خبر می‌دهد تا کاربران بتوانند ازطریق بخش Collections از محتوا خروجی بگیرند و به پینترست، ورد، وان‌نوت و اکسل منتقل کنند. 
امروزه، مایکروسافت اج برای پلتفرم‌های زیادی دردسترس قرار دارد و به‌تازگی برای لینوکس نیز منتشر شده است. نسخه‌ی جدید اج برخی قابلیت‌هایی اختصاصی برای ویندوز 10 به‌همراه دارد که روی پلتفرم‌های دیگر دردسترس نیستند. نخستین قابلیت اختصاصی میان‌بر Alt + Tab است که امکان می‌دهد سریع‌تر به اپلیکیشن‌های بازشده در دسکتاپ و تب‌های بازشده در اج دسترسی پیدا کنید و در بین آن‌ها جابه‌جا شوید. این میان‌بر پیش‌تر برای جابه‌جایی در بین صفحات وب مرورگر اج کاربردی نبود. به‌گفته‌ی مایکروسافت، در نسخه‌ی جدید اج در ویندوز 10 هرگاه نشانگر ماوس را روی آیکون وب‌سایت نگه دارید، تمامی تب‌هایی مشاهده‌شدنی می‌شوند که از آن سایت باز شده‌اند. 
مایکروسافت در بخشی از بیانیه‌ی جدید مربوط به انتشار به‌روزرسانی اکتبر 2020، از اعمال تغییرات ظاهری در منو استارت خبر داد. این تغییرات که ماه‌ها پیش معرفی شده بودند، باعث می‌شوند طراحی منو استارت طراحی ساده‌تر و احتمالا برای بسیاری از کاربران جذاب‌تر باشد.
مایکروسافت در نسخه‌ی جدید منو استارت کاشی مربوط به هر اپلیکیشن را با رنگ کلی منو هماهنگ کرده است و همین کاشی‌ها باعث می‌شوند آیکون بازطراحی‌شده‌ی اپلیکیشن‌هایی نظیر Calculator و Mail و Calendar بهتر به‌‌چشم بیاید.
نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی استارت هنگام استفاده از هر دو تم روشن و تاریک جذاب به‌نظر می‌رسد؛ بااین‌حال، اگر به‌دنبال جلوه‌های رنگی جذاب هستید، مطمئن شوید که تم تاریک را فعال کرده‌اید. سپس به مسیر Settings > Personalization > Color مراجعه و گزینه‌ی Show accent color on the following surfaces را در بخش Start, taskbar, and action center فعال کنید. فعال‌سازی این گزینه باعث می‌شود ویندوز 10 رنگ پیش‌فرض شما برای محیط سیستم‌عامل را به کاشی‌ها و فریم منو استارت اضافه کند. 
تغییرات منو استارت چندان زیاد نیستند؛ اما جذاب به‌نظر می‌رسند
اپلیکیشن Settings ویندوز 10 در سال‌های اخیر پیشرفت‌های محسوسی به‌خود دیده و امروزه اکثر کاربران سیستم‌عامل را از مراجعه به کنترل پنل (Control Panel) بی‌نیاز کرده است. مایکروسافت در هر به‌روزرسانی تلاش می‌کند تعداد قابلیت‌های منو تنظیمات را افزایش دهد تا کم‌کم به دوران حذف کنترل پنل از ویندوز برسیم.
اگر در نسخه‌ی جدید ویندوز 10 به مسیر Settings > System > Display, Advanced display settings مراجعه کنید، می‌توانید نرخ نوسازی نمایشگر دستگاه را تغییر دهید. هرچه نرخ نوسازی نمایشگر بیشتر باشد، انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری مختلف ویندوز 10 روان‌تر و جذاب‌تر به‌چشم خواهند آمد. در نظر داشته باشید که نرخ نوسازی به نمایشگر کاربردی وابسته است و نمایشگرهای پیشرفته‌تر، نرخ نوسازی بیشتری دارد. 
دستگاه‌های تبدیل‌پذیر (ترکیب لپ‌تاپ و تبلت) در به‌روزرسانی جدید می‌توانند به‌صورت خودکار در بین حالت‌های مختلف ویندوز 10 برای لپ‌تاپ و تبلت جابه‌جا شوند. تا پیش‌ازاین، کاربران برای جابه‌جایی در بین حالت‌‌ها باید اعلانی ظاهرشده روی صفحه را می‌دیدند و گزینه‌ی مرتبط را انتخاب می‌کردند. از‌این‌پس هرگاه صفحه‌کلید را جدا کنید، مستقیما وارد حالت تبلت ویندوز 10 می‌شوید.
در نسخه‌ی جدید ویندوز 10، تغییراتی روی پنل اعلان نیز اعمال شده است و لوگو اپلیکیشن‌ها درکنار اعلانشان به‌نمایش درمی‌آید تا بهتر بفهمید هر اعلان به کدام اپلیکیشن مربوط است. به‌علاوه درکنار هر اعلان، علامت X برای بستن آن دیده می‌شود. مایکروسافت می‌گوید کسانی که رایانه‌ی جدید با آخرین نسخه‌ی ویندوز 10 تهیه می‌کنند، نسخه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌تر و جالب‌تر از نوار وظیفه را شاهد خواهند بود.
افزون‌براین، مایکروسافت تغییرات دیگر یدر ویندوز 10 اعمال کرده است که بیشتر به‌درد مشتریان تجاری و کاربردهای درسی می‌خورند. مایکروسافت می‌گوید نسخه‌ی جدید ویندوز 10 ابزارهای پیشرفته‌تری برای تأمین امنیت و مدیریت کارهای مختلف دارد و MDM (مدیریت دستگاه موبایلی) و حافظه‌ی بیشتر از روند Sign-In در حساب‌های کاربری را بهبود می‌بخشد.
برای دریافت جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 10 وارد مسیر Settings > Update & Security > Windows Update شوید. اگر هنوز به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید؛ زیرا مایکروسافت به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز 10 را به‌صورت مرحله‌ای منتشر می‌کند تا اگر مشکلی وجود داشت، سریعا رفع شود.
دیدگاه شما کاربران درباره‌ی به‌روزرسانی 20H2 ویندوز 10 چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/161504/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر