سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چرا به شیائومی می گویند “شیائومی” ؟ نکات خواندني

چرا به شیائومی می گویند “شیائومی” ؟
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ترنجی / بسیاری فکر می کنند نام های تجاری چینی مضحک به نظر می رسند. حتی اگر چنین نباشد، نوشتن نام خود را برای بسیاری از کاربران دشوار است. اخیرا، در بعضی صحبت ها برخی از کارآفرینان غربی در این باره شوخی کردند. در این زمینه مدیر عامل شیائومی، لی جون نمی تواند از سکوت خودداری کند. می خواهید بدانید که چرا به شیائومی می گویند “شیائومی” ؟ در ادامه با ما همراه باشید.
مدیر عامل شرکت لی جون گفت:
“در ابتدای تاسیس شیائومی، تیم موسس درباره آنچه شرکت باید نامیده شود بحث کردند. نام هایی مانند “ستاره سرخ”، “فلفل قرمز” و “برنج سیاه” نیز در نظر گرفته شده است. اما به دلایل مختلف، هیچ یک از اسامی به تصویب نرسید. در بحث بعدی، ناگهان به جمله مورد علاقه خود فکر کردم – “بودا یک دانه برنج را به اندازه کوه مرو (Meru) ملاحظه می کند”.
هنگامی که شخصی پیشنهادی با عنوان “Rice یا (Mi – به زبان چینی)” را داد، سرمایه گذار لیو شین گفت: “اینترنت ذاتا طفره می رود. ما بزرگ را نمی گیریم، اما کوچک را چرا. بگذارید آن را Xiaomi بنامیم. این نام بلافاصله مورد تأیید همه قرار گرفت. بنابراین ما شروع به استفاده از آن می کنیم.”
 شیائومی
علاوه بر این، لی ژوئن همچنین نظرات خود را در مورد تأثیر نام بر روی شرکت بیان کرد. آیا نامی با خیلی خاص می تواند باعث پیشرفت شرکت شود؟ پاسخ قطعاً منفی است.
اگر شرکتی فاقد فناوری اصلی باشد، محصولات خوبی نداشته باشد و یا به تجربه کاربر توجه نکند، نمی تواند موفق شود. برعکس، اگرچه نام شرکت ساده است ، اما کل تیم می تواند از طریق فناوری سخت کار کند و در نهایت پاداش دریافت کند. بنابراین همه چیز به کار و افراد بستگی دارد، ارزش برند هرگز با نام آورده نمی شود.
“شائومی (Xiaomi) چیست؟ این سوالی است که طی 10 سال بیشتر از همه از من پرسیده شده است. ” – LEI JUN
شیائومی رویای یک مهندس است. او برای تغییر جهان به فناوری و محصولات متکی است. بنابراین هر سرمایه گذاری جدی در جهان می تواند پاداش مناسبی داشته باشد.
شیائومی ثابت می کند که بهترین محصولات بهترین قیمت ها را دارند. بنابراین کاربران می توانند “با چشمان بسته” خرید کنند.
شیائومی در ابتدای تأسیس خود بر فناوری، ساخت محصولات خوب و تمرکز بر تجربه کاربر تمرکز داشت. اینها عوامل اصلی شیائومی به جوانترین شرکت Fortune 500 بود. موفقیت شیائومی همچنین ثابت می کند که ارزش برند در نهایت توسط فناوری و محصولات خوب پشتیبانی می شود.
درست مانند آنچه نویسنده معروف Fan Haitao در “هیچ کس پیش نمی رود” نوشت: این فقط یک داستان درباره یک شخص و یک شرکت نیست، بلکه داستانی در مورد ظهور چین است.
این داستانی از چگونگی نوآوری یک کشور و دوره است که وقتی سیستم سرمایه گذاری خطرپذیر به تدریج بالغ می شود، اینترنت موبایل کاملاً در حال رشد است، صنعت از نظر سطح پیکسل در حال پیشرفت است و دوره ارتقا سطح مصرف است.
نوآوری و اکتشاف به معنای ورود به سرزمین ناشناخته و قدم زدن در جاده ای است که هیچ کس تاکنون آن را نپیومده است. شرکت های فناوری چینی باید چنین احساس رسالت داشته باشند.
“ما فقط می خواهیم یک چیز جالب و جذاب بسازیم تا انتظارات طرفداران Mi را برآورده کنیم و اکتشافات خود را در زمینه فنی برآورده کنیم.”
نظر شما چیست؟ شیائومی در ذهن شما چطور برندی نشسته است؟ دلیل شما چیست؟


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده پاناسونیک در CES رونمایی شد

شواهد ژنتیکی جدید نشان می‌دهد گرگ‌های وحشت واقعا گرگ نبودند

جعبه گشایی مک بوک پرو M1

کشف قدیمی‌ترین غارنگاره‌های جهان در اندونزی

فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ برای لپ تاپ ها معرفی شد

طراحی جدید نینتندو سوییچ بر اساس سوپر ماریو

شیائومی سریعترین سرعت شارژ بی‌سیم را برای Mi 11 Pro استفاده خواهد کرد

لپ تاپ GE76 Raider Dragon Edition Tiamat توسط MSI رونمایی شد

پروژه پیشروی سامسونگ برای لپ تاپ‌ها

«گلکسی واچ اکتیو 2» به روز رسانی شد

محصولات بیشتری به قابلیت پشتیبانی از قلم S-Pen مجهز می شوند

آیا بخش موبایل LG تعطیل می‌شود؟

افشای برنامه برون‌سپاری اینتل: پردازنده‌های سری Core با لیتوگرافی پنج و سه نانومتری TSMC ساخته می‌شوند

AMD با قدرت درحال کار روی معماری ذن 4 و ذن 5 است

جعبه گشایی سامسونگ گلکسی S20 FE

آیفون 13 احتمالا به سیستم خنک‌سازی VC مجهز خواهد شد

خبری خوب برای کاربران سونی!

ناتی‌داگ در حال ساخت یک بازی بسیار جالب برای پلی‌استیشن 5

گوشی HTC Wildfire E3 در کنسول گوگل پلی دیده شد

تاریخ انتشار نسخه‌ نینتندو سوییچ Hitman 3 مشخص شد

هوآوی: سیستم عامل هارمونی او اس کپی اندروید و IOS نیست

گرافیک ASUS RTX 3060 ROG STRIX رونمایی شد

11 راسته شمال تهران در اولویت طرح ممیزی املاک قرار گرفتند

تعطیلی همیشگی دلفیناریوم برج میلاد

رئیس شرکت سرمایه‌گذاری ایران و چین: برق فارم رفسنجان ده برابر گران‌تر از صنایع دیگر تامین می‌شود

ساندبارهای 2021 ال جی رونمایی شدند

سونی کنسول PS5 را بدون مرورگر عرضه می کند

کاهش ارزش فیس بوک و توئیتر

گوشی جدید ویوو چه زمانی معرفی می‌شود؟

جوابیه شیائومی به تحریم شدن توسط امریکا

توسعه بخش دریایی پایانه صادرات نفت جاسک به‌زودی آغاز می‌شود

سرمایه انسانی صنعت نفت چرخه تولید و اقتصاد را مقتدرانه نگهداشته است

سرمایه انسانی صنعت نفت چرخه تولید و اقتصاد را مقتدرانه نگه داشته است

لپ تاپ های جدید MSI با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 3000 رونمایی شدند

محل سنسور اثر انگشت نسل بعدی آیپد پرو مشخص شد

گوشی جدید اوپو معرفی شد

اپل در پی راهی برای خروج حرارت آیفون‌ها

حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL HM3 با رزلوشن 108 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

گوشی انعطاف پذیر شیائومی در دنیای واقعی رویت شد

تریلر لایو اکشن بازی The Medium منتشر شد

قیمت مادربردهای Z590 ایسوس و MSI مشخص شد

گزیده‌های نفتی هفته

هر آنچه باید درباره‌ی فرمت‌های تصویری، مزایا و معایب آن‌ها بدانیم

گلکسی بادز پرو سامسونگ چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با مدل‌های پیشین گلکسی بادز دارد؟

یک بازی چند نفره آنلاین Resident Evil در حال توسعه است

آیا ماینرها متهم اصلی قطع برق هستند؟

بیشترین فراوانی رخدادهای رایانه‌ای ایران در 15 روز گذشته

تکنولوژی تماس تصویری سه بعدی!

مقایسه گلکسی بادز Pro با گلکسی بادز سامسونگ

بازی Star Wars: Squadrons برای مشترکین Xbox Live Gold رایگان شد

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی