سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - بازاریابی محتوا و روابط عمومی، طبیعتی کاملا شبیه یکدیگر دارند. در واقع می توان گفت آنها دو روی یک سکه هستند، اما بیشتر افراد تصور می کنند که مهاجرت به شبکه های اجتماعی، روابط عمومی را غیرضروری خواهد کرد. این تصور واقعا نادرست است. برعکس، روابط عمومی به شکلی متفاوت تر از الگوهای قدیمی در زمینه تعامل و تبلیغات ظاهر شده است.
فرصت امروز نوشت:
در این مقاله به شما خواهم گفت که چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی اتحاد کاری با هم داشته باشند. همچنین خواهم گفت که چگونه این کار را با موفقیت انجام دهید.
چرا باید بازاریابی محتوا و روابط عمومی را با هم ادغام کنیم؟
در اینجا با ارائه برخی نکات خواهم گفت که چرا باید روابط عمومی با استراتژی بازاریابی محتوا ترکیب شود.
- اشتراک گذاری ایده
یک بازاریاب محتوا یا متخصص روابط عمومی باید همیشه آخرین تحولات و موضوعات داغ را در صنایع مختلف پیگیری کند.
زمانی که روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا ادغام می کنید، می توانید ایده هایی را که به ذهن هر کدام از تیم های روابط عمومی یا بازاریابی محتوا می رسد با یکدیگر رد و بدل کنید. به عنوان مثال، دیدگاه هایی که از طرف تیم روابط عمومی مطرح می شود، می تواند به تولید محتوا بر اساس آخرین موضوعات بازاریابی کمک کند. از سوی دیگر، نظراتی که از طرف تیم بازاریابی محتوا مطرح می شود، به تیم روابط عمومی کمک خواهد کرد تا متوجه شود چه نوعی از محتوا توسط مخاطبان هدف مورد توجه قرار می گیرد و مطالعه می شود.
- تسهیل در توسعه محتوا
روزانه حدود 2.5 اگزابایت داده تولید می شود، به همین دلیل ایستادگی در عرصه دیجیتال هر روز سخت تر می شود، بنابراین حتی اگر نهایت دقت را در تولید محتوا داشته باشید، تا زمانی که مخاطب را به درستی شناسایی نکنید و محتوا را در رسانه های اینترنتی معتبر منتشر نکنید برای کسب وکار شما به اندازه کافی خوب نخواهد بود. در این مرحله است که روابط عمومی می تواند به شما کمک کند. زمانی که شما روابط عمومی را با استراتژی بازاریابی محتوا ادغام کنید، خیلی راحت تر می توانید محتوای خود را روی سایت های معتبر یا بلاگ ها منتشر کنید.
این کار همچنین به توسعه شما کمک خواهد کرد و باعث می شود مخاطبان جدیدی را به دست بیاورید. به علاوه، به شما کمک می کند که یک پیام تجاری یکپارچه را در سراسر رسانه های اینترنتی از جمله شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
- ایجاد روابط و اعتماد
هر متخصص روابط عمومی این نکته را می داند که بزرگ ترین چالش در حرفه او ایجاد روابط با افراد تأثیرگذار از جمله روزنامه نگاران و سردبیران روزنامه ها و مجلات مختلف است. با ادغام روابط عمومی و بازاریابی محتوا، می توانید مطالب تأثیرگذارتر و با کیفیت تری را برای این افراد آماده کنید. وقتی شما محتوایی را که به خوبی نوشته شده و کیفیت بالایی دارد در اختیار این افراد قرار می دهید، آنها بیشتر تمایل پیدا می کنند که با شما ارتباط برقرار کنند. در نهایت این کار باعث به وجود آمدن یک ارتباط محکم با درجه اعتماد بالا بین شما و افراد مؤثر در جامعه خواهد شد.
- بهبود سئو سایت
اطلاعیه های خبری که اغلب به طور گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند، می توانند یک ابزار قدرتمند برای بهینه سازی موتور جست وجو باشند. هر چند به دلیل عدم داشتن دانش سئو در نزد متخصصان روابط عمومی، آنها در بهره برداری از این اطلاعات خبری برای بهبود تأثیرات سئو با شکست مواجه خواهند شد.
اما با ادغام روابط عمومی با استراتژی بازاریابی محتوا، شما می توانید این اطلاعیه های خبری را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. به علاوه، می توانید این اطلاعیه های خبری را با قرار دادن لینک های داخلی در آن ارزشمندتر کنید و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت شود.
چگونه بازاریابی محتوا را با روابط عمومی ادغام کنیم؟
تا این لحظه به این نکته پی بردید که اگر روابط عمومی و بازاریابی محتوا با هم کار کنند، نتایج بسیار خوبی را به دست خواهید آورد. نحوه ادغام این دو با هم به ساختار کسب وکار شما و منابع موجود بستگی دارد. در این قسمت چند نکته را بیان می کنم تا برای ادغام بازاریابی محتوا و روابط عمومی از آنها استفاده کنید.
- شناسایی نقاط قوت تیم ها
هرچند روابط عمومی و بازاریابی محتوا یک هدف مشابه را دنبال می کنند، اما هر یک نگرش متفاوتی به آن دارند. به همین دلیل است که باید نقاط قوت هر یک از تیم ها را شناسایی کنید. تیم روابط عمومی هیچ آگاهی نسبت به سئو ندارد، همچنین تیم بازاریابی محتوا هیچ چیزی در رابطه با روابط عمومی نمی داند.
بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید تشخیص و شناسایی تخصص هر یک از اعضای تیم و نقشی است که بر عهده دارند. به عنوان مثال، متخصصان بازاریابی محتوا معمولا بر روی مسائلی مانند شناسایی مخاطبان هدف، شناسایی مشکلات آنها و نحوه برقراری ارتباط بین مخاطبان مرتبط با یک محصول یا سرویس با محتوای مرتبط با همان محصول یا سرویس تمرکز می کنند. هر چند این کار جزئی از وظایف بخش روابط عمومی نیست، اما آنها به خوبی می دانند که چگونه به مخاطبان هدف و مرتبط دسترسی پیدا کنند. اگر این دو تیم با یکدیگر ارتباط نداشته باشند و از نقاط قوت یکدیگر آگاهی نداشته باشند، نمی توانند مخاطبان هدف را به درستی شناسایی کنند.
- طراحی کمپین بازاریابی با کمک هر دو تیم
طراحی کمپین های بازاریابی به هر دو تیم روابط عمومی و بازاریابی محتوا کمک می کند تا بتوانند ایده ها و نقطه نظرات خود را با هم به اشتراک بگذارند. این کار باعث می شود تا همواره بهترین ایده ها و نقطه نظرات در طراحی کمپین ها لحاظ شود. علاوه بر آن، هر دو تیم مطمئن می شوند که هدف مشترکی را دنبال خواهند کرد و اهداف آنها از یکدیگر جدا نیست. در نهایت این کار کمک می کند تا هر یک از دو تیم و اعضای آن از وظایف خود در این کمپین ها به خوبی آگاه شوند و کاملا هماهنگ شده و مطابق با اولویت های کسب وکار شرکت و الزامات موجود پیش بروند.
- تولید محتوا به صورت مشترک
متخصصان روابط عمومی به رغم عدم آشنایی با دانش سئو در بحث نگارشی بسیار قوی هستند و به خوبی می توانند مانند بازاریابان محتوا، محتوای باکیفیت تولید کنند، بنابراین اگر شما از آنها درخواست کنید که در تولید محتوا مشارکت کنند، می توانید محتوای بهتر و با کیفیت تری را به دست بیاورید. این کار کمک می کند تا هم به مخاطبان هدف خود کمک بیشتری بکنید و هم اینکه مخاطب بیشتری را به دست بیاورید. علاوه بر آن در بحث برند سازی موفق تر عمل خواهید کرد.
تمام نکات بالا به این موضوع اشاره داشت که چگونه دو تیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند، اما به دلیل همکاری تیم های مختلف در کمپین های بازاریابی مختلف، از دست رفتن ارتباط بین تیم ها بسیار ساده است.
برای جلوگیری از اتلاف زمان و منابع مالی، شما باید کاملا مطمئن شوید که هر یک از اعضای تیم ها اطلاعات به روزی دارند و از آخرین تحولات باخبر هستند. به همین دلیل برگزاری جلساتی به صورت هفتگی یا دو هفته یک بار با هر یک از اعضای تیم ها بسیار ضروری است تا بتوانید به آنها در به روزرسانی اطلاعات کمک کنید و هشدار لازم را نسبت به آخرین تغییر و تحولات بدهید.
در پایان لازم است این نکته را به شما عزیزان یادآوری کنم که ادغام و یکپارچه سازی تیم بازاریابی محتوا با روابط عمومی یکی از بهترین راه ها برای ایستادگی و مقاومت در فضای کسب وکار دیجیتال است. همکاری بین این دو تیم می تواند به شما پتانسیلی بی نهایت در عرصه بازاریابی اینترنتی ارائه دهد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/17449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره