سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم مقالات بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - در ادامه بخش اول از استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای
کوچک در این بخش قصد دارم ضمن مروری بر مطلب قبل مثال هایی از استراتژی ارائه شده را
هم برای شما عنوان کنم.
ایجاد اختلال در محیط
استراتژی پیشنهاد شده تحت عنوان ایجاد اختلال در محیط بود که در آن به ایجاد یک تغییر زیبا و
چشم نواز، خیره کننده یا غافلگیر کننده در فضا و محیط اطراف می پرداختیم که در نتیجه به
سرعت می توانستیم جلب توجه رهگذران را به سوی خود داشته باشیم.
و گفتیم که زمانی که بازاریابان پیرو رویکرد بازاریابی چریکی دست به ایجاد اختلال در محیط
پیرامون می زنند، در واقع تبدیل به هنرمندان خیابانی می شوند. این هنرمندان با استفاده از
تصاویر رادیکال و افراطی چنان دست به تغییر در محیط می زنند که پیام خودشان را هم به
مخاطب انتقال دهند.
البته باید به این نکته هم توجه داشت که وقتی اغلب مردم به مقوله هنرهای خیابانی یا همان
نقاشی های دیواری خیابانی فکر می کنند یا نظر آنها را در این رابطه جویا می شویم، بلافاصله
دچار یک ذهنیت بد، کثیف یا حتی کاری غیر قانونی می شوند. پس پیش از دست زدن به این کار
یا حتی برنامه ریزی برای اجرای آن حتما و حتما باید احیانا وجود قوانین محلی یا هر محدودیت
سازمانی و غیر سازمانی دیگری را مورد بررسی قرار دهید تا کمپین تبلیغاتی شما دچار انحراف
نشده و شما را با ضرر و زیان غیر قابل جبرانی روبرو نسازد.
توجه داشته باشید که منظور از هنر خیابانی یا نقاشی های دیواری فقط نقاشی با اسپری های
رنگ نیست – بلکه منظور هرگونه نوشته یا طراحی در یک فضای عمومی است که به طور خاص
استفاده از آن توسط مالک آن فضا منع نشده باشد.
البته باید توجه داشت که نقاشی های خیابانی موقتی و برخی دیگر از انواع ابزار بازاریابی که
نیاز به نصب در محلی دارند، می توانند بدون هیچگونه مسئله و محدودیت و نیز به صورت قانونی
(یا حداقل بدون جریمه یا ریسک برای پروژه) مورد استفاده قرار بگیرند که وضعیت آنها باید مورد
بررسی قرار بگیرد.
چند ایده از این دست …
بازاریابی چریکی
همه دوستداران و علاقمندان به هنر بافندگی و قلاب دوزی احتمالا چیزهایی در رابطه با
استفاده از بافندگی در سطح خیابان ها که تحت عنوان نقاشی بافندگی، بافندگی
خیابانی و بافندگی چریکی هم از آنها یاد می شود شنیده اند. در کلام خیلی ساده می
توان آن را تحت عنوان استفاده از بافتنی بر روی هر چیز قابل تصور در محیط خارج از خانه
معرفی کرد، از درختان شهر گرفته تا شیرهای آتشنشانی. در واقع نوعی هنر رنگارنگ
است که بطور حتم می تواند جلب توجه هر مخاطبی را بکند. فقط و فقط باید توجه کنید
که به نوعی برند و لوگو شما در آن نقش بسته باشد.
بازاریابی چریکی
شاید بهترین نوع از تبلیغات و بازاریابی چریکی همه دوران ها استفاده از نقاشی های
ساده و موقتی باشد که با استفاده از گچ نقاشی در سطح پیاده رو ها شکل می گیرند
که بسیار ساده، بی خطر و ارزان می باشد. البته اگر بصورت صحیح مورد استفاده قرار
بگیرد، به شدت می تواند چشم گیر باشد و حتی می تواند توجه شبکه های اجتماعی را
به خودش جلب کند. نمونه ای از این مورد را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید که
توسط یک رستوران ایتالیایی با استفاده از گچ بصورت موقت انجام شده است.
بازاریابی چریکی
نمایش ویدئو بر روی دیوارهای بزرگ موجود در سطح شهر هم یکی دیگر از این روش
هاست. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید اجاره کردن یک ویدئو پروژکتور قوی و یک
دیوار بزرگ در سطح شهر برای جلب توجه است. البته برای راه اندازی کمپین خود نیاز
دارید تا شب هنگام صبر کنید و حتما توجه داشته باشید که نقطه ای را برای این کار
انتخاب کرده باشید که در هنگام شب جمعیت زیادی از کنار آن عبور کنند. ادامه دارد …


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

رمزارز ورج چیست و استخراج آن چگونه است؟

7 کارآفرین که بر ناممکن‌ها غلبه کردند

شیائومی با AI Shutter در پی بهبود تجربه عکاسی با موبایل است

تاثیر مدیریت زمان بر عملکرد خود مدیریتی

بررسی یک تبلیغ،سالگرد چهل سالگی استارباکس

کارآفرینی چیست؟

فواید کانبان برای شما و سازمان

پنج نیروی رقابتی پورتر

رایتل و تقلید از ایده و فرم تبلیغات at&t

سامسونگ و ال جی؛ خالق برند ملی کره جنوبی در ایران

3 بازی کاربردی برای آموزش هوش مالی

مسئولیت پذیری چیست؟ 11 ویژگی افراد مسئولیت پذیر

8 اهمیت مهارت مذاکره در بازاریابی دیجیتال

بزرگ‌ترین بازی رایانه‌ای جهان عرضه شد

افزایش تعرفه اینترنت موبایل تکذیب شد!

اهمیت انگیزش در مدیریت سازمان

راه‌های ایجاد ارتباطات موثر یک برند

رفتار مصرف کننده و نقش کلیدی‌اش در موفقیت کسب و کارها

رویای خروج تولید از بحران !

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و تبلیغی برای کودکان

در مذاکره چه کسی گفت‌وگو را‌ آغاز کند؟

تبلیغات هدفمند؛ چرا و چگونه ؟

راز افزایش تولید ملی، در افزایش حضور بخش خصوصی است

چگونه تفکر کارآفرینی داشته باشیم؟

اصول مدیریت در شرایط آشوب

سقوط تولید و صادرات نفت ونزوئلا

کیف پول دیجیتالی آپ هولد (Uphold) چیست و از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

اینفودمی ویروس کرونا و شایعه زدایی از حواشی مربوط به آن

سینما را با وضوح 5K به خانه بیاورید

تکیه Horizon Zero Dawn بر صدر بازی‌های پرفروش استیم

بسته‌های حذف شده اینترنت باید برگردد

معروفترین شرکت های دنیا

زنان و مدیریت مالی؛ریسک گریزی یا تبعیض

سوبارو خودروساز با سابقه ی ژاپنی

کنترل استرس در اقتصاد استرس زا

استراتژی تولید MTO یا MTS ؟

دلیل اتخاذ تصمیم بد چیست؟

نظام آراستگی محیط کار (5S)

قدرت روابط انسانی

استانداردسازی آموزش مجازی در دستور سازمان حفاظت محیط زیست

جذب بیش از 6 هزار و 400 مشترک گاز در کرمان

نصب بیش از 323 هزار علمک گاز در استان همدان

سند راهبردی فرهنگ کار و تلاش در کارخانجات و کارگاه های صنعتی استان فارس اجرایی می شود

خانه امید بازنشستگان در زاهدان احداث می شود

پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی کدامند؟

مراقب سایت‌های جعلی فروش اینترنتی باشید

باهوش ترین میلیاردر جهان

بازاریابی جاذبه ای؛ ابزاری کارآمد در خدمت کسب و کار

تبلیغ محیطی خلاقانه، ماگ کیکهای رشد

چگونه مشتریان را وادار به خرید کنیم

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی