4 پیشبینی بزرگ درباره مسیر صنعت بازی در سال 2021
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - در این مقاله چهار مورد از منطقیترین اتفاقاتی که ممکن است در سال 2021 در صنعت بازی ویدئویی رخ بدهد، پیشبینی شده است.
سال 2020 برای همه تجربه عجیبی بود. مسائل مختلفی در جهان رخ داد که هنوز پیامدهای بعضی از آنها در اوایل سال 2021 دیده میشود؛ اما سال گذشته در دنیای گیمینگ به شکل دیگری گذشت. اگر بگوییم 2020 سالی غیر قابل پیشبینی برای این صنعت بود واقعا آن را دست کم گرفتهایم. در سال گذشته هر هفته اتفاق جدید و حتی عجیبی در دنیای گیمینگ رخ میداد؛ از کشمشهای بلندمدت اپل با سازندگان فورتنایت گرفته تا خریداری شدن بتسدا توسط مایکروسافت. با همه این مسائل، 2020 برای تولیدکنندگان بازی سال بسیار موفقیتآمیزی بود. تحلیلگران پیشبینی کرده بودند که با اتمام 2020، ارزش این صنعت به 180 میلیارد دلار میرسد. مقالههای مرتبط:
فروش کامپیوترهای گیمینگ سری Arespear کونامی آغاز شد لپ تاپ گیمینگ آن قدرها هم گران نیست، اگر هوشمندانه انتخاب کنید
با توجه به سالی که گذشت و اتفاقات زیادی که در دنیای بازی ویدئویی رخ داد، سؤال بعدی این است: چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد؟ پاسخ این سؤال در حال حاضر مانند یک راز است و کسی از آن خبر ندارد. به نظر میرسد بخش اعظم افزایش محبوبیت ناگهانی بازیهای ویدئویی به دلیل شیوع ویروس کرونا و خانهنشینی بسیاری از مردم بوده که البته کاملا طبیعی است. در این دوران مردم دائما به دنبال سرگرمی هستند که بتواند آنها را در روزهایی که خروج از خانه خطرناک محسوب میشود، سرگرم کند. در حال حاضر این صنعت مخاطبان بسیاری دارد که منتظر هستند گام بعدی توسعهدهندگان آن را مشاهده کنند؛ بنابراین شرکتهای سازنده بازی وظیفه سختی پیش رو دارند. آنها باید با اعمال فشار بیشتر، سرگرمیهای بهتری توسعه بدهند که مردم را سرگرم کنند و در خانهها نگه دارند. پیشبینی دقیق آینده غیر ممکن است؛ اما براساس گزارش Digitaltrends ، چند ترند و چالش مشخص وجود دارد که میتوان تأثیر آنها در سال 2021 را حدس زد. درادامه بزرگترین پیشبینیها برای سال 2021 را مشاهده میکنید. تأخیر زیاد
به دلیل شیوع ویروس کرونا و تغییر در روند کاری بسیاری از شرکتها، تأخیر عرضه محصولات و تغییر تاریخ آنها به یکی از معمولیترین اتفاقات 2020 مبدل شد. تاکنون چندین پروژه فیلمسازی مشهور با بازیگران بهنام، برای مدتی کنسل شده و همین اتفاق در دنیای گیمینگ هم رخ داده است. شرکتهای بزرگ سازنده بازیهای مختلف به دلیل داشتن افراد زیاد در محل کار، مجبور به ارائه مرخصی یا دورکار کردن بخش اعظمی از کارمندان شدهاند. به همین دلیل 2020 با تأخیرهای زیادی در عرضه بازیها روبهرو شد. بسیاری از عناوین بزرگ به دلیل تغییر روند کاری مجبور به تغییر تاریخ عرضه شدند که البته هنوز مشخص نیست آیا در زمان اعلامشده پروژه به پایان میرسد یا ممکن است دوباره تاریخ تغییر کند. گیمرها نباید انتظار داشته باشند که این مسئله بهزودی تغییر کند. در حقیقت این احتمال این وجود دارد وضع بدتر شود .
ما در حال حاضر تأخیر در عرضه بازیهای استودیوهای بزرگی مانند یوبیسافت (Ubisoft) مشاهده میکنیم؛ این استودیو تاکنون عرضه بیشتر بازیهای خود را به تعویق انداخته است. برای مثال قرار بود عناوین Far Cry 6 و Rainbow Six Quarantine در تعطیلات سال جدید میلادی عرضه شوند؛ اما مشخص نیست این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. یوبیسافت بهطور خاص چالشهای دورکاری کارمندان را دلیل اصلی تغییر زمان عرضه بازیهای خود عنوان کرد و به نظر نمیرسد این وضعیت بهزودی بهطور کامل تغییر کند. شیوع این ویروس در سراسر جهان مسائل زیادی را تغییر داده است که تأثیر آن روی روند ساخت بازی یکی از آنها است. در واقع هنوز تا تأثیر کامل شیوع COVID-19 را روی توسعه بازی ویدئویی مشاهده کنیم زمان باقی مانده است. بسیاری از بازیهایی که امسال به تأخیر افتادند، خیلی دیر توسعه یافتند. عنوان The Last of Us Part II به روزهای پایانی راه خود نزدیک شده بود که با تأخیر لحظه آخری تابستان روبهرو شد. چیزی که ما نمیدانیم این است که چقدر این مسئله نمیتواند برای بازیهایی که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود هستند، گران تمام شود. مطمئنا وضع آنها بدتر است؛ زیرا در روزهای اولیه خود هستند و هنوز پایههای قوی ندارند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. این احتمال وجود دارد که طی چند سال آینده در تقویم انتشار بازیها شکافهای بیشتری نسبت به معمول مشاهده کنیم که میتواند حرکت این صنعت را آهستهتر کند. کپیبرداری از Animal Crossing و Among Us
در سال 2020، برترین اتفاقات صنعت گیمینگ از مکانهایی سرچشمه گرفت که کسی تصور نمیکرد و این مسائل برای همه غیر منتظره بود. Animal Crossing: New Horizons با رقم بسیار بالایی در سطح جهان به فروش رسید و افراد زیادی به دنبال کنسول نینتندو سوییچ رفتند تا این عنوان محبوب را بازی کنند. این بازی موفق شد توجه افراد بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کند؛ به شکلی که پس از مدت کوتاهی کمتر گیمری وجود داشت که نام آن را نشنیده باشد. مردم هنوز در شور و حال Animal Crossing: New Horizons بودند که یک بازی ساده و کوچک که سال 2018 ساخته شده بود، بار دیگر توسط افراد بیشتری کشف شد. بازی Among us طی مدت کوتاهی توانست به یک پدیده در سال 2020 تبدیل شود. همهی گیمرها شروع به انجام این عنوان کردند و ظرف مدت کوتاهی ویدئوهای بسیاری از آن در یوتیوب آپلود شد. میتواند گفت یکی از بزرگترین ترندهای سال گذشته در صنعت گیمینگ همین بازی ساده اما خلاقانه بود. همین مسئله باعث میشود که حدس بزنیم در سال 2021 افراد بیشتری از این سبک بازی لذت خواهند برد؛ در نتیجه استودیوهای بیشتر سعی میکنند عناوین مشابهی تولید کنند. چندین سال پیش، یک بازی ساده به نام Flappy Bird توانست ظرف مدت بسیار کوتاهی به موفقیت فوقالعاده زیادی برسد. همین موفقیت باعث شد استودیوهای دیگر با تقلید از سبک این بازی، عناوین دیگری تولید کنند. به احتمال زیاد، این اتفاق برای این دو عنوان نیز رخ خواهد داد. دنیای بازیهای ویدیویی یک رسانه بهشدت روندمحور است. وقتی یک داستان موفقیت مالی عمده وجود دارد، همه میخواهند یک قسمت از آن را داشته باشند.
مدتی پیش گزارشی در دنیای فناوری منتشر شد که از یک اتفاق جدید در صنعت گیمینگ خبر میداد. براساس این خبر، دیگر برای انجام بازیهای مختلف نیازی به داشتن کنسول نبود. در اختیار قرار دادن بستری برای بازیهای مبتنی بر فضای ابری (Cloud Gaming)، شیوهی جدیدی است که توسط غولهای فناوری ارائه شده. با وجود سرمایهگذاریهای بسیار، هنوز آنطور که انتظار میرفت این بستر جدید مورد توجه قرار نگرفته است. گوگل استادیا (Google Stadia) که از همان ابتدای راهاندازی دارای مشکلات مختلف بود و اکنون کمتر کسی دربارهی Amazon Luna صحبت میکند. به نظر میرسید Cloud Gaming یک پروژه شکستخورده باشد؛ اما شاید سال 2021 این مسئله را تغییر بدهد. بازی مبتنی بر فضای ابری یک اتفاق جدید در صنعت گیمینگ است و میتوان آن را نهالی نوپا در جنگلی مملو از درختان تنومند دانست؛ اما گفته میشود تغییرات سریعی در حال انجام است که میتواند رشد آن را چند برابر کند. استادیا سرانجام توانست خود را به iOS برساند که گامی بزرگ و مهم برای این سرویس تلقی میشود. اما مایکروسافت شرکتی است که اکنون باید به آن توجه کرد. این شرکت سال گذشته بهآرامی شروع به توسعه بستر بازیهای مبتنی بر فضای ابری کرد و به نظر میرسد 2021 سالی باشد که آزمایش نهایی آن انجام شود. بهار سال جاری فصلی خواهد بود که سرویس جدید بازی مایکروسافت به سیستمعامل iOS میرسد؛ همین مسئله بهطور بالقوه میتواند تعداد افرادی که از آن استفاده میکنند افزایش دهد. با جلب مشترکان بیشتر برای Game Pass، گیمرها خواسته یا ناخواسته از طریق تلفن هوشمند خود بهسرعت به خدمات دسترسی پیدا میکنند.
اگر بخواهیم تنها یک شرکت را که سال عجیبی پشت سر گذاشته است نام ببریم، مطمئنا اپیک گیمز (Epic Games) یکی از گزینههای اول خواهد بود. این استودیو درگیر نبردی حقوقی با اپل بود که سرانجام با حذف دائمی فورتنایت از اپ استور پایان یافت. مطمئنا این شرکت مسئله مذکور را آسان نگرفته است و فراموش نمیکند. مسئولان اپیک گیمز قصد دارند بیش از گذشته به این مسئله دامن بزنند و دلایل بیشتری برای درست بودن کار خود ارائه بدهند. بهترین انتقام از اپل و دیگر فروشگاههای نرمافزاری چیست؟ ساده است؛ باید به یک شرکت پرقدرت تبدیل شوید تا بتوانید با اپل رقابت کنید. اگر به نظر شما این اتفاق امری غیر معمول است باید به این مسئله توجه کنید که اپیک در 2020 توانست قدرت بسیار بیشتری نسبت به سال قبل آن به دست بیاورد. اکنون فورتنایت اساساً به یک بستر بازاریابی پیچیده تبدیل شده که شرکتهایی مانند دیزنی را به خود جلب کرده است. مطمئنا تریلر فیلم Tenet در حالت Party Royale این بازی را به یاد دارید. هنرمندانی مانند تراویس اسکات نیز در بازی فورتنایت کنسرت مجازی گذاشتهاند. فورتنایت در حال تبدیل شدن به چیزی بسیار بزرگتر از یک بازی ویدیویی است. این عنوان در حال تبدیل شدن به یک برند سبک زندگی است که همه میخواهند با آن همکاری کنند.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/177396/