سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

3 درس مهم از برندهاي بزرگ درباره محتواي تبليغات مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:


معمولا داستان هاي تبليغاتي درباره افرادي است که کالا يا خدمت را خريداري کرده اند و کمتر خود آن کالا يا خدمت محور داستان ها قرار مي گيرد. به سخن ديگر در اين داستان ها، مشتريان به جاي خود شرکت يا محصول آن در جايگاه قهرمان داستان قرار مي گيرند.

سال گذشته فليکس بومگارتنر رکورد بلند ترين سقوط آزاد جهان را شکست و از يک سکوي فضايي که در ارتفاع 128 هزار فوتي از سطح زمين قرار داشت به سمت پايين پريد. 8 ميليون نفر اين سقوط آزاد را به صورت مستقيم از يوتيوب تماشا مي کردند. مهندسي و پشتيباني مالي اين واقعه توسط «ردبول» انجام شده بود. در واقع يک شاهکار تبليغاتي بود. داستان به همين جا ختم نشد. بخش اصلي اين فعاليت بازاريابي ايجاد محتوايي براي داستان «ردبول» بود که در آن مردم در سطحي عظيم گنجانده شده بودند. با صاحبان کسب وکارهاي کوچک که بينندگان اين نمايش در نقاط مختلف جهان بودند،درباره محتوا بازاريابي آن صحبت کردم. وقتي که درباره محتواي تبليغاتي پرهزينه اين برنامه صحبت مي کردم به وضوح مي شد آثار يأس را در چهره آنها مشاهده کرد. با تعجب اظهار مي کردند که چگونه ممکن است شرکت کوچک آنها با شرکت هاي چندين ميليون دلاري که ارتشي از افراد خبره و با تجربه در توليد محتوا را در اختيار دارند رقابت کند. در واقع راه هاي زيادي براي رقابت وجود دارد. «ردبول» و ديگر برندهاي بزرگ و توانا در توليد محتوا (مانند «امريکن اکسپرس»، «کوکاکولا»، «گوگل»، «نايکي») ممکن است برنامه هاي جاه طلبانه و بودجه هاي هنگفت براي تغذيه آن داشته باشند، اما حتي کوچک ترين برندها با در دسترس ترين منابع نيز مي توانند برخي از محتوا هاي بنياني مشابه را توليد کنند.

1. نماينده تبليغات و اطلاع رساني خود را از ماهرترين افراد انتخاب کنيد.

بزرگترين اشتباهي که شرکت هاي کوچک درباره توليد محتوا مرتکب مي شوند اين است که بدون درک واضح از چيزي که مردم مي خواهند بخوانند، ببينند يا بشنوند، ايده هايشان را به اشتراک مي گذارند. در دنيايي که هر کسي قدرت انتشار هر مطلبي را دارد، کيفيت مطلبي که توليد مي کنيد مساله کوچکي نيست. بلکه همه چيز محسوب مي شود.


از استراتژي بزرگان استفاده کنيد: مهم ترين بخش در برند، برنامه هاي محتوايي است که تعهدات بلند مدت ايجاد مي کند نه کمپين هايي که يکبار براي هميشه انجام مي شوند. اصلي ترين کاري که آنها انجام مي دهند اين است که تيمي اختصاصي از افرادي که در استفاده از کلمات، تصاوير و صدا براي تعريف کردن داستان ها حرفه اي هستند را به خدمت مي گيرند. «نماينده اطلاع رساني» شما فردي است که داخل شرکت کار مي کند، داستان ويدئو ها، پست هاي وبلاگي، عکس ها، چارت ها، گراف ها، کتاب هاي الکترونيکي و تمام چيزهاي ديگري که مي تواند توجه مردم را به شرکت و محصولات آن جلب کند را مي نويسد و توليد مي کند. مجبور نيستيد که يک روزنامه نگار واقعي را استخدام کنيد. مي توانيد يک کارشناس با سابقه در بيان داستان شرکت را به کار بگيريد. نکته مهم اين است که توليد محتوا بايد تنها شغل او باشد، به سراغ افراد کارآموز يا بازاريابان غيرحرفه اي که گهگاهي به صورت تفنني وبلاگ مي نويسند نرويد. دليل اصلي که روي استخدام «نماينده اطلاع رساني» آموزش ديده و ماهر تاکيد مي کنم، اين است که آنها بر خلاف افرادي که در شرکت کار مي کنند اول نياز مخاطبان را مي بينند. شايد به نظر متناقض بيايد اما يک فرد مشتري مدار (نه شرکت مدار) بهتر به شرکت شما خدمت مي کند. يک نماينده اطلاع رساني داخلي مخاطبان را به خوبي مي شناسد و وقتي که اقدام به توليد محتوا مي کند، صداهاي خفيفي را از پس ذهنش مي شنوند که به او گوشزد مي کند، چنين متني را کسي نمي خواند بنابراين بهتر است که اصلاح شود. اين گونه اعمال مي تواند منافع زيادي براي برند به همراه داشته باشد.

2. داستان هاي تاثيرگذار تعريف کنيد

تناقض ديگري که درباره محتواي بازاريابي وجود دارد اين است که داستاني که تعريف مي کنيد نبايد درباره شما، بلکه بايد درباره کاري که براي ديگران انجام مي دهيد باشد. «گوگل» يک شرکت تکنولوژيکي است اما داستان آن درباره الگوريتم هاي جست وجو و سيستم هاي اپراتوري آنها نيست، داستاني که آنها تعريف مي کنند درباره روش هايي است که تکنولوژي مردم را به هم پيوند مي دهد و موجب غني سازي زندگي آنها مي شود.

شما هم مي توانيد داستان هاي تاثيرگذار را شناسايي کنيد: کالا يا خدمتي که ارائه مي دهيد چگونه توانسته است دربازار باقي بماند؟ چه کمکي به مردم کرده است؟ کدام دردهايشان را تسکين داده است؟ داستان شما هميشه درباره افرادي است که چيزهايي که شما فروخته ايد را استفاده کرده اند، نه درباره خود آن چيزها. به سخن ديگر بيشتر از اينکه به خود و محصولتان اهميت بدهيد،بايد مشتريان را به عنوان قهرمان داستان تان معرفي کنيد. داستان خود را با قاطعيت و بدون ترديد تعريف کنيد: اين داستان بايد با هر محتوايي که دارد بايد به صورتي مهيج و مناسب ارائه شود.

3. ايجاد ارتباطات و پيوندبيشتر با مخاطبان

برندهاي برتر هر روز پست هاي وبلاگ هايشان را به روز مي کنند تا از اين راه آخرين برنامه هايي که ارتباط و پيوند آنها را با مشتريان و طرفداران شان برقرار مي کند، به اطلاع آنها برسانند. تابستان گذشته شرکت «اکس پديا» محتوايي خلاقانه را ارائه کرد. برنامه اي براي سفرهاي مشتريان طراحي شده بود به نام «خودتان را پيدا کنيد».

در اين برنامه عکس ها، ويدئوها و گفتارهايي درباره زندگي روزانه مردم و تغييراتي که سفر در زندگي آنها ايجاد کرده توصيف مي شد. برنامه سفر «خودتان را پيدا کنيد» تلاشي بود براي تشويق افراد به انتخاب وسيله مناسب سفر از طريق رزرو آنلاين مسافرت همراه با ساختن داستان مهم تر و شخصي تر که تعريف مي کردند سفر چگونه افراد را تغيير مي دهد.

«بن و جري» نيز برنامه مشابهي را براي هوادارانشان در سراسر جهان راه اندازي کردند و از آنها خواستند تا بهترين عکس هايي که با لنزهاي مدل CaptureEuphoria (به معني تسخير شادماني) گرفته شده کشيده اند را با ديگران به اشتراک بگذارند تا محبوب ترين آنها به عنوان عکس تبليغاتي برند انتخاب شود. اينگونه دخالت دادن مخاطبان در ساختن داستان مهم تر باعث مي شود که مخاطب بيشترين نزديکي را با برند احساس کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی