سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند مقالات بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برخی از برندهای مطرح جهانی همیشه در اوج موفقیت نبوده اند. در واقع، برخی از آنها تقریبا
قبل از اینکه در دنیای برندها مطرح شوند، برای دوره‌ای از صفحه روزگار محو شده بودند.
در ادامه تعدادی از این برندها را به شما معرفی می کنم که موفق به کسب جایگاه های افسانه ای پس
از شکست های بزرگ شدند:
اپل Apple
چه باور کنید یا نه، شرکت اپل در سال 1997 آماده می شد که بصورت رسمی اعلام
ورشکستی کند. این شرکت در آن سال با فروش بسیار ضعیف کامپیوتر روبرو شده بود که منجر
به رجوع مدیران آن به استیو جابز به عنوان یکی از موسسین اولیه آن شده بود، در حالی که
همین مدیران وی را در سال 1985 از کار برکنار کرده بودند. پس از بازگشت وی به شرکت و ورود
این شرکت به حوزه موبایل، شرکت دوباره خوش درخشید. این شرکت اکنون بالغ بر 119 میلیارد دلار ارزش دارد.
مینی Mini
در دهه 1960 شرکت تولید کننده خودرو بنام “مینی” یکی از نمادین ترین شرکت های
خودروسازی انگلیس در نظر گرفته می شد. این شرکت که در سال 1958 تاسیس شده بود، تا
میانه دهه 90 وضعیت خوبی داشت. اما پس از آن وضعیت آن رو به افول گذاشت و دیگر به آن
صورت کسی تمایل به سوار شدن خودروهای مینی نداشت. از این رو خودروسازی بی ام و هم
با سرمایه گذاری و خرید این برند، مدرن سازی خودرو ها، تغییر در روند بازاریابی موجب بازگشت
این برند به روزهای اوج خود شد، تا جایی که میزان فروش آن در سال 2013 حتی از دهه 60
میلادی هم فراتر رفت.
دومینوز Domino’s
بگذارید صادق باشیم، کیست که طرفدار پیتزا دومینو نباشد؟ وقتی نوبت به صحبت از غذاهای
آماده می شود، این برند یکی از قابل تشخیص ترین برندهای مواد غذایی است، اما وضعیت این
برند همیشه اینگونه نبوده است. پیش از این و در دهه 1980 این برند برای زمان تحویل دهی
تضمینی 30 دقیقه ای خودش معروف بود، اما این اعتبار زمانی خدشه دار شد که یکی از
راننده‌های این برند از چراغ قرمز عبور کرد و با یک خانم تصادف کرد. تضمین تحویل 30 دقیقه ای
لغو شد و فروش برند کاهش چشمگیری را تجربه کرد. با این وجود، این برند در سال 2009 به
بازاریابی اینترنتی روی آورد و همین تصمیم موجب رشد شگفت انگیز فروش و بازگشت به
روزهای اوج این برند شد.
نینتندو Nintendo
در سال 1989 برند نینتندو کنسول بازی را به بازار معرفی کرد که قرار بود بهترین کنسول بازی تا
آن روز باشد – کنسول بازی با عنوان Gameboy – و اینگونه این برند در طی دهه 90 میلادی یکی
از بهترین فروشندگان بازیهای ویدئویی بود. اما پس از آن، شرکت سونی و مایکروسافت نسل
بعدی کنسول های بازی را معرفی کردند و با این حرکت به نظر می رسید که روزهای اوج نینتندو
به شماره افتاده بود. اما چیزی که پس از این موجب بقا این برند شد، تیم خلاق آن بود که
محصولاتی مانند صفحات لمسی DS و محصول خلاقانه Wii را تولید و به بازار عرضه کردند.
برند
جنرال موتورز General Motors
این برند خودرویی دیگری است که باید در این لیست قرار بگیرد. این برند خودرویی یکی از
قدیمی ترین برندهای خودروهایی است که تاسیس آن به سال 1908 باز می گردد. با این وجود
این برند در سال 2000 به دلیل کاهش بسیار زیاد فروش و سودآوری مجبور به اعلام رسمی
ورشکستگی شد. این شرکت پیش از آنکه دولت یک طرح نجات را برای آنها تدارک ببیند، مجبور
به اخراج دهها هزار کارگر از تمام کارخانجات خود در سراسر دنیا شده بودند. با این طرح شرکت
مجددا به روزهای اوج خود بازگشت و حتی از آن دوران هم بهتر و بهتر شد، همچنین بخش‌هایی
از شرکت که سودآوری کافی نداشت و موجب ضرر و زیان برای شرکت بود را حذف کردند و موفق
به نجات 1.2 میلیون شغل در سراسر دنیا شدند.
لِگو Lego
سال 2003، سالی بود که لِگو با مسائل مهمی روبرو شد. دقیقا مشخص نیست که دلیل آن
تمایل بیش از پیش کودکان به بازی با کنسول های بازی به جای اسباب بازی بود یا خیر؛ اما به
هر حال هر چه بود که شرکت در مرز ورشکستگی قرار گرفت. آنها در بزرگترین بازار خود یعنی
ایالات متحده با 35% و در کل دنیا با 29% کاهش فروش روبرو شدند. اما با ورود مدیرعامل جدید،
Jorgen Vig Knudstorp این شرکت مجدد قراردادهای بزرگی امضاء کرد و به روزهای اوج خود
بازگشت. حالا این برند برای خودش مجموعه بازی هایی با تم های خاص، فیلم و …. ارائه
می‌کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

از خواسته های مشتری تا درک بازار

گوشی جدید موتورولا رسما معرفی شد

از بلندگوی هوشمند جدید گوگل رونمایی شد

پیشرفت طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی بررسی شد

تشریح راهکارها برای قطع وابستگی بودجه به نفت

نسخه بتا عمومی iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شدند

80 درصد از فروش بازی‌های کپکام به صورت دیجیتالی بوده است

فرهنگ کسب و کار در ژاپن

در زمینه تولید تلفن همراه داخلی شکست خورده‌ایم

مشاهده 15 فیلم تبلیغاتی از 15 شرکت مهم دنیا

500 هزار گوشی موبایل معطل ترخیص شدن است

عمر باتری گلکسی A31 مشخص شد

رقابت،عاملی که پپسی را موفق کرد.

متمایزسازی استراتژیک

کدام نسخه اندروید بالاترین نرخ نصب را داشته است؟

وان پلاس Nord از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد

تصویر رسمی باکس آرت بازی‌های پلی استیشن 5 منتشر شد

مشخصات کلیدی تبلت گلکسی تب S7 پلاس فاش شد

نسخه جدید دسک‌تاپ دل XPS معرفی شد

آشنایی با مفهوم توسعه و استراتژی توسعه

آینده در گذشته 1: پیتر دراکر

سرمایه گذاری سنگین سونی در اپیک گیمز

چه زمانی شایعه پراکنی در سازمان مفید است

چگونه یک وبلاگ گروهی پردرآمد بسازیم

تریلر جدیدی از بازی Street Power Soccer منتشر شد

وان پلاس بادز با گوشی نورد می‌آید

2020؛ سالِ ویروس و فرار، سالِ به بن‌بست رسیدن

افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها

بررسی یک تبلیغ، اگهی چاپی Stihl برای ابزارهای دستی

استراتژی هلدینگ ها و سبکهای تعامل با شرکتهای تابعه

چند توصیه پیرامون ایجاد شبکه ی اجتماعی مؤثر برای کارآفرینان جوان

سوال پرسیدن، یک مهارت مدیریتی

بشقاب خود را نیز میل کنید! نمونه ای از جایگزینی پلاستیک ها با مواد اولیه تجدید شونده

آنالیز مشتریان، به عنوان یک مزیت رقابتی

نگاهی به ابزارهای مدیریت نوآوری

فناوری های اجتماعی در خدمت گسترش سازمانها

برنامه ریزی سریع پروژه با نرم افزار Project Kickstart

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1)

تبلیغ فیلیپس : راهی برای گرد و خاک نمانده

مانیتور گیمینگ MSI Optix G32CQ4 برای خوره‌های بازی معرفی شد

شهریور منتظر سیستم عامل Harmony OS 2.0 هواوی باشید

سرویس اشتراکی برای توئیتر عرضه می‌شود

ویندوز 10 به سمت سهم بازار 85 درصدی حرکت می‌کند

مافیای جدید مهر می‌آید

بانکداری مشترک استرالیا و نیوزیلند

ارتباطات یکپارچه بازاریابی

نسخه‌ نینتندو سوییچ بازی YS Origin معرفی شد

تاریخ معرفی رسمی گوشی گیمینگ لنوو مشخص شد

کانن دو دوربین جدید معرفی کرد

شیوه ی تفکر پیتر دراکر

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی